recent
روايات مكتبة حواء

رواية حب بعد خيانة الفصل الثاني 2

رواية حب بعد خيانة الفصل الثاني 2


روايه حب بعد خيانه 2

= ادهم انا جيت رجعت ول لسه
دخلت لقيت الصدمه ..كان واقع في الارض في نص الصاله جريت عليه...
‌= ادهم! ادهم انت كويس
"لمست وشه لقيتو مولع نار روحت شده بصعووبه شديده اصلي متجوزه كتلت عضلات لاء وزرافه يعني حاجه عنب دا انا برده صحيح...
ديما بحتفظ بعلبه الاسعافات الاوليه عندي لما اروح اي مكان بكون فيها كل حاجه بتفدني كشخص ممكن يكون تعبان ...علقتلو محلول ودني جنبو طول الليل اعملو كمدات
اليوم التالي....
" يقوم يجدها نائمه وهيه جالسه ويبدو عليها التعب "
_ احم انتي... يا بنتي
=اي...اي الي حصل موتنا ول لسه
_ يا بنتي قومي اتفائلي مره بيومك الي شبه وشك ده
= هدنك طول عمرك قليل زوق علفكره ده بدل ما تشكرني
_شكرا بجد
= خلصين...واه اسمي اميره عشان هيكون عيب اوي لما متعرفش اسم مراتك
_"يقوم بنظر لها بحراج وتظهر غمازته" علفكره كنت عرفه
=يسلام.."تقوم بوضع يدها علي جبينه"
_ "بتوتر" اي انتي بتعملي اي
= بشوف درجه حرارتك نزلت ول لاء بس احسن من امبارح الحمد لله هروح اعملك شوربه خضار
_لاء
= لاء اي
_ مش عايز حاجه منك "يقوم بنهوض فلا يستطيع المقوامه فيجلس مجددا"
= مش عايز حاجه مني ها
_"ينظر لها بغيظ "
______________________
_ اتفضل...كُـل
=.....
_ يبني كُـل
=...احم مبحبهاش
_ههههه
=ممكن تبطلي رزاله
_ واحد في حضانه انت
=واضح اني اديتك وش زياده عن اللزوم
_ خلاص خلاص دا انت بتتحول في دقيقه...اقلك سر
= اممم
_ انا كمان مبحبهاش فعملتها بطريقه بحبها فدوق هتعجبك
= علي ضمنتك
_علي ضمنتي
"بعد انتهائه من الطبق"
_علفكره طعمه مش حلو
="طب امسح بكرامه اهله الارض دلوقتي ول اعمل اي" اه منا عرفه مكلتش الطبق كلو او حاجه لاء
_ ده اسمو توفير انا شخص اقتصادي وانتي بتردي عليه شكلك كده
= بص انا غلطانه اني عملتلك اكل اصلا بطريقتك المستفزه دي دا انت رخم
_ لسانك الطويل ده يلم نفسه عشان ميزعلش
= مبيعرفش يا خفه بجيلو حساسيه
" ما شاء الله علي الاحترام والحب الي ما بينا يعني الله ما لا حسد خساره فيك وقفتي في المطبخ اساسا "
العصر.....
= انت عايز تشلني صح
_ به انتي صداع لي
= رايح فين يا ادهم افندي
_ الشغل
= ومش عيزني اتشل
_ ورايه شغل كتير
= ادهم انت عندك سخنيه وواقف بالعافيه و كمان حالتك مش مستقره رايح الشغل تهبب اي
_ انتي عرفه بشتغل اي الاول
= امم بتشتغل في شركه باباك ومدير اعماله ويعتبر الي ماسك الشركه خدت المسؤليه دي بعد شهاده الثانويه وانت عندك 18 سنه حياتك هي شغلك وديما بتعمله علي اكمل وجه ومتقن فيه
_واي كمان لسه معرفتهوش انا معرفش كل ده عني
= حماتي موجوده عشان كده عشان الي معرفوش ارن عليها اعرفو علطول
_ لاء براڤو يختي
=ميرسي
_ انا ماشي سلام
= كاني بكلم نفسي بظبط دانتو صنف زباله صحيح بس عسل يحزني عليه انا...اميره انتي بتكرهي ولازم تكوني عرفه دا
بعد ساعه....
="يترا كويس" وانا مالي ما يولع مش حزراتو خلاص
_"يقوم بفتح الباب ودخول " الحقيني مش قادر
= مش قلتلك مش قلتلك بلاش
_ راسي هتتفرتك وجسمي مرهق جدا
= طيب اهدي هات الشنطه دي وروح غير وتعالي
بعد فترة....
_"بتوتر" هتعملي اي
= هركبلك محلول لانك محتاجه وبعد ما يخلص تتغطي كويس وهتكون زي الفل مع العلاج الي هدهولك
_" بقلق " لاء
= يا بني في اي
_بكره الدكاتره
= انا ممرضه
_ بكره الممرضات
= متغلبنيش معاك انا ايدي خفيفه متقلقش والله يلا بسم الله
_"يقوم بامساك يدها " لاء بلاش ونبي طيب اي حاجه تانيه محلول لاء
= ههه يلا يا كوكو عشان هجبلك شوكلاته
_ وعد
= صبرني يا رب...وعد هجبلك
" كان شكلو قماار وهو بغمض عينه وخايف منها وهو شايب وطويل وهبل كده ههه اكتشفت شخصيه جديده فيه شخصيه طفوليه ومرحه...لي بتعمل فينا كده هو انا استاهل كرهك بجد "
_ بتفكري في اي
= ها لاء مفيش
_ علفكره ايدك حلوه موجعتنيش سيكا
= ما انت قمور وطالع مع الترند اهو مالك منشفها علينا لي
_ هتهزري معايا بقي ول اي
= يخربيت التحول يا شيخ انت عندك انفصام في الشخصيه
="سكت قليلا" كان باباكي وبابايا اصحاب بعد كده بدأت بينهم اعمال وبقو شوركه شوفت اختك تيسير واعجبت بيها وبعد كده اتخطبنا وعرفت انو عندها اخت الي هو انتي واخويا حبك وقالي انو عايزك وانا وفقت لاني ديما بشوفك ساكته ومحترمه وجميله و انو انتي انسب لي بس كان كل الي همه ينتقم مني وبس لما شوفت مسج منه قالي فيها خسرتك اغلي حاجه في حياتك ول هيه حببتك زي ما انت خدت كل الي ليه بعد ما هرب معاها ... ديما كنت بسال يترا عملت لخويا كل حاجه انهرده ورحلو واساله عايز حاجه كان همي رضي وكنت بعتبره ابني ازاي يعمل معايه كده هو انا استاهل ده منهم استاهل هيه كمان تعمل كده فيه ....
= فهمه إحساسك كويس بس الي بحب بجد يا ادهم عمرو ما يخون ابدا تيسير لو بتحبك عمرها ما كانت سبتك كانت لمحتلك باي حاجه عن انو اخوك عايز يأذيك وتكون جمبك وعمرها ما كانت تسيبك
_ بس انا حبتها بجد
= هيه مقدرتش ده هيه متستهلش تعمل في نفسك كده عشانها الي يخون يستاهل انو يتنسي ..
_.."ينظر لها بستغراب"
= مستغرب... انا هقلك انا مش اخت تيسير انا اختها من الاب بس ماما ماتت وانا عندي5 سنين وتجوز وخلفت بنت وهيه تيسير مرات ابويا مسيطره عليه كليا هيه الي ليها راي في كل حاجة كانت تيسير كل حاجه البنت الملاك الكاجول والاهتمام ودلع مكنش في حد بحبني فيهم حتى بابا مكنتش بهمه..انا عمري ما غيرت منها لاني ديما بشوف نفسي احسن منها بكتير عمري ما دوست علي حد بغرور وعمري ما كسرت قلب حد والي متاكده منو اني عمري ما هكون زيها في يوم
_ حستي بايه ساعتها
= كنت مكسوره...كنت حسه انو مليش حد اسند عليه بعد ماما كنت بحساب ابويا هيعوضني بس عمرو ما خد بالو مني
_ اهم حاجه انك مطلعتيش وحشه وقلبك اسود وحقده علي حد وانك اتقبلتي كل حاجه وستنتي العوض
= علفكره انت شخص جميل اوي ومتستهلش اي حاجه من الي حصلت معاك واعرف ان هما الي هيندمو عليك مش انت
_ دا انا.... انتي ريحه فين
= هجيب لب من المطبخ اصل القاعده هطول
" اتمنيت ان المحلول مش يخلص انو نتكلم اكتر واكتر طلع مزاجي جدا ولي شخصيه لوحده جدع ومخلص في الحب عشان كده بيتاذي انا نجزبت ليه انا خايفه خايفه اتقبله اذا طلقني هعمل اي....
بعد ثلاثه ايام
_ اكلك حلو اوي علفكره واخيرا غيرتي اكل العاينين ده
= يلا خت افراج انهرده
_ طيب انا همشي يلا
= هو ينفع...يعني
_"ببتسامه" هجي اتغدا حاضر مش هسيبك اليوم كلو تاني
= وعد
_ وعد
" حسته بقي لين كتير عن الاول بقي بيتكلم بحترام معايا التطور مش كتير بس أهو كويس هو انا اطول...
في المساء....
_ مالك قاعده زي المطلقات كده لي
= زوهقانه...
_ ممكن اطلب خدمه منك وتساعديني
= قول خضتني...
يتبع.....

google-playkhamsatmostaqltradent