رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثاني 2 بقلم نور
ظلمني ابن عمي
بقلمي نور
كريمه صباح الخير يامحمد ياخويه
محمد اهلا يامرات اخويا خير
كريمه واه وبتقولها ليه كده من غير نفس
محمد الله لا يسيأك يامرات اخويا قولي عايزه ايه من سكات الدنيا صبح والواحد مش متحمل
محمد في نفسه عارفك ياكريمه مش بتقولي غير الاخباره الشينه العفشه بس
(اخبار مش حلوه) كل كلامك ماصخ وملهوش طعم
كريمه/قعدت قدام محمد بكل فرح واه انت متعرفش ايه اللي حصل يامحمد ياك
محمد لا ماعرفش
كريمه بتك خلود امبارح بليل كانت عايزه تهرب
محمد وقف وضرب بالنبوت علي الارض
النبوت (دي عصايه يمسكها كبر البلد في الصعيد برأس مدببه واسفلها مدبب
كريمه اترعبت وقالت انا انا قولتلك قبل كده واد عمها هو اللي يقدر عليها من مته يامحمد البنات ليها رأي عندينا بتك كل ماتسمع بعريس ياترفض ياتهرب الكلام دي مش ينفع عاد يامحمد
كريمه وقفت وقربت علي محمد انا قولتلك جوز والدي كنان لبتك خلود وكفايه والدي ادهم اتجوز واحده من بره العايله لو كان اخوك الله يرحمه عايش مكنش حصل ديه واصل بس البركه فيك
محمد كلامك دي تطير في رقاب ياكريمه كيف بتي كانت عايزه تهرب
كريمه انا والدي بيطلع كل يوم بليل مش عارفه ليه ليه تلات ايام علي الحال دي روحت خرجت وراه امبارح وشفتوا وهو بيمنع بتك من الهرب
محمد معقول
وبصوت عالي يامنعم يامنعم
منعم نعم ياسيدي
محمد رواح نادم علي كنان هنا بسرعه
كريمه بس
محمد خبط بالعصايه علي الارض اسكتي انتي خالص
كريمه ياوقعه مطينه احسن يعمل للواد حاجه
كريمه بخوف يمكن يمكن عيني مش شافت كويس بليل يمكن عيني كدبت
محمد بت يا هنيه
هنيه نعم ياسيدي
محمد نادي علي ستك خلود بسرعه
هنيه حاضر وفي سرها استر يارب وطلعت فوق تنادي خلود
بت ياهنيه في ايه
هنيه بخوف سيدي محمد قالي نادي علي ست خلود وكان مديق معرفش ليه
خديجه والدت خلود ومرات محمد
خير هو قالك عايزها ليه
هنيه لا ياستي
خديجه طب روحي انتي
هنيه حاضر ومشيت
خديجه دخلت عند خلود
خلود رايحه جايه في الاوضه وبتكلم نفسها
خلود/ياحظك ياخلود كل مره تحاولي تهربي يطلعلك كنان زي عفريت العلبه اكديه مش عارفه اعمل ايه انا
خديجه دخلت الاوضه علي خلود فجأة
خديجه /بت ياخلود بتعملي ايه
خلود /بخضه واه يامه خضتيني ياحاج طب كحي طيب ولا اعملي اي حاجه
خديجه/خضيتك ليه شوفي عفريت
خلود مش قصدي يامه
خديجه/ولا قصدك المهم ابوكي عايزك تحت
خلود/بخوف عايزني عايزني ليه يامه علي وش الصبح كده
خديجه/وانا ايش عرفني يابتي بس انزلي وانتي تعرفي
خديجه بسؤال هو انتي عملتي ايه يابت
خلود/في سرها اكيد كنان البارد قله بس معقول يقول لابوي دا كان دبحني
خديجه /بتبرطمي بتقولي ايه يابت انتي
خلود/ولا حاجه يامه بس اقري الفتحه علي بتك يامه وقولي لكنان منك لله
خديجه /واه يابت مالك وكنان واد عمك ماله يابت بيكي
خلود /انتي بتصلي يامه صح
خديجه/ملها المخبوله دي
خلود ادعيلي علي كنان واد كريمه البارده في كل صلاه
خديجه/استحي يابت عيب تقولي علي مرات عمك كده
خلود هي مرات عمي اه بس عمي الله يرحمه ملهوش كريمه دي يامه واصل
خديجه استحي يابت ويلاه كلمي ابوكي
خلود حاضر حاضر يامه ونزلت
كريمه استنا لما نتأكد يامحمد ياخويا الاول
محمد لما انتي مش متأكد من الكلام بتقولي ليه
من الاول
كنان جه مع منعم وفي نفس الوقت نزلت خلود
خلود نعم يا ابوي
كنان دخل نعم ياعمي كنت عايزني
محمد تعال ياكنان ادخل وانتي ياخلود
محمد روح انت يامنعم ورد الباب زين وراك
منعم حاضر ياسيدي وخرج
كنان خير ياعمي
محمد صح بت عمك خلود كانت عايزه تهرب بليل
كنان بتمثيل واه دا انا كان موتها مكانها ياعمي تهرب كيف ومين اللي قالك الكلام الماسخ دي ياعمي
محمد امك ياكنان
كنان بص علي اموه ليه يامه بتقولي كده ومين اللي قالك الكلام ده
خلود بخوف وانا اهرب ليه يامرات عمي بس
خديجه بتقطع في الكلام انا يمكن اتهيلي كده بليل ياولدي معلش ياخلود
محمد ياخوي العتب علي النظر والسن ليه حكمه بس انا بحب خلود ونفسي تجوزها لود عمها كنان
محمد لما انتي عاوزه تجوزي كنان لخلود بتألفي كلام من عندك ليه ياكريمه
كريمه سكته
محمد وقف وقال كتب كتاب خلود وكنان الخميس الجاي
خلود بس يابوي انا
محمد ضرب بعصبيه علي الارض بالعصايه خلاص الكلام والعريس الجديد مرفوض احنا عرفنا بيقول واد عمك أولاه بيكي
كنان بفرح صح ياعمي
محمد من مته الكلام دي في هزار ياكنان وخرج
كريمه حضنت خلود حبيبتي يامرات والدي انتي ومشيت
خلود مصدومه كيف ابويه يفرط فيه كده وقربت علي كنان انشالله تموت ياكنان احسن مااتجوزك انا
كنان حبيبتي يابت عمي
خلود حبك تعبان يابعيد
كنان اتحشمي ياخلود بدل اوريكي الوش التاني
خلود غور كده قبر يلمك وخرجت
كنان ماشي ياخلود بس تبقي مراتي وبعدين انا هربيكي الصبر بس
خلود طلعت تجري فوق وبتعيط
خديجه في ايه يابت
خلود ابويا عايز يجوزني الخميس الجاي يامه
خديجه ضربت علي صدره واه ليه بسرعه ومين ديه وايه اللي حصل
خلود كنان يامه هو عريس الغبره وامه كريمه الحربيه هي اكيد السبب انا عارفه
خديجه ماله كنان يابت دا شاب طول بعرض وزي القمر ومؤدب قوي
خلود اسكتي يامه والنبي كفايه ان امو كريمه الحربيه
خديجه يابت عيب لسانك الطويل ده هيوديكي في دهيه قريب
خلود والنبي يامه طيبتك دي اللي مدينا فى دهيه
كريمه روحت البيت وكانت فرحانه
كريمه اول ما دخلت هند بت ياهند
هند نعم يامه
كريمه انا مش امك كام مره قولتلك بلاها الكلمه دي انا مش امك انتي امك عزه الحرابيه
هند ربنا يسامحك ياخالاه كريمه
كريمه بصي يابت عزه انتي لا تقوللي ياخالاه ولا يا امه ماشي
هند اللهم اطولك ياروح امال اقول ايه
عزه ولا حاجه واصل غوري اطلعي فوق سطح الدار وادبحي ديك رومي كبير وكام جوز حمام علي كام بطه زينه كده
هند واه يامه ليه عندين فرح ياك
كريمه الله اكبر ايوه عندين فرح بت الحسب والنسب هاخدها لولدي كنان مش زيك ادهم جابك معرفش گيف لا ليك اصل ولا فصل يابت عزه
هند الله يسامحك يامه انا بت حسين الغلبان ايوه صح بس اصلي وفصل معروف ثم بت الحسب والنسب مش رضيت بولدك هتجوزيها غصب لودك ياك
عزه ملكيش دعوه ويلاه غوري اعملي اللي قولتلك عليه
هند مشيت من سكات
كريمه امال مال محمد ده كله يروح للغريب
وانت ياادهم انا وراك وراك لحد ماتجوز تاني علي بت الحربيه دي وعزه دي لذم اقلع جزرها من بيتي