اخر الروايات

رواية اللصة التي احبتني الفصل التاسع عشر 19

 

 رواية اللصة التي احبتني الفصل التاسع عشر 19 

اللصة التي احبتني⁦❤️⁩ الفصل التاسع عشر
خرجت سلمي من غرفة شريف بعد ان علمت بان امير وصل
شريف بتاففف مفيش فايده وخرج بعدها
امير ازيك ياسلمي
سلمي انا تمام
محمود بضحك وغمز لشريف ايه النظام
شريف هز راسه ولا حاجه
امير بغيظ ازيك يا استاذ شريف
شريف انا حمشي بقي عشان مروة عايزه ترتاح
محمود خليك اتغدي معانا
سلمي بللت شفاهها بلسانها من التوتر
امير ممكن يا محمود ننزل نجيب الشبكة امتي
شريف طيب يا محمود انا حنزل بقي يلا يامروه
مروه يلا عشان تعبانه وعايزه ارتاح شويه
محمود بعد ان فهم ماشي ياشريف حكلمك
شريف تمام وفتح الباب وخرج
امير انتي كويسه شكلك تعبان
سلمي لا ابدا بس مصدعه شويه
امير ها مقولتليش يا محمود حنجيب الشبكة امتي
محمود والله دي حاجه تحددها انت وسلمي
امير تمام ايه رايك ياسلمي
سلمي وكان تفكيرها كله عند شريف ومروه
______
عند شريف ومروه في السياره
شريف هنا البيت مش كده
مروة ايوه تصبح علي خير اممم وهي بتعدل بحجابها بتوتر
شريف مالك في حاجه
مروة مش معقول مش حاسس كل ده انا
شريف بصي يامروه انا مش عايز اظلمك معايا
مروه عمرك ماحتظلمني انا بقالي شهور معاك مش بفكر غير فيك
شريف طيب ممكن نتكلم بكره عشان تعبان دلؤتي ومش شايف خلاص
مروة تمام ونزلت من العربية دخلت بيتها
شريف طلع بالعربية وهو يزفر بقوة
_______
في صباح اليوم التالي بعد الانتهاء من وجبه الافطار
محمود انا حنزل بقي ياسلوي
سلوي ماشي ياحبيبي
محمود سلام سلام ياسلمي
سلمي مع السلامة يا محمود
______
في شركة الزيني وبالاخص مكتب محمود
دلفت الي مكتبه امرأة في العشرين من عمرها حيث كانت ترتدي تايبر اسود قصير وكأنه مفصل خصيصا لها يظهر كل منحنيات قوامها ببراعة مع حذاء من الكعب العالي كانت تترنح يمينا ويسارا بجسدها الرشيق وقفت فجأة قائلة أنا دارين الجارحي
محمود وهو تحت تأثير ماراه اهلا وسهلا بيكي معانا ها مصطفي قالك حتعملي ايه
دارين أيوة فهمت كانت تكتب ملاحظاته باهتمام بينما كان محمود شارد مع رائحة عطرها حركة شفاهه وهي تتكلم تستفزه بشرتها الصافية شعرها الأسود الطويل
دارين حضرتك تطلب مني حاجة تاني
محمود لاابدا تقدري تروحي
_______
خرجت دارين من مكتب محمود اتصلت بصديقتها نورهان
نورهان ها عملتي ايه
دارين حتة واد جامد بشكل يخربيته قمر شبه النجوم اللي بتطلع علي المجلات
نورهان مفيش حاجة لينا
دارين لا بعينك بس شكله كده حيقع قريب عليه بصات وعيون يخربيته قمر
نورهان لازم اشوف واعاين بنفسي
دارين قولتلك بعينك ده خلاص بقي في قايمتي
نورهان باجامد انت
دارين طيب انا حقفل عشان شكله جه
دارين استاذ محمود اتفضل وهي سارحة في وسامته شكله جسمه بدلته عطره اقترب من مكتبها
محمود انا خارج عشان عندي اجتماع برة انا بكلمك روحتي فين
دارين لا ابدا انا معاك
محمود طيب عايزك تتعلمي بسرعة عشان حتخرجي معايا بعد كده
دارين تمام
محمود طيب انا حمشي بقي وانتي متتاخريش بكرة
دارين حاضر
_________
رجع شريف علي شقته ورمي سترته بإهمال
جلس علي الكنبة ووضع يده علي راسه
فجأة رن هاتفه رد
شريف اغمض عينيه وتنهد كلمة واحدة خرجت من فمه اسف
سلمي لم تفهم في بادئ الأمر ولكن كل ماتفهمه وتحس بيه انها بتحبه وبدأت في البكاء
شريف انا حقفل عشان متضايقيش اكتر من كده
سلمي لا لا ارجوك خليك
شريف مالك ياسلمي في ايه
سلمي مخنوقة و
شريف وايه
سلمي عملت كده ليه الصبح معايا ليه بتحاول تلعب باعصابي ليه بتحاول تضايقني طول الوقت انا نسيتك خلاص وحتجوز وبحبه
شريف بتهكم حتتجوزي وبتحبيه عشان كده كلمتيني انتي بتحبيني ياسلمي وانا كمان بحبك ومش قادر انساكي
سلمي قفلت التليفون واعدت تعيط
_______
رجع محمود علي البيت لقي اوضة نوم سلمي منورة لم يهتم اكيد بتكلم امير
دخل اوضته لقي سلوي نائمة علي السرير
سلوي انت رجعت
محمود اه
سلوي طيب طفي النور عشان تعبانه اوي
محمود انتي علي طول تعبانه وايه الجديد
سلوي لم تهتم ورجعت نامت تاني
_______
اتصل امير بسلمي ردت
سلمي أيوة ياامير
امير مالك انتي لسة مصدعه
سلمي انا بس تعبانة من الشغل مش اكتر وكمان حنام
امير بكسفة طيب انا كمان حنام عشان شغلي
________
كان شارد وكأنه في عالم اخر سال نفسه هل لامرأة أن تمتلك كل هذا القدر من الأنوثة والجمال نفض عن رأسه هذه الأفكار
والتفكير بها مستحيل راي التي تنام بجانبة كالطفلة حيث كانت ترتدي منامة وردية قطنية تغطي أسفل أرجلها
محمود قومي
سلوي في ايه انت كويس
محمود انتي عاملة كده ليه في نفسك
سلوي عاملة ايه وبصت للبسها مش فاهمة
محمود بضحك ابدا ياسلوي المشكلة انك مش فاهمة
سلوي انت عايز ايه مصحيني من النوم ليه
محمود نامي نامي احسنلك واحسنلي
_________
في صباح اليوم التالي بعد أن انتهي من ارتداء ملابس ووضع عطره المميز خرج اتجهه الي باب الشقة
سلوي مش حنفطر
محمود مليش نفس
سلوي ماله ده فاهمة حاجة
سلمي حصل حاجة بينكم
سلوي ابدا والله
سلمي طيب تعالي معايا ومسكتها من ذراعها
سلوي في ايه يابنتي مالك
سلمي بصي كده في المراية دي سلوي اللي كان اي حد حيتجنن عليها ايه اللي جرالك اهملتي في نفسك ليه ايه شكلك ده ايه شعرك ده وايه لبسك ده وفوق كل ده خايفة منه ومش بتدي حقوقه لازم يتخنق ويبص برة بصي كده شاب زي محمود وسيم ناجح اي بنت لازم ترسم عليه حتي لوكان متجوز في ناس هواية عندها خراب البيوت العمرانة وأنها تاخد واحد متجوز من مراته فهمتي
سلوي هزت راسها فهمت
سلوي عندك حق انا أهملت في نفسي كتير اوي
سلمي طيب ايه رايك ننزل نعمل شوبينج وانا حاخد إجازة النهاردة
سلوي بفرحة ماشي حروح البس بسرعة
سلمي أعدت تضحك عليها وعلي طفولتها
________
ذهبت سلمي وسلوي علي بعض المحلات
سلمي ده حيبقي جامد عليكي حتدوخي
سلوي انا البس ده ده مفتح من كل حته
سلمي ها قولنا ايه
سلوي خلاص تمام
سلمي لسة حخليكي تعملي شعرك اممم تغيري لونه احسن عشان وشك شاحب اوي شكلك مرهق اوي هوانتي عاملة شعرك كده ليه يابنتي
_______
رجعت سلوي وسلمي علي البيت
بعد انتهت سلوي من لبسها وشعرها ومكياجها
سلمي بس انا خلصت كده الراجل حبتهبل لما بشوفك
سلوي انا خايفة اوي
سلمي لامتخافيش هو حيفهمك انك عاملة كده عشانه
سلمي انا حروح لامير مستنيني وانتي ااعدي مع جوزك استنيه
سلوي طيب بس متتاخريش
_______
عند شريف خبط باب شقته فتح الباب
وكانت المفاجأة له سلمي

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close