رواية اخويا وزوجتي الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا
دعاء :انت اتجننت صح عايزني اسيب جوزي وانزلك
طارق :دعاء لو سمحت انزلي ثواني
دعاء :واقول لمحمد اي مش هينفع هو في حاجه مهمه
طارق :هقولك بس انزلي
دعاء :لا وقفلت النت خليك كده عالنار انا عارفه أن عينك مني
محمد :انتي بتكلمي نفسك
دعاء :لا ياقلبي اصل شوفت حاجه في الموبيل بس تعالي الاكل جاهز
محمد:كويس والله انا جعان اوي والله والباب خبط
دعاء :يادي النيله مين اللي عالباب
محمد :ثواني هروح اشوف واجي
وراح فتح لقاه طارق
محمد :طارق خير في حاجه
طارق :مخنوق ينفع نتكلم شويه
محمد:طبعا انت بتهزر ادخل
طارق :معلش ازعجتك
محمد :عيب تقول كده يابني تعالي
وسمعت صوته دعاء فرحت اوي لبست روب وراحت خارجه
دعاء :حماتك بتحبك احنا كنا لسه هناكل
محمد : بص ليها اي ده ادخلي جوا
دعاء هو طارق غريب يلا يا طارق
محمد :قوم نأكل وبعدين نتكلم
طارق :, لا مش جعان بس كنت عايز دعاء تروح تكلم مريم بكره
دعاء :اكلمها فين مش فاهمه
طارق :اصل هي راحت لاهلها
محمد :ليه كده بس
طارق :مش مهم ليه المهم عايزك ترجعيها البيت
دعاء:والله انا مكسوفه ان اول طلب منك ليا ومش هقدر أنفذوا بس انا مافيش عمار بيني وبين مراتك
محمد :ازاي يعني يا مريم الصبح يا حبيبي هنروح نحبها انا دعاء
دعاء :تاني انا ازاي قولت مش هينفع طيب مش نعرف السبب علشان لما نتكلم نعرف تكلم نقول اي
طارق :مشكله وخلاص يا دعاء بقي
دعاء :راحت مسكت أيدوا طب قوم قوم لازم تاكل معانا والله
طارق :معلش
محمد :والله ما هتطلع شقتك الا لما تاكل
دعاء :اخوك حلف يلا بقي والأكل كل شويه تفصص لمحمد كل يا قلبي ربنا يخليك ليا وكان مكسوف اوي من اخو لانه قاعد وهي كانت متعمده تعمل كده ونزل طارق شقته ونام محمد وقامت لبست الروب ونزلت
خبطت علي طارق فتح وهو في عينه النوم
طارق دعاء وشدها جوا وقفل الباب اي يا مجنونه ده
دعاء :ده جنان وأنك كنت عايزني انزل لامك كان عقل
طارق :اه بس عند امي لو في حاجه محدش هيلاحظ
دعاء :عايز اي يا طارق
طارق :مش عايز محمد يلمسك
دعاء :انت عبيط يعني اي
طارق :انا بحبك اوي يا دعاء ومش عارف ازاي بقول كده بس بقيت بغير واخويا معاكي
دعاء :طارق انا غلطانه اني نزلت
طارق مسكها من أيدها :, بطلي استعباط بقي انتي بتحبني زي ما بحبك
دعاء :حتي لو مينفعش انا متجوزه اخوك
طارق ،:انا عارف انك مش بتحبي
دعاء :, طارق ارجوك انا بحاول انساك ارجوك بقي انساني وطلعني من ...... وراح مسكها طارق وباسها
وهي كانت لابسه الروب راح واقع من علي كتفها وفجاه الباب خبط
دعاء :ينهار اسود ليكون محمد
طارق :استخبي ورا الباب ولما افتح هشوف مين وأدخله اوضه الانتريه وهسيب الباب مفتوح اطلعي عالطول
دعاء حاضر حاضر وفتحت كانت اشرقت
طارق :شروق خير فيه اي
اشرقت :ابدا ماما بتقولك هات ازازه زيت من عندك
طارق :ادخلي خديها من المطبخ
اشرقت :, هي مراتك فين
طارق :ادخلي خدي الزيت واخلصي
اشرقت حاضر طيب براحه
وطلعت دعاء ونسيت الروب في اوضه الانتريه
اشرقت :, احنا هنعمل بطاطس وبرجر ما تيجي تاكل
طارق : لا مش جعان .
اشرقت :هي مراتك فين
طارق :امها تعبانه راحت تشوفها
اشرقت :نعم امها كانت هنا الصبح
طارق :انا عايز انام يلا أنزلي
ونزلت وكلم دعاء عالنت
دعاء :الروب عندك
طارق :بجد كويس
دعاء :هفتح الباب هاتو
طارق :لا سبي معايا انهارده
دعاء:مينفعش
طارق :, بجد عايز اي حاجه من ريحتك
دعاء :, انت مجنون
طارق :بيكي والله ونامت
وفي بيت ام مريم
الام :مش هتقولي مالك برضه
مريم :, مافيش يا ماما طارق نفسيته زفت علشان موت باباه قولت اسيبه
الام :, الصبح تروحي بيتك ازاي تسبي جوزك في وقت زي ده
مريم :معلش يا ماما سبي يهدي وانا كمان
الام:بطلي دلع الصلح تروحي لجوزك وحافظي علي بيتك بيتك هبله
مريم :طيب خليني يومين
الام :لولا عيب كنت قولتك روحي دلوقتي
مريم :,حاضر يا ماما
الام :,جوزك محترم حاولي تحافظي عليه يا بنتي
مريم :حاضر وتاني يوم روحت الشقه فتح طارق
مريم :انا اسفه
طارق :, مريم ادخلي
مريم: الشيطان لعب بعقلي حقك عليا
طارق :, معقول انتي اللي جايه بعد ما ضربتك
مريم :بحبك بقي اعمل اي
طارق :, حبيبتي يا مريم تعالي وبدأ يفكر أنه غلط واي الهبل اللي هو ببعمله ده ومراته احسن مليون مره من دعاء
مريم :انا هدخل احضر الفطار
طارق :وانا هدخل اخد دش ودخلت اوضه الانتريه لقت الروب بتاع دعاء
مريم :روب مين ده واي اللي جابه هنا