رواية شمس غدارة الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا
كوثر :ههههه مرات مين
شريف :مساء الخير اي وافقه علي الباب ليه
كوثر :امال عايز اي يا استاذ شريف
شريف :اي ده فيه اي ليه طريقه كلامك دي
كوثر :هو انت متجوز دي
شريف :اي دي مش فاهم
شمس عالفكره انا قولت لجوزي كل حاجه
حسين:أنا مش فاهم يعني انت عايز تقول انك عارف ان الزفته كانت مرات اخويا وانت اتجوزتها
شريف :كل شئ قسمه ونصيب ولو سمحت أنا مسمحش ليك انك تقول عليها زفته
كوثر :بعد اذنكم مش حابين ضيفتكم وقفلت الباب
حسين :اي ده
كوثر :ارجوك مش عايزه كلام ودخلت الأوضه
الام :اي ده البت دي وباء
عصام :والله العظيم هتفضل ورا لحد ما تخلص فلوسه وبعدين هتسيبه انا عارفها
حسين: كوثر صعبانه عليا
الام :ادخلها يا حبيبي
عصام: هديها يا حسين
حسين : حاضر منك لله يا شمس الزفت
ودخل الاوضه
كوثر :ارجوك يا حسين انا مش ناقصه كلام ارجوك
حسين:بلاش اشوفك مالك
كوثر :عارفه انك جاي تتكلم معايا أن ازاي شريف يتجوزها كفايه أن اخويا خسرته
حسين:مينفعش
كوثر :هو اي اللي مينفعش
حسين:أنك تسيبي اخوكي
كوثر :ده مش اخويا
حسين: كوثر انا عارف انك متعصبه لازم تهدي علشان نعرف نفكر
كوثر :قلبي وجعني اوي ويا تري عصام بيقول اي عليا دلوقتي
حسين:يقول عليكي اقسم بالله ده زعلان علشانك تعالي نخرج ليهم
كوثر :ماشي وخرجت
عصام:تعالي جنبي يا كوثر
كوثر :والله يا عصام انا ما كنت اعرف
عصام :بتقولي اي اكيد عارف ومش مستني الكلام ده بس مينفعش نسيب شريف
كوثر :هو عيل يعني هنقوله اعمل كذه هيعمله
عصام:لا بس لازم نفكر ازاي تخليها تسيبه
حسين :شقه مامتك يا كوثر
كوثر :مالها
حسين:لازم تشتريها من اخوكي
كوثر :اكيد الشقه مش في دماغه
عصام :هتحاول تحرق دمك وتبيعها
كوثر :اقسم بالله ده انا اقتلها
حسين:بالهدوء يا حبيبتي
الام :كان يوم اسود يوم ما سكنت قدمنا
#وفي شقه شريف
شمس :انا اسفه يا شريف
شريف :علي اي مش فاهم
شمس :أن كنت السبب انك تبقي في موقف وحش مع اختك مش فاهمه ليه بتكرهني اوي كده
شريف :انا اللي اسف يا حبيبتي علي اللي حصل
شمس :مش قادره تفهم أن انت اللي خرجتني من حاله الاكتئاب اللي كنت فيها
#فلاش باك
شمس بدور علي ايميل شريف في صفحه كوثر
شمس :ايوه كده بقي تعالي وبعتت ليه ادد
شريف :ازيك عامله اي مش انتي مرات عصام صح
شمس :ايوه مين معلش مش عارفه ازاي اتبعت ليك ادد
شريف :انا شريف اخو كوثر
شمس :اااااه ازيك عامل اي
شريف :بخير والله ازيك وازي كل اللي عندك
شمس :بخير الحمد لله والله مش عارفه طلب الاضافه اتبعت ازاي
شريف :لو مضايقه أو عصام ممكن يزعق انا ممكن الغي
شمس : عصام انا أطلقت
شريف :لا اله الا الله ليه كده
شمس : ارجوك بلاش تفكرني
شريف :تمام
شمس :اقسم بالله انا نفسيتي زفت اوي وتعبانه جدا ومنهاره ليه ده انا بعت شقه امي علشانه اي نعم الشقه الجديده كانت باسمي بس برضه لان كانت فلوسي
شريف :طيب متزعليش نفسك
شمس :طيب ارجوك نكمل بعدين
شريف :طيب ياريت تبقي تطمنيني عليكي
شمس :اكيد وعاده يومين وشمس قافله النت
وبعدين فتحت لقت رساله من شريف
شريف :فينك يا بنتي طمنيني عليكي
شمس :معلش انا كنت في المستشفي بقالي يومين والله
شريف :ليه كده
شمس :هبوط من قله الاكل
شريف :تحبي اتكلم مع كوثر تحل الموضوع
شمس :ارجوك لا متعملش كده كرامتي
شريف :طيب ياريت تخلي بالك من نفسك
شمس :هو انت مسافر صح
شريف :ايوه في الامارات
شمس : وحلوه بقي الامارات
شريف :بس مصر احلي بناسها
شمس المهم انت كويس
شريف :نفسي ارجع والله
شمس : طيب ماترجع ولا المدام حباه العيشه هناك
شريف : مدام مين انا طلقت المدام من بدري
شمس : ليه كده بس
شريف : ما فيش نصيب نكمل مع بعض
شمس : انت انسان محترم قوي يا استاذ شريف
شريف : ربنا يخليكي يا مدام شمس
شمس : ابقى اسمحلي أن من وقت ثاني ابقى اطمن عليك
شريف : يا نهار ابيض انا كنت عايزه اقول لك كده بس اتكسفت منك بصراحه
شمس :اصل انا ما ليش حد من بعد ما ماما ماتت الله يرحمها وعشان كده عصام جه عليا
شريف : انا موجود وتحت امرك في اي وقت
وفضلوا كل يوم يتكلموا مع بعض
وفي يوم
شمس :بجد يا شريف انت هو انت هونت عليا الدنيا قوي انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
شريف : والله وانا بجد بقيت عايزه اخلص شغلي بسرعه عشان هارجع واتكلم معاكي
شمس : يا ربنا يخليك ليا اقصد ربنا يخليك
شريف : تتجوزيني يا شمس
شمس : ايه لا طبعا ازاي
شريف : مش فاهم يعني هو ايه اللي ازاي
شمس :طبعا كوثر لو عرفت الموضوع مش هتوافق انت عارف انها بتحب اهل جوزها قوي
شريف : ما حدش ليه حاجه عندي انا حر
شمس : ارجوك يا شريف انا مش عايزه مشاكل بينك وبين اختك
شريف : وافق انت بس وانا احلها لك
شمس : انت انسان كويس ومحترم ما تتعوضش بس طبعا انا خايفه من المشاكل
شريف :اوعدك لو وافقت هانزل مصر ونتجوز مش هاعرف كوسه اللي بعد ما نتجوز
شمس : طيب سيبني فكر طيب
شريف : شمس انت لو وافقت انا هانزل الاسبوع الجاي وهسيب شغل عشانك
شمس : الاسبوع الجاي يا مجنون
شريف :كوثر انت بتتكلمي عن دي مش بترفع سماعه التليفون واتصل بي بجد انا حياتي بدات بيكي
شمس : والله وانا انا بكره الليل عشان هانام فيه مش هاكون باكلمك
شريف : خلاص انا هنزل الاسبوع الجاي وهنتجوز
شمس : ماشي يا شريف وفعلا انزل شريف واتجوز شمس وراح لاخته
حسين :رايحه فين
كوثر :هروح لشريف
حسين: قلت لك اهدي لحد ما افكر مش هينفع تروحي دلوقت مش عايزه تتعامل معك باسلوب وحش
كوثر : كل ولا شقه امي امي موصيه ان شقه ما تتعبش
حسين : بطريقتك دي هي نتبعها
كوثر : وانا مش هوافق
حسين : طيب اصبري البس و اجي معاكي
كوثر : معلش لا انا عايزه اروح لوحدي
وراحت فعلا
شمس :كوثر تعالي منوراني
كوثر :فين شريف
شمس : هصحي ياشريف يا شريف تعالي
كوثر :حلوه الشقه
شمس :ربنا يخلي ليا شريف
كوثر :شريف عايزك لو سمحت
شمس. : تشربي اي
كوثر :مش عايزه منك حاجه
شريف :بقولك اي شمس ست البيت يا تحترميها يا تطلعي برا كوثر :انت بتقولي انا الكلام ده
شمس :شريف عيب اختك
كوثر :انتي. تخرسي خالص
شريف مسك كوثر من أيدها ورامها بره وقعت علي السلم ما شوفش وشك هنا تاني
يتبع