رواية شمس غدارة الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا
عصام :انتي بتقولي اي يا شمس
شمس :والله يا حبيبي احنا تربيتنا مينفعش وحده تهزر معاه سلفها كده
كوثر :عصام ده اصغر مني انا اللي مربيا
شمس :بقي راجل دلوقتي وفاتح بيت
كوثر :انا اسفه ودخلت اوضتها
حسين :اي
عصام :اي مش فاهم
حسين :رايك اي في اللي حصل
شمس :طبعا هطلع انا اللي غلطانه اكيد وحده تمد ايدها علي جوزي يعني مش بتحترمه ولما اتكلم اطلع انا اللي غلطانه صح بعد اذنكم شكرا يا ماما علي الغدا النكد اللي كلنا وطلعت شقتها
حسين :ايوه برضه مفهمتش اي
عصام :كوثر برضه غلطانه يا حسين انا دلوقتي بقيت راجل مينفعش هزار بالايد
حسين :والله وده من أمتي بقي
عصام :انا مش شايف مراتي غلطانه ينفع شمس تهزر معاك بايدها بعد اذنكم
الام :لا معقول ده عصام
حسين :مراتي اتهانت يا امي
الام : انا يا حبيبي هصلح الموضوع معلش تعالي نشوف كوثر
وطلع عصام ل شمس
شمس :اه يا انا دخلت في بيت عيله يبقي هتظلم ملكيش حظ يا بت يا شمس مع الإنسان اللي حبتي
عصام :ينفع يا شمس
شمس :بغير علي جوزي مش حقي
عصام :من مين كوثر دي اختي
شمس :اغير عليك من مامتك كمان
عصام :انتي غلطتي يا شمس لو مش حباه اني اهزر مع كوثر تقولي ليا بيني وبينك مش قدامهم تعملي اللي عملتي ده
شمس :كنت حاسه أنهم هيسخنوك عليا
عصام :عالفكره انا طلعت عيل قدام اخويا علشان محدش يتكلم وقولت أن انتي عندك حق
شمس :قربت من عصام يعني انا معنديش حق
عصام :بس اصل ....
شمس :اصل اي هه
عصام :بس انا بحب حسين اخويا ومينفعش اخسروا
شمس :طيب انا هراضي كوثر بس مش عايزك تهزر معاها تاني مفهوم
عصام :مفهوم يا روحي وقامت شمس من عالسرير
وراحت عند التسريحه
عصام :بتعملي اي
شمس :السلسله دي مش عاجبني
عصام :هنبقي نروح نغيرها
شمس :لا انا هديها ل كوثر وتجبلي غيرها
عصام :موافق يا روحي
شمس :حبيبي ايوه كده احب جوزي يسمع كلامي
عصام :انا تحت امرك يا شمس
وتحت في اوضه كوثر
الام :ممكن ادخل يا كوثر
كوثر :يا خبر تعالي يا ماما
الام :انتي بتعيطتي
كوثر :صعبان عليا نفسي اوي يا ماما
الام : متزعليش الا مني انا
كوثر :انا طول عمري يا ماما بهزر مع عصام كده وهو والله زي اخويا بالظبط
الام :انا ليا كلام مع شمس يا حبيبتي
كوثر :لا لو سمحت يا ماما بلاش تتكلمي معاها لو سمحت
الام :البيت ده ليه اصول ومينفعش هي تتعدي الأصول وتزعل حد من البيت
وباب الاوضه خبط
شمس :انا اسفه يا ابله كوثر
الام :شمس تعالي
شمس :انا بس متربيه علي حاجات في بيت بابا اسمها عيب وعلشان كده عملت اللي عملته ده انا اسفه
كوثر :انا كنت معتبره عصام زي اخويا والله علشان كده هزرت معاه
شمس :حبيبتي علي عيني وراسي بس اسالي أي شيخ كده هيقولك حرام والله بس عالعموم حقك عليا
كوثر :خلاص مافيش حاجه
شمس :طيب ممكن تقبلي مني الهديه دي
كوثر :لا مش مستهله والله
شمس :علشان اعرف انك مش زعلانه ياريت تقبليها
حسين :شكرا يا شمس الموضوع مش مستاهل الهديه الغاليه دي
شمس :كده يا ابله كوثر هتزعلني
حسين :هي ملهاش دعوه هي مش هتقبل الهديه ألا لما انا اقول ماشي وانا مش موافق انتو اخوات والموضوع انتهي
شمس :طيب هنتغدا بقي ولا اي
الام :يلا يا كوثر وخرجت لعصام
عصام :ها صلحتيها
شمس :مديا اوي مكنتش راضيه تتصالح الا لما طلعت ليها السلسله
عصام :هجبلك الاحسن منها
شمس :كله علشانك
عصام :حبيبتي وباس أيدها والكل خرج
شمس :تحبي اساعدك
حسين :جهازي السفره ودخل المطبخ ورا كوثر
كوثر : خير يا حبيبي
حسين :كلام مع شمس لا
كوثر :من غير ما تقول
حسين :شكلها مش سهله
كوثر :مستغربه رد فعل عصام اوي
حسين:معلش يا حبيبتي هجيب ليكي حقك والله
كوثر :لا علشان ماما انت عارف انها تعبانه بالله عليك مش ناقصين
حسين :اقسم بالله بجد انا ما شوفتش زيك
شمس احممم :انا جايه اخد الاطباق
كوثر :تعالي وخلاص اتغدوا وجاين يطلعوا
شمس تصبحوا علي خير
الام :شمس معلش عايزكي
شمس :تحت امرك يا ماما
الام :بعد اذنكم تعالي معايا الاوضه
شمس :عيني هاتي ايدك يا ست الكل ودخلت الاوضه
الام :كلمتين يا شمس انا معنديش الا حسين وعصام ودخولك البيت هنا كان تفكير كوثر احترمك لكوثر نفس احترامك ليا
شمس :مش فاهمه معلش
الام :كوثر دي دخله البيت عيله صغيره واحنا اللي ربنها عمر ما حد في البيت زعلها ولا هي زعلت حد اللي حصل انهارده ده مش هيتكرر تاني
شمس :اكيد يا ماما لان لو حصل عصام اللي هيتكلم مش انا
الام :مش فاهمه
شمس :يعني عصام مبقاش هينفع هزار كوثر تاني اظن كوثر كمان مش هتفكر تعمل كده بعد اذنك يا ماما بقي اصلي عروسه ولازم اطلع اشوف جوزي عايز مني اي اصل بيموت فيا الود وده يفضل جمبي طول النهار والليل هههههههههههه
وخرجت شمس
الام :كان يوم اسود يوم ما جوزتك ابني شكلك كده هتفرقي الاخوات من بعض
وطلعت شقتها
عصام:ماما اكيد زعلتك
شمس :حبيبي بالله عليك بلاش تفكرني
عصام:طيب في اي بس
شمس :طبعا فضلت تزعق ليا علشان موضوع كوثر
عصام :مانتي جبتي ليها هديه غاليه
شمس :برضه مامتك لازم تديني كلمتين بس والله ما فتحت بوقي علشانك انت
عصام:لا لازم اخد موقف معاهم
شمس :ارجوك لا انت مش هتنزل شغل وانا اللي هبقي معاهم بقولك صحيح انا قولت لمامتك أن السلسله هديه من بابا وانت متعرفش اني اديتها ل كوثر خساره فيها دي تقيله اوي
عصام بكره هجبلك وحده اتقل منها
شمس :ربنا يخليك ليا يلا بقي قوم خد دش عقبال ما انا اللبس ليك حاجه حلوه كده
عصام :قلبي عنيا ودخل ومسكت الفون واتصلت بمحمد خطيبها الاولاني
محمد :شمس ده انا قولت مش هتكلمني تاني بعد جوازك
شمس :بقولك اي اللي بينا انتهي انا عايزك علشان مصلحه هتعملها ليا وهتاخد حقها
محمد :عيني اومري عايزه اي
شمس :في وحده عملت فيا موقف وحش وعايزه ارد ليها القلم قلمين
محمد :مطلوب مني اي بس
شمس :هقولك بس لازم اشوفك بكره ضروري
يتبع
ياتري شمس عايزه اي من محمد