رواية احبني مدير شركتي الفصل السادس 6
*الفصل السادس*
رجعت ملك وكالعادة دخلت اوضتها وفتحت تليفونها المقفول علشان لما كانت في التدريب بس لاحظت باب اوضتها بيتفتح جامد
عصام : شرفتي ياهانم
ملك : عاوز ايه يابابا
عصام : انتي فاكره انك تخرجي وترجعي بالساهل بحجة شغلك دا الي اصلا مخدتيش قرش منه
ملك : كنت بتدرب عليه وبكرا هبداء فيه
عصام بخبث: تمام وانتي عارفه لما تقبضي هتودي فلوسك فين طبعا
ملك بعدم فهم : قصدك ايه مش فاهمه؟
عصام : قصدي فلوسك هتجيلي ياروح امك هاخدها
ملك بعصبيه: وانت فاكر هديك فلوسي علشان تصرفها على القرف الي بتشربه دا
عصام جري عليها وحاول يخنقها وهددها: اسمعي بقى فلوسك هتديهالي لو عاوزه تعيشي هنا انتي وامك سمعتي ولا لا سااامعه
ملك بتضحك وهي بتتخنق علشان تنرفز ابوها: لك انا بقنع امي اني نمشي من هنا ونسيبلك المكان نهائي وهي متعلقه هنا متقلقش انا مش هديك شلن من فلوسي ومستعده امشي من هنا انا وامي لو شايف انه احنا حمل تقيل عليك
عصام بيصرخ جامد وعمال يزعقلها وهو بيخنقها وحالف انه يقتلها وسمعت صوتهم ام ملك الي كانت نايمه ومش دريانه بحاجة وجريت على اوضه بنتها ولحقتها منه
سعاد: سيبها هتقتلها سيبها بقولك لو حصلها حاجة مش هيكفيني انه اقطعك بايديا
لما ملاقتش انه عاوز يسيبها ضربته بالفازة على راسه واغمي عليه
ملك وهي نفسها ضعيف: امي انا خايفه
سعاد اخدتها في حضنها : متخفيش ياروحي انا معاكي
ملك وهي بتعيط جامد: قولتلك قولتلك نمشي من هنا انتي متمسكه بيه شوفتي اخر صبرك عليه وصلنا لايه يلا نمشي من هنا
سعاد: هنروح فين دلوقتي يابنتي الساعه 7
ملك اتصلت بأميرة تستأذنها انه تاخد شقتها الي كانت مقفوله لكام يوم بعد كدا تأمن شقه بالإيجار
أميرة : ماشي ياحبيبتي هتصل ببابا واعرفه برضه وهتصل بيكي اديكي المفتاح
قفلت السكه ملك مع اميرة على امل انه يوافق ابو صحبتها
اتصلت فعلا اميرة بتستأذن بابوها علشان تعيش فيها ملك وامها لوقت اما يجيبوا شقه
ابو أميرة(احمد): ماشي ياروحي كدا كدا الشقه محدش منا بيستخدمها ممكن يقعدوا فيها ولا اقولك هما لو عاوزين كمان يعيشوا فيها على طول مفيش مشكله كانهم عايشين في ايجار للشقه
أميرة: تسلملي ياحلي اب بجد انت احن اب في الدنيا
اتصلت أميرة بملك علشان تديها مفتاح الشقه واتفقوا يتقابلوا في البيت الي هتسكن فيه ملك هي ومامتها
ملك: طيب تمام ياحبيبتي اديني كدا ساعه الا ربع ماشي سلام تسلميلي باي
سعاد : ايه
ملك: يلا يا امي حضري هدومك بسرعه وانا كمان قبل ماهو يفوق
سعاد: طيب حاضر بس... بس هنسيبه كدا في الأرض
ملك :همك عليه كان هيقتلني انتي ايه الحب الي جواكي ليه دا
سعاد :يا بنتي انتي موقعتيش في الحب مش هتحسي بيه الا لما تجربي
ملك: دا مش حب دا وهم الحب حاجة مش موجودة انا استحقرت كل الي بيحبوا بعض لانه مش حقيقه كدبه كدبه اسمها حب مش اكتر قفلي على السيرة دي شوفي حابه تعالجيه قبل مانمشي وبسرعه
وفعلا عالجت مكان نزيفه وحضروا هدومهم ومشيوا وراحوا البيت وقابلوا اميرة
ملك اخدت أميرة بالحضن : شكراااا بجد انتي ملاك ربنا بعتهولي ربنا ميحرمنيش منك ابدا
أميرة:متقوليش كدا احنا اخوات نسيتي ولا ايه .بس ايه دا الي في رقبتك وارمه كدا ليه
ملك بتوتر : أ ..أ مجرد ...
أميرة فهمت من غير ماترد : خلاص هقولك حاجة واعتبريها مفاجئه ليكي
ملك : ايه هي
أميرة: انتي هتسكني في الشقه دي ذي مانتي عاوزه كانك ماجراها
ملك: لا مقدرش انتي عارفه دا كويس هو كام يوم وهظبط نفسي في الشغل وبعد كدا هدور على شقه تمام
أميرة : اعتبريها كانك ماجراها
ملك : خلاص يبقى تاخدي حقها
أميرة بضيقه منها: انتي هبله ماهو ياهبله ياعبيطه مستحيل ملك: ولا دا ولا دا بس مينفعش قولي لو موافقه يبقى هعيش فيها وهديكي ايجارها
أميرة: ردي عليها ياطنط سعاد عقلي بنتك شوفي بتقول ايه
سعاد: انتي عارفه بنتي قد ايه عنيده مش هقدر اقنعها
أميرة: ماشي مدام عايزه ايجار ليها يبقى 100 جنيه في الشهر تمام
ملك : هنستعبط بقى
أميرة: دا ايجارها وكمان دي شقه اوضه وصاله ودا تمنها ايه غاليه
ملك: انجزي بقى
أميرة: هو دا فلوسها واول الشهر هتدفعي هههه يلا خدي المفتاح سلام بقى
مشيت أميرة من غير ماتتجادل تاني هي وملك وطلعوا الشقه وحاولوا يظبطوها هي اه فيها العفش بس كان متغطي لكن مليان غبار واتربه ولما غلبهم التعب ناموا
---
اتبع..
السابع من هنا