recent
روايات مكتبة حواء

رواية وفرقتنا الايام الفصل السادس 6 بقلم ميمو مصطفي

رواية وفرقتنا الايام الفصل السادس 6 بقلم ميمو مصطفي


وفرقتنا الايام
الحلقة السادسة
سما بصدمة : يخصني انا ازاي هو انا مالي بالموضوع
مهاب بحب : يخصك انتي عشان انتي حلم عمري
منة هنا سقفت وصفرت : ايوا بقي يا هوبا اخيرا
سما هتموت من الكسوف : انت بتقول ايه يا استاذ مهاب
مهاب بيبصلها : دلوقتي بقيت استاذ مهاب مانتي بتقوليلي مهاب بس
منة بهزار : سما اعترفي اعترفي بقي
سما بغيظ من منة : اعترف بي ايه يا زفتة انتي
منة : انك بتحبي هوبا
سما مصدومة 😲: بحب مين لا انتي اتجننتي
مهاب مصتتع الزعل : خلاص انا اسف يا انسة سما شكلي تعديت حدودي
سما بتهتهة : لا لا انا اها منكرش اني معجبة بيك بس مش وثقة من حتت الحب دي
مهاب بكل حب : وانا مش عايز منك حاجة غير انك تفكري في الموضوع ولو حبة يكون في فترة خطوبة عشان تبقي براحتك اوك
منة بفرحة : هو دا الكلام المظبوط
سما بفرح وحب : بس انتي عارفة يا منة بعد التجربة الاولة وانا قرارت اني متخطبش غير يعد الجامعة
مهاب : انا معاكي في كل الحلول بس اهم حاجة اني حلمي يتحقق وانتي الوحيدة اللي هتحققي
سما ابتسمت وسكتت
منة بهزار : السكوت علامة الرضا بقي
سما : يلا يختي وبطلي بواخة وصلنا الجامعة
مهاب بحب : عايزك تفكري في الموضوع
سما بحرج : ان شاء اللهز
(نزلت سما ومنة من العربية عشان يدخلة الجامعة )
اول ما نزلت سما
مهاب بعشق :سما
سما بكسوف : نعم
مهاب : انا بحبك وبتمناكي وبتمني تكوني ليا
( اتكسفت سما وحطت وشها في الارض ومش رديت ودخلت الجامعة)
مهاب بصلها ورجع براسه علي كرسي العربية و مسح علي شعرة الحرير : شكلك هتجننيني يا سما بس انا حبيتك واللي كان كان خلاص ( ومشي راح علي الشركة )
( في داخل الجامعة )
منة : يا بنتي مقولتيش ليه اللي انتي حسة بي
سما بسرحان :خايفة اوي من الخطوة دي وخايفة يكون احساسي مش اكيد
منة : يا حبيبتي انتي الحب هينط من عنيكي اصلا
سما : يا سلام يا ختي
منة : اها يا ختي
سما بحب : هو باين علية اوي كدا يا موني
منة بهزار : هو باين بس دا عنيكي بترقص وبتقول بحبك يا هوبا بحبك يا هوبا
سما بنرفزة :احترمي نفسك مش عشان اخوكي يا ختي
منة بحب : مانتي اختي برضو مش هتمني لمهاب واحدة احسن منم
سما اخدتها في حضنها واتجراءت : بحبك يا موني و بحب اخو موني وبعشق موني واخو موني
منة بهيصة : ايوا بقي هو دا مقولتيش للواد لي الكلمتين دول بدل ما سديتي نفسة
سما بحذر : اوعي يا منة تقوليلو حاجة انا بحكي لصاحبتي مش بحكي لاخت مهاب
منة بخبث : يا حبيبتي سرك في بير
سما بعدم تصديق : والله ما مرتحالك
( في شركة الحديدي )
مهاب بيحكي لسيف : معرفش ايه اللي شقلب كياني كدا وخلاني اتجراءت وقولت كدا
سيف : انت قولت اللي حسيت بي والمشاعر هيا اللي بتحركنا
مهاب : اول مرة احس الاحساس دا بجد يا سيف حاسس ان دي اللي بتمناها وعايش حياتي بستناها
سيف بهزار : ايوا بقي هوبا بقي شاعر عشان تبقي تعذورنا يا عم
مهاب : اخرس ياض
سيف بضحك :ارضي علينا بقي تعبنا حرام عليك
مهاب بتصميم : مش هرجع في كلامي بعد الجامعة
سيف : اللهي يا مهاب تجرب و تشوف اللي انا شايفة
مهاب بسرحان : يارب وفي احلي من ان الواحد يجرب الحب ويشوف عذابة
سيف بغيظ : تصدق انك بارد
( في بيت سليم الغازولي ابو سما )
سميرة عمتة سما : بس بقي يا خويا انا جيالك انهاردة عشان في عريس جاي لسما وقولت اجي اشوف رايك ايه لو موافق هجيبهم واجي يوم الجمعة
سمية : بس هيا مش عايزة تتخطب دلوقتي بتقول بعض الجمعة
سميرة :- ما ممكن تتخطب وتتجوز بعض الجامعة
سمية بحراج : الراي راي ابوها وبعدين هيا
سليم : هشوفها هيا يا سميرة وابقي ارد عليكي
سميرة بتعوج بوقها : ماشي يا خويا هستني رايك
( في فيلا الحديدي )
شريف قاعد مع امه : ماما حبيبتي لية حاسس دايما انك حزينة صرحيني بابا مزعلك
الفت بحزن : لا يا حبيبي مفيش حاجة مزعلاني ولا حتي بابا
شريف بضحك : ولا انا ولا منة ولا مهاب
الفت بتبتسم :ولا انتم كمان
شريف وعايز يخرج امه من حزنها : يبقي كدة مغيش غير سهيلة والبيبي اللي في بطنها
مين فيهم بقي اعترفي
الفت وبتبوس راس ابنها : مفيش اي حاجة مزعلاني يا حبيبي
شريف بحزن : بس انا عارف ايه اللي مزعلك
الفت بصدمة : عارف ايه
( في شركة الخديدي )
مهاب لسكرتيرة : عايزك تلغي كل المواعيد اللي فضله
السكرتيرة : بس في مواعيد مهما انهاردة يا فندم
مهاب وهو بيلم حاجتة : مش مهم اعملي اللي بقولك علية وخلاص
السكرتيرة : اللي انت شايفة يا فندم
( وهو خارج قبلة سيف )
سيف بتريقة : ماشي بدري لية يا باشا مش وراك مقابلات
مهاب : ملكش دعوة تعبت من الشغل وماشي
سيف : اها طيعا لازم تتعب وهترتاح لما تروح الجامعة مش صح
مهاب بستغراب : انت حشري لية يا بني ادم انت افهم
سيف بضحكة رجوليا : والله وشوفتك غرقان لشوشتك يا هوبا يا ابن ام هوبا
مهاب بعصبية : انت ياض رخم ليه كدا
( في الجامعة )
(منة وسما خرجين من قاعة المحاضرات )
سما بقرف : يا ساتر الدكتور دا مبحبوش
منة : ولا انا دا رخم رخامة ورغاي رغي
سما بخنقة : اها بكره محاضرتة
منة بغمزة : بس هو معجبك بيكي يا قمر
سما : يعجب ولا يتزفت انا مالي ومالي اهم حاجة انا
( منة وشافت ان مهاب وقف وراء سما وهيا مش واخده بالها )
منة وبتغمز لمهاب من غير ما تشوفها سما :- احم اهم حاجة انتي ايه
سما بحب وسرحان : اهم حاجة انا احب مين انا اعجب بي مين مش مين يحبني ومين يعجب بية
منة بخبث عايزة تسمع مهاب : اه وانتي بقي بتحبي مين ومعجبة بي مين
سمابستغراب :يعني انتي مش عارفة
منة بتهتهة : لا لا طبعا عارفة بس عايزة اسمعها اصل بفرح اوي لما احس انك بتحبي وكدا سيبك من انه اخويا بس كفاية الفرحة
سما بحب واشتياق : انا معجبتش غير مهاب و محبتش غير مهاب ولا عمري ههحس الحساس دا غير لي وبس انا متاكدة من كدا لاني عمري محستو غير لما شوفتهة وبس
مهاب بحب وشوق : وانا عمري محبيت ولا هحب ولا هعشق غيرك يا سمايا
سما بصدمة : يا نهاري مهاب
( في فيلا الحديدي )
( شريف قاعد لسة مع الفت وابتدي يدمع )
شريف بدموع : انا عارف يا امي انك حزينة علية وعلي تعبي انتي مفكراني مش عارف صح لا انا عارف وروحت لكذا دكتور من وراكم واكدلي دا وعارف ان ايامي في الدنيا معدودة وعارف برضو ان اذيت نفسي بلجواز بس كان لازم افرح باللي بحبها واسبلكم مني ذكري
الفت بدموع : انت عارف طيب ليه مقولتلناش انك عارف ليه
شريف : عشان مش عايز اشيلكم هم اني عارف و كمان عشان تسبوني اعيش طبيعي
عشان انا كدل ميت ميت
الفت بدموع وحطيت اديها علي شفايف ابنها : لا لا يا بني متقولش كدا ارجوك انت هتخف وباباك بيشوف دكتور برة مصر عشان تعمل العملية وتبقي كويس وتشوف عيالك وعيال عيالك كمان
شريف : ما اظنش يا امي دا هيحصل

google-playkhamsatmostaqltradent