أخر الاخبار

رواية اللصة التي احبتني الفصل الواحد والعشرون 21

 

 رواية اللصة التي احبتني الفصل الواحد والعشرون 21 

لصة التي احبتني⁦❤️⁩ الفصل الحادي والعشرون
في السيارة عند شريف وسلمي
شريف اهم حاجة انتي مبسوطة
سلمي انا فرحانة اوي
شريف بضحك مش عايزة اشوفك مكشرة تاني ومسكها من وجهها يلا عشان منتاخرش وطلع بالعربية
سلمي ماشي
_______
رجع شريف وسلمي علي بيت محمود لكنهم اتفاجاوا بأمير ومروة وقفين علي الباب
امير سلمي كنتي فين شريف انت بتعمل ايه مع سلمي
شريف مسك أعصابه وسكت
سلمي روح انت ياشريف أنا عايزة اتكلم مع امير
امير عايزة ايه ياسلمي خلينا هنا ادام اهلك كلهم خليك ياشريف
سلمي أغمضت عينيها انا اسفة ياامير انا مش بحبك
امير لكن بتحبي هو برغم كل اللي عملوا فيكي
سلمي برغم كل اللي عملوا فيا لسة بحبه
شريف بفرحة واغمض عينيه بانتصار
مروة بصدمة أأنتوا كنتو بتحبوا بعض وانا ياشريف
شريف انا موعدتكيش بحاجة انا وانتي مش اكتر من اخت صاحبي وبحترمك
محمودطيب اتفصلوا ياجماعة مينفعش الكلام كده علي الباب
مروة لا خلاص مبقاش في كلام
امير احنا ملناش مكان هنا
_________
نزل كلا من مروة وأمير البيت
مروة كانوا بيضحكوا علينا
امير هو كان خاطبك
مروة لا بس قالي اني بيحبني
مروة مش حسيبوا يتهنا بيها
امير حتعملي ايه
مروة حتشوف
_________
سلوي انتو كنتو مع بعض بجد وايه اللي انتي قولتي ده لسة بتحبي بعد اللي عملوا فيكي ده كله
محمود سلوي
شريف خليها تكمل وايه كمان ياسلوي
سلوي مقصدش ياشريف انت بس جرحتها ومهمكش اي حاجة
سلمي خلاص انا تعبت كفاية
شريف انا عايز اتحوزها انا بطلبها منكم رسمي اهو
سلمي بخوف لا ياشريف مش حينفع انا لسة منستش اللي انت عملتوا فيا ودخلت في الغرفة وسأبتهم
محمود ادخلها ومتسبهاش دي بتحبك سابت خطيبها عشانك
شريف ممكن ادخل
سلمي اتفضل
شريف ممكن اعرف مش موافقة ليه
سلمي انا لسة مقدرتش أثق فيك انا لسة مجروحة منك
شريف ماشي وانا حسيبك لحد ناترجعي تثقي فيا تاني
سلمي انت عايزها نرجع ليه عايز مني ايه تاني
شريف انتي شايفاني ازاي ياسلمي سلمي
سلمي بصي في عيني قوليلي شايفاني ازاي
هربت منه دخلت علي البلكونةو رجعت لقته خرج برة الاوضة وبدأت في البكاء
شريف بتعيطي ليه
سلمي انت ممشتش
شريف مقدرتش امشي
سلمي متبعدش عني وحضنته
شريف اعتبر ده موافقة علي الجواز
سلمي هزت راسها بالموافقة
شريف بفرحة وخرجوا مع بعض من الغرفة
شريف وافقت واخيرا
سلوي مبروك
محمود مبروك
________
خرجت علي البلكونة تشم هواء وكان خاصمها النوم من يوم ما عرفته لم تستطع أن تغفل
سلمي بفرحة واخيرا
_________
في صباح اليوم التالي بعد انتهاء وجبة الإفطار
سلمي انا حمشي بقي عشان اتاخرت
محمود بضحك رايحة فين
سلمي شريف عايزني
محمود امممم تمام أنا موافق
سلمي بفرحة انت احسن جوز اخت في الدنيا
سلوي مش حتفطري
سلمي حفطر مع شريف
سلوي اول مرة اشوفها كده مبتكونش مبسوطة غير معاه
محمود ممكن اكلمك في موضوع
سلوي نعم مبتفكريش في الأطفال مش بتحبيهم
سلوي أيوة طبعا بحبهم بس ليه
محمود سلوي انا عايز اخلف انا بحب الاطفال اوي
سلوي أيوة انت فاجأتني انا مش جاهزة للموضوع ده
محمود انتي علي طول مش جاهزة وعلي طول خايفة
خايفة اقربلك وخائفة تخلفي انتي ايه انتي لازم تتعالج انا تعبت
سلوي ببكاء انت
محمود انا اسف باسلوي بس انا تعبت وزهقت مفيش في حياتنا جديدة انا نفسي ابقي اب وللأسف مش انتي ام عيالي
سلوي يعني ايه
محمود يعني نسيب بعض انا مش هقدر اتحمل اكتر من كده
سلوي عايز تسبني يا محمود ومين حيحميني
محمود لازم تواجهين الدنيا لو بقيتي ضعيفة الناس حتاكلك فوقي بقي انتي ايه انا غلطان اني اتجوزت عيلة غير ناضجة بالمرة
سلوي ببكاء طلقني
محمود باندهاش من ردها كان يريد أن يضغط علي اعصابها مش اكتر بتقولي ايه
سلوي بقولك طلقني انا مش حنفعك ولا حنفع غيرك
محمود انتي ازاي تنطفئ الكلمة دي
سلوي طلقني انا عندي كرامة وعمري ماحنسالك كلامك ده ابدا
محمود بقولك ايه يابنت الناس انا مش ناقص دلع بنات ماسه انا دلعتك كتير اوي
سلوي بردو حطلقني بليل ترجع ومعاك المأذون ودخلت علي غرفتها
______
اتصل محمود بشريف حكاله اللي حصل
شريف طيب انا جيلك وقفل هي جوازة منظورة انا عارف
سلمي في ايه سلوي ومحمود اتخانقوا واختك عايزة تطلق
سلمي ايه تطلق ليه حصل ايه
شريف يلا قبل مايتهور ويعملهابجد
_______
رجع شريف وسلمي علي بيت محمود
شريف ادخلي شوفي اختك وهديها وانا حقعد مع محمود
شريف ايه اللي حصل
محمود جننتني مش عايزة تقتنع انها مريضة ولازم تتعالج
شريف انتوا لسة
محمود اه لسة وكبرت دماغي وعاملتها علي انها طفلة لسة مش فاهمة بس هي لازم تفهم انها زوجة ولازم تتحمل المسؤولية مبقتش عيلة صغيرة بتاعت زمان سلوي عندها ٢٢سنة يعني مش طفلة البنات بتتجوز عندها ١٧سنة فاهمين كل حاجة اناحاولت معاها كتير انا نفسي اخلف نفس في عيل ده مش من حقي
شريف حتسبها كده لوحدها ملهاش حد
محمود هي اللي طالبة الطلاق مش انا
سلوي ولسة مصممة طلقني
سلمي انتي اتجننتي يأسلوي
شريف محمود ده طلاق مش لعب عيال
سلوي خلصتوا بردو حطلقني
لو راجل طلقني
محمود انا راجل وحطلقك يأسلوي
شريف بس يامحمود كفاية
محمود عايزة تكافئ حاضر واتصل بسكرتيرة مكتبه هدير تجببلي مأذون من تحت الارض ربع ساعة ويكون عندي
_______
بعد ربع ساعة رن جرس الباب فتح محمود
المأذون السلام عليكم
محمود وعليكم السلام
المأذون مبروك انشاء الله
محمود لاده طلاق ياامولانا
المأذون ومين اللي عايز يطلق بقي
محمود انا
المأذون شفت ايه في الدنيا انت ولا في الجواز عشان تكره وتطلق
محمود اتفضل اعد يامولانا
المأذون ياجماعة إجراءات الطلاق مش بتاخد وقت بس حضيع مستقبلكم
محمود خلص احنا متفقين علي كل حاجة
سلوي مردتش وسكتت
بعد الانتهاء من إجراءات الطلاق
محمود انتي حتقعدي في الشقة انا حيسببهالك
سلوي أغمضت عينيها وكأنها طفلة صغيرة فقدت الامان بدأت في البكاء
محمود خد شنطته وخرج من البيت
سلوي لنفسها كان لازم يعمل كده واكتر متجوز طفلة انتي تعبني وزهقتي وهو كان مستحملك وتذكرت ذكرياتهم مع بعض
________
بعد اسبوع ذهب شريف الي بيت سلوي
سلوي عامل ايه ياشريف
شريف انا تمام انا موجود لو احتجتيني
سلوي لا انا خلاص مش محتاجة مساعدة من حد انا اشتغلت وحصرف علي نفسي اه وقول لمحمود الطفلة خلاص كبرت وفهمت بس كانت محتاجاك كانت فكراك بتحبها ومتمسك بيها اكتر من كده
شريف انا
سلوي خلاص ياشريف الكلام مش حيفيد احنا أطلقنا وانتهينا خلاص
__________
بعد عدة أشهر
محمود سلوي بقت قوية جبارة مبقتش الطفلة بتاعت زمان اللي اتجوزتها وحبتها
شريف انت ضيعتها من ايدك
محمود كان لازم يحصل كده عشان انا انسان مش ملاك انا ليا طاقة للتحمل
شريف تعالي نروح النادي اهو تغير جو
محمود ياريت انا زهقان اوي
شريف بضحك وكأنه مدبر المقابلة
_______
ذهب شريف ومحمود علي النادي
شريف شافها اممم تعالي نقعد هنا
محمود ايه هنا يعني هنا في سكر يعني
شريف خلاص بقي انت ايه كل حاجة تحقيق ايه ده ده سلوي هنا
محمود يارب صبرني
شريف ازيك ياسلوي
سلوي ازيك ياشريف
محمود ازيك ياسلوي خير ايه التغير المفاجئ في شكلك وكلامك ده
سلوي اممم بدأت اهتم بنفسي وبشكلي مبقتش البنت الضعيفة اللي انت تعرفها اشتغلت واعتمدت علي نفسي عشان تعرف أن الطفلة اللي انت تعرفها كبرت خلاص ونضجت
محمود باندهاش ورمش بعينيه عدة مرات ليستوعب الموقف
شريف سلمي جت اعدي ياسلوي
سلوي لا مش حينفع معايا صحابي اممم من ايام الجامعة
شريف باستفزاز بمحمود خليهم يجو يقعدا معانا
سلوي تمام وراحت ونادت عليهم
حنان ازيك يامحمود عامل ايه
محمود عاملة ايه يا حنان
معتز ازيك يامحمود
محمود اهلا ازيك يا معتز
شريف اعدوا انا عازمكم علي الغدا
حنان وهي مستغربة من وسامته طبعا موافقين
شريف تمام
بعد شوية
سلوي تعالي نروح نتمشي شوية
معتز يلا انا كمان زهقت اوي
محمود بغيظ انا حروح اتمشي شوية
شريف اه طبعا وفهمت أن خطته نجحت
سلمي تمام
________
ذهب محمود الي الكافيتريا اتجه بعينه ناحية التي تجري أمامه كأنها تحاول إثبات نفسها أمامه بجدارة
معتز كفاية جري يابنتي انتي ايه بتنقمي ولا ايه
سلوي بضحك أجري وانت ساكت وفجأة وقفت
محمود بسخرية مالك تعبتي ولا ايه
سلوي وانت مالك
معتز استني حشيلك ممكن جالك شد عضل
محمود بصله وشال أيده انا حشيلها
معتز باستغراب من تصرفه
سلوي نزلني بقولك نزلني
محمود حاضر بس لما نشوف الاول فيها ايه
سلوي وانت مالك اصلا
محمود حشوف فيها ايه مش حاكلها مدي رجلك هنا
سلوي وكأنها ضعفت امامه كانت تنظر له بحب اشتياق
محمود تمام مفبهاش حاجة
سلوي بللت شفاهها بلسانها عامل ايه
محمود تمام
سلوي وكأنها تلعثمت
محمود في ايه عايزة تقولي حاجة
سلوي ابدا ولاحاجة
محمود انا حسندك لحد هناك
سلوي هزت راسها بالموافقة
_____
معتز سلوي وقعت وهي بتجري ومحمود شالها ودلؤتي ببتخانقوا مع بعض
شريف طيب تعالي وكأنه يحذره
معتز بخوف طيب
شريف حنان كلي
حنان اه باكل
سلمي احترم نفسك احسنلك
شريف هو انا عملت حاجة
سلمي البت حتاكلك بعينيها
_______
اتصلت سلمي شريف رد
سلمي انت عاجبك اللي عملتوا النهاردة
شريف يارب علي النكد دي سابع مرة تساليني السؤال ده
سلمي البت كانت حتاكلك بعبنيهاعجباك اوي
شريف عينيا مابتشوفش غيرك
سلمي بفرحة عارفة والله اه صح الخطة بتاعتك مش كويس ولا ايه
شريف مش عارف بس احنا لازم تجمعهم مع بعض بأي طريقة
________
ذهبت سلوي كالعادة الي عبادة طبيبها النفسي
الدكتورةحصلك ايه لما شوفتي
سلوي كان واحشني اوي كان نفسي احضنه ادخل جوة ضلوعه
الدكتورة طيب احنا بنتعالج بقالنا اكتر من ٣شهور من ساعة منفصلتم تقريبا
سلوي أيوة
الدكتورة حسيني بايه بظبط لما شفتي كان نفس الخوف هو هو ولا راح
سلوي لا مكنتش خايفة منه
الدكتورة وايه كمان حسيني انك ست ولازم ليكي حقوق
سلوي أيوة ندمت اني كنت غبية بسبب الخوف الفظيع اللي كنت معيشة نفسي فيه
الدكتورة جوزك ببعجبك كراجل ولا كسند واب
سلوي الاول كان سند أيام الخوف دلؤتي طبعا كحببب
الدكتورة يعني دلؤتي لو قرب منك مثلا حتعملي ايه
سلوي ده حق من حقوقه وانا كمان حبقي مبسوطة
الدكتورة طيب انا شايفة أن في تقدم كبير
اخر سؤال لو رجعلك حتوافقي
سلوي لا مش حينفع مع اني بحبه
الدكتورة تمام نتكلم الاسبوع الجاي
سلوي شكرا عن اذنك
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close