recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور عصام

 الفصل الحادي عشر

حنين. بعد ما سمعت كلام سيف دموعها نزلت وقالت كنت بتضحك عليا يا سيف بعد ما سامحتك انا اللي غلطانه ومشيت تاتي
ميرفت. شافتها خارجه بسرعه بصتلها
حنين. شافتها وبصتلها بنظره كلها كره
ميرفت. قلبها وجعها وقالت غبيه البت دي ومشيت وراحت عند سيف
سيف ومجدي. كانو قاعدين اتفاجئو بيها داخله بدون ما تخبط
ميرفت. قالت مالها مراتك ماشيه كدا زي القطر يارب تكون مزعلها
سيف. ومجدي بصلوها ومش فاهمين كلامها
مجدي. حب يفهم اكتر قالها انتي قبلتيها
ميرفت. ايوا قبل ما ادخل وكانت بجري
سيف. بص ل مجدي وقاله اكيد سمعت وفهمت غلط
مجدي. طيب قوم وروح وراها بسرعه الحقها
ميرفت. عندنا اجتماع يا بشمهندس
سيف. اعتقد كلكم موجودين بقلمي نور عصام
ميرفت. متستهلش كل لهفتك دي عليها
سيف. تستاهل الدنيا كلها مش بس لهفتي عليها وسابها ومشي وعلي اقصي سرعه ساق عربيته
وبعد بعض الوقت وصل البيت
حنين. كانت بتلم هدومها ودموعها علي خدها
سيف. دخل وقالها حنين بتعملي ايه
حنين. اقسم بالله يا سيف لو ما بعدت عني لموت نفسي
سيف. حبيبتي انتي فهمتي غلط
حنين. فعلا فهمت غلط
سيف. طيب اسمعيني علشان خاطري
حنين. ملكش خاطر عندي انا بكرهك
سيف. والله ما كنت بتكلم عنك انا كنت بتكلم ف الشغل
حنين. بعصبيه وانا مصدقاق ممكن بقا تبعد عني
سيف. شدها عليه وقالها والله العظيم كنت بتكلم ف الشغل وعلي حد تاتي خالص مش انتي انا مصدقت انك رجعتيلي وسامحتيني
حنين. كداب كداب وصرخت بصوت عالي وقالت انا بكرهك
سيف. قعد عالسرير بقلة حيله وبعدين قالها طيب تعالي معايا وانا هثبتلك انك غلطانه بقلمي نور عصام
حنين. انا هرجع مصر اليوم يا سيف وإياك توقف ف طريقي
سيف. بعصبيه قالها اهدي بقا متظلمنيش
حنين. انا كدا معنديش رحمه وبظلمك ابعد عني يا أخي
سيف. مش هبعد يا حنين
حنين. يبقي هموت نفسي وارتاح واريحك
سيف. خرج من الاوضه واتصل ب عمر ومجدي
وبعد بعض الوقت وصلو والكل حاول يهديها ويقنعها ان الموضوع متعلق بالشغل بس مفيش فايده
حنين. مش هكدب وداني انا سمعتك بنفسي وخلاص انتهينا
عمر. ما قدر يقنعها
حتين. قامت وحجزت قدامهم للقاهره
عمر. مش هتسافري
سيف. قالها خليها علي راحتها يا عمر
عمر. انت بتقول ايه بقلمي نور عصام
سيف. بقول خليها تهدي شويه
عمر. لا انا مش هسيبها تسافر لو عاوزه تهدي تيجي معايا
حنين. بتريقه اجي معاك فين عند ابوك اللي قالي انا بكرهك علشان انتي حته منها وزئني ف الارض ومبصش عليها
عمر. بحزن قالها لا يا عمري انا هقعد انا وانتي لوحدنا
حنين. انا حجزت خلاص
علا. عرفت وجت تجري عليها طبعا مجدي كلمها واول مادخلت قالت مش هتسافري تاني تعالي معايا لو مش عاوزه سيف
حنين. بصوت عالي قالت انتي كمان اجي معاكي فين عند امك اللي قالتلي انا بكرهك ولو جاتني فرصه اقتلك مش هتردد ثانية واحده علشان انا بنته رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام وبعدين قالت انا بصراحه مش عرفه انتو عاوزين مني ايه ابعدو عني بقا
الكل حس بغصه ف قلبه من قساوتهم عليها
سيف. يا عمري اهدي انا بحبك ومستحيل أذيكي
حنين. بلاش انت تتكلم علي أذيتي يا سيف
عمر. حنين اهدي شويه
حنين. الطياره بعد ساعه ونص وانا لازم اكون دلوقتي ف المطار
سيف. خلاص يا حنين سافري
حنين. وتطلقني علشان لو ما طلقتني هرفع عليك قضيه خلع
سيف. اللي انتي عوزاه انا هعمله
عمر ومجدي مع بعض انت اتجننت انت التاني
سيف. قال وصلها يا عمر للمطار معتش وقت
عمر. سيف انت بتقول ايه
سيف. خلاص يا عمر وبعد اصرار منه عمر وعلا قامو وصلوها للمطار وهما زعلانين طبعا منها بقلمي نور عصام
مجدي. بعد ما مشيو قاله ممكن افهم ايه اللي ف دماغك
سيف. مردش عليه وبس اتصل وحجز معها علي نفس الطياره
محدي. ابتسم وقاله ماااشي يا بشمهندس
سيف. معتش وقت لازم اجهز شنطتي ونمشي وفعلا بعد فتره وصل المطار ودخل وبعد انتهاء الاجراءات طلع الطياره
حنين. كانت قاعده ف الطياره تفتكر لحظات دموع عمر وعلا
سيف. راح وقعد جنبها وهي ما بصتله
حنين. سرحانه ودموعها بتنزل منها وبعد دقائق الطائره اقلعت
سيف. مد ايده ومسك ايدها وقالها متخافيش
حنين. بصتله وانصدمت
سيف. ابتسم ومال علي ايدها وباسها وقالها والله الغظيم مظلوم
حنين. شدت ايدها منه وقالت انتهينا يا سيف
سيف. اتنهد وسكت لانه عارف انها خلاص تعبانه ومش هتفهم
وبعد فتره وصلو القاهره وبعد طلوعهم من المطار
حنين. قالت انا هروح عند تيتا وخالو لو سمحت خليني علي راحتي
سيف. لا يا حنين احنا هنروح شقتنا وبعدين ابقي روحي سلمي عليهم
حنين. مش هروح شقتك يا سيف لان خلاص اللي بينا انتهي
سيف. تمام بس نروح شقتنا اللي انتي عوزاه هعمله وانا بنفسي اللي هوديكي عند خالك وجدتك بقلمي نور عصام
حنين. سكتت وماردت
وبعد شويه وصلو شقتهم
سيف. حاول يتكلم مع حنين بس مصره علي اللي ف دماغها ارتاحو شويه من السفر وبعدين اخدها وراحو عند خالها
حنين. اول ما شافتهم عيطت ورمت نفسها ف حضنهم
عادل. كان فرحان بيها وبرجوعها
فاطمه. طول القاعده وخداها ف حضنها
عادل. ليه مقولتوش انكم جاين كنت روحتلكم المطار
سيف. محبناش نتعبك يا عمي
فاطمه. الحمد لله انكم بخير وطبطبت عليها وقالت الحمد لله ياحبيبتي انك كوبسه دا انا كنت هتجنن عليكي وعلطول قلبي وجعني عليكي ودايما ادعيلك ربنا يحفظك واهو لما شوفتك مع جوزك مرتاحه ومبسوطه قلبي ارتاح الحمد لله
سيف. بصلها
حنين. ف نفسها قالت ااااه يا ني كان نفسي اقولهم اني هقعد معهم تاتي بس خايفه عليهم وخايفه علي تيتا وبصتلها وشافت فرحه ف عنيها علشانها وبيها بقلمي نور عصام وبعد شويه
سيف. قال طيب نستأذن احنا بقا
عادل. باتو معنا انهارده
سيف. معلش يا عمي مره تاتيه ان شاء الله
فاطمه. طبطبت عليها وقالت ربنا يسعدكم يا حبيبتي ومشيو
حنين. بس ركبت العربيه مع سيف عيطت
سيف. حبيبتي كفايه بقا علشان خاطري
حنين. بدموع قالت قدرت تعمل كل اللي عاوزه فيا يا سيف بكل بساطه حتي اني ما قدرت اقول ل تيتا وخالو علي اللي حصل علشان ما ازعلهم عليا ولا اقلقهم كفايه اللي عملوه علشاني كل عمرهم
سيف. انا بحبك يا حنين ووعدتك اني مش هأذيكي تاني ولا عمري هزعلك ليه مصره علي اللي ف دماغك
حنين. خلاص يا سيف طريقنا هو الفراق
سيف. انعصب وقالها مفيش فايده فيكي مصره تبعدينا عن بعض ليه افهمي شويه اني بحبك ومش انتي المقصوده بكلامي اللي سمعتيه
حنين. متعليش صوتك عليا
وبعد شويه وصلو بيتهم وطلعو
سيف. بيحاول يتكلم مع حنين
حنين. شوف يا سيف علاقتي بيك من البدايه كانت غلط
سيف. بس سمع كلامها قام وسابها قبل تكمل بقلمي نور عصام وضل الحال زي ما هو لمدة شهر حنين مش عاوزه تتكلم معاه وسيف زهئ وف يوم سييف راجع من الشغل
حنين. انا هنزل الشغل بكرا علشان خالو وتينا هيسافرو يعملو عمره
سيف. براحتك اللي عاوزه تعمليه اعمليه
وتاني يوم حنين وسيف راحو وسلمو علي خالها وجدتها
وبعد كام يوم
سيف. حنين انا لازم ارجع دبي عندي شغل هناك ضروري
حنين. وانا مالي
سيف. بنفاذ صبر قالها يعني ايه مش هتيجي معايا
حنين. لأ
سيف. بتهزري صح
حنين. طبعا لأ سافر وياريت ما ترجع تاني هنا
سيف. زعل وقام حضر شنطته وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها
حنين. ما نامت كل اليل وكانت قاعده بالصاله
سيف. صحي ولبس وطلع لقاها قاعده بالصاله راح عليها وقالها لو عاوزه تيجي معايا لسه فيه وقت
حنين. لأ
سيف. باسها من خدها ومشي وهو زعلان
حنين. بعد ما مشي قعدت تعيط وفجأه .......
ياتري حنين رجعت ف كلامها ولا

google-playkhamsatmostaqltradent