رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور
الفصل الثالث عشر
ظلمني ابن عمي
بقلمي نــور
ادهم انت عايز تبني بيت بره بيت ابوك الكبير لمرتك صوح ياادهم
ادهم ايوه يامه صوح وخلاص الرجاله هتبدا فيه كمان يومين
كريمه واه كماني الرجاله هتبدأ في ليه انا امك ولا طيشه في البيت ياود بطني بتمشيك عزه ومراتك ياادهم ياكبير العيله والبلد يارتني خلفت بت ولا جبتك انت ياود بطني
ادهم بفزعه واه يامه ايه كلامك دا عيب قوي انا مش صغير قدامك لكلامك دي
كريمه يعني انت عارف انك مش صغير علشان تسمع كلام الحريم
ادهم كلام ايه اللي بتقوليه يامه وحريم مين اللي بسمع كلامهاا
كريمه كلام مرتك وامها ست عزه
ادهم اللهم طولك ياروح
كريمه البيت الجديد تقدر تنكر ان دي طلب هند وامها
ادهم لاه يامه دا علشاني انا لذم اريح دماغي منيكم انا مش فاضي لشغل الحريم دا
كريمه وقفت فجأة وقفها كلها هيبه وعند وقالت
الله في سما ياود بطني لو ماسمعت كلامي ونفزت طلبي لا تبقا والدي ولا اعرفك
ادهم طلب ايه يامه دي انتي تأمري
كريمه من بكره انزل اختارلك عروسه وتتجوز
ادهم وقف بخضه
واه يامه اتجوز ليه ومراتي وبناتي دوال اوديهم فين
كريمه مرتك وبناتك ايه اللي هيجرلهم يعني لما تتجوز تاني لا انت اول ولا اخر واحد يجوز علي مراته
ادهم بس انا مش عايز اجوز يامه
كريمه تبقا بعت امك ياادهم واشتريت عزه وبتها ومن النهارده لا انت والدي ولا اعرف ومن بكره هنصب عزا ليك وبيت ابوك دي انا هسبهولك انت واخوك واروح اقعد في بيت ابويا معززه مكرمه واخد عزاك هناك
ادهم واه يامه عايزه تاخدي عزاي وانا حي
كريمه اللي يمشي وار كلام الحريم يستاهل اكتر فكر في كلام يادهم وشوف هتشتري امك ولا عزه وبتها
ادهم ليه كده يامه
كريمه انا ساكته علي جوازك من بت الكلاف ليا ست سنين جابت بت واتنين وتلاته وانا ساكته بس انت كبير البيت والعيله ولذم تتجوز واحده بت اصول وتجبلك الواد
ادهم مراتي كان فيها واد يامه وبسببك مات
كريمه وحتي لو جه الواد دا يا واد بطني كانت هتبقي امه هند وجده حسين الكلاف
كريمه انا قولت اللي عندي وانت اللي عليك تختار امك او عزه وبتها تصبح على خير ياود بطني يلي ضيعت عمري كله وانا اربي فيه
ادهم ااااه وقعد يكسر كل حاجه في المكان لحد ماهدي وقعد علي الأرض
ادهم بتفكير تعمل ايه يادهم هتتجوز علي مرتك علشان ترضي امك ولا تزعل امك علشان ترضي مرتك
ادهم مسك دماغه يابوووي راسي هتنفجر
مش قارد افكر اكتر من كده اعمل ايه
ـــــــــــــ عند كنان وخلود
كنان صحي الصبح وكانت خلود نايمه علي دراعه
كنان يابوي شكلك حلو جوي يابت عمي وانتي نايمه كيف الملايكه اكده وقعد يلعب في شعرها
خلود فتحت عيونها علي كنان صباح الخير
كنان يابوي احلي صباح دا ولا ايه صباحك عسل ياحبت جبلي من جوه
خلود بكسوف صح ياكنان انا حبت قلبك
كنان حبت جلبي واللي مطلعه عيني كماني
خلود ضربت علي سدرها واه هي الساعه كام دلوك ياكنان
كنان بص في الساعه قاله الساعه سبعه
خلود قامت بسرعه اوعي كده امك زمانها والاعه هند مش في البيت والمفروض انزل انا الساعه سته
كنان مسك خلود وشدها تاني جنبه وقال احنا فرحنا كان امبارح في عروسه تنزل يوم صبحيتها للبيت تحت وتسيب جوزها الغلبان لوحده
خلود بكسوف واه ياكنان سيب يدي امك هطين عشتي تحت
كنان ملكيش دعوه بامي انا هقولها انك مش نزلتي بسببي
خلود واه اتحشم ياكنان
كنان قرب علي خلود لاه مش هتحشم ولسه هيبوس خلود الباب خبط بقوه
كريمه اصح انت كماني يازينت الرجاله شوف اخوك عايز يعمل ايه اصح
كنان من جوه يافتاح ياعليم علي الصبح في ايه يامه خير
كريمه فتحت الباب هيجي من فين الخير وانت واخوك ماشين وارا كلام الحريم
خلود اتغط بسرعه واه امك فتحت الباب
كنان واه يامه كيف تفتحي الباب فجأة كده عليا انا ومراتي
كريمه قطيعه تشيلك وتشيل مراتك قوم فز وحصلني يلاه علي تحت
كنان خير يامه في ايه
كريمه مفيش خير انزل وانت تعرف وخرجت وردت الباب
باقي الحلقه هتنزل علي الواتباد
على واتباد https://my.w.tt/MyLDf4tuHbb
زليخه كل حاجة تتحل بالفلوس
بدور كيف يامه
زليخه السم اللي مش جتل (قتل)
فرحه الفلوس تقتلها
بدور واه يامه لاه مش عايزه اختي تموت انا
زليخه لاه لذم تموت هي كده كده قالت في التحقيق اكله فاسد
بدور بس يامه بدور مش ازتك بحاجه
زليخه بدور بتدفع تمن أخطاء عملتها امها زمان
بدور صوت عربيه ادهم بيه بره يامه يلاه الاكل جاهز ولا لاه
زليخه جاهز اهو بالسم
بدور هاتي يامه
زليخه خدي وبعدين ركبوا العربيه
حمدان هي شغلانه العربيه دي ياك اف
ـــــــــــــــــــــ
ادهم راح عند هند الصبح بدري
هند ادهم خير حصل حاجة
ادهم بصوت عالي وغضبان
ليه هو انا لذم اجي عندك انتي وعيالي في وقت معين
هند لاه لاه مش قصدي والله انت شوفتك تفرحني في اي وقت بس خايفه يكون حصل حاجه انت وشك باين عليه انك مش نايم ياود الناس
ادهم هدي شويه وبعدين اخد هند في حضة معلشي ياهند بس مديق شويه
هند ولا يهمك المهم تكون بخير
ادهم بسها هي والبنات ومشي
هتعمل ايه دلوقتي يادهم هتتجوز علي مرتك علشان ترضي امك بس هند غلبانه ومتستهالشي كده واصل منك وكل ورجع تاني البيت
كنان نزل يجري علي تحت خير يامه في
كريمه اقعد
كنان فهمني بس في ايه
كريمه اهو جه السبع اخوك وهو يفهمك
كنان في ايه ياادهم حصل ايه
ادهم امك عايزيني اتجوز علي مراتي
كنان وقف واه ليه يامه هند غلبانه ليه اخوي يجوز عليها
كريمه انا عايزه واد يشل اسم ابوك ودي خلفتها بنات
كنان بنات ولا ولاد هي بيدها حاجه يامه
كريمه مليش صالح انا اصلا مش كونت موافقة علي الجوازه دي من الاول
خلود بس يامرات عمي هند غلبانه ليه ادهم يجوز عليها
كريمه بنبره عاليه خلود اطلعي انتي فوق وملكيش صالح انتي انا وعالي ومش عاوزه حد تانى
خلود في سرها واه ياحربيه يامحراك الشر انتى
خلود بقوه بس ادهم واد عمي واخو جوزي وانا مش ضايفه هنا يامراتي عمي
كنان خلود اطلعي فوق وبعدين نتكلم
خلود طيب ياكنان وطلعت علي السلم وبعدين بصت علي ادهم
اقولك يادهم اللي امك طلبه منك دي غلط وحرام تتجوز علي مراتك
كريمه ليه حرام الشرع حلل واحده واتنين ولحد اربعه
خلود في سرها اربعه يشلوكي مرابعه علي قبرك ياشيخه
ادهم طلع بره قدام الباب لانو مديق جدا
بعد شويه دخلت بنت جميله جدا لبسه بنطلون وتشرت وجاكت
هلووو كنان عامل ايه وحشتني مووت وجريت حضنت كنان
خلود كانت لسه واقفه علي السلم
جاكي شكه في مصرينك يابت معرفشي مين قليلت الحياه صوح مين دي
كنان واه نرمين ازيك عامله ايه
نرمين بخير الحمدلله انت يعني هو انت بتسأل انت ولا عمتوا كنتوا تيجي ديمن عندنا ولما اتأخرتوا جينا انا وبابي نسأل احنا ونشوف اخباركم
كنان تسلمي يابت خالي ليه مش جيتي من زمان
خلود في سرها هي دي بت خالوا احمد ياك
كنان يالف مرحبا وخالي احمد فين
نرمين بيسلم علي ادهم بره وجاي
خلود في نفسها بدوس علي اسنانها يامين يلفيني لسانها البت الميعه دي وانا اقطوع بيدي
خلود نزلت من علي السلم و قربت علي كنان وقالت
خبر ايه ياحلوه مش هتسلمي علي الباقي وتعرفيني بنفسك ولا ايه
نرمين اه سوري مدت اديها علي خلود انا نرمين بنت خال كنان ولسه واصله حالنا من مصر
خلود بصت من تحت لوفوق علي نرمين اه واضح من لبسك انك مش من هنا واصل
نرمين مين دي ياكنان
خلود مسكت ايد كنان انا مرتوا ياحبيبتي ولا انتي مش عارفه ان واد خالك اتجوز كماني
نرمين ااه بابا كان تعبان شويه ومش قدرنا نحضر الفرح الف مبروك
خلود الله يبارك فيكي تعالي بالحضن ولا انتي تخصص رجاله بس
نرمين بتقولي ايه
خلود لاه بكح نورتي بيتك ومترحك
خلود بصوت عالي بت ياهنيه هنيه حضر الوكل لضيوف بسرعه
كريمه جات نرمين حبيبتي امتا جيتي
نرمين لسه واصله حالنا ياعمتوا
كريمه اهلا بيكي ياحبيبتي وحضنت نرمين
خلود في سرها اول مره اشوف الحربيه دي بتحب حد وفرحانه بيه كماني
نرمين شوفي ياكنان البرفن دا انا جبتوا مخصوص ليك
كنان تسلم يدك يابت خالي والله
كنان فتح العلبه وشمها
الله ايه الجمال دي طول عمرك زوق يانرمين
وبتفهمي
خلود في سرها وكماني عجبك عطرها ياكنان الزفت استنا عليا دا انت هتشوف ايام سوده علي يد يا واد كريمه انت والحربيه الصغيره دي كماني
خلود بتحك بصوت عالي كح كح ياباي ايه الريحه العفشه دي
نرمين تقصدي ايه انا زوقي وحش
خلود وانا ومالي ومال زوقك انا شميت ريحه عفشه وقولت رائيي بس
عن ازنكم هشوف غدا الضيوف جاهز ولا لاه
كنان
نرمين
خلود
ـــــــــ عند فرحه
عدنان صباح الخير ياحبت جلبي
فرحه بسعاده وكسوف صباح النور
عدنان نفسى اشوفك مبسوطه كده علطوول يافرحه
فرحه بحب شوفتك بس هى اللي بتفرحني من جلبي يا عدنان
عدنان يابووي لسانك بينقط عسل يافرحه
فرحه بكسوف علشان طالع من جلبي يا عدنان
ــ
الباب خبط ودخلت زليخه وبدور
عدنان اهلا بالحربيه وبتها وش الشوم
زليخه واه اتربا يا عدنان عيب تقول كده
بدور دورت وشها بعيد عنهم
زليخه مالك يافرحه
فرحه بصت عليها
اوعي تفتكري سكت خوف منك لاه دا خوف علي ابوي بس
زليخه وانا عملت ايه يعني
فرحه انتي تقتلي القتيل وتمشي في جنازته وانتي قلبك مراتاح بس اللي كاسر قلبي صوح هو اختي وبصت علي بدور
معقول هونت عليكي يابدور هانت عليكي اختك يابت ابوي تسمع كلام امك وتفرطي في كده
بدور انا معملتش حاجه
عدنان خدي بتك يازليخه وغوري من هنا
زليخه الحق عليا جبت وكل لفرحه
فرحه واه ليه عايزه تموتيني تاني ياك
عدنان خدي بتك وغوري يازليخه والا قسم بالله اللي مش عملتو في المستشفي يوم ماقولتي قتلت نفسها علشان مش راضيه بي اعمل دلوك وبصوت غوري من وشي يلاه
زليخه بخوف طيب وخرجت
بدور مكنشي لينا جيه هنا يامه
زليخه اسكتي انتي
اقفي هنا
زليخه مشيت عند ممرضه
ازيك يانرجس
نرجس اهلا ياخله
زليخه كيفك وكيف ابوكي خف ولا لسه عيان
نرجس بكسره والله عيان ياخاله لسه زي ماهو
زليخه ربنا يشفيه ويعافيه يابتي
نرجس يارب ياخاله
زليخه تعملي ايه لو حد اداكي فلوس كتيره تعالجي ابوكي بيها في احسن مستشفيات البلد
نرجس بتفكير فلوس كتيره
زليخه ايوه
نرجس ومين الحد دي وليه
زليخه انا هطلب طلب بسيط قعد كده وشورت علي صوبعه
نرجس طلب ايه ياخاله زليخه
زليخه تفضي الحقنه دي في المحلول بتاع فرحه بت جوزي وتاخدي الفلوس اللي انتي عايزاه
نرجس واه دي حقنه بتموت ياخاله
زليخه ايوه
نرجس بس انا مقدرش اعمل كده
زليخه لاه تقدري خدي الدهب دي ولما تعملي اللي قولتلك عليه ليكي قدهم تلات مرات
نرجس واه صوح الكلام دي
زليخه طلعت فلوس كتيره من جبها
ايوه وخدي كماني ولسه انا هغرق فلوس ودهب بس اسمعي الكلام ونفزي اللي بقوله
نرجس حاضر ياست زليخه
زليخه شاطره كده انتى حبيبتي
بدور من وار الباب حطت اديها علي بقها واه يامه كل دا كره لفرحه بس المره دي مش هفرط في اختي تاني وبعدين مشيت من عند الباب قبل ماامها تشوفها او نرجس
ـــــــــــــــــــــــ عند ادهم
كريمه بفرح كلي كلي ياحبيبتي يانرمين
كل ياخوي متعرفشي انت فرحتني كيف بجيتك دي
احمد تسلمي ياكريمه
احمد ها يادهم عامل ايه انت وكنان وشغلكم ماشي كويس
ادهم احم الحمدلله ياخالي كله زين
كريمه والله جيتم في وقتكم اجوز ادهم لبت اخوي نرمين وكده ابقا ضربت عصفورين بحجر واحد جوزت ادهم بت اخوي واضمن ارض ابوي مش تطلع بره
عقلها بس نرمين هترضي تتجوز علي ضره
عقلها ومش ترضى ليه نرمين من زمان كانت بتحب ادهم وهو اللي حمار راح اجوز فجأة بوش البومه هند
ــــــــــ
انتها الفصل