-->

رواية حب لا ينتهي كاملة بقلم بوسي يوسف

 رواية حب لا ينتهي كاملة بقلم بوسي يوسف

     

     رواية حب لا ينتهي كاملة بقلم بوسي يوسف


    لبارت الأول من
    روايةحب لا ينتهي 💖
    في فيلا كبيره في الاسكندريه اجمل مدينه ساحليه في مصر
    (بالنسبه ليه علي الاقل😂)
    كانت تسكن عائله الدمنهوري اكبر

    عائله في مصر كان يجلس احمد الدمنهوري علي السفره بانتظار أبناءه علي الافطار

    احمد :يا عبده
    عبده الخادم :أيو يا با شا
    احمد:روح صحي الولاد

    عبده :حاضر
    وفي نفس الوقت كان ينزل جاسر علي الدرج صباح الخير

    يا بابا
    احمد:صباح النور يا حبيبي ثم وجه كلامه لعم عبده روح

    صحي معتز أماء له بمعني حاضر وذهب الي غرفه في

    الدور الثاني فالفيلا كانت اربعة ادوار الدور الاول احمد

    الدور الثاني معتز الدور الثالث جاسر الرابع إياد
    معتز بصوت ناعس:ادخل

    عبده :الباشا مستنيك علي الفطار تحت
    معتز:ماشي قوله خمسه وجاي ثم خرج وترك معتز ليأخذ

    شاور ويرتدي ملابسه ونزل وعندما كان يقترب من السفره

    معتز:صباح القشطة علي الناس العسل
    احمد:صباح النور
    جاسر :قصدك صباح الكسل علي الناس العسل

    معتز:ههههههههههههه ايه ده جاسر بيه بجلالة قدره
    بيألش لالا مش معقول صباح الروقان

    احمدوهوا ينظر إلى اولاده بفرح وقال لنفسه ياريتك يا
    إياد كنت معانا بدل الغربه والوحده اللي انت فيها بس
    ملحوقه
    ###############################
    نتركهم ونذهب الي اوتوا العاصمه الكنديه في بيت
    كبير. راقي وعصري في احد نطحات السحاب كان

    يقف اياد ينظر من حاءط زجاجي. من غرفة مكتبه علي المدينه والسماء
    والنهر الراءع علي جانبها ويضع يده في جيبه ويبدو
    عليه الشرود يدق باب الغرفه إياد: اتفضل

    (بالترجمه 😅طبعا)
    دخل شاب اشقر ذو عين زرقاء وبشره بيضاء هوا
    صديق إياد جدا منذ ان جاء الي كندا ومدير اعماله

    ديفد :كيف حالك يا صديقي
    إياد بهدوء :انا بخير وانت

    ديفد :بخير لقد احضرت لك اوراق صفقة المشفي لتمضيها
    ولكنهم يريدون ان تنهي بناءها في غضون ستة اشهر

    فقط وانا اظن انك لن توافق فالمده قصيره جدا
    إياد بجديه :لما لا اوافق فأنا رجل المستحيل يا صديقي

    ديفد: هههههههههه عندك حق اسف لقد نسيت ولاكني سأفتقدك يا صديقي ستغيب لمدة ستة اشهر
    إياد :اذا تعال معي
    ديفد : اسف صديقي انت تدري ظروفي فاكاثرين و

    الاولاد يحتاجون الي والمده طويله لا استطيع البعد
    عنهم كل هذه المده ستشعر لما امر عندما تتزوج
    اياد :بعصبيه بسيطه انا لن اتزوج قط وانت تدري السبب

    لماذا تصمم علي فتح هذا الموضوع

    ديفيد :اهداء فانا لم اقصد ولكن نصيحه مني عليك
    ان تحاول تخطي هذا الموضوع يجب ان تنسا يا إياد

    إياد:ارجوك ديفيد دعنا من هذا الكلام اعطني الاوراق
    وحضر لسفري خلال اسبوع
    ¢$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    في احد مناطق الاسكندريه في عماره قديمه نوعا ما
    في شقه في الدور الثالث كان باب الشقه يدق بقوه
    سناء:شوفي مين بيخبط يا رودي

    رودينا بتمتمه :بيخبط قصدك بيطبل وفتحت الباب
    جودي :يا صباح الخير يالي معانا يا لي معااااااانا

    رودي :وهيا تضع يدها علي اذنها كفاااااايه الله يحرقك
    ايه الازعاج ده علي الصبح

    جودي :وهيا تمط شفتيها كالاطفال ثم عاااااااااااا شوفتي
    يا تنط سوسو بنتك بتطردني

    سناء:بعد ان خرجت من المطبخ صباح النور يا روحي
    معاش ولا كان اللي يتروضك

    جودي :وهيا تخرج لسانها لتغيظ رودينا شوفتي ثم قبلت
    سناء وقالت رلنا يخليكي ليا يا سوسو يا مزه انتي

    رودينا :والله طفله ثم تركتها ودخلت الي غرفتها

    جودي :هيا مالها دي علي الصبح
    سناء:والله ما عارفه اعملها ايه كل ده بسبب الشغل

    انا مش عار فه هيا مش راضيه تسمع كلامي ليه بس

    ثم تركتها ودخلت المطبخ وذهبت وجودي لغرفته

    رودينا
    جودي بمرح :ايه يا ماما صحيه وبوزك شبرين ليه علي
    الصبح
    رودي :ما انتي عارفه مش لاقيه شغل من ساعت ما سبت

    الشغل الزفت ده في المصنع
    جودي:يا بنتي هوا ده شغل يتزعل عليه انتي ليه طموحك

    صغير كده متشتغلي بشهادتك وبعدين يا حببتي

    طنت عندها حق انتو لازم تاخدي حقك انتي واختك

    من اهل باباكي ده حأكو وهتتحسبه عليه ولو مش

    بلزوق يبقه بالعفيه ثم اردفت بمكر ولا انتي خايفه
    رودي :بعصبيه انتي عارفه اني مبخفش من حد خلاص
    خلاص ربنا يسهل هشوف محامي كبير بعد ما الاقي
    شغل يمسك القضيه
    جودي :وده اللي جيالك فيه بابا لقلنا شغل في الشركه
    عنده طلبين سكرتاريه ومهندسين يعني كل واحده
    فينا هتشتغل بشهادتها
    رودي :بفرحه بجد يا جوجو
    جودي بجد والانترفيو كمان ساعه قومي البسي بسرعه

    رودي:😱 انتي مجنونه ساعه ايه مش هلحق

    جودي :لا هتلحقي يلا قومي البسي وهاتي السي في

    بتاعك والتصاميم بتاعتك معاكي

    وبعد ان وصلو امام هذا الصرح الكبير اتصلت جودي

    علي والدها ليدخلهم فلا احد يستطيع دخول هذا المكان

    بدون ان يكون لديه موعد
    علي :تعالو يا بنات وبعد ان ادخلوهم الامن لمعرفتهم

    المسبقه ب علي اباها لجودي فهوا موظف قديم في

    قسم الحسبات بالشركه طلع معهم علي الي الدور الرابع

    الي يتواجد به المدراء وكلم السكرتاريه
    علي :معلش يا سماح يا بنتي ممكن تقولي لاستاذ جاسر

    اني برا انا والبنات علشان الانتر فيو
    سماح :حاضر يا استاذ علي هبلغ البشمهندس

    وبعد ما خرجت سماح سمحت لجودي بالدخول و

    قالت لرودينا انها هتعمل الانترفيو مع استاذ معتز

    المدير التاني واخذها علي ليريها المكتب ثم تركها و

    ذهب ليكمل عمله
    (في مكتب جاسر )كان منهمك بالاوراق امامه ولم ينظر لها
    دخلت جودي وكانت تشعر بتوتر
    جاسر :بجديه اتفضلي اقعدي
    جودي :اوك ده السي في بتاعي حضرتك رفع جاسر وجه

    لها وقال
    جاسر :علي فكره انا متلبطش منك حاجه وبعدين هوا انا

    اللي بعمل المقابله ولا انتي
    جودي :اسفه حضرتك انا مقصدتش حاجه بس التوتر هو---

    جاسر :مقاطعا لكلامها انا مبحبش المبررات ولا الكلام الكتير

    جودي :وقد بدا عليها الا.زعاج وقامت من مكانها حضرتك

    انا جايه اشتغل مش اشحت ثم التفتت لتذهب وقالت

    بعد اذنك وسط دهشة جاسر الذي ترك الاوراق الذي بيده

    وارجع ظهره الي الخلف وقال يا. انسه التفتت له جودي

    نعم. «جاسر »تقدري --------------

    نذهب المكتب معتز
    معتز :بجد تصاميمك هايله يا انسه رودينا بس انا مش

    فاهم ليه معندكيش خبره معقوله وحده بالموهبه دي

    تكون معرفتش تشتغل
    رودينا بهدوء:شكرا جدا علي مديح حضرتك بس انت

    عارف انو في بلدنا كل حاجه دلوقتي بقت بالمحسوبيه

    معتز بانزعاج:افهم من كده ان ده راءيك فينا
    رودينا :لا حضرتك مقصدش بس في اختلاف انت

    شوفت تصميماتي الاول وبعد كده هتحكم لكن الي
    انا بتكلم عليهم مش بيفكره ولا بيشوفه الاول يا

    بيوفقه يا بيرفضه علي حسب هفيدهم ازاي برشوه مثلا
    او اكون تبع حد محتاجين منه حاجه في الشغل لكن

    حضرتك مش مستفاد بيه غير بموهبتي
    معتز بأعجاب:تفكيرك يحترم ومقنع علي العموم مبروك

    تقدري تستلمي شغلك بكرا
    رودينا بفرح :شكرا جدا وان شاء الله هكون قد ثقة حضرتك
    نرجع
    « لجاسر وجودي »
    جاسر :تقدري تبتدي شغل من بكرا ةهتكوني السكرتيره

    الخاصه بتاعتي
    جودي :بفرحه ممزوجه باستغراب بجد اوك بااااي وبعد

    ما خرجت جاسر لنفسه ايه البت دي مجنونه ولا ايه
    ثم ظهر شبح ابتسامه علي وجه ونظر الي مكتبه ليكمل
    شغله


    الفصل الثاني من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .