رواية اخويا وزوجتي الفصل الثاني بقلم دودا حودا
#اخويا وزوجتي
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
دعاء :عمي حبيبي لااااااا
طارق :انا مش عايز صوت عالي
مريم : بعياط مش مصدقه ده كان كويس الصبح
الام:وكان لسه قاعد بياكل دلوقتي يا حبيبي
واتصلت دعاء ب اشرقت وشروق وعرفتهم ونزل محمد بعدها بيومين عقبال ما عرف يحجز وكان طارق دفن باباها
محمد :انا عايز اروح المقابر
اشرقت :انا هاجي معاك
محمد :لا انا هروح لوحدي
وفعلا راح وكانو كلهم قاعدين في البيت عدا اسبوع
محمد :انا هسافر بعد يومين
الام :, بسرعه كده
محمد :معلش يا امي عندي شغل
دعاء : شغل اي انت لسه جاي
طارق : خلي يسافر انتي عايزه هنا ليه
دعاء :نعم مش لما نشوف الورث هيتقسم ازاي
شروق : ورث اي اللي يتقسم مافيش حاجه هتتغير كل حاجه هتفضل زي ما هي
دعاء :مش فاهمه
الام :بس انتو اي معندكوش دم الراجل لسه ميت وانتو بتفكرو تقسموا ازاي
شروق :اخويا طارق هو الكبير وكلامه هيمشي عالكل
طارق :انا هدير كل حاجه وكل وحده هتاخد الفلوس اللي كانت بتاخدها وأبويا عايش
دعاء :ساكت ليه يا محمد
محمد :اللي تشوفوا صح انا معاكوا فيه
وطلعت دعاء شقتها وطلع محمد وراها
محمد :ينفع اللي اتكلمتي فيه ده
دعاء :, ابعد عني ملكش دعوه بيا
محمد :في اي يا دعاء اشمعنا مريم متكلمتش
دعاء :عالشان جوزها هو اللي هيكون معاه كل حاجه انت هتفضل لحد امتي دلدول
محمد :شكرا ليكي يا محترمه يابنت الناس
دعاء : محترمه غصب عنك وابعد عني بقي دلوقتي
ومسكت الموبيل لقت رساله من مريم
مريم : حبيبتي وطي صوتكم شويه معقول الراجل يبقي راجع من السفر جد وتنكدي عليه كده تؤتؤتؤ مش كفايه مش طايق يكمل باقي الشهر
دعاء : بمزاجي يا قلبي انا اللي مش عايزه يعقد مش عالطول جوزي مش طايقني
مريم :ربنا يبعد عني وعنك كل شيطانه يارب بتحاول تخرب البيوت
دعاء :تقصدي اي
مريم:مقصدتش وبعد اذنك بقي اصل طارق دخل الأوضه ومبقاش يحب أن أمسك الموبيل وهو موجود
دعاء :وحيات امي لاوريكي
وتاني يوم صحيت لقت محمد نازل
دعاء رايح فين
محمد :هروح احجز عالشان اسافر
دعاء :خد بالك من نفسك
محمد :, نعم وده من أمتي
دعاء : اخس عليك يا حماده
محمد :اصل مش متعود منك علي كده
دعاء :ولسه يا قلبي ده انا هوريك انهارده دلع عمرك ما شوفته في حياتك هههههههههههه
محمد :وطي صوتك الباب مفتوح
دعاء :كده يا حماده انا زعلت
محمد :دعاء متنسيش أن ابويا لسه ميت
دعاء :وانا جوزي حبيبي وحشني اوي اي حرام ادلع عليه
محمد :يا يا حبيبتي ادلعي برحتك بس جوت الشقه
دعاء :ماشي يا قلبي هظبت الشقه وانزل لماما عقبال ما تيجي
محمد :تمام يا قلبي ونزلت وراحت ضحكت تاني نفس الضحكه وهو سكت ونزلت تحت لبساه عبايه سمرا بس ضيقه اوي وحطاه مكيب خفيف ومن غير طرحه
مريم :انتي اي اصبري طارق ادخل ثواني
الام :اي يابنتي اللي انتي عامله ده
دعاء :عامله اي يا ماما مانا لابسه اسود اهو
اشرقت :اسود اي والمكيب ده اي
دعاء :سامحني يا ماما بس انا واحد جوزي مسافر ومش معقول يشوفني مبهدله كده برضه قبل ما يمشي
الام:صح يا حبيبتي بس الكلام ده فوق في شقتك مش هنا
دعاء :المكيب من امبارح هههههه بس نسيت اغسل وشي
مريم :والله بجد
دعاء :اه بجد
مريم : والطرحه اي في الغسيل صح
دعاء :اي ده هو انا نازله من غيرها يخربيت دماغي والنبي يا ماما هاخد طرحه من عندك
الام:ادخلي خدي
محمد :مساء الخير
الام :مساء الخير يا حبيبي اي حجزت
محمد :لا محجزتش اتصلت وقولت اني هكمل الشهر
اشرقت :والله طيب كويس
محمد :هي فين دعاء
اشرقت :جوا ادخل شوفها يا اخويا
ودخل محمد
دعاء :حبيبي جه وحشتني
محمد :وانتي كمان بقولك في شنطه عالسلم روحي طلعليها
دعاء :, فيها اي
محمد :حجات لزوم السهره
دعاء : هههههههههههه يخربيت فقرك
محمد :بس اسكتي وطي صوتك
دعاء :معلش معلش يا قلبي وخرجت انا طالعه يا ماما اغير العبايه لحسن محمد زعقلي
شروق :اه ماحنا سمعنا صوت الزعيق
الام:اخرسي يا شروق اطلعي يا حبيبتي
وطارق قاعد في الأوضه مش طايق نفسه
طارق :حجزت
محمد :لا محجزتش
طارق :ليه
اشرقت :هو اي اللي ليه ما برحته
طارق :ويخسر شغله يعني
اشرقت :ما كل واحد حر
طارق :هو حر ميرجعش يعيط بقي وطلع شقته وطلعت مريم
مريم :مالك يا طارق
طارق :مالي فيا اي
مريم :والله أسأل نفسك
طارق :مريم انا مش ناقص نكد
مريم :انت بتحب مرات اخوك
طارق :ضربها بالقلم انتي اتجننتي صح
مريم :, انت بتمد ايدك عليا يا طارق
طارق :لما تقولي كلام يطير فيه ارقاب اقتلك مش اضربك بس
مريم :والله لمشي
طارق :في ستين داهيه
مريم :شكرا ومشيت راحت لاهلها وفضل واقف في الشارع عينه علي اوضه نوم اخو وبعدها بعت رساله ل دعاء
طارق :انزلي عند امي دلوقتي عايزك ضروري