رواية اللصة التي احبتني الفصل الخامس عشر 15
اللصة التي احبتني الفصل الخامس عشر
شريف ورم انا عندي ورم
عادل اهدي بس باشريف حنا لسه في الاول ممكن نستاصله
شريف انا فرحي النهارده
عادل اي مجهود حيببقي في خطورة عليك
شريف طيب والعروسه اقولها ايه حموت وحسببك مش حتكملي كام شهر وحتبقي ارمله
عادل اهدي بس انا حكتبلك علي العلاج ده نصيحه متهملش في صحتك ابدا تحب اتصل بحد يجب ياخدك
شريف شكرا انا حمشي لوحدي انا كويس
عادل اوعي تياس باشريف
شريف مردش عليه وخرج بره الغرفة وبره العياده وهو مش شايف قدامه اتصل بمحمود رد
محمود ايه قالك ايه
شريف تعالي خدني انا تعبان
محمود طيب عشر دقائق وحكون عندك
بعد شوية وصل محمود محمود مالك في ايه
شريف وقع في الارض من كتر التعب
محمود حمله علي كتفه واتصل بدكتور عادل محمود ايوه
يا دكتور شريف تعبان اوي لسه طالع من عندك
عادل شريف عنده ورم في المخ ولازم ميهملش في صحته
محمود فرمل بالعربيه من الخبر بتقول ايه
عادل ممكن يسافر يتعالج حبيقي كويس لسه المرض في اوله
محمود بصدمه وقفل الهاتف وراح علي بيته ونيمه علي السرير بعد شوية شريف بيدا يفوق
محمود بلهفه انت كويس عايز حاجه
شريف انا تمام يابني انت بس اللي اوفر واعد يضحك
محمود كويس اوي انا عرفت
شريف بخوف عرفت ايه
محمود عادل قالي كل حاجه
شريف النهاردة فرحي
محمود مش هينفع تتجوز انت تعبان لازم تكلمها وتفهمها اجل علي الاقل تلاقيها في الفندق دلؤتي مستنيانك
شريف مش حينفع انا حظلمها معايا
محمود بطل تفكر في غيرك فكر في نفسك مرة
شريف تنهد انا حروحلها
محمود انت تعبان بس ارحم نفسك بقي انت مش قادر تصالب طولك
شريف حتمنعني اروح يامحمود عاوز تحبسني
محمود اه لو خرجت ححبسك في البيت حقفل عليك انا معنديش اغلي منك في الدنيا ومسكه حضنه
شريف لازم اروحلها يامحمود
محمود طيب حوديك
شريف وضع يده علي وجهه وزفر بقوة
محمود يلا اهو تلحقها قبل ماتلبس وتحضر نفسها انت قادر تمشي اسندك
شريف مش لدرجادي
_________'
سلمي ها ايه رايك
سلوي تجنني انا حخرج اشوف محمود اتاخر ليه
سلمي طيب روحي هو شريف اتاخر ليه ده الماذون خلاص علي وصول
سلوي اهدي بس زمانه جاي انا حخرج اشوف الوضع حماتك جت
سلمي انا عمري ما شوفتها
سلوي دي ست مخيفة اوي كان جاية تشوف أننا متخانقين ولا لا ومشيت زعلانة لما عرفت أننا كويسين وبنحب بعض
سلمي انتي خوفتيني منها
سلوي لا تخافي ولاحاجة انا نازلة بقي
سلمي طيب
_______
خبط باب غرفتها سلمي ثانية واحدة
والتقطت انفاسها وفتحت
شريف عايزك في كلمتين
سلمي انت ملبستسش ليه
شريف بصوت مخنوق انا اسف ياسلمي مش حقدر انا حاولت كتير نبقي مع بعض بس مش قادر انا وانتي مش شبه بعض خالص مختلفين في كل حاجة انتي تستاهلي واحد احسن مني
سلمي يوم فرحنا بتقولي كده ممكن اعرف انت تفرق ايه عن أحمد هو كمان سابني يوم الفرح ومشي
شريف كفاية متعذبنيش اكتر من كده انسيني خالص زي مانا حعمل بظبط
سلمي بصته بقرف ومشيت وسابته بعدها دخل محمود
محمود خلاص اهدي اهدي وأطفئ الزفته دي وخدها من فمه
شريف روح شوفها متسباش كده
________
نزلت سلمي من علي الدرج الفندق وهي في حالة من الانهيار والبكاء وعيون الناس عليها
سلمي لنفسها كله كان كدب حبه ليا كان كدب زي زي احمد سابني يوم الفرح
وخرجت برة المكان وهي بتعدي الشارع كانت حتصدمها عربية محمود حاسبي ياسلمي ومسكها
محمود انتي كويسة ياسلمي
سلمي اخوك دمرني كان بيضحك عليا سابني يوم الفرح وانا بالفستان مهمهوش كلام الناس عليا عمل زي احمد بظبط
محمود خلاص خلاص اهدي
_______
بعد اسبوع محمود انت كده بتموت نفسك عشان خاطري خد العلاج مش شايف شكلك بقي عامل ازاي سابب دقنك ليه وخسيت كده ليه
شريف مش فارقة
محمود علي فكرة بقي انت مش راجل انت عيل
شريف مش حتستفزني عملت ايه مع سلوي
محمود زعلانة علي اختها وزعلانة مني ومنك
شريف وانت ذنبك ايه
محمود ذنبي اني اخوك ومش حمشي غير لما تاخد الدوا
شريف مش حاخده
محمود طيب باشريف انت اللي اضطرتني اعمل كده وهجم عليه وضربه جائز ده يخليك تفوق وصفعه صفعة تانية وده يخليك تحس وتاخد الدوا
شريف وكأنه راجل محنط خلصت
محمود لا مخلصتش قوم قوم وخده تحت الدش
شريف خلاص خلاص يا محمود
محمود ها حتاخد الدوا ولا لا
شريف هز رأسه
محمود يلا وخرجه من الحمام حتاخد الدوا وحتسافر تتعالج والا باشريف متلومش غير نفسك البس
شريف بتافففف طيب حنروح فين
محمود علي النادي حنغير جو لازم تغير جو وتخرج من الشقة دي
________
في النادي بينما كانت تعمل سلمي بهمة ونشاط كانت هناك عين تراقبها
سلمي اهلا وسهلا اتفضل حضرتك
الزبون انا ادم السيوفي
سلمي اهلا وسهلا لم تهتم طلباتك
ادم بضحك أن هي مجرتش وراه ولا اهتمت بيه مع أنه من أغنياء اسكندرية
ادم طيب هاتيلي قهوة بس مظبوطة زيك كده
سلمي باستغراب من جراته ورفعت حاجبيها عاليا انت وقت الشغل بتاعي انتهي ونادت علي زميلها فارس
ادم انتي شايفة نفسك علي ايه حتة جرسونة
سلمي اممممم انت حتتجن عشان انا مبصلتكش مش كده حتموت أني ازاي مجرتش تحت رجلك
فارس خلاص باسلمي
ادم بضحك طيب اهدي بس ياشاطرة
سلمي طيب انا زي ما قولتلك انا شغلي انتهي ومشيت وسألته
اصحابه اوبا البت فرقعتك
ادم بضحك والله لجيبها تحت رجلي بس هي جامدة اوي
اصحابه ياعم بقي بلاش كدب
ادم رهان
صحابة علي ايه
ادم اممممم شايف العربية دي حتبقب من نصيب حد فيكم لو انا خسرت الرهان
_______
في النادي في الصالة الرياضية
محمود متتعفاش علي نفسك باشريف انت لست تعبان
شريف انا كويس
محمود حروح اجيبلك اكل
شريف استني انا حروح زهقت من القاعدة هنا اوي حتمشي شوية