recent
روايات مكتبة حواء

رواية وفرقتنا الايام الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميمو مصطفي

رواية وفرقتنا الايام الفصل الرابع عشر 14  بقلم ميمو مصطفي


 حلقة 14

( في الجامعة )
منة : بس انتي مالك مش عجباني فيكي ايه
سما : مش عارفة حاسة اني مخنوقة فيا حاجة غير طبيعية حاجة مخوفاني
منة : ودا من ايه وسببة ايه طيب
سما : حاسة مهاب متغير معايا مش عارفة ليه
منة بحب : معلش يا حبيبتي اللي بيمر بي مش قليل كلنا تعبانين بس شريف
سما : والله وانا مقدرة دا بس نفسي اكون جنبة في اي حاجة وهو مش مديني الفرصة دي
منة : معلش يا حبيبتي استحملي
( في شركة الحديدي )
سيف : انت كدا بتظلم نفس
مهاب : انا تعبان اوي بحب سما جدااااات ومقدرش ابعد عنها ابدا وصعبان عليه ابن اخويا تربي بعيد عننا لو
سيف : ان شاء الله ليها حل
مهاب : ان شاء الله انا هقوم اكلم سما عشان من امبارح مطمنتش عليها
سيف : ربنا معاك ويسعدكم
( في فيلا الحديدي )
( الفت بتتكلم في التليفون )
الفت :لا لا متقلقش كل اللي قولتلي عليه بعملو لا محدش عارف والله المهم يعني انت كويس
الشخص : الحمدلله كويس جدا وهبقي احسن واحسن متقلقيش انتي بس وخليكي متبعاني بس
الفت :ربنا معاك ولما كل شي يتم عارفني
الشخص : اكيد طبعا انتي الوحيدة اللي تعرفي كل حاجة وانتي طبعا اللي هتعرفي كل حاجة اول واحدة اذا كان بلخير او بلشر
الفت : ان شاء الله بلخير كان نفسي ابقي جنبك في الوقت دا جدا
الشخص : كل الناس هنا كويسين جدا متقلقيش انتي بس خلي بالك من نفسك
(في الجامعة )
(سما فونها بيرن بصت لقت مهاب فرحت جدا )
سما :دا مهاب
منة : ايوا يا عم الحقي ردي عليه بدل مانتي هتموتي عليه كدا
سما اول مافتحت : تعرف انك وحشتني جدا
مهاب استغرب جدا لانها اول مرة تقولو كدا : ايه دا معقول سما اللي بترد عليه وتقولي كدا
سما :دا احساس حسة وانا اللي بحس بي بقولو تلقاءي
مهاب بحب : وانتي وحشتيني جدا علي فكرة ومحتاج اشوفك اوي يا سما
سما بتردد : بس دا صعب ممكن تيجي البيت عندنا
مهاب : لا انا عايز اتكلم معاكي برة ارجوكي مترفضيش بالله عليكي محتاجك اوي يا سما محتاج افضفض معاكي جدا
سما : خلاص شوف هتقبلني فين واقبلك بعد الجامعة
مهاب بفرحة : بجد هشوفك ممكن طلب تاني
سما بابتسامة : اتفضل اطلب طلباتك كترت جدا
مهاب بحب :مش انتي حبيبتي لازم اطلب منك انتي
سما : طيب اطلب انت هتاكلني بكلامك دا ولا ايه
مهاب : قولي الاول واقسم بالله هوافق علي الطلب
سما : وافرض اني مقدرتش انفذ الطلب اشيل انا ذنبة
مهاب : لا انا عارف انك تقدري لما مكنتش طلبته منك صح ولا انتي مش واثقة فياو
سما : ازاي بس مش واثقة فيك خلاص واقسم بالله هوافق علي الطلب
مهاب بحب : عايزة اسمع منك بحبك يا حبيبي
سما بتوتر : ايه انت بتقول ايه
مهاب :انتي حلفتي وغير كدا انتي قولتيلي قبل كدا حبيبي فانا عايز اسمع منك بحبك بس معاها كلمته حبيبي ومش هفكرك تاني انتي حلفتي
سما بحراج : مهاب
مهاب : يا عيون وقلب مهاب قولي
سما بسرعة : بحبك يا حبيبي وقلبي وعقلي بحبك يا كل مالية يا حبي الاول والاخير ( قفلت بسرعة قبل ما يرد و فضلت حطة ايديها علي قلبها اللي عمال يدق جامد )
مهاب بضحك وفرح وبيكلم نفسة : يا مجنونة قفلتي وانا كمان بعشقك يا حتة من قلبي
( في فيلا الحديدي )
(سهيلة نزلت من غرفتها )
سهيلة : هو مهاب مش هنا ولا ايه
الفت بستغراب : اشمعني مهاب يعني
سهيلة اتوترت : لا لا خالص انا قصدي يعني مفيش حد موجود
الفت : لا محدش موجود
سهيلة بقرف : طيب انا رايحة اتمشي في الجنينة
( الفت عماله تبصلها وهيا ماشية واكن في شي بيدور في دماغها )
( سهيلة في الجنينة مسكت فونها عشان تتصل بي مهاب )
مهاب بخضة :الو ازيك يا سهيلة خير في حاجة حد في حاجة
سهيلة بضحكة : مالك مالك بس اهدي مفيش حاجة دا انا بس بطمن عليك
مهاب بستغراب : اها شكرا جدا يا سهيلة انا بس استغربت لان مش من عوايدك بتكلميني
سهيلة : وابقي خد علي كدا
مهاب :مش فاهم
سهيلة بتغير الكلام : لا يعني هتصل بيك علي طول اروح عند الدكتور اروح اي مكان هكلمك ( وابتدت تمثل البكاء ) مش انت دلوقتي مكان شريف
مهاب بحزن : هو طبعا عمر ما حد هيبقي في حياتك هيعرف يعوض عن مكانة شريف بس انا هحاول دا
( في الجامعة )
منة :مالك يا بت من ساعة ما كلمتي مهاب وانتي عاملة كدا ليه
سما بسرحان :اصل فرحانة اوي
منة : مع انك مجنونة وكنتي لسة بتقولي معرفش مالي بس يا ستي ربنا يفرحك بس لازم اعرف السبب
سما بحب :السبب مهاب وحبي لمهاب وعشقي لمهاب مهاب بيوصلني من حالة لحالة
منة : ربنا يخليكم لبعض ( وبعدين بتضحك )
سما : بتضحكي ليه
منة : بصي كدا وراكي اصل القلوب عند بعضها
بصت سما وراها وبفرحه :مهاب
مهاب جي عليهم : ازيكم يا بنات
سما بفرحة : الحمدلله وانت اخبارك ايه يا رب تكون كويس
مهاب بحب : طبعا مش شوفتك ابقي كويس جداااااا
( سما بصت في الارض ومش رديت )
منة : الحمدلله يا هوبا ايه اللي جايبك كدا انهاردة دا احنا لسة ورانا كذا محاضرة
مهاب : جاي اخد سما هنتمشي شوية محتاج اتكلم معاها
سما : بس انا قولتلك بعد الجامعة واحنا لسة في محاضرات كتير
مهاب برجاء :معلش ابقي خدي المحاضرات من منة
سما : خلاص ماشي امري لله
منة :- هتيجو علي هنا تاني ولا هتروحو
مهاب : انتي قدامك لحد امتي
منة : قدامي بتاع 3 ساعات او اكتر
مهاب : طيب تمام هنعدي عليكي سلام يالا يا سما
( في فيلا الحديدي )
الفت بتكلم سليم : انا مش مرتاحة لسهيلة خااالص
نصر : ودا من ايه حرام عليكي سبيها بلي هيا في بقي شابه اترملت وحامل وجوزها حب عمرها سابها ومات
الفت بسرح وبتكلم نفسها : اااه لو تعرف اللي فيها مكنتش هتقول كدا
نصر : معرفش مالك كل شوية تسرحي كدا ومن يوم موت شريف وانتي مبقتيش مظبوطة اصلا ومش هكلمك تاني عملي البنت كويس واعتبريها بنتك
( في المكان اللي في سما ومهاب )
سما بحب وبتبص في عيون مهاب لاول مرة : مهاب مالك فيك ايه فضفض معايا
مهاب بحزن : انا تعبان اوي وبحبك اوي ومقدرش استغني عنك وفوق راسي حمل كبير جدا
سما :مش فهماك ايه اللي تعبك وايه اللي فوق تحملك
مهاب : تحملي حبي ليكي تحملي مرات اخويا وابنو
سما : طيب ودا ماله بي دا
مهاب بحب : سما انتي عارفة انا بحبك قد ايه انا بحبك قد عمري قد دنيتي اقولك يا سما انا بحبك حب مالوش وصف عايزك متزعليش مني مهما حصل اي حاجة اعملها تزعلك خليكي واثقة كل الثقة انو واقسم بالله غصب عني وفوق تحملي
سما بطبط علي كتفه : مهاب حبيبي انا وثقة من حبي ليك وعارفة قد ايه انت بتحبني وانا لاول مرة اعترفلك وانا قدامك انا بببببببحبك يا مهاب وعمري ما هحب بعدك ولا حبيت قبلك انت اول حب في حياتي واخر حب
مهاب بحب : سما متخبيش حبك عليه تاني عايزك تشبعيني من حبك عايز اكتفي بحبك وبس
سما : مش هقدر اخبي حبي تاني ابدا مشاعري مبقتش اقدر اتحكم فيها ولا اسيطر مشاعري بقت ملك ايدك انت وبس يا مهاب بحبك
مهاب مسك وشها وبص في عنيها : هفضل احبك لاخر العمر يا حب العمر


google-playkhamsatmostaqltradent