اخر الروايات

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور

 الغد خلص

تسلم ايدك ياعمتوا الاكل تحفه
كريمه بالهنا ياحب جلبي
كنان بالهنا والشفا ياجمر انتي
خلود بغيظ نورتم
احمد عروستك زي القمر ياكنان ربنا يهنيكي ياابني
كنان يارب
خلود بكسوف تسلم ياعمي
نرمين ادهم انت مكلتش حاجه ليه
ادهم الحمدلله شبعت
كريمه كل ياولدي الاكل كتير
ادهم الاكل كتير يامه صوح بس النفس مفيش وقام من الاكل
كنان في نفسه الله يكون في عونك ياخيي واقع بين نارين نار امي ونار مرتك وعيالك
خلود في سرها الله يهديها كريمه الحربيه دي محراك الشر خلت الواد خس النص وماشي يكلم نفسه
خلود قامت لمت الاكل
نرمين هلم معاك انا عارفه المطبخ
خلود واه لاه عيب انتي ضيفه خليك واناا هلم الوكل لحالي
كريمه نرمين مش ضيفه ياخلود نرمين صحبت مكان ان شاءلله قول وفعل
خلود في سرها شوف المره خرابه البيوت دي اللي بتصيد في الميه العكره
ادهم انا طالع بره
نرمين استنا يا ادهم انا خرجه معاك
ادهم طيب
نرمين بسرعه غسلت اديها وجريت علشان تلحق تخرج مع ادهم
خلود رايحه فين يانرمين مش قولتلي هلم الوكل معايه
كريمه سيبها تخرج مع ابن عمتها ياخلود دي ضيفه
خلود بعيظ ماقولنا كده قالوا اطلعوا من البلد (دا رد زي مثل يعني )
كريمه بتقولي حاجه ياخلود
خلود لاه سلامتك يامرات عمي
خلود لمت الاكل وعملت شاي
بعد شويه
خلود بهمس يلاه بينا علي فوق ياكنان
كنان قاعد جنبها
ونسيب الجماعه؟
خلود يلاه ياكنان علشان انا هطق من عمايل امك وعايزه اتكلم معاك
كنان اتحشمي ياخلود ولمي لسانك دي لو عايزه تطلعي اطلعي لحالك
خلود بهمس ياسلام عايزني اسيبك مع البت الميعه دي يلاه بينا فوق ياكنان
كنان هطلع معاكي بس بشرط
خلود ايه هو
كنان هاتي ودنك (......)
خلود بهمس بعد ما سمعت كنان قليل الحياه
كنان وافقي وانا اطلع معاكي
خلود اتحشم ياكنان
كنان هاا قولتي ايه
خلود خليك ياكنان انا طالعه لحالي
كنان بسرعه لاه لاه خلاص انا طالع معاكي يلاه بينا احنا لسه عرسان
وطلع وار خلود
ــــــــــــــ
بدور دخلت عند فرحه
عدنان اهلا يابت زليخه جلبت النصايب
بدور بكسوف عايزه اتكلم مع فرحه ياعدنان
بدور سلامتك يافرحه
فرحه..... ساكته
عدنان هخرج انا يافرحه شويه علشان اتخنقت
بدور بدموع سمحيني يافرحه انا عارفه نفسي غلط كتير معاكي بس انتي الكبير سامحي اختك الصغيره
فرحه بدموع كده يابدور اختك كانت بتموت قدامك وانتي واقفه وساكته ليه الكره دا كله انا عمري ما أزتكم في حاجه انتي او امك
وبعدين كملت
طب زليخه مرات ابويا وكانت تكره امي لكن انتي اختي كيف هنت عليكي كيف ؟
بدور بدموع سمحيني يافرحه انا عارفه نفسي غلطانه وامي عمت عيني وخلتني قلبي اسود زيهاا
فرحه بطيبه ربنا يسامحك
بدور وانتي يافرحه مسامحني ولا لاه
فرحه ربنا بيسامح انا اقول لاه مسامحكي ياخيه
بدور بفرح جريت حضنت فرحه تسلمي يارب حبيبتي واختي الطيبه بعدين قعد ساكته
فرحه مالك يابدور فيكي ايه
بدور بدموع امي يافرحه
فرحه ملها
بدور مش ناويه تسيبك في حالك
فرحه تاني
بدور ايوه امي اتفقت مع ممرضه تحطلع حاجه في المحلول بتاعك دي وشورت علي المحلول
فرحه ايه الكره والحقد دا كله لسه قلبها اسود زي ماهي ومش هتتغير حتي لما مش رضيت احبسها وقولت اكل مسموم بالغلط بردو اللي فيها فيها حسبي الله ونعم الوكيل
بدور انا خايفه عليكي ياخيه خلي بالك من نفسك
فرحه بكسره الحارس ربنا يابدور انا بيدي ايه
بس مين الممرضه دي تعرفي
بدور ايوه اعرفها دي نرجس بس عم زاهر
فرحه نرجس
بدور ايوه
فرحه يبقا زليخه استغلت مرض ابوها وحوجتها وزغللت عنيها بالفلوس
بدور ايه ادتها كردان(عقد) دهب وقالتلها بعد ما تموتك ليها الضعف
فرحه واه دا انا غالية جوي علي جلب امك يابدور
بدور ربنا يهديها
فرحه يارب
بدور انا ماشيه علشان امي ماتقولشي راحت فين بس اوعي يافرحه امي ممكن امي تتسجن ودي مهما عملت امي يافرحه
فرحه روحي ياخيه وامك تبقي مرات ابوي وهسكت تاني عشان ابوي يابدور وعلشان ربنا هو اللي مطلع وشايف الحقيقه وكل حاجه
بدور طيب ياخيه وخرجت وجه عدنان
عدنان خير يافرحه كانت عاوزه ايه بت امها دي اللي طلعه حربيه كيف امها
فرحه بدموع اختي ربنا هداها بس زليخه لاه ياعدنان
عدنان ليه عملت ايه تاني وش المصايب دي
فرحه بدموع اجرت بفلوسها ممرضه علشان تكتلني (تقتلني)
عدنان بفزع واه تكتلك تانى مش كفها عذابك قدامها وانتي بتموتي بسمها الحيه دي
فرحه لاه عذابي لسه مش انتها مع زليخه ياعدنان وقعدت تبكي
عدنان قرب عليها واخدها في حضنه اوعي تخافي طول ماانا جنبك ياحبت جلبي يافرحه
فرحه مسحت دموعها انت اللي عوضني بيك ربنا عن تعبي وزلي مع زليخه طول السنين اللي فاتت دي ياعدنان ربنا يخليك ليا
عدنان ويخليكي ليا يارب نامي واوعي تخافي
وانا هكون في ضهرك علطوا يافرحه
فرحه تسلملي يارب
عدنان تعرفي مين الممرضه دي يافرحه بدور قلتلك يعني
فرحه ايوه الممرضه تبقا نرجس
عدنان طيب نامي انتي دلوك وربنا يحلها من عندو
فرحه يارب و نامت علشان لسه تعبانه
عدنان بيكلم نفسه واه يازليخه دماغك السم دي مش عارف اعمل معاكي ايه ربنا ياخدك ياشيخه ونرتاح
ــــــــــــــــــ فوق عند خلود
اقطع دراعي من هنا لو مكنشي امك هي اللي بعتت لبت خالك هي وابها علشان ياجوا هنا
كنان وياجوا ليه اكيد زياره عادي
خلود لاه مش زياره عادي البت نرمين بت مياعه كده وحساها مش ساهله
كنان وبعدين فيكي ياخلود اتكلمي زين
خلود اسكت انت ايه متعرفشي كيد الحريم
كنان لاه معرفشي بس عايز اعرفك انتي وقرب علي خلود
خلود واه ياكنان بتغير الكلام ليه دلوك
كنان خدي اقولك بس
ونسبهم بقا
---------
نرمين اه هلكت النهارده ياعمتوا انا دخله انام بقي
كريمه روحي ياقلب عمتك
نرمين تصبحوا علي خير
ادهم وكريمه وانتي بخير
ودخلت نرمين جوه علشان تانم
-----
كريمه اقولك ياادهم
ادهم ايه يامه
كريمه هند هي وامها عايزين بيت جديد بعيد عني صوح
ادهم قولتلك يامه ميت مره هند ملهاشي صالح انا اللي هبني ليها بعيد علشان اريح راسي من عراكم كل شويه مع بعض دا
كريمه ماشي وانا موافجه
ادهم بفرحه صوح يامه
كريمه ايوه صوح
ادهم قرب علي امه وباس ادها وقال تسلمي. يامه كنت عارف اني مش ههون عليكي
كريمه بس بشرط
ادهم اتعدل شرط ايه دا يامه
كريمه تتجوز بت خالك نرمين
ادهم واه اتجوز نرمين انتي لسة مصمم يامه علي الجوازه التاني دي ياك
كريمه ايوه نرمين بت واعيه وحلوه وبتحبك كماني من زمان
ادهم بس يامه مراتي وعيالي
كريمه مالهم هيسكون في البيت الجديد ومراتك الجديده هتعيش معايا هنا
ادهم هند مش هتوافج يامه
كريمه تحمد ربنا اني مش قولتلك طلجها ام البنات دي
ادهم حرام يامه
كريمه انا جهزت كل حاجه وباقي انت توافق
ادهم بس يامه
كريمه جوازك الخميس الجاي هند هتزعل شويه وبعدين تعيش عادي وروح لمرتك وعيال بتها علطول
ادهم ......
كريمه كنت عارفه اني مش ههون عليك تعبي ورباتي مش حرام ياود بطني اقوم اكلم نرمين وخالك احمد ومشيت
-------
حمدان كان مستني زي كل يوم
زليخه مدي يابدور مش عارفه ليه ادهم بيه مش بعت العربيه النهارده
بدور يمكن مشغول يامه
زليخه يمكن يابتي
حمدان فجأه ظهر ل زليخه وكان ماسك سكيه
زليخه واه حمدان انت قاعد في البلد
حمدان ايوه قاعد علشان اخد حقي منك
زليخه بصت علي ايد حمدان واه انت ماسك سلاح اعقل ياحمدان
حمدان انتي اللي سبب خراب بيتي
زليخه مش انا دي فرحه ياحمدان
حمدان انتي فرحه لذم تموتي وخلاص
بدور بصوت عالي بعد عن امي ويلاه غور من هنا وقعدت تصرخ علشان تلم الناس
حمدان شكلك عايزه تموتي مع امك ومسك بدور
زليخه لاه سيب بتي ياحمدان وانا هديك اللي عايزه
حمدان عايز روحك يازليخه
بدور مسكت ايد حمدان اللي فيها السكينه وقعد تقوله سيب ياحمدان
زليخه بعدي يابدور بعيد منه
حمدان شكلك زي امك واعره وصعبه
زليخه قرب ومسكت ايد حمدان مع بدور
فجأة حمدان فلت ايدو وضرب بدور بالسكينه
وطلع يجري كانت الناس اتلمت ومسكت حمدان
زليخه مسكت بدور قومي يابتي قومي يابت قلبي
بدور ااااه الحقيني يامه انا تعبانه قوي
زليخه الحقوني ياناس بتي بضيع مني

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close