اخر الروايات

رواية اللصة التي احبتني الفصل الثالث والعشرون 23 والاخير

 رواية اللصة التي احبتني الفصل الثالث والعشرون 23 والاخير

❤️

⁩ الفصل الثالث والعشرين والاخير
بنظرات كالصقر يتبعها فالثياب التي ترتديها كارثة لوحدها تثيره فاجاها بان وضع يده علي ظهرها اممم بتعملي ايه
إجابته بطبخ
رد عليها ايه اللي انتي لابساه ده
اممم سلوي جابتلي هدومي وكان من ضمنهم لقيت هدوم اللي كنت شايلاها عشان الجواز من ضمنهم الشورت ده
شريف اممم طيب حلو اوي عليكي ونظراتها نظرات فاحصه
سلمي بضحك انت عايز ايه
شريف عايزك
سلمي خليني اطبخ بقي
شريف حملها وضعها علي الرخامه اممم مفيش طبيخ
سلمي بضحك انت مجنون ياشريف
شريف بيكي تعالي بقي وريني بقيت الحاجات اللي كنتي شايلاهم في جهازك وذهب الي غرفة نومهم وسلمي اعدت تضحك
______
بعد اسبوع عند شريف ذهب محمود وسلوي لزيارة شريف وسلمي
شريف ابوك طلع متجوز ومخلف عنده بنت عندها ٥سنين
محمود امم بصراحه تتعاشرش ابوك استحمل كتير اوي انك متسلطة ومتعبه اوي
سلمي مش ناويه ترحمي الراجل بقي
سلوي لا مش هينفع خلاص احنا انتهينا
سلمي بصي اتجوزي وخلفي انتي فايت كتير اوي مش انتي اتعالجتي خلاص
سلوي اتعالجت وخفيت كمان عندي استشاره النهارده حتقولي إذا كنت لسه تعبانه ولا لا
سلمي طيب لازم تدخلوا فرصه يلا عشان نطلعلهم
سلوي عامله ايه مع شريف
شريف كويسه
سلوي انتي اتكسفتي ولا ايه
سلمي نصيحه مني اوعي تضيعي عمرك بعيده عنه هو بيحبك اوي
محمود احنا حنمشي بقي
سلوي عن اذنكم
شريف مع السلامه
سلمي مع السلامه
_______
عوده لسلمي و شريف
سلمي بضحك بتبصلي كده ليه
شريف بتعرفي ترقصي
سلمي بضحك امممم عايزني ارقص بايه بقي
شريف بده واختار قميص من اللون الاحمر عاري من الصدر والظهر يظهر اكتر مايخفي
سلمي بضحك تمام وقامت تلبسه شغل حاجه عشان ارقص عليها
شريف بعين تراقبها كالصقر علي فريسته
سلمي بتحدي واثاره كانت تتمايل يمينا ويسارا بخفه ودلع وكانها هي من كسبت التحدي
شريف لايستطيع مقاومتها اكثر من ذلك فقام من مكانه واقترب منها ومسكها من خصرها قربها إليه
سلمي بضحك خلاص ياشريف انت اللي كسبت انا سلمت خلاص
شريف ولكن لاحياه لمن تنادي
______
عوده لسلوي ومحمود
محمود تعالي حوصلك
سلوي لا انا حمشي رايحه مشوار قريب من هنا وركبت تاكسي
محمود طلع ورا التاكسي بعربيته
نزلت سلوي من التاكسي واتجه الي داخل عماره
محمود طلع وراها العمارة لقاها دخلت عياده لطب النفسي
سلوي شكرا يا دكتوره تفاجات بمحمود
نزل محمود وسلمي من العياده
محمود ليه مقولتليش انك بتتعالجي
سلوي ويفيد بايه
محمود لا هيفيد في انك بقيتي انسانه طبيعية
بصي ياسلوي الجوار مش كله علاقتنا مع بعض في عشره ومحبه وتفاهم في حب فهمتيني
محمود انا مسافر علي لندن
سلوي مش راجع تاني
محمود لا حستقر هناك
سلوي ببكاء ماشي
_____
عند شريف وسلمي
شريف انا واخد اجازه تيجي نسافر
سلمي بجد ياريت بس سلوي وبعدين محمود سافر النهارده الصبح
شريف خلاص ناخذها معانا
سلمي بفرحه ياريت تشرب قهوه
شريف ياريت
سلمي اجمل حاجه تشرب قهوه وتسمع فيروز
شريف بضحك وايه كمان
سلمي طبعا تسمع اغاني رومانسيه
شريف زي مين مثلا
سلمي ام كلثوم بعيد عنك حياتي عذاب اسمع كده واعدت تدندن معاها
شريف بضحك واعد يتفرج عليها
________
ذهب شريف وسلمي عند سلوي
شريف احنا حنسافر
سلوي كلكم حتسافروا وتسوبوني
شريف مانتي حتيجي معانالايمكن اسيبك هنا لوحدك
سلوي بجد ياشريف وحضنته
سلمي بضحك علي طفولتها
_________
عند محمود
محمود شريف حمدالله علي السلامه
سلمي عامل ايه يا محمود
شريف معانا سلوي بس اتكسفت تطلع
محمود طيب ادخلوا ونزلها
محمود احنا متخاصمين ولا ايه
سلوي لا ابدا
محمود امال مش عايزه تطلعي ليه
سلوي انا مستنياهم يسلموا وقالوا حننرل
محمود طيب تعالي
سلوي طيب
______
بعد شويه
شريف طيب احنا حنمشي بقي يامحمود
محمود ليه انتوا لحقتوا
شريف عشان سلمي عايزه ترتاح
محمود طيب خليكي انتي ياسلوي
سلوي اصل
شريف حيفرجك علي البلد عشان انتي متعرفيش حاجه هنا خلي بالك منها وغمزله
محمود تمام يلا عشان افسحك
محمود في هنا اماكن العرب كتير اوي تعالي اعرفك نانسي بنت مصريه عائشه هنا وشغالة هنا
نانسي عامل ايه يامحمود
محمود تمام
سلوي بغيره انا عايزه اروح
محمود استني انتي متعرفيش حاجه هنا
سلوي انا حروح لوحدي
محمود استني حوصلك
شريف في ايه رجعتوا ليه
سلوي ابدا اممم تعبت وزهقت
سلمي طيب اتفضلوا ادخلوا
محمود افففف ودخل وبعدي سلوي
شريف طيب انا خارج
سلمي تمام دي الطلبات اللي انت حتجيبها اممم متنساش البن
شريف بضحك طيب
في كافيه ما لجمع العرب في لندن
دخل شريف القي التحيه السلام عليكم
صاحب الكافيه وعليكم السلام
الجرسون اتفضل باستاذ
شريف ااممم عاير نوع بن حلو شبه اللي بنشربه في مصر
صاحب المحل انت مصري مش كده زي تعالي اعد شكلك تعبان
شريف ايوه انا مصري انا بس تعبان شوية عشان وفقد الوعي
صاحب الكافيه سياره اسعاف بسرعه الراجل شكله تعبان اوي
بعد انتقاله الي المستشفي
اتصل صاحب الكافيه بتليفون لقاه مش مكلم غير اتنين سلمي ومحمود ضغط علي رقم محمود
محمود ايوه ياشريف
الراجل انا مش شريف شريف في المستشفي واحنا لحقناه
محمود طيب انا جاي قولي عنوان المستشفي ايه أالراجل بعتله العنوان
كلم سلمي تعالي شريف في المستشفي
سلمي ايه حصله ايه قولي المستشفي دي فين
محمود تعالي وححكيلك كل حاجة
سلمي شريف ماله
محمود شريف عنده ورم في المخ بقاله داخل في سنه
سلمي ببكاء انت كداب
محمود والله دي الحقيقه حاول يخبئ عليكي كتير بس كان لازم تعرفي
سلمي كان عارف من امتي
محمود يوم الفرح
سلوي يعني لما سابني كان عارف
محمود محدش حيقف جنبه غيرك
سلمي اعدت علي الارض وبدات في البكاء
________
بعد شويه
دخلت سلمي الي غرفة شريف في المستشفي
سلمي وصدرها يعالو ويهبط انت ليه خببت عليا
شريف سلمي بتعملي ايه هنا جيتي ليه
سلمي جيت عشانك بس ليه خببت عليا كل حاجة
شريف بلل شفاهه بطرف لسانه انتي عرفتي
سلمي تصور عرفت طلعت اخر من يعلم
شريف بإحراج انا
سلمي انت ايه كنت مستني ايه لما تموت عشان تقولي
شريف من فضلك اطلعي برة
سلمي مش عايزني اشوفك وانت كده مش عايزني اقف جنبك ليه
شريف احنا خلاص انتهينا قصتنا خلصت خلاص
سلمي اخرس مش بمزاجك انا حقف جنبك غصب عنك
شريف خلاص كفاية متحسسنيش اني ضعيف
سلمي انا اللي ضعيفة من غيرك وممكن اموت من غيرك
شريف انتي لسة قدامك مستقبل تقدري تعيشي
سلمي وتفتكر بعد كده حيبقي ليا مستقبل لما تسبني مع بعض حتبقي احسن وحتتعالج
شريف حضنها بكل قوته
سلمي وحشتني
_________
بعد الانتهاء من العملية
سلمي حتبقي كويس حتبقي كويس
شريف انا تعبان اوي
سلمي عشان بس لسه عامل العملية متستهونش دي عمليه كبيرة واعدت تعيط
محمود خلاص تعالي اطلعي ياسلمي خليه يرتاح
سلمي لا خليني معاه
________
فتح الباب بعصبية شديدة حتي كاد ان ينخلع في يده بسبب البعد والغيره
اندهش من مجيئها وراءه
تلعثمت بلكلمات قائلة انا بس معرفش البلد هنا وبللت شفاهها بطرف لسانها من التوتر
محمود هشششش انا فاهم انتي جايه ليه
سلوي محمود انا اسفه علي كل حاجه
محمود لا ابدا انا مش زعلان منك انتي
سلوي انا بحبك
محمود اممم بتحبيني باماره ايه بقي
سلوي من الاحراج من الموقف انا لازم امشي
محمود اقترب منها حتي التصق بها انتي جيتي برجليكي وحتعوضيني عن كل حاجه حب ليكي وتفكيري فيكي وبعدك عني وبدا في تقبيلها لم ترفض لم تخاف
سلوي التقطت انفاسها احنا لازم نتجوز
محمود نرجع مصر وننجوز
_______
في صباح اليوم التالي
محمود ها جاهزة عشان عشان خلاص حنسافر
سلوي جاهزه طبعا
محمود تمام ⁦حروح احضر شنطتي
سلوي طيب
__________
شريف بترسمي مين
سلمي برسم واحد بحبه
شريف مين ده
سلمي بضحك مش حقولك
شريف انتي بتعرفي ترسمي
سلمي انا كنت اصلا نفسي ادخل فنون جميله
شريف وريني بترسمي مين
سلمي سكتت
شريف بضحك لقي الاسكتش الرسم كله شريف
شريف انا حروح مشوار سريع واجي
بعد شويه رجع شريف ومعاه صندوق كبير ولفه علي شكل هديه
سلمي ايه ده
شريف افتحيها
سلمي فتحتها لقت فيها بوكس كبير في كل انواع الالوان المستخدمه للرسم واسكتش كبير
شريف ها عجبك
سلمي انت بتهزر طبعا عاجبني طبعا
شريف يلا عشان نلحق الطيارة فاضل ساعة
__________
بعد انتهاء حفل زفاف
محمود انتي خايفه مني
سلوي لا ابد انا مبسوطه اوي اننا رجعنا لبعض
محمود تمام انا بس بسال
____________
بعد شهر عند شريف وسلمي
دخلت الحمام لكي تتقيا
سلمي انا تعبانه اوي ياشريف
شريف في ايه مالك
سلمي حروح لدكتوره النهارده
شريف امممم تكونيش حامل
سلمي حامل ايه بس ياعم روح
شريف انتي بتشكي في قدراتي
سلمي بضحك والله انت رايق
__________
ذهبت سلمي وشريف علي الدكتورة
الدكتورة اتفضلي يا مدام سلمي بتشتكي من ايه
سلمي مغص وترجيع ومليش نفس لحاجة حتي الراجل ده مش طايأيقاه
شريف احترمي نفسك ياسلمي لو كنتي في البيت كنت روقتك
الدكتورة اعدت تضحك عليهم
الدكتورة طيب حنعمل سونار
سلمي تمام
الدكتورة بصي يامدام سلمي ده الجنين وده النبض بتاعه مبروك يا مدام سلمي انتي حامل في الشهر الثاني
شريف بضحك يعني انا حبقي اب
بعد عدة ايام
سلمي انت بتكتب ايه
شريف بكتب حاجه
سلمي بتكتب ايه قول
شريف ايام ماكنت عيان كتبت في النوته دي كتير اوي عنك
سلمي عني انا
شريف بكسفه اه
سلمي ممكن اشوفها
شريف لا
سلمي عايزه اشوف كاتب ايه عني
شريف خديها اقريها
سلمي ده انت مخلصها كلها وفتحتها ووقعت عينيها علي جمله
هذه هي اللصة التي احبتني
سلمي انا لصه ماشي ياشريف
شريف بضحك طبعا
سلمي ليه كنت سرقت منك ايه انشاء الله
شريف سرقتي قلبي غيرتيلي حياتي لونتيها كلها انا بحبك اوي
سلمي وانا كمان بحبك اوي وافتكرت ذكرياتهم مع بعض في البيت
سلمي لو حكينا حكايتنا لحد عمره ماحيستوعبها ولا حيصدقها ابدا
شريف حيصدقوا حاجه واحده بس اننا بنحب بعض
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close