رواية اللصة التي احبتني الفصل الثامن عشر 18
اللصة التي احبتني الفصل الثامن عشر
امير بفرحة تمام انا حاجي اتقدملك من اختك وجوز اختك
سلمي انا ببكاء ماشي موافقة تعالي النهاردة
امير بفرحة تمام
________
ذهبت سلمي لبيت سلوي
سلوي سلمي حبيبتي اخيرا جيتيلي تعالي اتفضلي
سلوي اعدي ياحبيبتي
محمود بكسفة وبث في الأرض ازيك باسلمي انا
سلمي مش وقته انت ملكش ذنب الذنب ذنبي اني صدقته
سلمي محمود انا جاي عريس
محمود ايه عريس
سلوي ربنا يفرحك ياحبيبتي
سلمي يارب ربنا يستر المرة
سلوي خير انشاء الله
محمود طيب انا موافق أقابله بعد ماحس أن شريف دمرها اسمه ايه
سلمي اسمه امير كان شغال معاي في الفندق انا متشكرة اوي يا محمود
محمود لا انتي حتقعدي معانا بقي
سلمي بس انا
محمود حاجاتك فين وقاصد أنه يحرجها
سلمي بكسفة عند شريف
سلوي ليه مالك وماله بعد اللي عملوا فيكي
محمود استنيى ياسلوي نفهم
سلمي انا اصلا مش فاهمة
محمود فهم انها لسة بتحبه طيب ياسلوي خديها عشان تجهز نفسها عشان العريس وقفل الباب واتصل بشريف
شريف مش فاهم انتي ده حصل
محمود انت فين
شريف مع دكتورة مروة
محمود معرفش فجأة قالتلي انا موافقة علي العريس اللي متقدملها
شريف هو مين
محمود امير شغال معاها في الفندق
شريف الواطي وفجأة افتكر انها اكيد شافته مع مروة لان الفندق بجانبه كافيتريا صغيرة
شريف طيب انا جيلك
محمود طيب انا حطلع تاني عشان متتخنقوش مع بعض
شريف طيب
_______
بعد شوية وصل شريف علي بيت محمود
شريف هي فين
سلوي انت ايه اللي جابك عايز منها ايه تاني
محمود جوة في الاوضة هششش خليهم يتناقشوا مع بعض
دخل شريف غرفة سلمي
سلمي اطلع برة مش عايزة اشوفك قدامي وضربته علي صدره انا بكرهك بكرهك
شريف عايزة تتجوزي باسلمي
سلمي أيوة حتجوز وانت حتبقي مش اكتر من ماضي مؤلم ليا
شريف انا ماضي كنتي بتعملي ايه في الفندق النهاردة وطلعتي من الفندق لقتييني اعد مع مروة فغبرتي مش كده
شريف تمام انا حسيبك تتخطبي لحبيب القلب امير اليقين لبعض اوي وفي الاخر انتي ليا
سلمي انت لو اخر واحد في الدنيا لا يمكن حبقي ليك
شريف ماشي باسلمي انا موافق اتجوزي وعيشي براحتك وخرج
محمود خلاص اهدي قالتلك مش عايزاك
شريف متجيش ورايا يا محمود
محمود استني بس
شريف انا حذرتك
_______
في المساء وصل امير وأهله علي بيت محمود وسلوي
سلوي اهلا وسهلا
امير اهلا بيك
سلوي اتفضوا تعالي ياسلمي
والدته ماشاء الله عروسه زي القمر
امير ايه الجمال ده كله
سلمي شكرا وجلست بجانبه
محمود بخنقة طيب نتكلم في المفيد
والد امير احنا اهم حاجة عندنا سعادتهم وانا شايف أن في قبول بينهم طيب نفرا الفاتحة
محمود نفرا الفاتحة
_________
في سيارة شريف أمام منزل محمود
شريف اخيرا قرر أنه ينزل رن جرس الباب
محمود انا حفتح وهو مندهش شريف
شريف دخل اعتذر علي التأخير انا اسف لاني جيت متاخر و
محمود تعالي معايا باشريف
شريف استني لما اسلم علي العروسة الاول مال علي رأسها وقام بتقبيلها وكأنه يودعها ونسي الذي يستشيط غصبا بجانبها قائلا :مبروك ياانسة سلمي عقبال الفرح انشاء الله
سلمي بدموع وقهرة متشكرة اوي لذوقك ياشريف باشا انشاء الله اول المعزومين
شريف انشاء الله مبروك يا عريس وغاب عن الأنظار ونسي التي تموت من غضبها وحبها له
نزل شريف ركب عربيته ووره محمود
محمود ياقلبك ياأخي ليه عملت كده وكمان جايلها في يوم زي ده
شريف كده احسن انا كده مطمن عليها احسن ماتبقي معايا وهي بتشفق عليا وبعدين انا جيت عشان كانت وحشاني
محمود بس انت لازم تقولها الحقيقة مش من حقك انك تخفي عليها انك مريض
شريف مابحبش اشوف الشفقة في عيون حد هي لسة صغيرة وقدامها لسة مستقبل إنما انا خلاص انتهيت
محمود بس انت كده حتعذبها اكتر
شريف خد مراتك روحوا في اي مكان غيروا جو الروتين الخنيق اللي انتو فيه ده عيش معاها كل لحظة متزعلهاش منك ابدا سلوي بتحبك
محمود قام باحتضانه وكان يودعه
شريف خلاص بقي ايه في ايه انا كويس متخافش عليا انا طيارتي بكرة حسافر عشان ابدا العلاج
محمود حاجي بكرة اوصلك
شريف لو عرفت أن سلوي عرفت وقالت لسلمي مش حرحمك
______
في صباح اليوم التالي
امير وافق انك ترجعي تشتغلي تاني
سلمي بفرحة بجد
امير ممكن اعرف شريف كان هناك بيعمل ايه وعايز منك ايه تاني
سلمي مانا استغربت زيك بظبط
امير طيب باسلمي انا حروح علي شغلي عشان المدير حاططني في دماغه
سلمي بعدم اهتمام ماشي
_______
محمود ده شريف سافر النهاردة الصبح علي لندن انا روحت وصلتوا المطار
سلمي بحيرة وخوف طيب انا حنزل عشان الشغل انا حرجع تاني
محمود طبعا اكيد اتفضلي
دخلت سلمي غرفتها ببكاء ماشي باشريف عايز تبعد عني كده حترتاح ومسحت دموعها ونزلت راحت شغلها
في الفندق
المدير سلمي واقفة كده ليه في عندنا سياح برة عايزين يتفرجوا علي أهم مناطق اسكندرية
سلمي طيب انا حروح اهو
عدت الأشهر صعبة علي سلمي مابين حبها لشريف فراقه
______
بعد انتهاء العملية في غرفة شريف
شريف انا حاسس بس اني تعبان شوية
مروة طبعا انت بتستهون دي عملية
شريف عايز اكلم محمود
مروة ارتاح انت تحت تأثير المخدر لسة
شريف انا عايز انام وارتاح حاسس اني تعبان
______
رجع شريف من لندن بعد انتهاء عمليته
سلمي اخيرا شافته مش مصدقة نفسها بس جاي مع مروة
محمود حمد الله علي السلامة ياشريف ايه المفاجات دي وحضنه ليه مقولتليش
شريف محبتش اتعبك
سلوي حمد الله علي سلامتك
شريف الله يسلمك
محمود ادخل غير كده واغسل وشك واحنا مستنيك ازيك يا دكتوره منورانا
مروة متشكره اوي
شريف بضحك طيب
سلمي قررت انها تخرج من اوضتها وتسلم عليه لانه كان واحشها اوي
دخل شريف يبدل ملابسه بعد أن فقد الكثير من شعر رأسه وزنه كانت تراقبه عن بعد نفس الوسامة والجاذبية بعد ان انتهي خرج من الغرفة
سلمي بتهكم ازيك ياشريف باشا
شريف بلهفة واشتياق انا تمام عن اذنك ودار لها ظهره
سلمي مبسوط مع الدكتورة مروة
شريف اتهجه ناحيتها بضحك ولؤم وده يهمك في ايه انتي مش اتخطبتي خلاص وبتحضري لفرحك وبعدين انا مبسوط معاها
سلمي اممم عشان كده شكلك تعبان وخاسس علي فكرة هي مبتاخدش بالها من صحتك ولا ايه وايه الكاب اللي انت لابسه ده وحش اوي
شريف هي اللي جايباه وعاجبني اوي
سلمي طيب انا سألت عليك عن اذنك بقي
سحبها شريف من خصرها وحاوطها بين ذراعيه وبين الحائط
شريف انطقي وقولي انك بتحبيني ومش قادرة تبعدي عني
سلمي ببكاء اه اه بحبك
اقترب شريف من وجهها مال علي شفتيها باشتياق وحب يد علي وجهها واليد الأخري تمشي علي منحنياتها بوقاحة
شريف خاف أن يضعف أمامها وينكشف أمره روحي احسن
سلمي بعد استسلام انت بتعمل معايا كده ليه سبتني يوم الفرح واتخطبت لغيرك وانت خطبت غيري ودلؤتي بترجعني ليك وفجأة بتسبني انت اناني اوي ياشريف
مروة شريف شريف موبايلك ببرن تعالي
شريف هششش واخدها في غرفة اخري وقفل عليهم الباب
سلمي صوت صدرها يعلو يهبط مثل الطبل عمري ماحسامحك
شريف بوقاحة وجرأة عمرك ماحتنسيني ابدا واقترب منها مرة ثانية لازم تسمعيني
سلوي تعالي باسلمي امير جه
سلمي عن اذنك امير بره