اخر الروايات

رواية شمس غدارة الفصل العاشر والاخير 10 بقلم دودا حودا

 

رواية شمس غدارة الفصل العاشر والاخير 10 بقلم دودا حودا

حسين : لا يستحيل اخويا يعمل كده
شريف :مراتي لا حرام عليكم وطلع قرار بالقبض علي عصام
حسين :عصام انت عملت اي ليه كده
عصام :والله ما عملت حاجه اه انا روحت واتخانقت معاها بس والله ما قتلتها
حسين :امال مين اللي عمل كده
عصام :والله ما اعرف انا ضعفت قدام جمالها تاني وطلبت منها أنها طلقك بس والله فعلا ما قتلتها انا ضربتها بس
#فلاش باك
عصام:ابوس رجل مين يا واطيه
شمس :انا واطيه امشي اطلع برا
عصام : أقسم بالله لو فكرتي انك تاذي كوثر مش هيحصل ليكي كويس
شمس :هوجع قلبها علي اخوها
عصام مسك شمس من وشها
اقسم بالله لقتلك
شمس :اتكلم علي قدك امشي اطلع برا يازباله
عصام:انا زباله والله لوريكي وحدف شمس وقعت اتخبطت في التربيزه اتعورت جايه تقوم مسكت في رجل عصام زقها المحفظه وقعت ومخدتش باله نزل وساب الشقه مفتوحه
وبعدها دخل محمد الشقه
شمس :ااااه دماغي محمد الحقني
محمد :بقالي شهرين بدور عليكي واول ما شوفت جوزك في المستشفي قولت هو جاي علي هنا بس سمعت انك واطيه وده مبقاش جوزك
شمس :محمد دماغي ارجوك الحقني
محمد :الحلقك اي ده انا نفسي تتصفي قدامي واشوفك ميته
شمس :انا عارفه انك بتحبني ارجوك الحقني
محمد : انتي فاكره اني لسه محمد بتاع زمان لا ياشمس
شمس :انت جاي عايز اي وبتحاول تقوم
محمد :انا كنت جاي اخرب بيتك بس انما لما عرفت انك انتي اطلقتي من جوزك واتجوزتي اخو مرات اخو عايز اقتلك لازم الناس ترتاح من شرك
شمس :شري انا يا كلاب لا انا لسه شمس بتاعت زمان وهقوم وهقف علي رجلي يا كلاب وهبلغ عنك يا محمد يا مدمن
محمد :اسكتي من انا اتعلجت الحمد لله
شمس :هوريك يا محمد
محمد :مش لو كان في العمر باقيه يا شمس ومسك شمس والسكينه وعورها عند رقبتها
ونزل جري
عصام :والله انا خبطها بس في التربيزه
حسين :انا عارف انك مش كداب ليه روحت بس
عصام:منها لله حسبي الله ونعم الوكيل
حسين :المهم لازم نقوم محامي
عصام :ارجوك خليك جنبي انا خايف
حسين :منها لله مؤذيه وعايشه وميته
عصام 'المهم شوف موضوع المحامي ده مع ان حاسس ان خلاص كده
حسين :اهدي يالله اكيد ربنا هيظهر الحقيقه
وفي شقه مازن زميل محمد
محمد قاعد بيترعش
مازن :مالك فيك اي
محمد :تعبان اوي
مازن :في اي يخربيتك انت رجعت لامخدرات تاني
محمد :لا والله ابدا انا عايز انام بس
مازن :ماشي نام وخرج مازن برا ولقاه حاجه محمد تحت الانتريه
محمد :عالطول رامي الحاجه كده وفتح لقاه السكينه غرقانه دم
مازن :ينهار اسود دم مين ده محمد عملت اي يخربيت لا انا كده ممكن اروح في داهيه ونزل وراح القسم وبلغ عن محمد وأن في سكينه كان مخبيها
وتم القبض علي محمد
الظابط :قتلتها ليه
محمد :هي السبب في اللي انا فيه دلوقتي
الظابط :تروح دبحها ورميها من البلاكونه
محمد:والله ما حصل انا دبحتها بس
الظابط :يابني التهمه كده كده لابساك
محمد :عارف وندمان أن حياتي راحت بسبب وحده زي دي بس والله انا مش رميتها من البلاكونه
وتم القبض على محمد وخرج عصام
حسين :الحمد لله يا حبيبي
كوثر :قلبي كان وجعني عليك
شريف :عايز اعرف محفظتك كانت بتعمل اي في شقتي
كوثر :انت غبي وهتفضل طول عمرك غبي عصام زعل عليا بعد. ما عرف اني حامل وماشافش قدامه
حسين :يلا بينا يا كوثر وحق البيبي اللي كان في بطن اختك انا مش هسيبه ومشيوا
كوثر :طيب مين اللي رماها من البلاكونه
حسين :احنا مالنا بقي
كوثر :خايفه يكون شريف
الام :و شريف هيعمل كده ليه
كوثر :اكيد سمع حاجه
عصام :لا لو سمع وشافها مدبوحه كان سابها تموت ليه الرميمن البلاكونه مش فاهم وفي بيت قديم كان قاعد راجل عجوز مش قادره يتحرك من مكانه
ودخل ولد صغير اسمه سامح
سامح :مالك يا عم محروس
محروس :كان لازم تموت ايوه لازم تموت
سامح :هي مين
محروس :شمس بنتي كان لازم تموت ايوه موتتني وانا عايش
#فلاش باك
ودخل محروس شقه شمس
شمس :الحقني يا بابا
محروس :دلوقتي بقيت بابا بعد ما رمتيني في الشارع وخليتي امك تعصي عليا
شمس :كنت زوج مفتري واب ظالم
محروس :وخد جزائي وانتي لازم تخدي نصيبك أيوه انا اللي قتلت امك وكنت جاي علشان اقتلك انت كمان بس من كتر البلاوي اللي عملتيها الناس كلها جايه تنتقم منك
شمس :لا مش هموت وهقوم وهحبسكم كلكم
وشال محروس شمس ورماها من البلاكونه وكان في عيل صغير في البلاكونه اللي فوقهم شاف اللي حصل بس كان مرعوب أنه يتكلم وبعدها قال علي اللي شافه وتم القبض علي محروس واعترف أنه سم مراته وقتل بنته
وفي بيت حسين راح شريف بعد سنه في سبوع بنت أخته
حسين :نعم اي اللي جابك هنا
كوثر :حسين ارجوك
الام :عيب يا حسين
شريف :اطلع وندمان عليها والله ياريت تسامحوني
عصام :ارجوك يا حسين زي ما سامحتني ياريت تسامحه وراح شال حسين البيبي واده ل شريف
تمت
منال : مينفعش يا ماما اللي اسماء بتعمله ده
امل :وحضرتك جايه تعدلي علينا هنا في البيت
منال :والله ما اقصد بس مينفعش تعزم اصاحبها وحضرتك مش في البيت
امل :بنتي متربيه يا حبيبتي وانا واثقه فيها
منال :حبيبتي انا مقولتش حاجه
امل :ولا ينفع تقولي واتفضلي اطلعي علي شقتك
منال حاضر وطلعت ودخلت اسماء اوضتها ومسكت الفون
واتصلت ب هشام
هشام :الله يخربيتك مش قولتي ماما بايته برا
اسماء :معرفش اي اللي جابها شوفت أن الحمد لله أن خرجت من الاوضه كانت هتعمل اي لو جت لاقتني معاك
هشام :وهو انتي مش مراتي
اسماء :في السر امتي بقي باباك يجي علشان نعرف الناس كلها أننا متجوزين
جزء من قصه بنت هانم مين متابع
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close