-->

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور

    رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور

     ظلمني ابن عمي

    بـقلمي نــــور
    زليخه حاضنة بدور ياناس ياهووا الحقوني بتي بتموت مني قومي يابدور قوي ياحبت جلب امك انتي
    بدور بتعب وبتتكلم كلام متقطع دا دا زنب فرحه يامه علشان يتيمه واحنا ج ج جينا عليها كتير ي ي يامه
    حمدان والناس مسكها هموتك انتي المره الجايه يازليخه مش هسيبك
    زليخه ياريت موتني انا وبلاش بتي
    واحد ماسك حمدان اسكت واصل انت لحد ماتاجي الحكومه تاخد ياكلب انت يامجرم
    حمدان وحتي لو الحكومه سجنتني يازليخه هطلع واقتلك
    زليخه بتي الحقوا بتي ياااااااااناس
    جات عربت بوليس اخدت حمدلن واسعاف اخدت بدور
    بدور مفيش وقت يامه عايزه بدور تسمحني
    زليخه لاه لاه اوعي تقولي كده يابتي انا عشت عمري كله وانا ادور على راحتك ياحبيبتي
    بدور بتعب بعديني عن فرحه يامه فرحه تعبت كتير خليها تتجوز عدنان اوعي تقفي في طريقها يامه
    زليخه قومي بخير بس انتي يابتي وانا هعمل اللي انتي عايزه
    بدور عايزه اشوف اختي قبل مااموت يامه
    زليخه لو جرتلك حاجه يابدور انا هموت واركي
    ---------في بيت كريمه
    ها موافقه يانرمين
    نرمين بفرح اكيد ياعمتوا موافقه
    احمد بس ادهم متجوز ياكريمه ومعاه عيال وكمان نرمين بنت مدينه مش هتقدر علي عيشت الصعيد
    كريمه ليه يفرق ايه الصعيد عن البندر (المدينه) ياخوي
    احمد مش قصدي بس نرمين متعوده تخرج وتروح اي مكان في اي وقت
    كريمه واه وانت مهمل بتك تخرج وترجع علي كيفه يااحمد نسيت اصلك واللي اتربينا عليه ياود ابوي ياك
    احمد مش قصدي اكيد عامل حدود لبنتي في كل وقت واي حاجه
    كريمه امال تقصد ايه ان كان على الخروج بدل العربيه اتنين وقت ما تحب تخرج السواق قاعد وجوزها قاعد يوديها مترح ماهي عايزه
    احمد طب ومراته ياكريمه
    كريمه انت عارف يااحمد ان مش كنت موافقه علي البت هند دي ولا الجوازه دي من من الاساس
    كريمه نقول مبرووك ياحمد
    احمد ساكت ليه يادهم
    ادهم اللي تتفقوا عليه ياخالي انت وامي انا خارج
    نرمين رايح فين يا ادهم
    ادهم رايح اشوف الارض سلام عليكم
    كريمه العيال متفيق يااحمد وافق انت وبعد اسبوعين الفرح
    احمد علي بركة الله
    كريمه ظغرطت بصوت عالي وحضنت نرمين وقالت يامرحب بيكي يامرات ولدي الصوح
    خلود نزلت خير يامرات عمي
    كريمه تعالي باركي ل نرمين فرحها هي وادهم بعد اسبوعين
    خلود واه بسرعه كده
    كريمه ايوه خيرو البر عاجله وكل حاجه جاهزه
    خلود بصت علي نرمين بقرف وطلعت فرق
    نرمين شايفه ياعمتوا مقلتشي ليا حتي مبروك
    كريمه سيبها تلاقي غيرنه منك انتي حلوه وواعيه عليها يابت اخوي ياقمر انتي وحضنت نرمين تاني
    كريمه في سرها مش عارفه اعمل فيكي ايه يابت خديجه ماشي بس افضلك اصبري علي
    ـــــــــــــــــ
    لينك الواتباد
    خلود طلعت فوق هتموت من الغيظ وعامله تبص علي كنان
    كنان خير ياخلود في ايه
    فجأه خلود رفعت سكينه علي كنان
    كنان ايه دا يابت المجنونه ياخلود
    خلود دي سكينه ياحبت جلب خلود
    كنان ايوه ماانا شيفها
    خلود رفعه السكينه علي كنان وقربت عليه وقالت
    عارف ياجلب خلود لو فكرت تعمل زي اخوك الكبير ادهم وتسمع كلام امك وتتجوز عليا هعمل فيك ايه
    كنان واجوز عليكي ليه يامجنونه انتي
    خلود ويعني اخوك اجوز علي الغلبانه هند ليه علشان ملهاشي دهر يعني وبت ناس علي قدها
    ولا علشان خلفتها بنات
    كنان بنات او ولاد كله بامر ربنا بس انتي عارفه امي ياخلود مش بتحب هند من زمان واحسن حاجه في الموضوع دا كله ان هند هتقعد في بيت لوحديها بعيد عن امي وكده هترتاح
    خلود بتفكير مش عارفه لو اتجوزت عليا ياكنان هموتك كيف؟
    كنان واه تموتيني يخرب بيت ملفظك ياخلود
    خلود بتأكيد ايوه اموتك ياجلبي ماانا مستحملشي تكون مع حد غيري
    كنان واهون عليكي ياحبت جلبي ياخلود
    خلود ماانا لو هنت عليك واتجوز عليا انت هتهون عليا واموتك ياجلبي
    كنان قرب علي خلود وقال خلود انا سكتلك بمزاجي ومش راضي اوريكي الوش التاني واضربك كيف زمان ياخلود
    خلود روح نام ياكنان
    كنان قرب علي خلود طيب تعالي نامي جاري
    خلود بعد عني انا نازله تحت
    كنان نازله ليه
    خلود عايزه اشوف حاجه
    كنان ملناش دعوه بحد
    خلود مش هتأخر دقيقه وراجعه وفتح الباب ونزلت بسرعه
    كنان مجنونه صوح يارب امي تمسكك ياخلود
    خلود نزلت تاني تشوف ايه اللي بيحصل مشيت براحه ووصلت. عند الباب
    كان قاعد ادهم وبعدين جات عندو نرمين
    نرمين انت هنا ياادهم وقعدت جنبه
    ادهم ايوه هكون فين يعني
    نرمين بجرئه مسكت ايد ادهم وقالت
    انا فرحانه اووي يا ادهم انانا هنتجوز
    ادهم..... ساكت
    نرمين انت ساكت ليه ياادهم
    ادهم عايزني اقولك ايه يابت خالي
    نرمين تقولي ايه قول اى حاجه المفروض ان فرحنا بعد أسبوعين ياادهم صح
    ادهم بس انا متجوز يا نرمين ومعايا عيال
    نرمين جوازتك دي اللي جات فجأة ماتحسبشي ياادهم
    ادهم ليه يانرمين مش تتحسب مش ست زيك دي ولا ايه
    نرمين انت بتقارن بيني وبين الفلاحه دي يا ادهم
    ادهم لمي لسانك دا يانرمين والفلاحه دي تبقا مرتى وام بناتي وبعدين شال اديها من علي اديه
    وقال اعملي حسابك جوازي منك هيكون علي الورق بس يانرمين مش اكتر من اكده انا بحب مرتي وبناتي علشان يكون عندك علم
    نرمين بجرئه قربت علي ادهم تاني
    انت عارف ياادهم اني بحبك من واحنا صغير وعارف اني رافضه اتجوز لحد دلوقتي بسبب الموضوع دا انا بحبك ولزم اغيرك واخليك تحبني زي مابحبك بالظبط
    ادهم انتي رافضه تتجوزي علشاني انا
    نرمين ايوه علشانك وعلشان بحبك اوي كمان
    ادهم روحي نامى يابت خالي والصباح رباح
    نرمين تمام بس عايزك تعرف اني بحبك ياادهم والست لما تحب بتعمل اي حاجه علشان اللي بتحبوا يحبها ويهتم بيها ولزم انسيك اي حد قبلي ياادهم تصبح على خير
    ادهم وانتي بخير
    خلود من بعيد عامله كيف الحربايه تقعدي تتلوني علي كل شكل ولون قال بحبك من زمان قال الله ينتقم منك ومنها يالي عاشقه راجل متجوز وعايزه تاخدي الراجل من مراته وعياله يابومه انتي ياوش الخراب انتي وعمتك اللي شبك دي
    كريمه جات وشافت خلود واقفه بتكلم نفسها
    كريمه بصوت عالي بتعملي اية عندك ياخلود
    خلود هاا
    كريمه بقولك يتعملي ايه عندك ياخلود
    خلود بكلم ربنا وادعيلوا ياخد الناس العفشه وياخد حق الناس المظلومه في الدنيا عشان غلبانه وملهاشي ضهر يحميها
    كريمه واه بتدعي عليا يابت خديجه الهبله لاه دا انتي عايزه ربايه من اول وجديد ياخلود
    خلود في سرها هأ دا انا اربي بلد يامرات عمي
    خلود واه انا امي هبله يامرات عمي
    كريمه ايوه هبله
    خلود ببرود الحمدلله ان امي هبله مش حربايه
    كريمه تقصدي ايه
    خلود اللي اقصدو يامرات عمي انا طالعه انام راسي وجعاني وطلعت علي السلم خطوه خطوه بتغيظ في كريمه
    كريمه اه يابت ال..... وقعدت تشتم
    خلود في سرها هي وطلعه انا امي هبله طايب ياحربايه انتي وخرابت البيوت التانيه دي ليكم يوم معايا
    ----------عند هند
    هند بدموع كده ياادهم هونت عليك علشان تتحوز عليا
    ادهم والله ماهونتي ياهند بس انتي عارفه امي ثم انتي هتقعدي في بيتك لحالك بعيد عنيها انتي والبنات وعمري ما هسبكم
    هند ايوه عارفها ياادهم بس كان قولت لاه يامه انا معايا مراتي وعيالي ومش عايز اتجوز تاني
    ادهم واعصي امي ياهند رضا الرب من رضا الاهل
    هند بس انا وبناتك لينا حق عليك كماني
    ادهم وانا عمري ماهقصر في حقك يابت الناس والجوازه التانيه تريح دماغ من امي والعراك معها كل شويه مش اكتر
    هند انا بخاف من امك علشان انا ست ومليش ضهر لكن انت راجل كيف تخاف كيف الحريم منها ياادهم
    ادهم بصوت عالي هند انتي بتقولي ايه وضربها قلم علي وشها
    هند بدموع اضرب ياادهم ماانا بت ناس غلابه وعلي قدهم مش زيكم
    عزه دخلت ومسكت في ادهم وكماني بتمد يدك علي بتي مش كفايه انك عايز تتجوز عليها انت فاكر ملهاشي ضهر صوح ياك لا دا انا اوريك النجوم. في عز الضهر ياود كريمه
    ادهم منزل ايدو لان عيب يمد ايدو علي ست قد امه
    ادهم انا ومراتي ياخاله ومحدش ليه صالح
    عزه وانا امها وليا صالح ونص كماني
    ادهم بتك ملهاشي صالح بالعروسه الجديده هتقعد معززه مكرمه في بيت لحالها بعيد عن المشاكل وعن امي واصل
    عزه اوعا تعلي صوتك في بيتي روح علي صوتك علي امك اللي ماشي تحت طوعها كيف الحريم
    ادهم والله لولا انك ست كبيره انا كان عرفتك مقامك واعرفك كيف تحكي معايا كده
    عزه هتعمل ايه هتجيب رجاله وتهد بيتي ولا هتتجوز علي بتي ولا هتعمل ايه اكتر من كده
    ادهم بص علي هند انا اللي عندي قولته ياهند
    هند طلجني ياادهم
    ادهم اتصدم وقعد واقف ساكت
    هند بقولك طلجني ياادهم وربنا يهنيك بالعروسه الجديده
    عزه ايوه طلجها وخد بناتك كماني بلا هم
    هند بدموع لاه انا مش هسيب بناتي لست تاني تربيهم يامه وانا عايشه
    عزه لاه سبيهم لابهم والله لاجوزك سيد سيدو ياهند وابقي قولي امي قالت
    ادهم بتقولي ايه ياست يامخبوله انتي تجوزي مين
    عزه اجوز بتي لواحد احسن منك يعرف قمتها ويصونها عليك
    ادهم مجرد التفكير بس اديق وبقا مش عارف يقول ايه
    هند بعند ايوه هشوف حياتي ياادهم بعيد عنك واصل
    ادهم مسك هند من هدومها واه بتقولي ايه ياهند عايزه تتجوزي تاني
    هند وفيها ايه يعني هو حلل ليك وحرام عليا ولا ايه يادهم
    ادهم بعصبيه اوعي اسمعك تقولي اكده تاني ياهند وطلاق مش هطلق وسبها وخرج
    هند قعدت تبكي ياحظك ياهند جوزك راح يتجوز عليكي الله ينتقم منك ياكريمه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي اشوف فيكي يوم
    عزه اوعي اشوفك بتبكي تاني بكره يندم هو يلقي قلب زي قلبك فين بس يابتي
    هند قلبي وجعني قوي يامه حساه اتقسم نصين
    عزه بحزن ودموع علي حال بنتها
    سلامتك يابتي وسلامة قلبك من كل شر الله ينتقم منك ياادهم انت وامك يارب
    هند بعدت من حضن امها
    لاه يامه اوعي تدعي علي ادهم اوعي يامه
    عزه لسه بدفعي عليه ياهند
    هند ايوه يامه ادهم مش جوزي بس ادهم ابو بناتي يامه ربنا يهديه يامه ربنا يهديه وبعدين دخلت الاوضه وخدت بناتها في حضنها
    سمر مالك يامه ليه بتعيطي
    هند مفيش ياحبيبتي
    سمر امال بتبكي ليه
    هند لاه مش ببكي دي عيني وجعاني بس وبعدين اخدها في حضنها ونامت
    --------
    عدا تلات ايام وكريمه كانت بتجهز لفرح ادهم ونرمين
    خَلَوِدِ بتبص علي كريمه بغيظ وفي سرها
    بتقول
    عماله تلفي تلفي كيف النحله وكأن ولدك اول مره يايتجوز ياوش الخراب انتي يعني فرحانه جوي ان هتجوزي ولدك تاني ياحربايه انتي تموتي في خراب البيوت انتي وبت اخوكي الحربايه الصغيره دي
    خلود بتفكير تعملي ايه ياخلود تعملي ايه علشان تخلي الحربايه دي تقعد وتبطل لف في الدار (البيت) كده واخليها تداري الفرحه شويه اللي هتفط من عيونها دي وقعدت تفكر
    بعدين حطت حاجه فيها مياه بتغلي علي البتجاز وحركت البتجاز شويه بحيس اللي يجي المطبخ ميخدشي بله يضرب في البتجاز وتتكب المياه علي رجليه
    خلود كده تمام تعالي ياكريمه وانتي تشوف التخطيط صوح
    كريمه جات فعلا
    كريمه بفرح قلبي مش سيعه الفرحه جهزي الوكل بسرعه ياخلود
    خلود اهو جاهز يامرات عمي تعالي خوديه
    كريمه راحت بسرعه تاخد الاكل من خلود ومش وخده بلها من البتجاز ولا المياه
    كريمه ااااه رجلي المياه اتكبت علي رجلي
    وقفت واه الف بعد الشر عليكي يامرات عمي ياكنان ياكنان
    كنان دخل يجري هو وادهم والباقي في ايه في ايه
    كريمه اااه رجلي
    كنان جاب مياه بسرعه بردا وحطها علي رجل امو
    ادهم شلها افتح العربيه ياكنان بسرعه علشان ناخد امي علي المستشفي
    كنان بسرعه حاضر حاضر وراح يجري علي العربيه وبعدين ادهم وطلعوا علي المستشفي
    خلود ولسه يامرات عمي ولسه
    -------
    ـــــــــــــــ عند فرحه
    عدنان دخل عند فرحه افرحي يافرحه الدكتور كتبلك علي خروج
    فرحه بدموع صوح بدور اختي جتلها حمدان يا عدنان
    عدنان مين اللي بسرعه وصلك الخبر العفش دا يافرحه
    فرحه سمعت الممرضين وهما بيحكوا يا عدنان
    عدنان اختك يتولها ربنا يافرحه
    حمدان الكلب ضربها في مكتل (ضربت موت)لو قامت منها بخير يبقا ربنها بيحبها يافرحه
    فرحه بدموع عايزه اشوف اختي يا عدنان
    عدنان زليخه قاعد هناك وخايف تعملك حاجه وانا لو زليخه لمست شعره منك المره دي يافرحه هقتلها من غير اي سؤال
    فرحه انت وابوي معايا وربنا فوق الكل وديني عند اختي يا عدنان احب علي يدك
    عدنان امري لله انا هخرج بره البسي ونروح مع بعض يافرحه
    فرحه ربنا يخليك ليا يارب حاضر دقيقة البس
    فرحه بتفكير بس انا هلبس ايه يا عدنان مش معايا خلج (هدوم) واصل هنا
    عدنان في كيس اهو في هدومك خليت اختي تجيبهم يارب يعجبوكي يافرحه
    فرحه اي حاجه منك حلوه يا عدنان
    عدنان يابوي علي كلامك الحلو دا يافرحه بموت فيكي ياحبت جبلي انتي
    فرحه تسلملي يارب يلاه اخرج عاد
    عدنان حاضر وخرج
    فرحه يارب ينجيكي يابدور
    ــــــــــــــــــــــ
    خلود خلتهم طلعوا علي المستشفي وراحت عند هند
    خلود صباح الخير ياخله عزه
    عزه صباح النور
    خلود فين هند ياخله
    عزه اهي قاعده جوه من ساعة ما سمعت الخبر لا بتاكل ولا بتشرب الله يسمحوا واد عمك
    خلود الله يهديه طيب انا هدخل ليها
    عزه خشي يابتي
    خلود دخلت عند هند
    ازيك ياهند
    هند من ساعة ما عرفت بخبر جواز جوزها وهي ليل نهار تبكي وشها اتغير واتبد وبقت ديمن حزينه وحابسها نفسها في البيت ومش عايزه تكلم حد
    خلود هند عامله ايه
    هند بتوهان هكون عامله ايه ياخلود زي ماانتي شايفه
    خلود قاعده تندبي حظك ياهبله وساكته لجوزك اللي راح وسمع كلام امك وراح علشان يتجوز عليكي
    هند بدموع انتي عارفه كريمه وجبروتها ياخلود ولدها مش قادر عليها هقدر عليها انا ياخلود
    خلود الست لو حطت موضوع في مخها تقدر ياهند اهم حاجه تحاول مش تقعد تندب حظها كيف ماانتي بتعملي دلوك
    هند هعمل ايه يعني
    خلود تعملي زي ماقولك اعملي وتسمع الكلام وبس
    هند ولو سمعت كلامك جوزي هيرجعلي ياخلود
    خلود ايوه ياهند ادهم طيب وبيحبك ولو شاف اللي امو بتعملوا فيك مش. هيسكت
    هند بس انا مش عايزه يكره امو بسبب ياخلود
    خلود كريمه دي نفسي احطلها شويت سم في الوكل هي وبت اخوها الحربايه الصغيره دي
    المهم اسمعي كلامي ياهند واحنا نحاول نرجع جوزك ليكي تاني ماشي ولو مش رجع يبقا حولنا ياهند اهم حاجه البلد كلها تعرف ظلم وجبروت كريمه وان وزدها ماشي وارها كيف الاعم قومي معايا
    هند اروح فين ياخلود
    خلود قومي وملكيش صالح لبسي بناتك وهاتي كل حاجاتك اللي ليكي هنا في بيت ابوكي ياهند
    عزه جات بسرعه بتي مش هتروح لحد ياخلود ومش هتكسر نفسها واصل لاي مخلقوا
    خلود خاله عزه انا ست زي هند وعمري مارضي حد يزلها ولا يكسر نفسها ويعلم ربنا اني بحب هند زي اختي ومليشي صالح باي حد
    هند تسلمي ياخلود بت اصول والله
    خلود انا معاكي ياهند ولذم كريمه دي تتهد شويه وتسيبك في حالك انتي وادهم يلاه قومي
    هند حاضر
    عزه وانا هلبس البنات بسرعه
    خلود في نفسها انا هخلي عيشتك سوده ياكريمه انتي وخرابت البيوت دي ابقي شوفي
    هند خلاص احنا جاهزين
    خلود يلاه بينا وانا في الطريق هقولك تقولي ايه ماشي ياهند
    هند ماشي ياحبيبتي
    خلود وانتي يا سمر تعملي كيف ماهقولك انتي واخواتك
    سمر انا يامرات عمي
    خلود ايوه انتي ابوكي بيحبكم قوي ولذم نقعد معها في بيت واحد صوح ياسمر
    سمر ايوه صوح يامرات عمي
    خلود يلاه بينا ومشيوا
    ـــــــــــــــــــــــ عند خلود
    كريمه جات من المستشفي رجلها مربوطه ومش قادره تمشي
    ادهم الف سلامة عليكي يامه
    كريمه الله يسلمك ياولدي بس لو اعرف مين اللي حط المياه دي
    خلود الف سلامه عليكي يامرات عمي
    كريمه الله يس ولسه هتكمل جات سمر واخواتها البنات تجري
    سمر سلامه ياجده
    كريمه سمر انتي هنا انتي واخواتك
    سمر ايه ياجده
    كريمه بتبص شمال ويمن مين جاب العيال دي
    هند خرجت من المطبخ انا ياحماتي يعني معقول اسمع ان امي جوازي عيانه ومجيشي
    كريمه في سرها حمه تعرشك انتي وخلفتك الشيانه دي
    ادهم فيكي الخير ياهند بت اصول صوح
    خلود والله انتي منوره ياخلود بيتك ومطرحك انتي والبنات
    كنان حمدلله على سلامتك يامرات اخوي
    هند تسلم ياغالي
    كريمه حاسه الموضوع دا فى انااا
    ماشي ياخلود اصبري عليا بس اخف واقدر امشي علي رجلي وانا هوريكي يابت خديجه

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .