رواية انا العروسة المتاجرة الفصل الثالث 3 بقلم امل المهندس
الجزء الثالث
نارين بصدمه : انت بتاجرني تاني؟؟
جاسم : وطي صوتك الناس ، وبعدين اهو تخلصتي من دفعك ليا الفلوس
نارين بتفكر تتخلص منه ازاي : بقلك ايه مش هقدر اجي اصلا وبعدين انت ليك كبرياء بزياده يعني، وعمال بتصرف فلوسك علي تأجيري اني خاطبتك واكيد يعني عايز واحده حلوه ومن عيله غنيه في الرينج بتاعك كدا كل شويه تلبس فستان شيك وجذمه كعب مودرن وميكب ارتست وليله ما تتلم يعني ولا واحده من دول فيا يبقي تروح تأجر بنت غيري أو تخطب حقيقي استاذن انا بقي وفلوسك هترجع قريب ان شاء الله سلام بقي
جاسم : طب مانتي حلوه
نارين اندهشت من رد فعله وافتكرت انها خلاص هتخلص من قصه الخطوبه ديه
جاسم : تعالي معايا
نارين : علي فين
جاسم : تعالي بس
ووداني بالعربيه علي مول كبير جدا فيه هدوم فخمه جدا عمري مرحت المول دا ونقالي فستان شيك جدا
جاسم : قيسي دا عشان نشوف ال size مناسبك ولا لا
نارين : دا ليه
جاسم : مش انتي قلتي انو انا عشان من عيله كبيره لازم خاطبتي تلبس مودرن يلا
نارين : بس ...
جاسم : يلااا
قسته كان تحفه اوي وجميل عليا
جاسم : خلصتي ممكن اشوف بقي
فتحت السيتار لقيته باصصلي بزهول وقلي
جاسم : wonderful, اوكيه خدي بقي قيسي الجذمه ديه
نارين : كعبها طويل جدا , انت بتهزر
جاسم : معلشي يدوبك عشان تتطولي شويه
نارين : علي فكره انا مش قصيره
جاسم : كام يعني
نارين: 160
جاسم : ياااااه لا طويله خااالص
نارين : انت بتتريق عليا, علي اساس انك عملاق اوي
يقاطعها جاسم : 180
نارين وهي بتشوح بايدها : هه لا ابهرتني
جاسم : قيسي قيسي
نارين : صغير
جاسم : ايه دا بجد دانا قلت يادوبك علي قد طولك
نارين : مش ظريف خالص
جاسم بتريقه : هات نمره اكبر معلش لو سمحت
المهم اشترينا بقيت الحاجه وكنا طالعين من المول بعد مدفع مبلغ كبير جدا بس مرداش يقلي لما سالته وقلي بكل برود : هتدفعي مكاني
نارين : كان ممكن تقلها بطريقه اظرف من كدا
وبعد مخرجوا
نارين : ايه دا انا اشتريت كل حاجه وانا اصلا مش عايزه اروح
جاسم بمكر : بس الdress كان تحفه عليكي
نارين : بجد
سبني ومشي بعدها وانا ببص علي الحاجه
نارين بزهول : ايه دا انا اتدبست؟؟
روحت وماما وتاليا كانو قاعدين قدام ال TV
ماما : حببتي اتاخرتي ليه , وايه الحاجات ديه
نارين : اتاجرت تاني بس
ماما وتاليا : ليه تاني
نارين : اخو خطيبك المجنون عايزني اروح معاه birthday بتاع واحده صاحبته وعلي اساس اني خطبته
ماما : وانتي وافقتي ليه يا بنتي بس
نارين : مطره والله ياماما عشان ادفع بقيت تمن العمليه ليه , قلي مش محتاج الفلوس بس عايزني اروح معاه الparty يا كدا يا كدا، في النهايه يعني
ماما : معلشي يا بنتي دايما بحملك فوق طاقتك وانا السبب في اللي انتي فيه
نارين : لا خالص يا ست الكل وبعدين مأجرني لحفله عيد ميلاد يعني هتبسط , مش تقلقي عليا وبعدين جايبلي فستان حتي بصي
ماما :مانتي عندك يجيب ليه
نارين : كنت بطفش منه فاجبلي عشان ميبقاش عندي حجه تعالي اتفرجي
نارين لتاليا : خلي بالك عليها ومتخلهاش تفكر تاني وتزعل ok
تاليا : حاضر وانتي هتعملي ايه
نارين : هروح مفيش حل غير كدا
تاني يوم جه تحت البيت بدري
جاسم :يلااا
نارين : لسه مجهزتش وانت جي بدري ليه وبتاخر ف اللبس و...
يقاطعها جاسم : خشي جيبي الحاجه
نارين : ايه
جاسم : الحاجه
جبتله الحاجه نارين: اهيه
جاسم : انزلي اركبي العربيه
نارين : استني اغير
جاسم وهو بيشد ايدها : يلا مفيش وقت , بعد اذنك يا طنط
ماما لتاليا : ملحقتش ارد عليه وخدها
تاليا : يا رب ايوان مايكونش زيه كدا متسربع في تصرفاته ومتسلط كمان
نارين في العربيه : احنا رايحين فين
جاسم : هتعرفي دلوقتي
وصلنا لحد بيوتي سنتر كبير
جاسم بيفتحلها الباب : انزلي يلا
دخلنا البيوتي سنتر وقال للميكب ارتست
جاسم : excuse me , عايز ميكب هادي للانسه وروج تقيل وتسريحه حلوة جدا تليق علي الفستان اللي هتلبسه
نارين : حيلك حيلك، انت هتمكيجني بمزاجك كمان
جاسم :يا ستي بعد ميخلص اليوم دا ابقي اعملي اللي انتي عايزاه دلوقتي دا وقتي انا ولا نسيتي كلامك ليا امبارح.
افتكرت فعلا اما كلمته عن وصفات البنت اللي لازم ياخدها معاه وحققهم كلهم عليا انا كنت بخلص منه ولبستها انا shiiiiiiiiit
بعد ماجهزت وطلعتله قام وخدني صوره وهو بيقول amazing
نارين : بتصورني ليه
جاسم :
ذكري لمغاماراتي في تأجيرك , منا مش كل يوم هأجر واحده تبقي خاطبتي
نارين : حاسبي الله
وصلنا علي قاعه عيد الميلاد
كان الجو فعلا تحفه وزينه بتاعه المكان كانت modern جدا وصور البنت كانت علي الwall
شب جه يكلم جاسم
إياس : هاي جاسم , وحشتني
جاسم : حبيبي
إياس : ازيك يا حلوة
نارين: بخير الحمدلله
إياس : مش تعرفنا ولا ايه يا جاسم
جاسم : نارين
اياس : هاي نارين
نارين : هاي
اياس : اسمي إياس
نارين لمحت جاسم متغاظ
نارين : اسمك حلو اوي
اياس : اكيد مش احلي من جمالك
جاسم بعنف : ايه يا اياس اظن النهارده الparty لخطبتك هي مش موجوده ولا ايه
اياس : اه بتجهز , تعالي يا حلوة افرجك علي بقيت القاعه دا فيها شغل هيعجبك اوي
جاسم : نارين اسمها نارين , وبعدين متقلقش هي معايا وهفرجها انا علي بقيت القاعه متشغلش بالك انت وخليك في خطبتك , يلا يا حلوه
نارين بضحكه : وانت متغاظ ليه هو انا اللي بعاكس ولا اياس (بدلع)
جاسم : واتغاظ ليه عادي كدا كدا مأجرك
نارين بضيق: really
جاسم بغيظ : really
(مع انه كان مضايق من جواه بس كلامه ضايق نارين كمان)
نريمان راحتلهم
نريمان : هاي جاسم , هاي يا ......( وهي بتبص على نارين)
جاسم بيقربها منه :حببتي نارين
نريمان بتبص بغيظ وبصه من تحت لتحت لنارين علشان قال حببتي اول مره يقول حببتي لواحده رغم انهم كانو علي علاقه بس عمره مقالها حببتي ,,ونارين مصدومه من الكلمه ويقربها منه كمان
نريمان : هاي نارين
نارين باحراج شديد : هاي (مش مستوعبه ولا عارفه تتصرف ازاي ومكسوفة من الموقف )
نريمان وهي بتبص علي لوك نارين بدلع كدا وتقول : شكلي حلو يا جاسم مش كدا
جاسم : صراحه مش قادر اشوف كويس لان نارين واكله دماغي بجمالها النهارده
نارين بتشرب العصير قامت شرقت من اللي سمعته وكبت العصير علي فستان نريمان من التوتر
نارين : sorry والله مقصدش
نريمان خدتت بعضها ومشيت بغيظ وجاسم فطس من الضحك علي اللي حصل
جاسم : مش علي مهلك هههههه
نارين : علي مهلك انت بكلامك وابقي اديني انذارات ان في محن جي
جاسم : انذارات ومحن
نارين : اه والنبي عشان اعصابي بتروح
جاسم : really
نارين : اه والله معلشي
جاسم : بس علي فكره , حقيقي انتي جميله اوي
نارين تنحت ,,, اياس ف الميكرفون وميوزك تانجو شغاله
اياس : اسمحولنا يا جماعه بالرقصه ديه يلا كل الlovers يرقصوا سوا وهو بيشد نريمان ليه
جاسم لنارين : نرقص
نارين : هه
جاسم بيشد ايدها : يلا
الكل انتبه لرقصهم مع ان جاسم اللي بيرقصها وهي مش بتعرف ترقص تانجو
جاسم : سيبي نفسك ومتنشفيش انا هرقصك
نارين : مش بعرف ارقص تانجو
جاسم : منا خدت بالي , عشان كدا بقلك كدا
نارين : انتو بتلفو بسرعه ليه
جاسم : سيبي نفسك بس
نارين : هدوخ استني حرام عليكو
جاسم : متخافيش
الجاتو كانوا بيجبوه عشان بعد الرقصه هيقطعوه وجابوا عصير مخصوص لصاحبه العيد ميلاد
نارين : متهدوا شويه مش قادره
جاسم : خلاص الsong هتخلص اهيه
نارين : كفااااايه , كفااااااايه
جه بقي ينيمها علي ايدوا والناس تسقف نامت واغمي عليها
جاسم : نارين , نااااارين
جاسم ونارين بتفوق : انتي كويسه
نارين مش قادرة ترد ولا قادره تتحرك قام شالها وقعدها علي الكرسي وخد العصير بتاع نريمان وشاربها
جاسم : انتي مكلتيش حاجه من الصبح اكيد ,عشان كدا (قالها لما نارين حركت دماغها بلا)
جاسم : ازاي يعني مكلتيش
قام مقطع الجاتو بتاع نريمان وخد حته لنارين وبيأكلها
جاسم : يا حببتي من كتر مامستعجله علشان نلف سوا نسيتي تاكلي
وقام باصص لنريمان اللي مش مستوعبه وعيد ميلادها اللي باظ والجاتو اللي ملحقتش تقطعه والعصير اللي مدقتش منه حتي
جاسم : معلشي بقي جاتو عيد ميلادك باظ (وبيبص علي العصير )والعصير كمان اتشرب يلا معلشي اصلي بخاف عليها موت sorry بقي يلا happy birthday نريمان, يلا سلام بقي
جاسم لنارين : يلا يا قلبي ناكل في مطعم برا شكلك مرهق خالص
وخد نارين ومشي ونريمان هطق من الغيظ
نريمان : ايااااااس انا همووووووت , هموووت
اياس : معلشي يا قلبي تتعوض العيد ميلاد الجاي ان شاء الله
نريمان بتعصب كدا وهي بتجز علي سنانها :اااااااااااااااااا
نارين برا القاعه
نارين : انت بوظتلها العيد ميلاد
جاسم : مش انتي اللي اغمي عليكي وبعدين بيني وبينك احسن يا رب حياتها كلها تبوظ
نارين : حرام عليك هي عملتلك ايه بس
جاسم بعد تفكير: مستعده تسمعي