-->

رواية ظلمني ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم نور

    رواية ظلمني ابن عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم نور

    الفصل السابع عشر

    ظلمني ابن عمي
    بـقلمي نـــور
    فرحه بدموع انا عارفه ان مرات ابوي هي اللي طلعت االكلام دا ياعدنان علشان تكسر فرحتي
    عدنان منها لله الحربايه دي حتي لما بتها بين الحياه والموت مش ساكته واصل
    فرحه بصت علي محمد وقالت
    ماتزعلشي ياعمي من الكلام اللي هقولوا دلوك دي
    محمد كلام ايه يابتي
    فرحه زليخه قبل كده قتلت امي وانا كنت صغيره ومش عارفه حاجه وخوفت علشان كده سكت ودلوك عايزه تموت فرحتي وتخليني اعيش وراسي في الطين
    محمد كيف يعني
    فرحه ايوه ياعمي لو واففة اتجوز ولدك وانا في بيتك يبقا عمري ماهرفع راسي في البلد تاني ويبقا مرات ابوي حقق مرضها
    محمد يعني انتي عاايزه ايه دلوك
    فرحه واقفت بكل ثقه وشموخ وقال
    صاحب الحق عينوا جويه (قويه)وانا صحبت حق ياعمي ولذم اخدوا انا راجعه بيت ابوي ومفيش فرح غير في الوقت اللي انت وابوي حددتوه انا يا اكون عروسه وأخرج من بيت ابوي وراسي مرفوع يا بلاها جواز واصل والموت يبقا شرف ليا
    عدنان يسلم لسانك يافرحه وبص علي ابوه وقال
    انت يابوي لو جوزتني لفرحه يبقا كلام زليخه صوح وانا اتجوز فرحه علشان خايف من الناس فرحه لذم تروح وانا هخلي غفر هناك يحرسوا البيت وفرحه في كماني
    محمد بس ياولدي
    فرحه احب علي يدك ياعمي اوعي تسمع كلام الناس انا اتعزبت من زليخه كتير وكنت اسكت لكن الا شرفي مش هسكت عليها واصل
    محمد يعني رائيكم كده يا ولاد
    فرحه ايوه ياعمي
    عدنان اكيد يابوي
    محمد خلاص لمي خلجاتك يافرحه وانت ياعدنان هات الغفر اللي هيقعدو قدام بيت فرحه واطلع بيهم
    عدنان حاضر يابوي
    فرحه باست ايد محمد تسلم ياعمي ربنا يبارك في عمرك يارب
    محمد بحنان لمس شعر فرحه انتي زي حنين وخلود يافرحه يابتي
    فرحه ربنا يخليك يارب ويجبر بخاطرك
    ــــــــــــــــــــــ
    بتعملي ايه ياهند
    هند بنضف البيت
    خلود مافي خدم في البيت ياهند ينضفوا ويعمل روحي انتي البسي لبس حلو وتعالي اقعدي معانه
    هند حاضر اخلص اللي في يدي الاول وبعدين اطلع
    خلود ماشي بس كفايه متعمليش حاجه تاني
    هند حاضر
    كريمه كانت قاعده مع نرمين وبياكلوا لب وفشار
    كريمه مش عارفه اعمل ايه في بت الكلاف دي بعد ماغارت من البيت رجعت تاني كيف الزقه
    نرمين بكره لما اتجوز حبيبي ادهم هو اللي هيمشيها من البيت
    كريمه انشالله ياوش السعد انتي
    نرمين بمكر وقعت قشر الب ع الارض وشويت فشار
    كريمه بصت علي نرمين باابتسامه جدعه خلينا نتسلا شوية
    نرمين بمكر وفرح ايوه ....
    كريمه بت ياهند
    هند نعم ياحماتي
    كريمه تعالى نضفي الارض الب وقع مني
    هند حاضر وجابت مقشه ودخلت عند كريمه ونرمين علشان تنضف وقعد علشان تجمع الزبلاه من الارض
    ادهم جه فجأةوقف شويه شاف هند هي وعلي الارض وكريمه ونرمين بيغمزو لبعض ويضحكوا
    كريمه نضفي نضفي هو دا مكانك الطبيعى تحت الرجلين يابت الكلاف
    ادهم بصوت عالي هند
    هند بفرعه وقفت
    ادهم اتقدم عليها ومسك ادها وقال بتعملي ايه
    هند اصل اصل
    كريمه بتعمل ايه يعني بتلم الزبلاه وتنضف الدار
    ادهم نرمين قاعده اهي هي اللي تنضف مكانها
    مراتي مش خدامه لحد
    نرمين انا عايزني اتضف يادهم
    ادهم ايوه ومش تنضفي ليه صغيره ياك ولا بت سلطان
    كريمه بصوت عالى ادهم اتكلم كويس مع بنت خالك
    ادهم انا كلامي زين يامه ومش فيه غلط لحد
    وبعد بص ل هند تعالي معايا
    هند فين
    نرمين كده ياادهم
    ادهم...... طنشها وبص علي هند
    اوضتنا ياحبت جلبي علشان وحشتيني قوي
    هند بكسوف هاااا
    ادهم
    حاضر ياسي ادهم
    نرمين بغيظ شايفه ياعمتوا
    كريمه ادهم عيب الكلام دا
    ادهم عيب ليه هو انا جايب واحده من الشارع دي مراتي تعالي ياحبت جلبي وطلع وكان ماسك ايد هند
    خلود بابتسامه وقفت ربنا يهنيكم يارب وبصت علي نرمين وكريمه وقالت ويبعد عنكم العين العشفه يارب
    نرمين تقصدي ايه ياخلود
    خلود اقصد ايه ولا حاجه انا بدعي ل واد عمي من قلبي يامرات عمي بس
    كريمه روحي شوفي بتعملي ايه ياخلود
    خلود ولا حاجه يامرات عمي هقعد معاكي ياحبيبتي بس اكده
    كريمه طيب
    كنان جه سلام عليكم
    خلود قامت وعليكم السلام
    كنان عامله ايه دلوقتي يامه
    كريمه الحمدلله ياولدي
    خلود قعدت جنب كنان وبدلع وقالت احضرلك الغدا ياجلبي
    كنان بابتسامه ها
    خلود بقولك احضرلك الغدا
    كنان لاه مش عايز اكل دلوك
    خلود بحب امال عايز ايه ياجلبي
    كنان قرب وهمس جنب ودنها تعالي نطلع فوق وانا هقولك
    خلود صوح
    كنان ايوه موضوع كبير
    خلود طيب
    كنان انا طالع يامه ومسك خلود في ايدو
    خلود بصت علي نرمين هشوف جوزي عايز ايه ولما انزل نحضر الغدا
    كنان بص علي نرمين حضري انتي يابت خالي الوكل مع البنات
    نرمين بغيظ حاضر ياكنان انت تأمر
    كنان تسلمي واخد خلود وعند السلم استني ياخلود
    خلود حصل ايه
    كنان فجأة شال خلود اصل السلم صعب عليكي ياحبت جلبي
    خلود بكسوف اتحشم ياكنان نرمين ومرات عمي قاعدين
    كنان وانا مالي انا مليش صالح بحد
    وشلها وطلع بيها
    لينك باقي الحلقات علي الواتباد
    ------عند فرحه
    حبيبتي يافرحه انتي ماشيه دلوك
    فرحه ايوه ياحاجه
    خديجه حسبي الله ونعم الوكيل وربنا ياخدلك حقك يابتي
    فرحه يارب انا ماشيه والله انتي طيبه كيف ام الله يرحمها ربنا يطول في عمرك يارب
    خديخه قربت علي فرحه وانتي كيف حنين وخلود انتي بتي التالته يافرحه وربنا يشهد
    فرحه الله يبارك فيكي يارب وباست علي اديها
    خديجه بت ياهنيه هنيه
    نعم ياست خديجه
    خديجه روحي مع ستك فرحه وخلي بالك منها كيف خلود وحنين ياهنيه دي بتي فاهمه
    حاضر ياست خديجه
    فرحه تسلمي يارب ومشيوا
    ----
    خلود نزله علي السلم شافت نرمين وكريمه قعدين مع بعض
    خلود نزلت بدلع وغنت علي السلم بدلع
    البحر بيضحك ليه وانا نازله ادلع املا القلل وانا قلبي مولع بيه ولونه مولع خايفه البلل وتبص علي كريمه ونرمين وبعدين سكتت وقالت صباح الخير يامرات عمي صباح الخير يانرمين
    كريمه كل دا تأخير يابت خديجه الظهر قرب يأذن
    والله كنت نازله بدري يامرات عمي بس كنان مش راضي يسيبني في انزل
    كريمه ياسلام
    خلود ايوه هحلف كدب يعني بعدين انا قولت بت اخوكي قاعده وهتقوم بالواجب يامرات عمي صوح يانرمين
    نرمين وانتي عايزني اعمل ايه ياست خلود واعمل ليه اساسا
    خلود بتمثيل خبطت علي سدرها
    واه تعملي ايه وليه
    نرمين بتأكيد اه
    خلود قولتلك يامرات عمي بنات البندر ملهمشي في عيشت الصعيد اتفضلي الست عايزه تشتغل هانم هنا
    كريمه وبعدين معاكي ياخلود اكتمي خشمك واصل
    خلود طيب وقعد جنب نرمين وكريمه
    كريمه قعتي ليه
    خلود قاعد جار مرات عمي وبت خال جوزي
    كريمه لسه هتتكلم نزلت هند
    صباح الخير
    كريمه اتأخرتي ليه كده مش عارفه ان في شغل كتير في الدار ياست هند
    هند ببرود سي ادهم ليا ساعه اتحنس (اتحيل)فيه علشان ينزلني مش راضي ينزلي اعملو ايه يعني ياحماتي
    كريمه حمه ترعشك ياشيخه
    نرمين بغيظ بارده جاكي القرف علي الصبح
    خلود وماله ياحبيبتي اسمعي كلام جوزك هو انتي ليكي غيرو
    هند ماانا سمعت ياخلود وحماتي مش عجبها
    كريمه غوري علي المطبخ علشان تشوفي هنعمل ايه في الغدا
    هند ببرود راحت قعدت بعيد عن كريمه شويه وقالت لاه واروح ليه الخدم كتير انا ضيفه هنا لحد ما بتي الجديد يكمل
    خلود في سره والله شاطره ياهند وحفظتي الدرس وتاخدي عشره من عشره ياجلبي
    كريمه احنا مش عندينا ضيوف يقعدو في الدار روحي استني بيتك في دار ابوكي مش هنا
    هند ببرود مادا بيت جوزي ياحماتي ولا نسيتي
    كريمه حمه ترعشك يابعيده
    نزل ادهم ليه كده يامه ع الصبح
    كريمه مش عايزه تحضرلك وكل ياولدي
    هند قربت علي ادهم صباح الخير والهنا ياجلبي احضرلك الوكل
    ادهم بسعاده صباح الشهد كيف طلتك دي
    هند بدلع هههههههه تسلميلي
    ادهم حضري ياحبت جلبي
    هند بتغيظ نرمين وكريمه
    عايز احضرلك ايه ياجلبي وانا عنيه ليك في دقيقه يكون جاهز قدامك
    ادهم اي حاجه من يدك حلوه
    كريمه ايه المسخره اللي علي الصبح دي ياادهم اتحشم انت وزفت الطين دي
    ادهم في ايه يامه
    خلود دي واحدها وجوزها يامرات عمي فين المسخره
    كريمه اسكتي انتي ياخلود
    كريمه يلاه ياهند علي المطبخ
    هند بصت علي ادهم وقالت عيوني ياحماتي ودخلت المطبخ
    خلود بصت لنرمين وقالت مش عارفه ان واد خالك نازل كان حضرتي يانرمين
    نرمين وانا احضر ليه
    خلود تحضري ليه مش عايزه تتجوزي ادهم يبقا لذم تتعودي علي طلبات جوزك علشان هند رايحه بيتها الجديد
    كريمه لما تخف رجلي انا هعلم بت اخوي كل حاجه
    خلود طيب كده اطمنت علي واد عمي ادخل اسعاد هند عاد
    نزل كنان صباح الخير عليكم
    الكل صباح النور
    خلود دقيقه والفطار يجهز ودخلت المطبخ
    بعد شويه الكل فطر
    ادهم الحمدلله انا رايح الارض يلاه بينا ياكنان
    كنان الحمدلله يلاه وخرجوا
    -----
    فرحه دخلت البيت ربنا يرجعك بالسلامه يابدور
    وقعدت تبكي
    عدنان واه بلاش تبكي يافرحه انشالله تقوم بخير
    فرحه يارب ياعدنان
    عدنان هنيه
    نعم ياسي عدنان
    خلي بالك من فرحه ياهنيه
    هنيه ست فرحه في عنيي ياسي عدنان
    فرحه تسلمي ياهنيه يارب
    عدنان الغفر بره يافرحه لو عزتي حاجه
    فرحه معلشي ياعدنان مش تاجي هنا غير لما يكون ابوي قاعد
    عدنان واه يافرحه ليه كده
    فرحه معلشي ياعدنان مش اي حد ياخدها فرصه عليا انا مليش غيرك انت وابوي بعد ربنا وزليخه ربنا يسامحها عايزه تبوظ الجوازه دي وهتعمل اللي تقدر عليه
    عدنان الله لا يسامحها لا دنيا ولا اخره طيب انا ماشي
    فرحه في حفظ الله سلام
    ـــــــــــــ
    ربنا يديكي ياهند وتحملي تاني
    هند يارب
    كريمه بلاها احسن تجبلنا بت رابعه قطيعه تقطع البنات واللي تخلفها
    خلود ماهي كان فيها واد يامرات عمي بس الله يسامحك
    هند بدموع خلاص محدش يفكرني كنت هخاوي بناتي بس حماتي استكترت الفرحه عليا
    كريمه من غير قصد ياخلود من غير قصد
    بس لما يجوز نرمين هتبقي كل خلفتها ولاد انشالله
    نرمين يسمع منك ياعمتوا كريمه
    انتها


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .