اخر الروايات

رواية شمس غدارة الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

 

رواية شمس غدارة الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

محمد :تؤمريني يا شمس تحت امرك
شمس :خلاص اشوفك بكره الساعه 3في الكافيه اللي كنا بنتقابل فيه
محمد :طيب الاول كنتي بتقولي مش بتعرفي تيجي البيت علشان ابوكي خلاص ماتيجي البيت وهقعد بادبي
شمس :محمد بقولك اي انا عايزه مصلحه منك وهتاخد فلوسها خلصنا
محمد :ماشي سلام يا حبي
شمس :سلام وقفل محمد وكان عمر زميله قاعد معاه
عمر :شمس مين الغداره
محمد : اه تصدق انها اتجوزت
عمر فاكر يلا لما كانت عايزه تبقي معاك ومعايا في نفس الوقت
محمد :اه يا جدع كانت قادره
#فلاش باك#,.
شمس : استاذ عمر ازيك
عمر :ايوه مين .
شمس :انا شمس خطيبه محمد
عمر:اه ازيك عامله اي
شمس :مخنوقه اوي ينفع اقابل حضرتك
عمر :اه بس محمد ا....
شمس :اتمني أنه ميعرفش معلش
عمر :خلاص تمام بس هو فيه حاجه
شمس :محتاجه حد اتكلم معاه
عمر :يارب يكون خير ماشي شوفي امتي
شمس :ينفع دلوقتي
عمر :طيب ممكن كمان ساعه
شمس :تمام هبعتلك شير لوكشين بمكاني
عمر :خلاص تمام اللي تشوفي وقفلت السكه
يا تري عايزه اي دي وبعدين ده مره اللي شافتني فيها معقول يكون اختبار من محمد لا معقول ده يبقي ندل اوي المهم هعمل اي عادي انا اروح ولو طلع لعبه هقوله بحسبها واقعه في مشكله وكنت هقولك يا صاحبي وراح قابل شمس
شمس : مبسوطه انك جيت
عمر :ازيك عامله اي
شمس :بخير والله انا مش عارفه بابا مصمم يفشكل خطوبتي علي محمد
عمر :ليه كده
شمس :بيقول أنه مش من مستوانا
عمر :محمد ابن حلال عالفكره
شمس :عارفه والله بس انا غصب عني ومش عارفه اعمل اي
عمر :والله محدش هيقدر يحلال الموضوع ليكي الا انتي عايزه محمد ولا لا
شمس :انا مرتاحه معاه بس في نفس الوقت مش عارفه افكر انا محتاجه حد تفكيره زي تفكيري يعني ساعات كلام بابا بيكون صح
عمر :برضه ده موضوعك انتي لو حاسه انك مش هتقدري تكلمي مع محمد سيبي
شمس :انت مش فاهم قلبي بيقولي محمد وعقلي بيقولي
الإنسان اللي من ساعه ما شوفتي وعينك دائما عليه
عمر :مش فاهم في حد تاني يعني
شمس : ياريته يحس بيا
عمر :انتي بتقولي اي وجايه تقولي ليا انا الكلام ده مش خايفه اني اروح اقول ل محمد
شمس :مش فارق معايا المهم اعرف اللي في باللي ياتري انا في باله ولا لا
عمر :وانا مالي
شمس :مهو اللي في بالي يبقي انت
عمر :انتي عبيطه صح
شمس :والله من يوم ما شوفتك وانا عقلي مش فيا انا مش شمس اللي انا اعرفها والله عالطول بفكر فيك ومن كتر كلام محمد عنكده زوت الموضوع معايا
عمر :انا بحب صاحبي ومش انسان خاين علشان اعمل كده ولو انتي واطيه انا مش واطي واحسن ليكي يا شمس انك تسيبي محمد لان لو محصلش هقوله سيبي من غير فضائح احسن
شمس :انت قلبك حجر انا ممكن اعمل اي شي علشانك
عمر :انتي بجد قذره وسابها ومشي وهي حست انها اتهانت
انا كل تفكيري في فلوسك يا حيوان ومشي عمر وراح ل محمد
عمر :ازيك يا محمد عامل اي
محمد :كويس انك جيت تعالي
عمر :خير يا حبيبي
محمد عايز اوريك الهديه اللي جبتها لشمس
عمر :مبروك عليها يا حبيبي
محمد :مالك فيك اي
عمر :خايف عليك يا صاحبي
محمد :من اي بس واي الكلام الكبير ده هههههههههههه
عمر :حبك ل شمس يخوف بجد
محمد :بعشقها والله
عمر وهي بتحبك يا محمد
محمد :امال هي معايا ليه سؤال غريب
عمر :اتمني كده
محمد :فيه اي مالك
عمر :مافيش حاجه انا هدخل اعمل شاي
محمد :البيت بيتك وساب فونه ودخل وجت رساله من شمس
محمد شاف رقم شمس فتح الموبيل وشاف الكلام
شمس :عمر بجد انا مش عارفه انا عملت كده ازاي ياريت تنسي اللي حصل وانا اسفه بجد وعمري ما هفكر في حد تاني غير محمد ومحفظتك نسيتها وهي معايا قبلني خدها أنصدم محمد لما شاف الرساله
ودخل المطبخ
محمد :بس انت رايك اي في شمس يا عمر
عمر :معرفش يا حبيبي هو انا شوفتها غير مره
محمد :بس بكلمك عنها كتير
عمر :حبيبي مش بالكلام انت عارف افعلها وأسلوبها
محمد:بس خايف اوي انها تندم انها اتجوزت واحد فقير
عمر :بس قلبك ابيض وكبير يا حبيبي
محمد:بس مش معايا فلوس زيك
عمر :اي طريقه الكلام دي
محمد :قولي انت اي الرساله دي وانا اقولك اي طريقه الكلام دي
عمر :والله انت فاهم غلط خطيبتك قبلتني وقالت ليا كلام فارغ وانا قولت ليها أنها لو مش سبتك انا هقولك واكيد الكلام ده علشان كده
محمد:والمفروض اني اصدق الكلام ده
عمر :والله دي الحقيقه
محمد :انا عارف وسختك وبطمع البنات بفلوسك
عمر :بس عمري ما أخون صاحبي والله
محمد :كداب
عمر :لا مش كداب وهثب ليك كلامي واتصل بيها
شمس :ازيك يا عمر
عمر :الحمد لله انتي فين
شمس : شوف عايز اسيل المحفظه فين وانا هسبها
عمر :مش عايزك تزعلي من الكلام اللي قولته انا كنت متعصب حاجه غريبه أن خطيبه صاحبي تيجي وتقولي بحبك
شمس :قلبنا مش بايدنا والله
عمر :بس زي ما قولت ليكي انا بحب محمد ومقدرش اخونه
شمس :انا كده كده هسيب محمد مانا قولت ليك بابا مش عايز يكمل الجوازه وقفل السكه ها صدقت يا صاحبي
محمد :بنت .....
ومشي وراح ليها فضحها هي واهلها وعزلو وسكنه قدام ام حسين بعد ما ابوها مات بسبب اللي عملته ده
عمر :بلاش يا صاحبي انك ترجع للبت دي تاني
محمد :لازم ارد ليها القلم
عمر ،بلاش احسن
محمد :انا بصراحه عايز فلوس لما اشوف عايزه مني اي الاول
عمر :برحتك بس البت دي مصيبه ابعد عنها احسن .
محمد :اقلبها بكره ونشوف وتاني يوم نزلت شمس
كوثر :صباح الخير انتي خارجه .
شمس.:ايوه في حاجه
كوثر : مش هتدخلي تقولي لماما
شمس : والله انا قلت لجوزي ليه اقول لمامتك هي ممكن تقولي لا بعد ما جوزي قال اه
كوثر :مش الفكره بس الاحترام
شمس :والله خلينا الاحترام ليكي
كوثر :هو انتي ليه بقيتي كده
شمس :اااااه طيب انا مش فاضيه لما ارجع نجيب لب ونفضل نحكي برحتنا سلام ومشيت
وراحت قبلت محمد
محمد :شمس ازيك لسه زي مانتي
شمس :بقولك اي احنا مش جاين نتكلم كتير في مصلحه قصدها هتاخد 25الف جنيه
محمد :كاااام😧😧😧 مصلحه اي عيني ليكي
شمس :سلفتي مطلعه عيني وعايزه اعملها درس عمرها ما تنسي
محمد :خير قولي وانا معاكي بس اخد جزء انهارده
شمس :كنت عامله حسابي 5000الف جنيه اهم ودي صور ليها عايزه فوتوشوب كويس بصور انت فاهمني وكذه رقم حلو كده يبعت الصور للرقم ده
محمد :لسه دماغك دماغ شيطانه
شمس :محمد انا عارفه ان انت وعمر بقيتوا مدمنين وعارفه انك عايز الفلوس اوي اقسم بالله لو اي حركه نداله لبلغ عنك
محمد :ماشي بس عايز 50000الف جنيه
يتبع
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close