اخر الروايات

رواية شمس غدارة الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 

رواية شمس غدارة الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

شمس :ينهار اسود اي اللي انت عملته ده
شريف :ادخلي جوا
شمس :لا طبعا مينفعش اوعي كده
شريف :قولت ادخلي جوا ودخلت وكوثر حاولت تقوم وتنزل وكانت اتعورت في دماغها ونزلت الشارع وقعت والناس راحت بيها عالمستشفي
الدكتور :هو اي اللي حصل بالظبط
كوثر :كنت طالعه عالسلم وقعت
الدكتور :الحمد لله انتي بخير بس الجنين نزل
كوثر :جنين اي
الدكتور:حضرتك متعرفيش انك كنتي حامل د
كوثر :معقول يا ربي ليه كده بس
الدكتور :استغفري ربنا تلفونك مش مبطل رن
كوثر :شكرا لحضرتك وردت علي التلفون كانت حماتها
حماتها:فينك يا كوثر
كوثر :في المستشفي
حماتها :خير
كوثر :معلش يا ماما مش عارفه اتكلم
حماتها :طيب في مستشفي اي
كوثر قالت ليها علي اسم المستشفي وراحت هي وحسين
حسين :كوثر حبيبتي مالك
كوثر :وقعت من عالسلم عند شريف
الام :حبيبتي الف سلامه عليكي
كوثر :انا كنت حامل
حسين :نعم بتقولي اي
كوثر :للاسف نزل
حسين :يارب اني لا أسألك القضاء واني اطلب من رحمتك اللطف فيه
الام :خير يا بني المهم انتي كويسه
كوثر :بخير
حسين :وقعتي ازاي يا كوثر
كوثر :كنت طالعه روحت واقعه
حسين :انتي كدابه
الام :اهدي يابني
حسين :قولي الحقيقه الزفته دي ضربتك
كوثر ،:اقسم بالله ابدا
عصام جه
عصام :مالك يا كوثر فيكي اي
كوثر :انا بخير يا جماعه والله
حسين : قولي جرالك اي
كوثر : والله وقعت من عالسلم
عصام :اقسم بالله بعرفك لما بتكدبي يا مرات اخويا والله لقتلك يا شمس
كوثر :والله ما هي
حسين :اخوكي
كوثر :مكنش يقصد
حسين:هحبسه يا كوثر
كوثر :ابوس ايدك اخويا
عصام :العيب مش عليه العيب علي الواطيه الفاجره لازم تموت يا حسين
حسين :اهدي بس
عصام :اوعي سيب ايدي وجري
كوثر :الحقه والنبي يا يا حسين
الام :والنبي يا حسين عصام مجنون ارجوك وجري حسين ورا عصام ومش لحقه ووصل عصام بيت شريف فتحت شمس
شمس :عصام عامل اي
عصام :انتي عايزه اي
شمس راحت قعدت علي الكرسي ورفعت العبايه وقلعت الشبشب تبوس رجلي
عصام : انتي اتجننتي صح
شمس :مش عايز ترجع ليا
عصام :بتحلمي انتي كابوس ومصدقت خلصت منه
شمس :كداب انت لسه بتحبني بتحب كل حته فيا هتموت عليا
عصام : انتي جايبه الثقه دي منين
شمس :من جمالي وحلاوتي يا قلبي
عصام :انا بكرهك
شمس :كداب انت هتموت دلوقتي وتبقي معايا
عصام :ليه عملتي كده
شمس :مش طلقتني ورميتني
عصام :كان نفسي تكوني انسانه كويسه
شمس : هههههههههههه امي كانت كويسه وكانت بتاخد بالجزمه
عصام :علشان كده عندك عقده
شمس :فاكره كل حاجه كانها امبارح ذل ابويا ليها كانت خدامه انتو كده اللي تقول حاضر ونعم تفتكروا أنها عبيده عندكم
#فلاش باك
ام شمس رضا وجوزها محروس قاعدين في البيت
محروس :انتي يا زفته
رضا :نعم ايوه
محروس :فين الغدا
رضا :عالنار
محروس :قاعده بتعملي اي طول اليوم
رضا:والله مامتك طول اليوم غسيل ومسح وأكل ولسه طالعه الشقه
محروس مسكها من شعرها :وانا مالي ماتصحي بدري عالشان تحلقي تخلصي
رضا :حقك عليا والنبي انا اسفه
حسين :كتك الاقرف مش عارف اي اللي خلاني ابص لوحده زيك
رضا :حقك عليا يا اخويا والنبي
ونزل عند أمه
شمس :متعيطتيش يا ماما
رضا :حبيبتي تعالي
شمس :بوصي يا ماما أنا كنت جيباه السكينه علشان اقتله
رضا :عيب عليكي ازاي عايزه تعملي كده في بابا
شمس :علشان هو مفتري وبيضربك
رضا :بس بس
محروس :ليها حق مانتي مش مربيها ونزل في امها ضرب
شمس :وكل يوم كنت بشوف امي بتضرب وبتسكت لا وكنت بشوف ابويا بيخونها علشان هي نكديه لا انا مش أمي
عصام :اطلقي يا شمس وانا هرجع ليكي
شمس :قولت اللي عندي مش هعمل كده الا لما تبوس رجلي ومش هنا قدام امك واخوك 😧
وفي المستشفي
كوثر :انا خايفه علي عصام
الام :كنت روحت بيت شريف
حسين :لو روحت بيت شريف هقتله
الام :ياقلبي منك لله يا شمس
كوثر :حبيبي احمد ربنا افرض جبنا طفل مريض ارجوك روح شوف عصام والنبي ما تعمل حاجه لشريف
حسين :هعمل كده لحد ما تقفي علي رجلك بس
كوثر :ماشي يا حبيبي ومشي حسين راح بيت شريف لقاه ناس كتير واقفين وشريف والظابط جوا
شريف :اخو اهو يا حضرت الظابط جاي يشوف اخو نفذ ولا لا
حسين :فيه اي مش فاهم
شريف :مش عارف ان اخوك رما شمس من البلاكونه بعد ما دبحها
حسين:بتقول اي
شريف :ايوه اقبض عليه يا حضرت الظابط لحد ما يقول أخوه فين
حسين :مين قال أن اخويا اللي عمل كده
شريف : محفظته اي اللي جابها في شقتي ومش دي بطاقته
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close