recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم نور عصام

 الفصل الثاني عشر والأخيييير

حنين. بعد ما سيف مشي عيطت بحرقه وفجأه حست انها عاوزه ترجع وف لحظه جريت عالحمام وبعد شويه اخدت نفس وكانت دايخه وتعبانه نامت من تعبها وزعلها
سيف. سافر
عمر. اتصل علي حنين وزعلان منها انها ما جت مع سيف
علا. كلمتها وقالت ليه كدا يا حنين انا كنت مستنياكي
حنين. حبيبتي وقت تنزلي مصر هتلاقيني ف انتظارك
وبعد يومين
حنين. راحت عند الدكتوره وعرفت انها حامل فرحت وبعدين خرجت راحت المحل بتاعها
سيف. اتصل يتطمن عليها
حنين. سمعت كل كلامه وقالت انها كويسه وقفلت
ودارت الايام
عمر وعلا يتصلو ب حنين يطمنو عليها ويكلموها شويه ويقفلو
حنين بين المحل والبيت
خالها اتصل عليها من السعوديه وقالها ان جدتها اتوفت هناك
حنين. زعلت كتير وانهارت لانها كانت تحبها كتير
خالها. قعد يواسيها
سيف. عرف واتصل عليها وكلمها وهي عيطت شويه وقفلت
حنين. فاقت من زعلها علي جدتها وقررت تشوف حياتها بعيد عن الكل
سيف. اتصل عليها وقالها حبيبتي انا محتاجك جنبي ارجوكي تعالي
حنين. سمعت كل كلامه وبعدين قفلت بدون ما ترد
سيف. اتعصب وبعدين قرر ما يكلمها تاني
خال حنين رجع بعد فتره ومعه مراته وقالها تعالي اقعدي معنا مادام جوزك مسافر بقلمي نور عصام
حنين. رفضت وقالت خليني ف شفتي انا مرتاحه كدا وبعد اصرار منها خالها ومراته اتطرو يوافقو علي قرارها
وما أسرع الايام
حنين. بقت ف الشهر التاسع حست بتعب وهي ف المحل اتصلت علي خالها ومراته وفعلا جريو عليها
عادل. قلقان عليها وبعد فتره الممرضه خرجت وطمنتهم عليها وعطتهم البنت باسوها واذن ف ودنها
وبعد يومين
حنين. خرجت من المشفي خالها قالها سيف ليه ما جه هو مش عارف
حنين. قالت للاسف ظروف شغله منعته
عادل. مش مقتنع بكلامها بس احترم رغبتها وسكوتها وبعد فتره حنين استردت صحتها وبقت احسن
سيف. كلمها برغم زعله منها
حنين. فتحت وقالت الو وبنتها عيطت
سيف. استغرب وقالها انت فين ومين بيعيط جنبك
حنين. اتوترت وقالت انا ف المحل دي بنت مع امها
سيف. طمنيني عنك
حنين. أكيد بخير مادام مفيش حد مزعلني
سبف. بقا كدا يا حنين يعني هو انا اللي منكد عليكي
حنين. اكيد لأن من وقت سافرت وانا ف احسن حال
سيف. ماشي يا حنين عموما انا بعتلك فلوس كالعاده ولو
حنين. قاطعته وقالت مش محتاجه منك حاجه وانت عارف
سيف. خلي بالك علي نفسك وقفل وهو زعلان منها
عادل. راح يتطمن علي حنين
حنين. اهلا خالو ازيك شال البنت وباسها وبعدين قالها حنين ليه سيف مش بينزل مصر بقاله فتره بقلمي نور عصام
حنين. بصراحه كدا يا خالو انا زعلانه مع سيف والله يخليك متسألنيش عن السبب هو بيكلمني كل يوم ويتطمن عليا وعاوزني اروح لعنده بس انا اللي مش عاوزه فخليني كدا علي راحتي
عادل. لحد امتنه يا حنين
حنين.لحد ما انسي وارتاح من كل همومي اللي محصراني طول عمري
عادل. طيب تعالي اقعدي معايا زي الاول
حنين. انا عرفه انك قلقان عليا وعمرك ما قصرت معايا بس خليني هنا ف شقتي انا كدا مرتاحه وانت اهو شايف المنطقه آمان والكل عارفني وببحبني وانت متطمن والجيران كمان كويسين
عادل. يا بنتي مش مرتاح لقعدتك كدا لوحدك
حنين. معلش يا خالو خليني علي راحتي ولو احتجت حاجه هكلمك هو انا ليا غيرك بقلمي نور عصام
عادل. اتنهد وسكت وبعد شويه مشي
عمر. اتصل علي حنين
حنين. اهلا يا قلبي وحشتني
عمر. دا بجد دا ولا ايه
حنين. انت عارف معزتك عندي
عمر. كفايه بعد بقا يا حنين سيف من غيرك تعبان خالص وصدقيني لو ما شوفت حبه ليكي ودموعه عليكي ما كنت سامحته ابدا حبيبتي تعالي كلنا عوزينك معنا
حنين. غصب عني ومتزعلش مني انا كدا مرتاحه
عمر. بقا كدا يا حنين
حنين. عمر سلملي علي علا وقفلت بدون ما تتكلم اكتر وتضعف
ومرت ست سنين والحال زي ما هو
سيف. نزل مصر وراح شقته وجه يفتح الباب ما فتح رن الجرس
جنه. فتحت وبصتله قوي وبعدين قالت نعم
سيف. استغرب وبعدين قال انتي مين
جنه. بشقاوة قالت انت اللي مين وعاوز ايه
سيف. دي شقتي انتي بقا بتعملي ايه هنا
جنه. شقتك دا ايه يا عنيا دي شقتنا احنا
سيف. ابتسم من كلامها وقالها انتو مين
جنه. انا وماما يا حبيبي
سيف. ضحك وبابا فين
جنه. مش شغلك
سيف. معقول تكون حنين باعت الشقه بس الشقه بأسمي ومش هتعرف تعمل كدا ممكن تكون أجرتها واتنهد وقال مش مرتاح انا
جنه. انت يا أخينا
سيف. أخينا وضحك وبعدين قالها ما علينا ممكن تنادي حد كبير اكلمه
جنه. ليه هو انا مش عجباك ولا ايه
سيف. نزل لمستواها وقالها بعند لأ مش عجباني
جنه. طيب عن اذنك بقا
سيف. اهدي يا بت شويه
جنه. بت
سيف. ههههه وبعدين قالها اومال اقولك ايه
جنه. تقولي آنسه جنه
سيف. جنه وبعدين قرب عليها وباسها من خدها
جنه. هي كمان باسته من خده وبعدين بعدت عنه وعقدت حاجبها وقالت علي فكره دا تحرش وانا كدا ممكن ابلغ عنك
سيف. ههههههههه وبعدين قالها انتي مين وعندك كام سنه
جنه. انا جنه وعندي خمس سنين انت بقا مين
سيف. قالها انا سيف
جنه. عوجت بوئها
سيف. ايه مش عجبك
جنه. لأ
سيف. حط ايده علي شعرها وقالها اغيرو علشانك يا قمر
جنه. وانا مالي يا معلم
سيف. معلم
جنه. فكك مني بقا وهوينا
سيف. ضحك وشالها وقالها عاوز اتكلم مع حد كبير ينفع
جنه. بردو هيقولي كبير وبعدين قالت هو انا مش ماليه عينك ولا ايه
سيف. ماليه قلبي مش بس عيني
جنه. لا دا تحرش رسمي وانا مقبلش بكدا
سيف. هههههه معلش اقبليه مني المره دي بس وبعدين قالها طيب ممكن بقا يا آنسه جنه تنادي ماما
جنه. عيوني يا قمر
سيف. ابتسم وباسها تاني ونزلها
جنه. لحظه اشوف ماما لانها كانت بتاخد شاور
سيف. اوك يا قمر انا واقف
جنه. خبطت ودخلت ماما ماما
حنين. نعم يا قلبي
جنه. في واحد برا وعاوز يكلمك
حنين. واحد مين
جنه. بصتلها قوي وبعدين قالت مش عرفه
حنين. طيب تعالي نشوف مين وطلعو حنين قالت اتفضل حضرتك
سيف. التفت لها وفتح عيونه ودقات قلبه هتخرج منه
حنين. اتوترت ودقات قلبها ذادت ووشها احمر
سيف. بصلها قوي وقرب منها ودخل الشقه
حنين. صوت نفسها عالي ومش عرفه تتكلم
جنه. ايه يا ماما مالك
حنين. بصتلها وما اتكلمت
جنه. ماما ماما
حنين. نعم يا روحي
جنه. شوفو عمو دا عاوز ايه
حنين. بصتله وخلاص
سيف. بصلها قوي وبعدين قالها مين البنت دي
حنين. فاقت لنفسها وبعدين قالت بنتي
سيف. انصدم وبعدين قال مين
حنين. بنتي ايه مالك
سيف. منين دي ازاي يعني
حنين. ابتسمت ابتسامة عند وغيظ فيه وقالت اكيد من جوزي
سيف. جوز مين حضرتك
حنين. جوزي انا وقبل يتكلم قالت ايه هو انت كنت فاكر اني هعيش علي زكرياتي الآليمه معاك ولا ايه بقلمي نور عصام
سيف. قرب منها ومسك هدومها وقالها فين ابوها
حنين. وانت مالك
سيف. يا بجحكتك وكمان عايشه ف شقتي
حنين. بعد رجوعك أكيد همشي منها اتطمن
سيف. انا مش مصدق اصلا كل اللي عملتيه دا انتي ازاي تتجوزي وليه مقولتليش منا دايما بكلمك
حنين. وانت مالك اقولك ليه
سيف. عيونه طلعت نار وعاوز يقتلها قرب منها اكتر
جنه. ماما هو ليه بيكلمك كدا
سيف. اتراجع عن حنين وبصلها وقالها لينا كلام تاني وبص ل جنه
حنين. معتقدش
سيف. مشي قبل يتهور ويعمل فيها حاجه من عصبيته
حنين. بعد ما مشي راحت وقعدت عالكنبه وعقلها بيفكر ف مليون حاجه
جنه. ماما ليه مقولتلوش اني بنته بقلمي نور عصام
حنين. بصت لبنتها وقالت وانتي ليه مقولتلوش مادام عرفتيه
جنه. اكيد عرفته من صوره اللي معلقه دي كلها بس لما ماعرفني زعلت منه وما قولتله انا مين
حنين. يا حبيبتي هو عمره ما شافك طبيعي انو ميعرفك
جنه. بردو كان لازم يعرفني بقلبه واحساسه
حنين. ضمتها لحضنها وضحكت وقالت احساسه وقلبه وقالت هتطلعي لمين يعني بنت ابوكي
جنه. ماما هو بابا هيجي تاني
حنين. اكيد وبعدين قالتلها انتي عوزاه يجي تاني
جنه. ايوا بس لو هتزعلي خلاص
حنين. ابدا ياروحي دا انا مستنياه بقالي سنين
جنه. طيب ليه مخلتهوش يقعد
حنين. بصراحه زعلانه منه وعلي اخري
جنه. طيب لو قولتلك علشاني
حنين. ابتسمت وقالت ان شاء الله ياقلبي
سيف. مشي راح فندق وقعد يفكر بكل كلام حنين واتغاظ منها وابتسم لما افتكر جنه وكلامها وشقاوتها وبعدين قال ف نفسه جنه يا لله من اسمها وكلامها وخفة دمها وبعدين قال هي قالتلي عندها خمس سنين وكمان انا اصلا ما طلقت حنين وفتح عيون وقال غبي ياسيف ازاي مفكرت ف كدا رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام ازاي يا سيف جنه اگيد بتكون بنتك احساسك بيها لما ضمتها واحساسك لما شوفتها اول ما فتحت الباب وابتسم وقال اكيد انا صح وفكر يروح لهم وقام وبعدين لقي الوقت اتأخر قال ارتاح من السفر والصبح يروح وكمان حنين تكون هديت شويه علشان يعرف يكلمها وما تعاند
وحل الصباح علي الجميع
حنين. جنه
جنه. نعم يا ماما
حنين. حبيبتي انا هنزل اشتري لبن وشوية حاجات من السوبر ماركت علشان اجهز فطار ماشي ياقمر
جنه. لا خليكي انتي يا ماما وانا انزل
حنين. حبيبتي لا مش هينفع
جنه. ماما انا بقيت كبيره والسوبر ماركت تحت البيت علشان خاطري يا ماما خليني انزل انا بقلمي نور عصام
حنين. أمري لله
جنه. ها عاوزه ايه بقا
حنين. هاتي لبن ولانشن بس وانا هنزل بعدين اجيب الباقي وبعدين قالتلها متكلميش حد
جنه. عرفه يا ماما وحافظه متكلميش حد يا جنه متعرفهوش ولو تعرفيه واحنا ملناش علاقه بيه بردو متكلمهوش حتي لو كان سواق الباص بتاعك مادام احنا مش ف ميعاد المدرسه متكلمهوش يا جنه واوعي حد يقولك خدي الحاجه دي وتاخديها واللي بس مسموح لهم وليكي انك تكلميهم هو جدو عادل وتيتا خيريه
حنين. بصتلها ورفعت حاجبها
جنه. عرفتي بقا اني حافظه
حنين. طيب يا لمضه خدي الفلوس اهي وانزلي ومتتأخريش
جنه. نزلت واشترت الحاجه وهي رايحه ناحية العماره
سيف. جنه جنه
جنه. وقفت وابتسمت
سيف. صباح الخير يا قمر
جنه. ما ردت عليه
سيف. استغرب وبعدين قالها ايه يا جنتي انتي لحقتي تنسيني
جنه. التفتت تاني علشان تمشي
سيف. مسكها من ايدها وقالها لما اكلمك تردي
جنه. لو سمحت ابعد عني
سيف. ولو ما بعد يا قمر
جنه. هصوت والم عليك الناس كلها
سيف. ابتسم وافتكر امها اول مره يروحلها المحل وبعدين قالها ممكن بس لحظه واتصل علي حنين
حنين. الو
سيف. صباح الخير يا قلبي
حنين. عرفت صوته قالت انت اتجننت وبعدين قالت لو سمحت متتصلش بيا تاني وإلا
سيف. قفل معها وبص ل جنه وقالها ممكن تيجي معايا مشوار
جنه. لا طبعا انا لازم اطلع ل ماما
سيف. متخافيش انا استاذنت منها انتي مش شوفتيني بكلمها
جنه. ابتسمت وقالت اوك
سبف. اخدها ومشي بسرعه وراح عالفندق
حنين. هتجنن علي جنه اتصلت بالسوبر ماركت
...... مشيت من وقت اخدت الحاجه
حنين. دي لسه مجتش لحد دلوقتي
....... انا شوفتها واقفه مع واحد لما خرجت من عندي
حنين. قفلت الفون وهي هتتجنن ودموعها نزلت وجربت علي برا تدور علي بنتها وعقلها بيفكر ف مليون حاجه من انواع الخطف
سيف. قال ل جنه حبيبتي انا هروح الشغل ساعه بالظبط واجي اخدك ونروح ل ماما بقلمي نور عصام
جنه. ماما أكيد قلقانه عليا
سيف. متخافيش يا عمري انا مش هتأخر بس لازم اروح الشركه وانتي خليكي هنا اوعي تتحركي
جنه. حاضر وبعدين قالت عاوزه فون
سيف. ابتسم وقالها هتكلمي مين ماما
جنه. لا هلعب عليه شويه عقبال ما تيجي
سيل. جابلها ايباد وقالها ينفع دا يا قمر
جنه. اهو امشي بيه نفسي دلوقتي
سبف. هههههه وباسها من خدها ومشي ولسه هيفتح الباب
جنه. قالت بابا
سيف. اتسمر مكانه وما اتحرك
جنه. بابا بابا بقلمي نور عصام
سيف. غمض عيونه وخد نفس وبعدين التفت لها وراح عليها
جنه. ضحكت
سيف. وقف قدامها وقالها انتي قولتي ايه
جنه. بشقاوة قالت ق و ل ت يا باابا
سيف. حضنها بلهفه وباسها من كل مكان ف وشها ومسك ايدها وباسها وقالها قلب بابا انتي كنتب عرفه اني بابا
حني. رفعت مناخيرها وبصتله بنص عين وقالت طبعا عرفه
سيف. ضحك علي علي طريقتها ف الكلام وقالها عرفتي ازاي ومين قالك احكيلي كل حاجه وشالها علي رجله
جنه. طيب الاول نزلني من علي رجلك علشان كدا عيب
سيف. هههههههه وبعدين قالها بت انتي اظبتي احسنلك
جنه. اسمي الآنسه جنه ولو قولت بت دي تاني مش هكلمك
سيف. حضنها بقوه وقالها احلي واجمل آنسه ف الدنيا كلها
جنه. ايوا كدا وبعدين قالت اسمع يا سطي
سيف. اسطي
جنه. لا بقا انت كدا مصر تقاطعني خلاص انا عاوزه اروح لان ماما زمانها قالبه الدنيا عليا واكيد بتعيط
سيف. متقلقيش هكلمها بس الاول احكيلي
جنه. اسمع يا سيف باشا
سيف. يا بنتي ارسيلك علي حل
جنه. بص يا وكملت قبل يقاطعها وقالت عرفت ازاي من صورك اللي معلقه ف الشقه كلها واوضة ماما دا غير ان ماما قالتلي انك بتكون بابا ولما سألتها ليه مش عايش معنا ولا حتي بتكلمني قالتلي انكم زعلانين شويه وبينكم خلاف وانت مسافر دبي ولما ترجع مصر اكيد هتيجي وتشوفنا وتعرف بوجودي وتعيش معنا
سيف. اتنهد وقالها بحبك وبموت فيكي يا قلب بابا انتي متعرفيش انا فرحان ومبسوط بيكي قد ايه وعاوز احطك جوا قلبي وعيوني
جنه. بجد يا بابا بتحبني قوي كدا
سيف. واكتر ياروح بابا وباسها من ايدها الصغيره اللي جننته
جنه. وانا كمان بحبك قوي يا بابا وكنت عاوزه اشوفك
سيف. ربنا يخليكي ليا يا روح بابا وبعدين قالها طيب لما انتي عرفه اني بابا ليه اتكلمتي معايا كدا لما جيت الشقه
جنه. كنت بهزر معاك وقولت ان ماما هتكمل هزار وبعدين تدخل بس اللي حصل غير اللي كنت مستنياه منكم
سيف. ضمها ليه وقالها متقلقيش يا قلبي كل شئ هيكون كويس ونعيش انا وانتي وماما مع بعض وفونه رن فتحه وقال اوك جاي وبعدين قالها حبيبت بابا لازم اروح الشركه شويه وبعدين اجيب ماما واجي ناخدك بقلمي نور عصام
جنه. بنظرة زعل قالت ماما اكيد قلقانه وزعلانه لازم اطمنها
سيف. باسها وقالها هكلمها وقالها لازم امشي يلا اوعي تخرجي لاي سبب فاهمه بقلمي نور عصام
جنه. حاضر يا بابا
وبعد شويه
سيف. راح الشركه وكان عنده اجتماع
حنين. بعد عياط وقلق وخوف جه ف بالها سيف وقالت أكيد عاوز ينتقم مني ويحرق قلبي عليها وشاورت لتاكسي وبعد شويه وصلت الشركه وطلعت فوق
السكرتيره. ايوا حضرتك
حنين. بعصبيه وصوت عالي قالت سيف فين
السكرتيره. بصتلها وبصت للبسها وبعدين قالتها انتي مين وازاي تتكلمي كدا عن سيف بيه
حنين. بصوت عالي قالت انا المدام يا عنيا ودخلت ما لقت سيف خرحت وقالت هو فين انطقي
السكرتيره. قالت عنده اجتماع ممكن ت
حنين. قاطعتها وقالت فين يعني
السكرتيره. شاورت علي الاوضه اللي هو فيها
حنين. جريت وفتحت الباب بدون إستأذان
سيف. اول ما شافها عرف طبعا هي جايه ليه لكن كل الموجودين استغربو دخولها كدا وخصوصا وهي بالبس البيت وكانت ترتدي بنطلون وتيشيرت بيتي وشعرها متمرد علي وشها
حنين. بصوت عالي قالت بنتي فين يا سيف بقلمي نور عصام
سيف. قال تمام اتفضلو حضراتكم وفعلا الكل مشي
حنين. راحت عليه وقالت بنتي فين جنه فين فين يا سيف وعملت فيها ايه انطق بنتي فين
سيف. ببرود قالها وانا مالي ومال بنتك وبعدين روحي شوفي بنتك مع مين وبلاش تمحيك ورمي جتت
حنين. بدموع قالت جنه فين يا سيف انا قلبي هيوقف حرام عليك
سيف. اشفق عليها وبعدين بصلها وحب يعند معها وقال معرفش بنتك فين واهو انتي شوفتي بعينك اني مشغول وراح وقف قدامها وقالها اكيد بنتك مع ابوها روحي اسأليه
حنين. بصتله ومستغربه بروده وبعدين قالت ريحني يا سيف جنه فين انا متأكده انك تعرف ريحني بالله عليك بقلمي نور عصام
سيف. قرب عليها قوي وبقت انفاسهم بصوت عالي وقالها روحي شوفي بنت فين بعيد عني ورجع لورا عنها
حنين. بصتله وقالت خلي بالك من جنه يا سيف
سيف. بصلها واستغرب ردها
حنين. ابتسمت ابتسامه حزينه وقالت انا دلوقتي اتطمنت وعرفت ان بنتي ف آمان ومحدش هيأذيها والتفتت تمشي
سيف. شدها من دراعها وثبتها عالباب واتقابلت عيونهم
حنين. اتنهدت وقالت ابعد عني
سيف. عيونه علي شفايفها اللي اشتقالهم
حنين. بتزئه عنها وقالت ابعد
سيف. اتحكم فيها اكتر وانقض علي شفتيها بشفتيه
حنين. بتحاول تبعده عنها وهو متحكم فيها ومستمر ف قبلته وهي بتقاوم الي ان استسلمت وبادلته قبلته
سيف. حس بستسلها تعمق اكتر ف قبلته وضمها اكتر لحضنه وبعد وقت طويل بعد عنها وبصلها بفرحه
حنين. اخدت نفس وبعدين بعدت عنه
سيف. قالها وحشتيني ياروحي وقرب تاني عليها
حنين. حطت صوبعها ف وشه وقالت اياك تلمسي
سيف. بصلها بستغراب وبعدين قالها حنين مالك ياقلبي
حنين. ببرود قالت خلاص
سيف. خلاص ايه وبصلها بنظره يفكرها اللي حصل بينهم من لحظات
حنين. فهمت نظرته وقالت خلاص سحر الحظه اللي كنت فيها انتهي ورجعت لعقلي وفوقت من لحظة الضعف اللي كنت فيها معاك
سيف. نعم
حنين. منكرش اني ضعفت ودا شئ طبيعي متنساش اني ست متجوزه وجوزي غايب عني بقالو سنين وطبيعي اضعف وابقي محتاجه لمسه منه وخصوصا وهو ملهوف عليا كدا
سيف. اتعصب وقالها حنيين فوقي وشوفي بتتكلمي ازاي
حنين. ابتسمت ابتسامة غيظ وقالت منا قولتلك فوقت علشان متفكرش اني لسه بحبك لسمح الله ولا حاجه لا ياروحي دي كانت لحظة ضعف مش اكتر وان شاء الله مش هتتقرر تاني
سيف. ضحك وراح عليها وقالها امممم مش هتتقرر تاني
حنين. ايوا طبعا
سيف. ومين بقا اللي قرر وقرب عليها اكتر ولامس انفها بانفه
حنين. رجعت ورا وقالت هات جنه عالبيت اكيد البنت تعبانه نفسيا
سيف. دا علي اساس انها مش عرفاني
حنين. عرفه بنتها وكلامها طبعا واتأكدت انها عرفت ابوها قالت بردو بعدها عني مش سهل
سيف. لا بقا سهل وحب يلعب باعصابها قالها زي ما حرمتيني منها ست سنين هحرمك منها سته زيهم
حنين. هنا علت صوتها وقالت انت اتجننت ولا ايه دي بنتي والا يقرب منها اقتله ولو حاولت تبعدها عني هقتلك يا سيف
سبف. تقتليني يا حنين
حنين. كلو الا جنه يا سيف
سيف. وانا هاخدها واسافر يا حنين وريني هتعملي ايه
حنين. مسكته من ياقة قميصه وقالت متلعبش معايا ياسيف انا معتش حنين القديمه االمنكسره وبعدين قالت جنه خط احمر
سيف. بخبث قالها اومال العب مع مين يا قمر
حنين. فهمت كلامه وقالت هنشوف يا سيف
سيف.اتعصب من طريقتها وشدها عليه وباسها مره ورا مره
حنين. بعدت عنه بصعوبه وصرخت وقالت عاوز مني ايه
سيف. عاوز مراتي وبنتي ف حضني
حنين. مش هيحصل يا سيف
سبف. راح عليها وشالها وقالها انا هعرفك هيحصل ولا لأ وبعدين بصلها وقالها انتي ازاي اصلا تخرجي بالمنظر دا اتجننتي
حنين. وانت مالك انزل باللي يعحبني وبعدين قالت نزلني
سيف. خرج بيها قدام كل الموظفين ونزل بيها من الشركه وراح عالبيت وبعد ما طلعو الشقه شدها من ايدها ودخل بيها الاوضه ورماها عالسرير وقالها هتعقلي وتتكلمي عدل ولا عوزاني اتصرف معك
حنين. بعند قالت ولا هتقدر تعمل حاجه
سيف. قلع قميصه وقالها هوريكي هقدر ولا وشوفي بعينك
حنين. صرخت وقالت سيف ابعد عني مش هتلمسني ابدا
سيف. قرب منها وقالها مراتي وزي ما قولتي بقالي سنين وملهوف عليها ودا شئ طبيعي
حنين. ارجوك يا سيف وعيطت
سيف. قرب اكتر عليها واخدها ف حضنه
حنين. بلاش يا سيف
سيف. طبطب عليها وقالها بحبك وعمري ما هأزيكي وانتي عرفه انا وعدتك من قبل وللاسف انتي اللي لسه بتعاندي
حنين. بعفوبه قالت طيب يعني هتبعد عني وتسيبني ف حالي
سيف. ضحك وحط ايده علي جبينه وقالها مستحيل اسيبك انتي مراتي وحبيبتي وكل عمري وام بنتي يرضيكي بعد دا كله اسيبك
حنين. سيف متلعبش باعصابي
سيف. بهمس جنب ودنها قال انا مش هلعب بأعصابك انا هلعب
حنين. ضربته ف صدره وقالت اخرص يا قليل الادب
سيف. ههههههه
حنين. قالت جنه فين
سيف. متقلقيش هي ف الفندق واحنا هنروحلها دلوقتي
حنين. بتسرع طيب يلا
سيف. بصلها وعيونه كلها لهفة وشوق وحنين
حنين. لازم نروح ل جنه
سيف. انقض عليها وذهبا معا الي عالمهم الخاص هيييييح
وبعد بعض الوقت
سيف. كنت هتجنن عليكي بقلمي نور عصام
حنين. بعند وخبث قالت لحظه ضعف مش اكتر
سيف. والله اضربك وحضنها اكتر وبعدين قالها ليه مقولتليش علي جنه
حنين. كنت مستنيه رجعوك لكن انت طولت
سيف . ما انا كنت بكلمك علطول وبعد لوم وعتاب اتصالحو
وبعد بعض الوقت راحو الفندق
جنه. شافت امها وابوها مع بعض فرحت وجربت عليهم
سيف وحنين اخدوها ف حضنهم
سيف. بعد لحظات قالها حبيبتي ايه رأيك تعيشي معايا
جنه. طيب وماما
حنين. جنتي بابا عاوز ياخدك معاه ويسافر وانا هفضل هنا
جنه. ردت رد فاجئهم وما اتوقعوه قالت دا انا اروح الملجأ ولا اني اعيش من غيركم انتو الاتنين كفايه بقا انا عوزاكم انتو الاتنين معايا زي كا اصحابي انتو ايه متعبتوش من البعد والسفر انا خلاص تعبت منكم
حنين وسيف انصدمو من ردها
سيف. دمعه منه نزلت علي بنته وتفكيرها وقالها حبيبت بابا انا عمري ما هسيبك انتي وماما انتو كل حياتي ومستحيل ابعد تاني عنكم
جنه. كنت عرفه انو حوار انتو عملينه عليا بس كان تفهمو اني مقدرش اعيش من غيركم انتو الاتنين
حنين. يا بنت اللي
سبف. حضنها وقالها بس كلامي ودموعي ليكي كله صدق
جنه. حضنه بقوة
وبعد كام يوم
سيف. يلا يا جنه هنتأخر دي ماما جهزت من بدري
جنه. حاضر يا سي بابا الله
سيف. ضحك وقالها اومال لو مش متربيه ف المهنديسين ومدارس خاصه كنتي عملتي ايه يا بت انتي
وبعد كام ساعه وصلو دبي
عمر وعلا ومجدي كانو ف استقبالهم وفرحو جدا ب جنه
جنه. لحظه حضرتك بقلمي نور عصام
عمر. اتفضلي يا قمر
جنه. لا لا بقولك ايه جو المعاكسات والكلام دا مليش فيه خالص
عمر والكل هههههههه وبعدين قالها طيب عاوزه ايه ياقلبي
جنه. انت دلوقتي قولت انك اخو ماما واخو بابا انا كابنوته جميله ورقيقه اما احب انادي عليك اقولك ايه يا خالو ولا يا عمو
سيف وحنين وعمر ومجدي وعلا انفجرو من الضحك علي شقاوتها وتفكيرها اللي عمرهم ما فكرو فيه خالص
عمر. قالها لما اكون مع بابا قولي يا عمو ولما اكون مع ماما قولي ياخالو
جنه. بكل شقاوة قالت دا علي اساس اني عندي عقلين اشغلهم زي ما احب وبصتلهم كلهم وقالت ايه العيله المجنونه اللي وقعت فيها دي ياربي كلهم ضحكو عليها
ابو سيف ووالدته عرفو بوجود جنه وحبوها جدا واتعلقو بيها
ميرفت وعامر عرفو ان حنين بتكون هي بنتهم وبعد الصدمه حالو يتكلمو معها لكن حنين رفضت واصرت علي موقفها منهم عمر وعلا حاولو يتدخلو بس للاسف ما قدرو يقنعوها تسامحهم
🌹ليس كل ما نفقده خساره.
فالاستغناء عمن لا يدرك قيمتنا حياة جيده 🌹
مش دايما النهايه بتكون في صالح الجميع
لكن اتمني من الله النهايات السعيده لي ولكم وللجميع
رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام
google-playkhamsatmostaqltradent