اخر الروايات

رواية حب بعد خيانة كاملة

رواية حب بعد خيانة كاملة 




 الجزء الاول لو عجبكتوا نكملها يالااابينا

♥️♥️♥️♥️
_"يقوم بصفعها" مبررروك يا عروسه
= انت مجنون ! انت ازاي تمد ايدك عليه
_ ليكي عين تتكلمي
= "بزعيق" اسمع بقلك اي مش مسمحلك باي شكل من الاشكال انك تهني كده
_ انتي لسه شوفتي اهانه انا هوريكو الاهانه نفسها .. تعملو معايه انا كده
= انا كمان اضحك عليه مش زنبي
_"بصراخ" عيزا تفهميني انك مكنتيش تعرفي انو اختك هتهرب يوم فرحها وتتجوزيني .....
="بالمثل" .. عايز تفهمني اني كنت هوافق اخلي اختي الي بتكلم عنها دي تهرب مع اخوك الي هو خطيبي ...
"فتره من السكوت ونظرات الكره"
" انا اميره وكان المفروض انو انهرده فرح اختي الي هو كان فرحي هربت مع خطيبي الي هو اخو ادهم الي هو بقي جوزي ...والموضوع ميتقفلش لاء العيله تجبرنا نتجوز عشان نعدي القضيحه دي والمفروض الي تكون امي تقول لاء ترفض دي حياتي ومحدش لي دخل فيها هي اول وحده وفقت علي كده فاهمه احساسو بس انا اي زنبي"
= "يتحرك "رايح فين لسه مخلصناش كلمنا
_ بقلك اي انتي ملكيش دعوه اروح ول اجي منين اسبوع بكتير ونطلق انا مش ناقص قرف
=دي مش طريقه اسلوب ول معامله يا استاذ يا محترم
_ والله ده الي عندي والباب يفوت قطر مش جمل ههه اه صحيح اهلك مش معبرينك اصلا هتروحي فين يعيني
= بس كفايه لحد هنا خلاص.." دخلت اوضه الاطفال وانا منهاره من كل حاجه حصلت انهرده كان مفروض اتخطب انهرده كنت هتخطب لاخه واختي تتجوزه كنت فرحانه انو ممكن تتغير حياتي بس اتحولت لكابوس اكبر انا مش حمل كده يا رب ساعدني"
_ خرجت من الاوضه وانا لبسه عبايه ولفه نص الطرحه علي شعري قولت اروح اكل لاني جعانه واعمله اكل رغم اني مش طيقاه بس انا مبحبش اكون وحشه مع اي حد
خرجت ملقتوش خرج ! الساعه 2 الفجر ..
بعد الفجر .. "يجدها نائمه علي الاريكه"
_ انتي .... "اسمها اي هه معرفش اسم مراتي" يا بنتي
= اي البيت ولع اختي رجعت في اي
_مزفته هنا لي
= كنت مستنيه حضرتك
=_طيب روحي نامي
=كنت فين
_"يتركها ويذهب للغرفه " روحي نامي
="في نفسها " اي قله الزوق دي انت لدرجه دي كرهني
اليووم التالي ....
= ممكن بقي انبطل استهبال
_عيزا اي
= انت هتخرج تروح فين
_ الشغل
= اه يوم صبحيتنا ها
_ صبحيتنا اه واي كمان تحبي اجي احضنك وابوسك من خدك واقلك عيزا اي يا حببتي ول اي
= هو انا قتلالك قتيل ...انا عملت اي لكل الكره ده
_ اختها ..لانك اختها لي خلتني احبها وهيه بتحب اخويا لي يعملو فيا كده لي اتخان من اخويا الي هوه لحمي ودمي وخطبتي الي كان نفسي اجبلها الدنيا اي رئيك تستهلي اكرهك ول لاء
= لاء بردو مستهلش هما الي عملو كده مش انا هيه الي هربت مع خطيبي لو تفتكر اي زنبي فهمني
_ انا همشي عشان اتاخرت
= يا ادهم ماما ومامتك جايين اذا ايجو هقولهم اي اقلهم جوزي في الشغل
_ لي محسساني انهم مش فاهمين حاجه هما عرفين الي فيها فبلاش كدب عليهم وعلي نفسنا قوللهم في الشغل
" ده خرج فعلا خرج وسبني في ام الموقف ده نفسي انقد عليه اكسر راسه النشفه دي طب هعمل اي لو ايجو بجد "
ترن ترن ترن
=احيييه دول ايجو بجد .... يا رب ساعدني
ام ادهم : يا هلا بالعروسه القمر
= ازيك يا طنط عمله اي
ام ادهم : طنط مين بقي انا حماتك دلوقتي قوليلي يا ماما يا بنتي والله ما هلقي احسن منك لي
= حاضر يا ماما تسلميلي
ام اميره : اهلا ببنتي اومال فين عريسك
= ها اه خرج كنا بنفطر فحد رن عليه قال انو في مصيبه كبيره في الشغل ولازم يروح وكده
ام اميره بهمس: مش عشان مش طايقك يعني
=.......
ام ادهم : تعالي يا بنتي عيزاكي في كلمتين في المطبخ
="روحت المطبخ بدموع وبعد كده استوعب انها جمبي " ههه معلش يا ماما كنت بس...
ام ادهم : "تقوم باحتضانها" فهمه يا بنتي والله وعزراكي كان نفسي يوقفوا الجوازه دي عشانك وعشانه بس مكنش بايدي والله عرفه انك بتمري بوقت صعب بس ادهم كويس يا بنتي والله مش وحش هو بس مصدوم خليكي معاه انا اسفه يا بنتي مش عرفه اساعدك
" امه هي احلي حاجه طلعت بيها من العيله دي بجد بحبها من اول ما خطبت اخو ادهم وانا بحس بحنيتها وخوفها عليه بجد "
= حاضر يا ماما متقلقيش عليه انا هكون كويسه ...
"الدنيا بقت ليل ولسه مجاش ومطرت المغرب وبردو مجاش انا مش قلقانه عليه ول حاجه لاء بس عندي فضول هل خبطتو عربيه ومات ونخلص من الكلام السم الي بقولة ده ول هيجي بليل ويقرفنا هو صنف الحشيش مفيش غيره بيعمل معايه كده"
اليوم التالي ......
= ممكن افهم بتروح فين وازاي متجيش امبارح خالص
_ وانتي مالك اجي ول لاء
=" كان شعره منكوش ومرفوع لفوق وعينه حمرا ولبس بجامه برتقالي هه كان شكلو جميل ..هو في اي" الواحد غلطان انو بتكلم معاك اصلا
_ وانت لبسه وريحه فين ان شاء الله
= وانت مالك اروح فين ملكش دعوه بيه
_ "يقوم بضم يده " بقلك اي مش عايز افقد اعصابي
= والله دي حاجه ترجعلك الفطار علي السفره سلام
_" يقوم بامساكها والشد علي يدها بقوه " بقولك مزفته ريحه فين
= ادهم ايدي ادهم بتووجع
_ "يشعر بنفسه فيترك يدها " اسف مختش بالي
= عادي اضربت قلم يوم الفرح مجتش من مسكت ايد "تقوم بالخروج"
"عشان اقوي مني يعني انا بجد بكره ضعفي قدام اي حد بس مفيش حد اصلا عشان ابين قدامه ضعفي انا عندي 23 سنه كليه تمريض الحمد لله اشتغلت بعد الجامعة وده كان الحاجه الي بصرف بيها علي نفسي انطوئيه ومليش صحاب لاني بخاف بخاف اقرب من اي حد فعلطول لوحدي بس بحب شغلي ومن امهر الممرضات في المستشفي"
احد الممرضات : مبروك يا اميره متعزمناش يا شيخه
= والله جت بسرعه ومعرفتش
احد الممرضات : ههه قصدك ادبستي فيها يا عنيه بعد اختك ما هربت
= طيب انا همشي عن ازنك
" تقريبا اليوم كلو كان عباره عني وعن فرحي ول الفضيحه ايهما اقرب في الي تفهم وفي الي جرح بس معظمهم جرح لي الناس بقت كده لي محدش بسيب حد في حاله يترا سمع كلام في الشغل عشان كده بيتعصب يترا بيرد يقول اي عليه .. انا بفكر فيه كمان اصلها كملت "
الحمد لله روحت اول مره اكره يوم في المستشفي كده ومكنتش عيزا اروح بس معاه حق مليش مكان اروحه حتي اهلي مش قبلني ..
= ادهم انا جيت رجعت ول لسه
دخلت لقات الصدمه ..
........يتبع
روايه حب بعد خيانه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close