اخر الروايات

رواية احبني مدير شركتي الفصل الخامس 5

رواية احبني مدير شركتي الفصل الخامس 5

 علاء: اهلا وسهلا انسه ملك

ملك :ملك اسمي ملك بلاش الرسميات احنا بقينا اصدقاء في الشغل مش كدا يا استاذ علاء
علاء بابتسامه جذابه باسنانه البيضه: مدام مفيش رسميه بقى يبقى علاء على طول ماشي ياملك
ملك بضحكه رقيقه : حاضر علاء
ضحكتها جعلت علاء انجذبلها جامد وفضل يشرحلها طول اليوم على الشغل واذاي تتعامل خصوصا هتبقى سكرتيره للمدير ومر على تدريب ملك ست ايام بيعلمها فيها اصول الشغل وانبهر فيها بذكائها لدرجة انه كان بيتصل بيها بحجة التدريب وانه بيطمن عليها تيجي التدريب في وقته وفي اليوم السابع من تدريبها
قابلت كالعادة علاء وفضل يدربها على الشغل ووسط كلامهم عن الشغل هنا ملك حبت تقوله جاجة
كنت عاوزه اسالك هو السكرتيرة الي قبلي ليه مشيت: سالته ملك لانها مستغربه بسبب عدم استقرارها في الشركة
علاء: ودا يهمك ليه سابتها
ملك : اهااا يعني ممكن تقول تطفل شويه
علاء : هههه ماشي ياستي بسبب انه المدير فصلها من الشركة
ملك :ليه بقى
علاء: انتي شوفتي المدير؟
ملك : لأ مشوفتهوش بس ليه بتسال
علاء: بصي ياملك انتي لسه جديدة في الشركة هنا التزمي بشغلك مش اكتر من كدا لانه لو اتدخلتي في خصوصيات غيرك صدقيني هيحصلك مشاكل جامده فخليكي بس بتسمعي وتشوفي لكن متدخليش وصدقيني هيكون كويس ليكي هنا في الشركة
ملك باستغراب: تمام حاضر
علاء: ملك انا لاحظت من خلال تدريبي ليكي انك بنت قد المسؤليه وفعلا داخله جد وانتي بنت الصراحه جامدة ومقدور عليها علشان كدا انا بحاول افيدك واقولك خليكي قويه خصوصا هنا في الشركة دي
ملك: ماشي فهمت قصدك
علاء: اه بالنسبه للبس انتي هتلبسي لبس رسمي للشركة
ملك : هو محدد لبس للشركة نلبسه
علاء: اه طبعا وهيكون بلوزة بيضه كات وجيبه قصيرة
ملك :نعم اذاي دا
علاء: اذاي ايه
ملك : انا مش متعودة البس جيبه قصيرة انت عاوزني البس ذي البنت الي برا قابلتني قبل كدا دي الجيبه كان ميني جيب مستحيل البسها
هههه طيب هتعملي ايه قدرك بقى هتستلمي اللبس من الكشير برا لما تطلعي وهيكون مكانك في الشركة الدور التالت ولما تيجي بكرا وتطلعي فوق يبقى قوليلي هقابلك واقولك انهو اوضه ليكي
ملك : بس ..بس
علاء: ذي ما اتفقنا يلا بقى علشان عندي شغل ولازم انهيه النهاردة وبكرا شغلك هيبداء من 9 ل5 ،سلام ياملك بكرا اشوفك
ملك : سلام
خرجت ملك من اوضه التدريب بعد علاء وخارجة سرحانه بتفكر اذاي تلبس حاجة ذي كدا وتتجراء حتى انه تطلع بيها الشارع هي اه مش متحجبة بس ملبستش لبس قصير او يكشف جسمها وانوثتها وهي سرحانه بتفكر اصطدمت بكتفها في نفس الشخص الي قابلته وهو كان بالعربيه وملك من الخبطه وقعت في الارض
اه ... اه مش تحاسب انت ايه مش بتشوف : قالتها ملك بتوجع
فارس: محدش قالك اسرحي وانتي ماشيه وايه الي دخلك الشركة وبعدين انتي اذاي تتجرائي تتكلمي بالاسلوب دا معايا وانتي.... قاطعته ملك بصوت متعصب يعني ايه مين الي سمحلي ان ادخل الشركة ليه هو انت مديرها وانا معرفش دا انت اخرتك هنا حارس لباب الشركة وانا اتكلم مع اي حد ذي مانا عاوزه سامع
فارس اندهش لانه محدش اتكلم معاه ابدا بالطريقه دي
ملك: ايه بتبرقلي بعيونك كدا ليه فاكرني هخاف ها انا مابخافش
فارس من كتر عصبيته ضغط على اسنانه وهو بيكلمها: ياهانم الي بتكلميه دا اسمه فارس سمعتي انا صاحب
قاطعته ملك : وانا مالي اسمك ايه بقولك ايه انا مش فاضيه ليك اصلا مش هضيع وقتي معاك سلام
تركته ملك من غير ماتديله فرصه يكمل كلامه وطلعت من الشركة
فارس بصوته العالي الي سمع الشركة: ياشريف ...ياااا شريف حد يندهولي فورا
شريف : نعم يافندم
فارس: انا مخليك الحارس للشركة انت اذاي مش بتقوم بشغلك وتشوف مين الي بيخرج ويدخل منها
شريف برعب: ليه حصل ايه حضرتك
فارس: حصل انه بتدخلي ناس معفنه شركتي
شريف: مين يافندم بس انا مدخلتش حد غريب عن الشركة
فارس:امال مين الذفته الي كانت طالعه من شويه من الشركة دلوقتي
شريف: يافندم دي موظفه هتستلم الشغل جديد
فارس: دي تتوظف عندي واسمها ايه بقى
شريف:ملك على ماظن وكمان باين عليها طيبه يافندم
فارس بصله بصه خلت شريف يجري من قدامه من الخوف ومشي من قدامه بحجة الشغل
مشي فارس لاوضته ودخلها بيلف فيها من عصبيته بعد ما طلب من حد يجيبله علاء
علاء: حضرتك طلبتني
فارس: انت قولتلي البنت هتستلم الشركة دي اسمها ايه
علاء: ملك ليه
فارس: البنت دي مطرودة سمعت
علاء: ليه كدا البنت ممتازة دا حتى اتعلمت الشغل ودماغها هنستفاد منها في شغلنا
فارس: انا قولتها وخلاص الموضوع انتهي
علاء: ليه ممكن اعرف
فارس: البنت دي اخليها سكرتيرتي دا لسانها عاوزله الحرق
علاء : بس حضرتك لازم ضروري سكرتيرة للشغل
فارس: اهااا بس معينش واحدة ذي كدا
علاء: خلاص هقولها انها اترفضت
فارس قعد على الكرسي بيفكر ينتقم من تكبرها عليه و كسر كبريائها اذاي
فارس :استنى خلاص متتصلش
علاء:بس
فارس: سمعت انا غيرت رائي اخرج
خرج علاء وهو متاكد انه المدير مش ناوي على خير لملك بسبب سكوته دا وفكر انه يتصل بيها بس للاسف تليفونها كان مغلق بسبب انه ملك كانت قفلاه
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close