رواية شمس غدارة الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا
شمس :كام
محمد :اللي سمعتي ولو قولتي لا هروح واقول لجوزك علي كل حاجه
شمس :محمد انت روحك في ايدي انا ممكن في القاعده الحلوه دي ابلغ عنك ف اتقي شرى وانا عارفه انك عايز الفلوس
محمد : ماشي لا اضرك ولا تضربني انا هاخد منك 30000الف واعتبري ال 5000 الزياده دول شغل الفوتوشوب
شمس :ماشي وموافقه بس اخر مره هسمح ليك انك تهددني
محمد : ماشي يا حلوه بس اخبار الجواز اي معاكي حب ولافلوس هههههههههههه
شمس :سلام وقامت مشيت وهي عامله تقول لولا أن عارفه انك هطلع الشغل كأنه طبيعي كنت عمري ما لجأت ليك ومشيت وهي عامله تفكر دلوقتي هبقي خلصت من كوثر هقدر أوقع حسين في حبي ازاي انا كنت بروح البيت عالشانهم بجد اول راجل احس اني بحبه ومش عايزه منه أي مصلحه ياتري بجوازي من عصام صعبت المواضيع ولا كده هبقي قريبه منه ووصلت البيت
حسين :كنتي فين
شمس :كنت بزور وحده صحبتي هي ابله كوثر مقلتش لحضرتك ولا لماما
حسين :شمس احنا لما وفقنا تدخلي البيت ده علشان حاسين انك بنت طيبه
شمس :طيب مانا كده والله
حسين : لما بكون بتكلم مش بحب حد يقاطعني
شمس :حاضر وحطت أيدها علي بوقها سكت اهو
حسين تغيرك المفاجاه ده مش عجبني انتي كنتي بنت كويسه وطيبه وعايزين وحده معانا كده
شمس :انت تؤمر وانا انفذ فضل باصص فتره في عينيها وركز في جمالها شويه وبعدين مشي وهو بيكلم نفسه لاااااا البنت دي شيطان لا مش طبيعه خالص وحاسس أن خراب البيت هيكون علي قدها وانا لا يمكن اسمع بكده ابدا
كوثر :حسين يا حسين مالك
حسين :ابدا مافيش حاجه
كوثر :طيب ماما عايزك
حسين ،كوثر انتي مبيجيش عليكي وقت وتقولي ليه ميبقاش ليا شقه لوحدي
كوثر :انا ده انا اموت انا خد علي مامتك وشقاوه عصام والدوشه لاااا معرفش انت فاكر ان امك دي امك لوحدك ولا عصام كان اخوك لوحدك
حسين :اي كان دي
كوثر :عصام اتغير يعد الجواز وبدل ما يقول لمراته دي اختي اللي مربياني لا اتكلم بلسانها
حسين :اوعدك كل حاجه هترجع زي الاول واحسن
كوثر :ياريت والله
وفي بيت عمر محمد راح عندوا
عمر :تعالي يا محمد
محمد :خد الفلوس دي ده احنا هنعمل دماغ انهارده علي حسابي
عمر :انت جبت فلوس منين
محمد. من شمس
عمر :ومن امتي شمس اللي بتدي فلوس
محمد :مهو مش ببلاش عايزه مصلحه
عمر :ابعد يا صاحبي عن البنت دي
محمد:بعد ما اعمل ليها المصلحه واخد الفلوس
عمر:مصلحه اي
محمد :طلع صور كوثر عايزه فضيحه البت دي تكون في كل مكان
عمر :وانت هتعمل كده فعلا
محمد :انا مالي ليا الفلوس وخلاص
عمر:البت دي شيطان ومش هسمح ليها أنها تدمرك
محمد : هههههههههههه والله ضحكتني مانا كده كده مدمر اصلا
عمر :بس مش بناذي حد وعندي امل أننا تتعالج
محمد :حولنا كذه مره ومش عرفنا
عمر :نحاول تاني لازم نرجع زي الاول
محمد :انشالله انشالله
وفكر عمر أنه يروح مصحه وطلب منهم أنهم يبعتوا ناس معاه علشان يخدوا محمد وفعلا ده حصل وراح محمد وعمر مصحه لعلاج الادمان
وفي شقه شمس
شمس :الغبي ده قافل فونه ليه بس
عصام :بتكلمي نفسك يا قلبي
شمس :لا يا حبيبي ده الموبيل الزفت معلق
عصام :باذن الله هبقي اجيب ليكي واحد جديد
شمس : انشالله انا بصراحه نفسي في شقه بعيده عن هنا
عصام :انا مقدرش اسيب امي
شمس :ومين قال إننا هنسبها
عصام :امال اي مش فاهم
شمس : تبقي لينا نروح نقعد فيها يومين ونيجي هنا تاني
عصام :بصراحه خايف يزعلوا من الفكره دي
شمس :مهو محدش هيعرف حاجه عنها
عصام : الفلوس اللي معايا مش هتكمل
شمس : نشوف حسين
عصام :وهقول ليه عايز الفلوس ليه
شمس :هنفكر فيها المهم لازم ننزل نقعد معاهم تحت شويه.
عصام :تمام انزلي وانا هاجي وراكي
شمس :تمام ماشي ونزلت
حسين تعالي يا شمس
شمس :امال ماما فين
حسين :خرجت هي و كوثر
شمس :تحب اعملك حاجه
حسين :ياريت شاي
شمس :عنيا ودخلت ووقعت كوبيا علي رجلها
ااااااه مش قادره
ودخل جري حسين
حسين :اي مالك فيكي اي
شمس :المياه السخنه وقعت علي رجلي
حسين شالها :مش تخلي بالك
شمس :رجلي مش قادره
حسين :انا هطلع انده عصام
شمس :هتسبني رجلي وجعاني وتمشي
حسين:فضل مركز في عينيها شويه
شمس :نفسي تحس بيا شويه بقي
حسين :وهو زي المتخدر احس بيكي ازاي مش فاهم
شمس :انا اتجوزت اخوك علشانك انت
حسين :انتي بتقولي اي
شمس :انا بحبك اوي يا حسين والله ونفسي تحس بيا
حسين :انتي اتجننتي صح
شمس :انا عمري ما حبيت حد اول حب احس بيه هو انت والله
حسين :فاق لنفسه ونزل من الشقه بيجري ووقف في الشارع لا والله البت دي مجنونه بس انا هعمل اي عصام متعلق بيها اتصرف ازاي
كوثر :حسين يا حسين انت واقف كده ليه
حسين :حسيت نفسي مخنوق نزلت شويه
كوثر :ماشي يا حبيبي
حسين :امال ماما فين
كوثر :عند ام شمس
حسين:خير في حاجه
كوثر :كانت تعبانه وقالت هطلع اشوفها وفجاه سمعوا صويت أم شمس ماتت وشمس فضلت عند مامتها اسبوع وكوثر كل يوم كانت بتطلع ليها
حسين :رايحه فين
كوثر :هطلع ل شمس
حسين:انا عايز علاقتك ب شمس تكون في أضيق الحدود
كوثر :حرام عليك يا حسين دي انكسرت جامد بعد موت امها
حسين : دي حيه متصدقيش الوش ده
كوثر :انت ليه بقيت تكرها كده
حسين :عايزه توقع بيني وبين اخويا
كوثر :عمرها ما هتعرف
حسين : دي شيطانه بجد
كوثر :اي اللي حصل علشان تقول كده
حسين :فاكره اليوم اللي امها ماتت فيه
كوثر :ايوه مالو
حسين :انتي كنتي برا انتي وامي وهي .....
والباب اتخبط واتفتح في نفس الوقت
شمس :انا اسفه بس جيت ملقتش عصام هو قال ليكم هو فين
يتبع