رواية اللصة التي احبتني الفصل الثاني والعشرون 22
اللصة التي احبتني، الفصل الثاني والعشرون
سلوي لا ابدا انا تمام ايه اخبارك انتي وشريف
سلمي زي ماانتي شايفة كل شوية مصائب ورانا
سلوي بقالكم ٤شهور ماجلين الفرح عشاني حرام عايزاكي تفرحي انتي تعبتي كتير اوي
سلمي حقوله ايه تعالي اتجوزني ده قفل الموضوع الراجل ياس خلاص انت عارفة هي جزازة منظورة علي راي الواد محمود
سلوي بابتسامة كان مصيبة طيب انا حدخل انام عشان الشغل الصبح
سلمي طيب شغلك مع حمزة مريحك
سلوي اه عشان صحاب من زمان وكمان يحيي حدخل معانا في المشروع
سلمي تمام ربنا يوفقك
_________
دخلت سلوي غرفتها وهي تشعر بالوحدة تفتقده تعترف انها تشتاق ولكن هو من بدأ بالفراق رمت بنفسها علي السرير ودفنت راسه في وسادتها وبدأت في البكاء فجأة لمحت بطرف عينيها علي السراحه الخاصة بأدوات التجميل رات له بعض الأدوات الخاصة به قام من مكانها رات انينة عطر خاصة به فتحتها وضعتها علي أنفها تذكرت كل تفاصيله واهتمامه بكل شئ
سلوي لنفسها بحبك اوي
_______
بعد اسبوع
سلمي رجعت شغلك
شريف الإجازة خلصت
سلمي يعني مش حشوفك زي الاول
شريف ربنا يسهل واحنا مش حنتجوز بقي ولا ايه واخيرا نطق
سلمي بفرحة وبصت في الأرض
شريف مالك
سلمي بضحك ابدا بس بقالي كام يوم بفكر في حاجة كده
شريف في ايه
سلوي قالتلي مش حتتجوزوا وانت مفتحتش معايا الموضوع حتي
شريف اه وكنتي مستنياني لم افتحه
سلوي بظبط كده
شريف طيب لازم احدد ميعاد يارب الواحد حاسس أنه منحوس
سلمي انفجرت في الضحك ضحكت ضحكات عالية متتالية
شريف بضحك اظاهر أننا نحس ولا ايه ايه الجواز المعقربة دي
سلمي تفاؤل خير
شريف طيب يا اختي انا رايح القسم وحطلع علي محمود
سلمي طيب
_______
في قسم الشرطة
امير للعسكري شريف باشا هنا عايز اقابلة
العسكري استني استاذنه والاول اسمك ايه
امير اسمي امير هو يعرفني
العسكري طيب ودخل في واحد عايزك برو ياشريف باشا اسمه امير
شريف طيب خليه يدخل
شريف خير يا امير
امير مروة مش حتسكت عايزة تفتح حكاية نادر تاني عايزة تكلمه وكمان عرفت أنه كان حيببع سلمي لواحد غني اوي ومش حتسيبك تتهنا معاها ابدا انا صحيح كنت عايز اتجوز سلمي واتغظت انهاسابتني واختارتك بس انا عندي اخوات بنات انا سمعتها لحد الآخر وهاودتها انا سجلتها كمان مروة مش طبيعية بتحبك اوي
شريف شكرا يا
امير حتعمل ايه
شريف تمام انا حتصرف
امير طيب انا حستاذن
شريف امير متشكر اوي
اسف يامروة مش حقدر اعمل اللي انتي عايزاه انا مش زيك
فلاش باك
مروة انا حخليها تندم انها قربتله انت عارف انها كانت متهمة وكان قابض عليها الهانم كانت حرامية ونصابة انا حخلي خالد يفتح القضية دي
امير باندهاش سلمي كانت حرامية ونصابة وحتعملي
مروة كان في واحد هي بترسم عليه ايام النصب اسمه نادر
امير باندهاش من هذه الشيطانة التي أمامه
مروة انا حروحله كان حينجن عليها كان حيبيعها لواحد غني اوي
امير بقرف طيب انا حمشي بقي وابقي قوليلي الجديد
_______
اتصل شريف بخالد رد
شريف عايزك
خالد في حاجة ولا ايه
شريف اه في حاجة مهمة اوي
بعد شوية وصل خالد
خالد في ايه ياعم خضتني
شريف اسمع كده
خالد سمع صوت مروة وهومش مصدق أن أخته بالشر والمكر ده غلبت الشياطين
خالد طيب طيب ياشريف انا حتصرف
______
دخل خالد الي البيت نادي علي مروة
مروة خير يا خالد
خالد وانتي اللي زيك يعرف الخير ماسكها من حجابها انهال عليها بالضرب والسب عملتي ايه ايه في سلمي
مروة انا اسمعني بس
خالد البت دي حتروح الصعيد وحتتحرم من كل حاجة مفيش شغل ولا سفرولا حتي جواز حسيبهم يعيروكي انك لسة متجوزتيش وكبرتي في السن كنت فرحان وبقول اختي دكتورة طلعتي كلك شر ومريضة
مروة ابوسك ايديك الا شغلي
خالد عايزة ترميها لواحد يشتريها والتاني يبيعها كانت عملتلك عشان تفكري تاذيها اوي كده مفيش زي ماقلت مفيش خروج من عتبة الباب وبكرة حتروح الصعيد عارفة حتقعدي فين في الزريبة مكان البهايم انا أما ربيتك وعدلتلك دماغك مبقاش انا خالد وبصق عليها وخرج
والدتها عملتي ايه منك لله بتاذي البت طول عمرك دماغك شر عليكي تموتي في اذيت الناس منك لله مش مسمحاكي لحد ما اموت
في المساء عند شريف
شريف بعد ماحكلهم كل حاجة
سلمي كل ده حصل وايه الكره الفظيع ده
سلوي لا بس الواد امير طلع راجل
محمود بغيظ وسكت
بعد شوية
سلوي انا حمشي بقي عشان اتاخرت وكمان عندي شغل بدري
محمود استني حوصلك
سلوي لا انا حمشي حمزة جايلي ياخدني
في المطبخ
شريف بضحك وبص لسلمي اختك بتضرب من جديد
سلمي اسكت ليسمعوك
محمود طيب انا حمشي بقي ياشريف
شريف انا حوصل سلمي ياسلوي
سلوي أيوة طبعا انا بس مستعجلة عشان هو قالي علي فكرة المشروع عشان تنفذه مش عارفة اتاخر ليه وخرجت برة البيت لقته وصل
حمزة انا اسف بس البيت أصله يدوخ اوي
حمزة يلا جاهزة يحيي مستنينا كمان انا جبت الورق عشان الشحنات
سلوي طيب وانا حسهر معاكم للصبح لحد ما نخلص
حمزة تنوري طبعا
اتصل يحيي بسلوي أيوة ردت
سلوي طيب انا جاية شوية وحكون عندك
سلوي يلا ياجماعة عن اذنكم وتركت الذي يستشيط غضبا من غيرته
محمود انا حمشي ياشريف
شريف بضحك بقالك ساعة بتقول حتمشي
محمود ماشي تصبحوا علي خير وطلع بالعربية ورا حمزة
سلوي شافته واعدت تضحك قول ليحي يجلنا علي النادي احسن انا زهقانة اوي
حمزة استني اكلمه
انا حروح اتمشي ياشوية علي ماتخلصوا
فجأة لقت محمود سحبها من يديها بتعملي ايه هنا عايزة تجننيني
سلوي اقتربت منه كثيرا ومسكته من ياقة قميصة خير جاي ورايا ليه
محمود انتي بتعملي كده ليه معايا فين سلوي الطفلة الصغيرة
سلوي تقدر تقول كده نضجت كبرت فهمت الدنيا كويس عن اذنك
محمود استني هنا
سلوي خير يا محمود عايز ايه
محمود يعني انتي كبرتي وفهمتي طيب فاهمة انا عايز ايه دلؤتي واقترب منها عدة خطوات وكان شفتيها هي هدفه الوحيد هامساوحشتيني وبدأ في تقبيل شفتيها وهي لم تمنعه بادلته القبلة بدون خوف بعد عنها لحظة ليلتقط أنفاسه
محمود انا اسفة مكنش قاصدي ازيكي ولا اضايقك
سلوي ومين قالك اني اضايقت
محمود مسكها من وجهه نظر علي شفتيها
هامسا انابحبك وعايز ارجعلك
سلوي بس انا مش عايزة يا محمود
محمود امال اللي حصل بينا ده كان ايه من شوية
سلوي بضحك امممم كنت بتأكد لسة بتحبني ولا لا
محمود انا مش عيل صغير تلعبي عليه انتي بتحبيني وانا اتاكدت دلؤتي من كده
سلوي خليك واثق في نفسك كده عاجبني اصرارك اوي
________
عودة لشريف وسلمي اتصل بمحمود
شريف تجيلي دلؤتي
محمود في ايه
شريف تجيلي ومعاك مأذون انا وسلمي حنتجوز
محمود يابني انت مجنون ايه السرعة دي
شريف مش قادر استحمل بحبها
سلمي هات سلوي معاك
محمود طيب وفهم انهم عرفوا أنه راح وراها
محمود تعالي
سلوي في ايه
محمود شريف وسلمي
سلوي مالهم
محمود عايزين يتجوزوا وطلب مني اجبله مأذون
سلوي دلؤتي وايه اللي فكرهم
محمود اركبي اركبي يلا انتي لسة حتبصي
سلوي مع السلامه ياحمزة يحيي استني في ايه طلعت بسرعة ليه بالعربية
محمود اوففف وسكت
سلوي مالك في ايه
محمود ابدا بس بفكر اسافر كام يوم
سلوي مش حترجع تاني
محمود لا مش حرجع تاني
سلوي بقهرة ماشي
______
المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير لم يستطع شريف انتظار مسك سلمي واخدها في حضنه
شريف مبروك بقيتي حرم شريف الزيني
سلمي الله يبارك فيك واخيرا
خالد انا حستاذن بقي انا شهدت علي العقد عشان مقدرش مجيش يا صاحبي
شريف حبيبي ياخالد
خالد يلا بينا نسيب العرايس لوحدهم
محمود سلام ياجماعة ومبروك يلا انتي ايه حتباتي هنا يلا
سلوي جاية اهو
شريف مبروك
سلمي الله يبارك فيك انا حدخل الحمام
شريف وانا حدخل المطبخ واعد يضحك
سلمي انت بتبص كده ليه
شريف بضحك ايه يعني مش فاهمة
سلمي بضحك احترم نفسك ياشريف
شريف احترم نفسي وفي ليلة زي دي طيب ازاي
سلمي عايز ايه وطلعت تجري علي الاوضة طلعت فوق السرير
شريف بضحك انا انزلي سلمي بعينك
سلمي يخربيتك جنانك
نزلت من علي السرير حاصرها بين يديه وبين الحائط ولكنها كانت سريعة جريت وهربت منه ودخلت الي الحمام
شريف طيب انا اعد برة مستنيكي واعد يضحك
بعد شوية قررت انها تخرج من الحمام بعد أن اخدت دش وتركت الذي ينتظرها
خرجت كانت ترتدي قميص من قمصانه
شريف بضحك ايه اللي انتي لابسه ده
سلمي معنديش هدوم
شريف تصدقي أنه عليكي حلو اوي بس انتي لابساه غلط القميص بيتلبس كده وبدأ يفتحه حتي ازاله عنها
في صباح اليوم التالي صحيت من نومها من يوم ما عرفته وخاصمها النوم لقاها بتتفرج عليه
شريف بضحك مالك
سلمي هامسة بحبك اوي وقامت سحبت القميص وقامت بارتدائه
شريف رايحة فين ياحرامية
سلمي قصدك ايه
شريف سرقتي قلبي ورايحة فين وقام وراها
سلمي بضحك عايز ايه
شريف عايزك وقام بحملها
سلمي شريف انت بقيت مجنون
شريف بيكي ووضعها علي السرير قام بتقبيل شفتيها و كل أنشأ في وجهها ورقبتها كأنه يعلن ملكيته لها