اخر الروايات

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثالث 3 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثالث 3 بقلم نور

 الفصل الثالث

ظلمني ابن عمي
بـقلمي نور
عزه صباح الخير ياسي أدهم
أدهم صباح الفل ياخاله عزه
عزه كونت عايزه اخد هند النهارده عند الدكتور نطمن علي الواد
أدهم بفرح أكيد أكيد وانا كماني عايز اطمن علي والدي فارس انا خلاص سمته فارس
عزه بخوف لاه لاه انا هخدها واجي بسرعه
ادهم وفيها ايه يعني انا عايز اشوف ولدي
عزه بتوتر ياسعت البيه دي حاجات حريم ماينفعش تروح معانا
هند خرجت من جوه البت صباح الخير يامه
عزه بابتسامه صباح النور ياقلبي انا جايه عشان اخدك لدكتوره النهارده نطمن علي العيل
هند ماشي بس لو وافق سي ادهم الاول
أدهم انا موافق وكونت عايز أروح معاكم اطمن علي والدي بس أمك قالت دي حاجات حريم
هند بغباء ليه يامه خليه يجي معانا دا سي أدهم هيفرح جوي
عزه في سرها طب أقولها ايه الحماره دي اللي طلعه كيف أبوها بالظبط البت دي مش طلعلي واصل يعني انتى حبله في واد صح علشان تاخدي جوزك معاكي يابقره يابت البقره وقعدت تشتم في سرها
عزه قربت علي هند
بت يا هند
هند نعم يامه
عزه لمي الدور يابقره عايزه كيف جوزك يجي معانا
هند وفيها إيه يامه لو جه يعني
عزه بغيظ لغباء ابنتها افهم البقره دي كيف انا دلوك
هند وافتكرت خلاص خلاص يامه عندك حق
عزه برتياح الحمدلله انك فهمتي ياخلفتي الشينه(الوحشه)
أدهم واه بتقولوا ايه ليكم ساعه تتوادودو وتحكوا مع بعض في السر كده
عزه بابتسامه مكرههههههه لا لا ولا حاجة ياولدي
أدهم خلاص ياهند روحي إنتي مع أمك وأبقى طمنيني ياحبت جلبي من جوه
هند هاا
عزه داست علي ايد هند
عزه تمام ياولدي تمام
ادهم مشي وراح الأرض
عزه مالك يابت بلمتي ليه كيف البقره كده لما كلمك ادهم بيه
هند بحبوا قوي يامه وخايفه يعرف الحقيقه ويسيبني لا مش هيسبني بس دا هيموتني يامه
عزه ومين هيقوله يابقره إنتي
هند مش عارفه انا خايفه قوي كان قولت ليه فيا بت وخلاص ودا أمر ربنا
عزه طب غوري البسي ويلاه بينا وبلاها كلامك العفش دي
هند يووه حاضر
عزه قال تقله ودا امر ربنا ربنا ياخد هبلك يابتي
هند لبست وكانت خارجه لقت كريمه واقفه وسنده اديها علي الباب
هند صباح الخير يامه
كريمه الله يقطع ويقطع امك قولتلك ميت مره بلاها الكلمه دي بتعصبني
هند ببرود طيب وليه تدعي علي امي هي عملتلك حاجه
كريمه بكرها علشان خلفتك ومن دون البلد كلها ولدي اجوزك وجابك علشان تقعدي في وشي
هند يافتاح ياعليم علي الصبح انتي مش بتزهقي من القار دي ياكريمه هانم
كريمه بكره مسكت هند من شعرهاوقالت تتكلمي معايا بأدب إنما تقلي ادبك معايا ملكيش عندي غير المركوب (الجزمه)أنتي فاهمه
هند وكانت تحاول ان تخلص شعرها من بين ايدي كريمه ولكن بلا فايده
عزه جات علي صوت الخناق لقيتي كريمه ماسكه هند من شعرها وهند مش عارفه تعمل حاجه
عزه واه واه ياكريمه تعملي في مرات ولدك كده
كريمه هي مين اللي مرات ولدي دي
عزه هند بتي
كريمه مرات والدي ههههه دي حتي مكنتش تحلم تشتغل عندنا خدامه مش تكون مرات ولدي
فجأة دخل أدهم هي مين دي اللي خدامه يامه وليه ماسكه شعر مرتي كده
كريمه وقد بان عليها الخوف والتوتر وسابت شعر هند بسرعه
كريمه أدهم انت رجعت ليه تاني ياولدي حصل حاجه معاك
ادهم بصوت عصبي ربنا رجعني علشان اشوف مراتي وانتي بتعملي فيها اكده
هند بدموع لا سي يادهم مفيش حاجه دي زي امي وعادي الأم تعمل في بتها اللي عايزه
عزه بدوس علي اسنانه اه يابقره يالي لو علمت حماره بدالك كانت فهم عليكي
كريمه بحقد يقطعك ويقطع امك اتمسكني اتمسكني قدام والدي علشان يصدقك
ادهم خد هند في حضنه وقال هند مراتي يامه وحبله وكماني وسوء حبله او لا حرام تعملي معها كده دي مرات كبير البلد
عزه بدموع مزيفه احنا غلابه ياسعت البيه وامك مش شايفه بتي غير خدامه عنديها
هند لا يامه بلاش
ادهم اسكتي انتي ياهند
ليه ياخاله
كريمه قطعت كلام عزه في ايه يا أدهم مرات ولدي وبربيها فيها حاجه دي
أدهم انا مرتي مربيه يامه وعمري ماسمعت منها كلمه عفشه
كريمه واه واه بتنصر مرتك عليا ياادهم
ادهم هي حرب يامه دي ام عيالي وحرام اللي انتي بتعمليه فيها دي
عزه بدموع مزيفه سيبها يابيه علشان احنا غلابه لزم ننداس بالرجلين ونحط مركوب في حشمانة (بقنا)كماني ونسكت ياسعت البيه وبعدين بصت علي كريمه بلئم اضربيها ياست هانم مش هقولك لاه
كريمه في سره شوف الحربيه بتتلون كيف
عزه سامع ياسعت البيه انا لذم اخد بتي عندي هو بتنا مش قد المقام بس بتي عندي هتعيش معززه مكرمه يابيه وعمر ماحد يقدر يهينها عندي
ادهم واه ياخاله عايزه مراتي تروح تتحام فيكي من امي ليه هو انا مش راجل قدامك ياك
عزه العفوا يابيه انا مش قولت كده بس انا قولتلك عايزه بيت لبتي لوحدها من زمان وانت مستخسر تعمل حتت بيت لبتي بعيد من امك دا انت لو عملتلها عشت فراخ مش بيت بتي غلبانه وهترضا
ادهم كماني واه ياخاله عزه خلاص خدي هند وشوفوا رايحين في يلاه
عزه تعالي يابتي زمان دمك اتعكر وولدك اتكدر زيك
كريمه دخلت جوه اوضته وسابت عزه وادهم وهند بره
هند قربت علي ادهم معلشي ياسي ادهم انا راضيه اهم شي انك ماتزعل نفسك واصل
ادهم المفروض انا اللي اوسيكي ياهند مش انتي اللى تواسيني
عزه بمكر بتي هبله وغلبانه يابيه ملهاشي في مكر الحريم يلاه يابتي
عزه بصت علي ادهم ان شاءلله لما نيجي نطمنك
ادهم ان شاءلله
،ــــــــــــــ عند خلود
خلود شوف ياولد عمي انت في طريق وانا في طريق أنت اتقدمتلي وأن مش موافقه واوعا تفتكر أنك علشان أنت واد عمي يبقى خلاص ملاكتني لا انا حره بت حر والدم اللي بيمشي في عرجك (عرقك)نفس دمي
كنان واه يابت عمي ليه الكره دا كله بتكرهيني ليه ياخلود
خلود معرفشي
كنان يكون في حد في حياتك وبتحبيه يابت عمي
خلود بصدمه واه اتحشم يا كنان بنات الاصول ماتعرفشي حد قبل جوزها وبعد الجواز ماتحبش غير جوزها وبس
كنان هتكرهيني يابت عمي لحد متا
خلود انا مش بكرهك ياكنان ولا بحبك كماني وجواز مش هجوزك ولو اطربقت السما علي الأرض هقول مش موافجه عليك ياواد عمي انت فاهم
كنان واه حتي اسمي مش هاين عليكي تنطجيه
يا خلود خلاص يابت عمي كفياكي تجريح فيا
انا لو جلبي(قلبي) جاب أسمك دا تاني علي لساني رح اجطعوا جطيع وارميه تحت رجلي ولا يهمني
خلود..... سكته
كنان عاوز اعرف شيء
خلود قول
كنان ايه اللي غيرك كده ياخلود وايه اللي جسا جلبك كده عليا
خلود ولا حصل شي بس خلاص كنا عيال وكبرنا
ياكنان كبرنا خلاص
خلاص يابت عمي يعني كنا عيال وكبرنا صح
ولا في شي حصل تاني قولي ياخلود يكون حد
مهددك بشي ومش عاوزه تقولي
خلود وانا حد يهدني ليه انا خلود بت محمد كبير البلد حد يهددني
كنان تمام بس بس عمي حدد الفرح الخميس الجاي
خلود بعصبيه وخوف قوله انا كره بتك ياعمي انا بنت اجوز غصب عني لكن انت راجل كيف راح يجوزك غصب عنك قولي كده
كنان بعصبيه انا رايح لعمي دلوقتي وهقوله مش عاوز خلقت بتك خلود دي ماشي
خلود ايوه ياكنان قوله كده ويبقا خلاص سيره وفاضنها
قوله بتك مش عايزها
كنات بعصبيه سلام يابت عمي
خلود وقد أعطت لهو ظهرها كي تخبي دموعها
أمامه
خلود بهدوء ظاهر أمام عدنان سلام
ثم رحل كنات وقد نوا إلا يعود إلي هذا البيت
مره آخره فقد فقدا الكثير من كبريائه أمام زلك الخلود
كنان لنفسه كفياك يا كنان لحد اكده والله
ياجلبي لو روحك فيه لا اجطعك بيدي وأموت
روحك دي ولا عمرك تزلني مره انا والله هشتغل
واشتغل لحد ماانساكي ياخلود ودلوقتي انا رايح لعمي علشان اقوله مش عايز اجوز بتك
خلود في امان الله
وافتكرت
فلاش بك
خلود تكلم احدا صديقتها
بكره جوازك ياأميره
اميره بخوف ايوه ياخلود
خلود بس انتي صغيره انتي عندك ستاشر سنه
اميره أبويا وامي هما اللي وافقكم ياخلود انا مقدرشي أقول لا علي حاجه
وأخذت تبكي بحرقه
خلود خلاص يااميره اهربي وبلاها الجوازه دي
اميره واه ياخلود اهرب واجيب العار لاهلي واخواتي الولاد تعيش راسها مكسوره وفي الطين بسببي انا عندي اموت ولا اعمل كده
خلود اخذت اميره في حضنها ثم بكوا الاثنين معآ
تم فرح أميره الصديقه المقربه لخلود في اسبوع
يوم فرح اميره
خلود الله الفستان هيكل منك حته يااميره طلعه كيف القمر
اميره بتوهان انا خايفه جوي ياخلود وحاسه ان دي كفني مش فستان فرحي
خلود بسرعه وضعت يدها علي فم اميره
بعد الشر عليكي ياقلبي انتي هتعيشي وتخلفي وتبقا احلي عروسه واحلى ام كماني ثم حضنت اميره بحب وتم الزفاف
ولكن اميره كانت صغير علي الزواج في هذا السن
انتها الفلاش بك
خلود بتمسح دموعها كونتي عارفه انك هتموتي مش هتتجوزي يااميره وموتي في الجنه ونعيمها ياقلبي ان شاءلله
انا عمري مااغلط نفس غلطتك واجوز ولو غصبوني هقتل روحي او اهرب كده كده موته والسلام
ـــــــــــــ
فرحه انت ايه اللي جابك هنا يا عدنان
عدنان وحشتني قوي يافرحه ليكي يوم محبوسه في البيت ولا بتطلعي ليه
فرحه بخوف ها لا ابدن انا مش قولتلك مش عايزه اشوفك تاني وبعد عني واد سويلم
عدنان واه يافرحه ليه كده انا قولت هكلم ابوكي الاسبوع الجاي واجوزك
فرحه بخوف وكأن احد يراقبها
فرحه بخوف جوزا جوزا ايه دلوك(دلوقتي)
يا عدنان
عدنان واه يافرحه احنا مش كنا متفقين اجي اكلم ابوكي السبوع الجاي
فرحه لا انا خلاص مش عايزك ولا بحبك يلاه امشي من هنا هو الحب والجواز بالعافيه ياك
ورت الباب في وش عدنان
فرحه بت يافرحه
فرحه نعم يامرات ابويا
زلخيه وهي امراة في الخمسين من العمر
وهي ايضآ زوجت اب
وفرحه يتمت الأم منزو ان كان عمرها خمس سنوات
وأيضا فرحه تخاف زليخه كثيرآ لانها تعمل في السحر والشعوزت مثل عزه وهي أيضاً صديقة عزه المقربه
حتي انها آزت ناس كثيره من اهل القريه
زليخة تأتي من خلف فرحه
ايوه اكده عفارم عليكي يافرحه باللي انتي
جولتيه دلوك لعدنان وكده عمر زعلي ما هيطولك انتي ولا عدنان
عدنان لذم يجوز بتي انا يافرحه انتى لاه مش تنفعي معاه
فرحه بدموع بس عندنا بيحبني انا يامرات ابويا كيف راح تجوزيه بتك
زليخة اسكتي انتي وملكيش دعوه واصل
بدل اللي عملته في امك زمان اعملوا فيكي
وفي وعدنان ولد محمد كماني انتي فاهمه يافرحه
فرحه بخوف ورعب فاهمه فاهمه يامرت ابوي
احب علي يدك اوعي تقربي علي عدنان وانا
هعملك اللي انتي عاوزه 😌😔
زليخة بحقد وغل أيوه اكده عفارم عليكي يافرحه يلاه غوري اغسلي المواعين ونضفي تحت البهايم
فرحه بانكسار حاضر يامرات ابويا
زليخة في سرها كفاية امك اتمسكنت وخد
ابوكي هي الاول ولو مكنتشي ماتت من العمل اللي عملته ليها مكنشي اتجوزتوا واصل يلاه اهي غرات عقبالك انتي كمان ماتغوري زيها
وانت ياعدنان مسيرك تيجي راكع تحت رجلي
وتطلب بتي والايام جايه بنا ولد محمد
ولذم اجوزك بتي علي كافي واخد أرضكم
واموت امك خديجه بحصرتها
ـــــــــــــ في بيت محمد
خديجه في الصباح بتطفي القرآن ليه يابت ياخلود
خلود عايزه اجيب مسلسل يامه حلو
خديجه ربنا يهديكي النهارده يوم الجمعه يوم مبارك عند ربنا بلاش تغير علي القران وحضري الحمام لاخوكي عدنان علشان يستحما ويروح الجمعه
خلود واحضر ليه الحمام هو صغير ياك ولا يكونشي انا الخدامه بتاعتوا وماعرفشي
خديجه ربنا يهديكي يابتي اندهي علي..... ♥
وهي تحضر ليه الحمام روحي اوضتك افتحي الشبابيك ونظفيها
خلود واه يامه خلي الخدم هما اللي يعملوا كده انا رايحه اكمل نوم
خديجه ليه مش هتصلي ياك والله ياخلود اقولك لابوكي علشان يعدل حالك المايل دا كيف راح تجوزي انتي الاسبوع الجاي مش عارفه
خلود بدون قصد لا خلاص مفيش جواز انا قلت ل كنان يروح لابويا ويقول انو مش عايزني امبارح
خديجه واه بتقولي ايه اني ياخر صبري
خلود حطت ادها علي بقا واه انتي بتقولي ايه ياغبيه
خديجه وقعتي بلسانك يازفته انتي
خلود.....اوعي تقولي لابويا يامه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close