-->

رواية اللصة التي احبتني الفصل السابع عشر 17

 رواية اللصة التي احبتني الفصل السابع عشر 17

     

     رواية اللصة التي احبتني الفصل السابع عشر 17 

    اللصة التي احبتني ⁦❤️⁩ الفصل السابع عشر
    سلمي متحطش ايدك عليا اوعي تلمسني ولاحظت ان مفيش غيرهم في المكان وقامت من مكانها ودخلت علي الحديقة
    شريف راح وراها عندك حق تعملي كده واكتر انا السبب في اللي انتي فيه
    سلمي حصل خير تقدر تمشي
    شريف حصل خير بالسهولة دي
    سلمي عايزني اقولك ايه اقولك انا عايز تقرب مني تاني وبعدين تسبني بس انا بعد كده اللي حبدا مش حخلي حد يضحك عليا انا اضحك عليا مرتين ياه اد ايه انا كنت مغفله كنت مصدقاك انك بتحبني عندك حق ازاي تتجوز واحدة زي نصابه وحراميه انا بعد كده اللي هذا كسبانه انا خلاص نسبتك وحب ابدا من جديد
    شريف انتي كدابه انا هنا واشار علي قلبها ومش حطلع منه ابدا
    سلمي كنت كده لما سبت احمد وفي الاخر نسيته
    شريف مسك ذراعها متجبيش سيره راجل غيري علي لسانك انتي بتحبيني ومش قادرة تنسيني
    سلمي مسكين صعبان عليا اوي من اللي حتشوفه مني
    شريف خليكي اد كلامك واتكلمي علي قدك
    سلمي حخليك تموت من غيظك عشان حتشوفني كل يوم مع راجل غيرك
    شريف ميعملش كده غير الساقطات وبس
    سلمي صفعته علي وجهه وسقطت منها بعض الدموع
    شريف انا اسف
    سلمي مش عايزه اشوفك تاني ابعد عني
    نادت عليه مروه
    مروه شريف شريف وهزت راسها لسلمي اهلا وسهلا انتو تعرفوا بعض
    شريف معرفة قديمه
    نادر شريف بيه ازيك جيت امتي
    شريف من شويه عن اذنكم اه زي ماجيت انسه سلمي رجعها
    نادر بلؤم اتمني
    شريف يلا للدكتورة مروة عشان اوصلك
    سلمي بغيظ أنا عايزة اروح
    نادر اممم تمام وهو انتوا انفصلتوا ولا ايه كنتوا متجوزين
    سلمي اها انفصلنا
    نادر اتفضلي اركبي العربية
    سلمي انا عايز ابقي لوحدي
    نادر تمام مش حصغط عليكي ومشي وهو يتمتم مسيرك تبقي تحت ايدي وساعتها حتصعبي عليا اوي من اللي يحصل فيكي واتصل بزياد البرهامي
    زياد ها اخبار البنت ايه اللي قولتلي عليها
    نادر لا حتعجبك اوي اجمد واحدة بس هي دماغها ناشفة شوية
    زياد نلينها الكل ببضعف قصاد الفلوس
    نادر اكيد اخبار الالماس ايه انا دخلتهولك الدور عليك بقي
    زياد متقلقش انا ختصرف المهم البنت اللي قولتلي عليها
    نادر حيحصل وقفل
    ________
    في صباح اليوم التالي نزلت سلمي من البيت لكي تبحث عن وظيفه لقت شريف مستنيها
    سلمي انت انت عايز مني ايه
    شريف انتي اللي عايزة مني عايزك تكملي في القضية
    سلمي بخوف مش حيحصل
    شريف طيب براحتك بس عايز اقولك حاجه نادر ده قواد عارفة يعني ايه يعني حتبقي زي مراته حييبعك لاي حد
    سلمي بقشعرة في جسمها طيب حتعمل ايه
    شريف حبقي اكلمك ومشي وسابها
    سلمي انتي اللي حضرتي العفريت تصرفي بقي لوتعرفي انا غلطانة اني كلمته
    ________
    جلست تنتظر مكالمته بفارغ الصبر
    شريف رديتي من اول جرس كده علي طول
    سلمي حنعمل ايه معةالزفت ده
    شريف الزفت ده حطك في دماغه خلاص
    سلمي بخوف يعني ايه
    شريف يعني تجيبي هدومك وتيجي تقعدي عندي
    سلمي ده بعينك
    شريف لا تعالي انا مستنيكي لية فاكرة البيت
    سلمي قفلت التليفون غبي وشعرت بالخوف الشديد باتري حيعمل فيا ايه
    ________
    ذهبت سلمي علي ببت شريف
    شريف فتح الباب اهلا ادخلي وخد منها الشنطة
    سلمي لا انا حدخلها انا جييت عشان اساعدك في القضية مش اكتر كان ممكن اروح لسلوي ومحمود بس مش عايزة اضايقهم
    شريف طيب اعدي
    سلمي من هنا ورايح انا آنسة سلمي وانت شريف باشا
    شريف بضحك طيب اعدي يانسة سلمي ابلعي ريقك
    شريف تشربي ايه ياانسة سلمي
    سلمي اي حاجة
    شريف طيب خلينا نتكلم عن القضية احنا مش حنعرضك خالص لاي خطر انا اللي حنفذ الموضوع ده
    سلمي بلهفة طيب وانت كده حتتعرض للخطر قصدي يعني
    شريف بضحك خلاص روحي نام يلا
    سلمي لم تعره أي أهمية وذهبت علي الغرفة
    اتصلت مروة بشريف وكأنها معجبة بيه
    مروة بتاخد الدوا
    شريف انا كويس والله متخافيش عليا
    مروة حشوفك بكرة
    شريف اكيد انا جيلك بكرة
    سلمي بغيظ وقفلت الباب
    شريف امممم شكلك كده جيتي في وقتك يامروة
    ________
    عند سلوي ومحمود
    شريف بعت رسالة لمحمود سلمي عندي
    محمود بضحك ماشي باشريف حستني اشوفك وتحكيلي متنساش تاخد الدوا وخبي منها
    شريف بضحك حاضر
    محمود فرحان انك اخيرا مبسوط ربنا يسعدك يارب تصبح علي خير
    شريف وانت من اهله
    سلوي وهي متغاظة بتبعت رسائل لمبن
    محمود الحلوة بتغير ولا ايه
    سلوي هات تليفونك
    محمود خدي بعد مامسح الرسايل
    سلوي ايه ده انا عطيهولي فاضي كنت بتكلم مين يا محمود
    محمود بضحك والمصحف انتي مجنونه حد يعرفك ويبص برة
    سلوي يعني ايه سديت نفسك
    محمود يادي الليلة الهباب
    سلوي اتفضل صالحني بقي
    محمود يارب صبرني وقام باس راسها
    سلوي هو ده صلح انت اتجننت
    محمود من ساعة ماخفيتي ومحدش عارف يلمك اصالحك ازاي
    سلوي اصلح يبقي كده وباست خده
    محمود ده اللي تعرفيه عن الصلح الصلح يبقي كده وحملها ودخل الغرفة
    ________
    عند شريف وسلمي
    سمع شريف صوت في المطبخ
    شريف بتعملي ايه
    سلمي لا ابدا انا بس جوعت
    شريف حتلاقي عندك في الثلاجة اكل
    سلمي اممم طيب مش حتاكل
    شريف لا ابدا انا حنام
    سلمي براحتك ده بيتك وانا ضيفة عندك
    شريف البيت بيتك اعملي اللي يريحك
    بعد ما انتهت سلمي من الاكل دخلت تاخد دش لتنعم بنوم هنيئا وتزيح فكرة أن تفكر به فوجوده معها يوترها
    بعد أن انتهت نسيت أنها اخدت ملابسها معها
    خرجت من الحمام
    شريف بضحك ايه اللي انتي لابساه ده
    سلمي انا لقيت القميص ده لبسته نسيت اخد معايا هدوم
    شريف وعمال يتفرج عليها ومندهش من جمالها كانت جميلة ومثيرة حافية القدمين شعرها مبلل عض علي شفتيه وكأنها قطعة حلوي
    اممممم مقولتليش ليه اجيبلك حاجة تلبسيها من هدومك
    سلمي مش عايزة مساعدة منك انا حروح انام
    شريف ماشي
    _________
    عند خالد ومنال
    منال ازاي عايزنا نتجوز بعد اسبوع
    خالد طيب نخليها كمان شهر
    منال مش هينفع
    خالد مش عايزة نبقي مع بعض
    منال طبعا عايزة بس بابي ومامي حقولهم ايه وكمان لسة معرفوش اني اتحجبت
    خالد ممكن مبوافقوش يعني
    منال لاطبعا انا حخليهم يوافقوا وكمان حبة أننا نبقي مع بعض وكمان انا موافقة علي الحجاب مش معترض ابدا
    بس انا كله جه مرة واحدة اديني فرصة استوعب انا كنت بحبك من زمان أعدت سنين احلم بيك
    خالد باستغراب انا بتحبيني انا ومن زمان
    منال بإحراج انا حمشي
    خالد من غير كسوف اعدي مش قصدي احرجك بس استغربت شوفتيني أمتي
    منال من زمان اوي وانا بحبك وانت مش حاسس بيا
    خالد بفرحة طيب انا حديكي فرصة بس مش حصبر اكتر من كده بصراحة
    منال بضحك انا بحبك اوي
    خالد وانا كمان
    ________
    في الصباح عند شريف وسلمي وهي بتدور في الدرج علي هاتفها
    سلمي ايه دول ده انت عيان
    شريف بخوف وحدهم منها ده عشان الصداع ودي شوية فيتامينات
    سلمي طيب انا حدور علي الموبايل في الشنطة
    اتصلت مروة بشريف
    مروة ها وصلت لفين
    شريف انا جاي خلاص
    مروة طيب مستنياك
    شريف طيب خلاص انا جاي اهو وقفل انا حروح اشوف مروة عشان عايزاني
    سلمي بغيظ طيب
    شريف حاجي مش حتاخر استنيني ومتفتحيش لحد لم ينتظر اجابتها
    ________
    اتصل امير بسلمي ايه يابنتي من ساعة مامشيتي من الفندق ولا اتصلتي بينا وااعبرتبنا
    سلمي لا ابدا بس كان في شوية مشاكل كده
    امير قصدك عشان فرحك ولابهمك ركزي في مستقبلك والداي من جديد
    سلمي ربنا يسهل
    امير ممكن نتقابل عايزك في موضوع ممكن تقابليني
    سلمي بإحراج طيب انا موافقة
    _______
    بعد ساعة ذهبت سلمي علي الفندق لقت امير مستنيها
    امير تعالي باسلمي
    امير سلمي انا اول يوم شفتك فيي تتمنين اني توافقي عليا انا بحبك وعايز اخطبك
    سلمي بص ياامير انا قاطعها حديدي فرصة تفكري محدش بحبك ادي باسلمي ولا حيسعدك غيري
    سلمي مشيت وسابته ومش مصدقة حتدخل في قصة تاني وتتخدع تاني
    امير سلمي سلمي وهي ماشية لقت شريف ومروة تعدين في كافيتريا علي البحر
    شريف بقالي كتير مااكلتش كده
    مروة طيب استني امسح هنا ومسكت منديل ومسحته فمه
    شريف بإحراج شكرا
    مروة بتاخد الدوا
    شريف أيوة
    مروة شايفاك بقيت احسن يبقي في تقدم تستعد للعملية
    اتصلت سلمي ياامير رد ها قولتي ايه
    سلمي انا موافقة نتخطب ياامير

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .