اخر الروايات

رواية شمس غدارة الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 

رواية شمس غدارة الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

عصام انتي اتجننتي يا شمس عايزين اقتل أمي
شمس : قطع لساني لما افكر اقول كده امك دي امي والله
عصام : امال قصدك ايه مش فاهم
شمس : هنطلع ليها شهاده وفاه بس
عصام : بجد اتجننتي انت عايزاني اتحبس
شمس : مش هيحصل والله
عصام :لا مش فاهم ازاي يعني ان شاء الله لما اطلع شهاده وفاه واحد عايشه ومين اصلا هيرضي يعملها لي
شمس : جوز واحده صاحبتي شغال في الصحه و هيطلع لينا شهاده الوفاه بس الاول نشوف اخوك لازم ياخذ من الورث ولا ايه
عصام : اكيد طبعا مش ابنها
شمس :حبيبي كل حاجه تخلص بالفلوس
عصام :انتي فاكره الناس كلها معندهاش ضمير
شمس : تعالي ونشوف وراحت للمحامي
عصام :انا عصام ابن بدور على
المحامي :بدور على بدور علي أه اخت احمد علي
عصام :اه ابنها
المحامي :سالت عليكم كتير اوي
عصام :معلش اصل احنا سبنا البيت
المحامي :تمام وفين الحاجه علشان تستلم ورثها
شمس :توفها الله ربنا يرحمها
المحامي :اه البقاء لله ربنا يرحمها
شمس :ميرسي ربنا يخليك
المحامي :تمام اللي اعرفه ان حضرتك ليك اخ برضه
شمس :برضه توفاه الله
المحامي :نعم
شمس :في حادثه ربنا يرحمهم الثالثه
المحامي :ومين التالت
شمس :كوثر مرات حسين
المحامي :تمام حضرتك تقدر تجيب شهادات الوفاه واستلم ورثك عالطول
شمس :اكيد طبعا
المحامي :مالك يا استاذ عصام
عصام :ابدا مافيش
المحامي :تمام جدا جهزوا الورق وكلموني
عصام :اكيد وروح عصام وهو ساكت مش بينطق
شمس :مالك
عصام :لا مش هعمل كده
شمس :هو اي اللي لا
عصام :هروح لامي واقول ليها علي كل حاجه
شمس :شكلك اتجننت
عصام :لا عقلت لو عملت كلامك ده انا ممكن اتحبس
شمس :مش لو فضلنا في مصر اصلا
عصام :مش فاهم
شمس :احنا هنبيع كل شي وهنسافر برا
عصام :لا مش هعمل كده
شمس :هو بمزاجك يا عصام
عصام :ايوه بمزاجي اي انتي خلتني انسان تاني في اي عمري ما كنت كده حرام عليكي منك لله خسرتيني امي واخويا منك لله
شمس :لا انا مش مصدقه انت عصام اللي انا حبيته
عصام :ايوه انا بس بحب امي اكتر من اي حاجه وعالشانك خسرت امي عايزني كمان أموتها بالحياه غوري يا شيخه انتي طالق
شمس :بعد ما خليتك بني ادم تطلقني يا عره
عصام :امشي اطلعي برا
شمس :اطلع انت برا الشقه دي بتاعتي
عصام :مش عايزها اشبعي بيها
شمس :والله لاوريك يا عصام وراح عصام عند حسين
كوثر :عصام تعالي
حسين :خير مالك فيك اي
عصام :انا طلقت شمس
حسين :طيب تعالي بس ادخل
عصام :امي فين
كوثر : نائمه دقيقه واحده وصحيها
عصام :لا انا عايز حسين
حسين :تعالي يا اخويا مالك بس
عصام :خالك احمد مات
حسين :لا اله الا الله
عصام : واحنا لينا ورث كبير لأن عمك متجوزش
حسين:وانت عرفت منين الكلام ده
عصام :موضوع كبير المهم الشيطانه اللي اسمها شمس خليتني روحت للمحامي وقولت ليه أن امك ماتت وانت كمان .
كوثر :بعد الشر
عصام : انا غلطان يا اخويا والله حقك عليا انا طلقتها وخلاص وخلصت من شرها
كوثر :مستحيل تكون انسانه
عصام:ارجوك عايزك تحل الموضوع معايا من غير ما امك تعرف
حسين :اعمل اي يعني
عصام :نروح للمحامي ونقول ليه علي كل حاجه
حسين :ادخل نام بس وبكره ربنا يحلها
عصام :سامحني يا حسين
حسين :انا مسامحك المهم امك
كوثر :ماما طيبه والله
عصام :انا عايز انام جمب امي
كوثر :يا حبيبي الشقه شقتك ودخل فعلا ونام في حضن أمه كأنه عيل صغير
الام :عصام في اي
عصام :عايز انام في حضنك يا امي
الام :تعالي يا حبيبي تعالي ونامت والصلح قاموا يرحوا للمحامي
حسين :ازي حضرتك
المحامي :ازيك يا استاذ حسين
عصام :هو حضرتك تعرفه
المحامي :انت نجيت نفسك من الحبس بالحركه دي بس قولي كنت هتجيب ليا شهادات وفاه ازاي
عصام :افهم بس اي الحوار
المحامي : تخيل يشاء السميع العليم ان انت تمشي من هنا واخوك حسين نفس الراجل اللي وصل ليا وصلوا لي برده
وطبعا انا انصدمت لما شفته قدامي
#فلاش باك
حسين :مساء الخير انا حسين ابن الحاجه بدور على
المحامي :مين
حسين :حضرتك كنت سايب لينا خبر أن حد يتواصل مع حضرتك
المحامي :ممكن اشوف البطاقه
حسين :اتفضل
المحامي :لا اله الا الله
حسين :فيه اي .
المحامي : هو حضرتك لك اخ اسمه عصام
حسين :ايوه بس انا بس جايه فاهم كل حاجه و باذن الله هيجي لحضرتك معي المره الجايه
المحامي : ليه هو انت حضرتك ناوي تدي له من الورث
حسين :حضرتك انا مدى ادي له ليه ربنا يخلي امي هي حره في مالها
المحامي:هي مامت حضرتك عايشه
حسين :الحمد لله
المحامي :في حد كده ممكن حد يموت أمه وأخو علشان الفلوس
حسين :حضرتك بتقول اي
المحامي :اخوك جالي وللاسف قال ان انت ومامتك توفيتم في حادثه
حسين :اي بتقول اي
المحامي :والله زيما بقولك كده
حسين : معقول الفلوس عمت عينيه كده
المحامي :ده هيروح في داهيه
حسين :ارجوك بلاش تاخد أجراء من غير ما ترجع ليا
المحامي :ازاي بس
حسين :ارجوك ياريت ومشي وراح قال لامه
الام :معقول يعمل كده علشان الفلوس
كوثر :, منها لله الشيطانه شمس
حسين :والله لحبسه هو وهي
كوثر :لا ارجوك
الام :ابني مش هيعمل كده
حسين :عصام اتغير
الام :بكره تشوف
حسين : ياريت ودخلت نامت وجه عصام
عصام :انا ندمان والله
المحامي :نجيت نفسك
عصام :ياريت امي تسامحني
حسين :امك مسماحاك خدوا والورث وعمل عصام وحسين مشروع خاص بيهم هما وعدا 6شهور
وكانت كوثر قاعده في البيت والتليفون رن
كوثر :الو ايوه ازيك يا واد يا شريف
شريف :عرفتني عالطول كده
كوثر. طبعا فينك يا واد جيت امتي من السفر
شريف :من شهرين
كوثر :اخس عليك وربنا زعلانه منك
شريف :منا جاي انا ومراتي نتغدا عندك
كوثر :مراتك يخربيت فقرك انت اتجوزت في الامارات يا واد
شريف :لا من هنا بس معلش معملناش فرح عالعموم لما اجي هقولك
كوثر :مستنياك والكل كان قاعد مستني شريف
عصام :شكله هو اللي بيرن الجرس الواد ده وحشني اوي
كوثر :والله وانا كمان وفتح الباب كانت شمس
عصام :اي اللي جابك هنا
شمس :معلش شريف بيركن العربيه قولت اطلع انا
كوثر : وانتي مالك ومال شريف
شمس :اه نسيت اقولك اخوكي شريف بقي جوزي
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close