اخر الروايات

رواية كسرة قلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور الشامي

رواية كسرة قلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور الشامي 

 لفصل الحادي عشر

كسره قلب

دخلت دعاء الي الشقه وانصدمت عندما وجدت اسر يقبل الفتاه فصرخت بأسمه حتي انتبه علي اثر صوتها وانصدم ايضا لرؤيتها وجاء ليتحدث ولكن لم تسمح له دعاء وذهبت بسرعه فلحقها اسر حتي وصلوا الي الفيلا صعدت دعاء الي غرفتها بسرعه وعيونها تمتلئ بالدموع فدخل اسر وتحدث اليها بضيق مردفا : انا غلطان واسف مكنش جصدي
دعاء ببكاء شديد : هو اي ال مكنش جصدك انت بتهزر صوح انت متجوز يا اسر بيه واتنين رايح كمان مع بنت ليل انت اكده مبسوط بحياتك يعني انا زهجت من كل ال بيوحصل دا تعرف انا كنت عايزه اجولك اي كنت مستنياك بليل علشان اجولك اني حامل بس حامل ازاي انت مهبي عننا اي عاد
أسر بسعاده : حامل بجد اتأكدتي انك حامل
دعاء بعصبيه : انا حامل ازاااي فهمني يعني اكده العيب مش منك انت العيب من علا صوح طيب اذا اكده خبيت عليها ليه وعننا كلنا حاسبتها ليه لما عرفت انها مخبيه عليك وازاي وصلها انك انت ال مش بتخلف مش هي
أسر بضيق : انا ال اتفجت مع الحكيمه علشان تجول اكده مكنش ينفع تعرف ان العيب منها هي مش مني انا
دعاء بصدمه : اي اللعب دا كله انت اكده مبسوط بكل ال حوصل دا انا
اسر بحده : عاوزاني اروح اجولها انها مبتخلفش

وقفت امامه وتحدثت بعصبيه مردفه : هنزله مش هيكون ليا ابن منك يا ابن عمي
أسر بغضب : انتي مجنونه عاد تنزلي مين دا ابني ال بحلم بيه طول عمري
دعاء بعصبيه : جولت هنزله انت واحد خاااااين مش هيكون ليا ابن منك وهجول لعلا علي ال عملته انا مش هسكت انت خااين
أسر بضيق : انا مش خاين دي غلطه ومكنش جصدي
دعاء ببكاء : انا بكررهك يا أسر انت ازاي تعمل اكده مبجاش فيه احساس عندك وو

وفجأه وقعت دعاء علي الارض فأنفزع اسر وحملها ووضعها علي الفراش وحاول ايفاقتها اما عند حاتم فوصل الي الفيلا وصعد الي غرفته فنظرت اليه رغد بقلق ثم تحدثت بضيق : انت شارب ولا اي
حاتم بسخريه : خايفه عليا يا غندوره ولا زعلانه اني وصلت للحاله دي بسببك انتي
رغد بضيق : طيب تعالي اغسل وشك علشان تفوج
حاتم بعصبيه : لع انا عايز افضل اكده ملكيش صالح بيا انتي مبتحبنيش
رغد بحزن : تعالي يا حاتم

اقتربت رغد من حاتم اكثر وحاولت ان تسنده فأقترب منها حاتم وقبلها علي عنقها حاولت رغد ان تبتعد ولكن لم تستطع اقترب حاتم اكثر منها وقبلها علي شفتيها ثم تحدث مردفا : انا بحبك جووي متسبنيش وسامحيني خليكي اهنيه جمبي ومش هغلط تاني صدجيني

لم يعطي حاتم رغد اي فرصه للحديث فأقترب منها مره اخري وقبلها علي شفتيها وبدأت اول ليله لهم كزوج وزوجه في الصباح فتحت دعاء عيونها فوجدت اسر بجانبها مغمض عيونه ويمسك يديها فأبعدت يدها عنه وجاءت لتنهض ولكن استيقظ اسر فجأه وتحدث بفزع مردفا : انتي كويسه
دعاء بحزن : انا كويسه بس عايزه انزل الطفل دا

انتفض اسر من مكانه ثم تحدث بغضب مردفا : انتي مجنونه ولا اي طفل مين ال تنزليه مش هيوحصل

نهضت دعاء من علي الفراش ثم خرجت من الغرفه ننزلت الي الاسفل فوجدت محمد وغاليه يجلسون فتحدثت ببكاء مردفا : عمي انا عايزه اطلج

انتفض كلا من محمد وغاليه من مكانهم ثم تحدث محمد بفزع : ليه يا بنتي اكده
دعاء ببكاء : مش عايزه اعيش مع اسر وعلي فكره انا حامل
غاليه بسعاده : بجد يا بنتي انتي حامل
دعاء ببكاء : ايوه حامل وعلي فكره العيب مش من اسر العيب من علا بس ابنكم كذب عليها كل الفتره دي وعلي الكل و

وفجأه اوقغهم صوت علا وهي تتحدث بصدمه : انا السبب

التفت الجميع الي صوت علا ثم اقترب منها اسر وتحدث بلهفه : علا لع ملكيش صالح بكل دا
علا بدموع : انا السبب انا ال مش بخلف وانت خبيت عليا علشان متجحرنيش
اسر بحزن : انا بحبك ومكنتش عايز ازعلك والله نا حبيت غيرك
علا ببكاء : انت عملت زيي انا كمان كنت مفكره انك مبتخلفش وسكت علشانك
اسر بحزن : سامحيني طيب
علا بدموع : دا مش ذنيك دا ذنبي انا ال مبخلفش نيروك يا دعاء
دعاء بعصبيه : مش هجيب الطفل دا مش عاوزه اعيش معاك
محمد بضيق : يا بنتي هو اي ال حوصل لكل دا بس اذا كانت علا سكتت
دعاء بضيق : علشان انتوا متعرفوش ال حوصل

اقترب اسر منها وعلي وجهه علامات الغضب الشديد ثم تحدث بغضب وهو يسحبها خلفه : انا هعلمك الادب من ارل وجديذ وطلاج مش هطلج وابني هيجي غصب عنك

وفجاه وضل اسر الي احذي الغرف المغلقه وادخلها ثم خرج واغلق الباب ظلت دعاء تصرخ من الخارج ولكت دون جدوي فتحدث اسر بحده : ابوي لو سمحت محدش يفتحلها دي مرتي وانا عايز اتهامل معاها بطريجتي
محمد بحده : بس هي حامل بتعذبها اكده ليه
اسر بضيق : لو سمحت يا حج سيبني اتعامل معاها بطريجتي
غاليه :خلاص يا حج سيبيه يتعامل مع مرته براحته
محمد بضيق : ماشي
اسر بضيق : اطلعي يا علا غيري هلجاتك علشان هنروح مشوار

صعدت علا وابدلت ملابسها وذهبت مع اسر كان اليوم الاروع بالنسبه لها فأسر فعل كل ما بوسعه ليسعدها في هذا اليوم من وجهت نظره ان هذا تعويض علي كذبته ثم دخلوا الي احدي المولات واختارت علا اخذي الفساتين ودخلت لترتديها كانت سعيده جدا وبعد دقائق خرجت من البروفه وهي ترتدي احدي الفساتين الطويله ولكن يبدوا علي وجهها التوتر فتحدث اسر بأستغراب : انتي زينه
علا بتوتر : هاا ايوه كويسه خلينا ندفع الخساب ونمشي بجا من اهنيه
اسر بابتسامه : ماشي يلا

ذهبت علا خلف اسر وكانت كل دقيقه تلتفت خلفها حتي خرجت من المرل وركبوا السياره ووصلوا الي البيت وعندما وصلوا تحدث محمد بعصبيه : سايب مرتك محبوسه مل الوجت دا
اسر بفزع : نسيتها

رفجأه ركض بسرعه الي الغرفه وفتح الباب فوجد دعاء جالسه عبي الارض وتبكي بشده ووجها شاحب فأقترب منها وتحدث بلهفه : انتي زينه انا اسف خلاص تعالي

نظرت دعاء اليه بعيون تمتلئ بالدموع ثم نهضت بتعب وخرجت من الغزفه وصعدت الي غرفتها بدون اي حرف فتحدثت رغد بضيق : علا اطلعي غيري خلجاتك وانا هحضر الواكل لينا كلنا
علا بأرتباك : اها اوك بس ممكن تطلعيلي مايه علي فوق

نظر الجميع اليها بدهشه ثم تحدث اسر بحده مردفا : هي خدامه عندك ولا اي انتي اهنيه زيك زيها
علا بارتباك : هي مين دي

انصدم الجنيع من كلمات علا فكيف هذا ان تنسي اسم رغد وووووو


الثاني عشر من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close