اخر الروايات

رواية اخويا وزوجتي الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

 

رواية اخويا وزوجتي الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا 


عاء :وأخو احمد هيعوز مني اي 


مصطفي:طيب ليه طريقه الكلام دي والله عايزك في خير 


دعاء :تقدر تقول في التلفون 


مصطفي :ياريت كان ينفع عالعموم رقمي معاكي ومصلحتك أن شروق متعرفش حاجه 


دعاء :شكرا سلام مش عايزه حاجه 


مصطفي :اه يابت الكلب وراح عند شروق في بيت ماماتها 


الام:مصطفي تعالي يا حبيبي شروق في السوق 


مصطفي :ازيك يا ماما طيب ينفع دي قالت ليا عايزه حاجه قولت اجي اجبها تروح نازله 


الام:عقبال ما اعمل ليك كوبيا شاي تكون جت 


مصطفي :طيب ينفع اشوف اشرقت 


الام :اه يا حبيبي تعالي ادخل وانا هروح اقولها ودخل قعد وبعت رساله ل دعاء انا جيت تحت لو حباه نتكلم ابقي انزلي كمان نص ساعه علشان محدش ياخد باله 


اشرقت :ازيك يا مصطفي


مصطفي :تمام الحمد لله ممكن اتكلم معاكي شويه 


اشرقت :اتفضل 


مصطفي :احمد غلطان ويستاهل قطع رقبته بس هو ندم والله 


اشرقت : اخوك كسرني 


مصطفي : عارف بس ندم والله علي اللي حصل وربنا بيغفر احنا مش هنغفر 


اشرقت :غصب عني والله مش بمزاجي 


مصطفي :بوصي ادي لنفسك فرصه تانيه  واديلو فرصه تسمعي عالفكره أحمد في المستشفي 


اشرقت :اي مستشفي اي 


امصطفي :احمد تعب امبارح وراح المستشفي 


اشرقت :استني هلبس واجي معاك 


مصطفي :يبقي احسن لو روحتي لوحدك 


اشرقت :ماشي انا هقوم اللبس وقامت لبست 


الام :رايحه فين 


اشرقت :رايحه المستشفي يا امي احمد تعبان 


مصطفي :سبيها والنبي يا امي ربنا يهدي الحال 


الام :مش مصدقه أن احمد يعمل كده 


مصطفي :كل شي هيتحل والله ربنا يهدي الحال 


الام:الشاي يا حبيبي 


مصطفي :لا انا هروح اجيب حاجه واجي عالطول 


الام :طيب يا حبيبي وراح طلع عند دعاء الشقه 


مصطفي :اي منزلتيش ليه 


دعاء ::يخربيتك انت اي اللي جابك هنا بقولك اي هصوت والم الناس 


مصطفي فتح باب الشقه :يالله صوتي 


دعاء :قفلت الباب انت عايز اي 


مصطفي :اي هو انا مش زي احمد ولا اي هو احسن مني في اي 


دعاء :ااااه دي لعبه بقي جاي تلعبها عليا 


مصطفي :والله ابدا وهعمل كده ليه بجد انا معجب بيكي من زمان وبصراحه زعلت اوي لما عرفت انك روحتي قولتي لأحمد اني بحبك 


دعاء :بقولك اي انت عبيط مين اللي راحت قالت لاحمد كده 


مصطفي :, ياستي هو اللي قالك زي ما انا بقولك دلوقتي اهو بحبك 


دعاء :تبقي عبيط لو فاكر اني ممكن اصدقك انا وحده حره بحب جوزي والباب خبط يخربيتك اعمل اي دلوقتي 


مصطفي :عادي قولي اني جاي اقولك بحبك 


دعاء :احنا هنهزر امشي استخبي يلا وفتحت الباب كان طارق 


دعاء :طارق خير في حاجه 


طارق :اي مس هدخل 


دعاء :جوزي مش موجود لو في حاجه قولي وانزل عند حماتي 


طارق :وده من أمتي 


دعاء :, هو اي اللي من أمتي ما تاخد بالك من كلامك ومسكت الفون وفضلت تلعب فيه 


طارق :انا بكلمك فيه اي مالك 


دعاء :, عايز اي يا طارق انجز 


طارق :بحبك يا دعاء في اي 


دعاء :, يخربيت دي اسطوانه عايزين مني اي 


طارق :, مش فاهم كلامك 


دعاء :انا وحده بحب جوزي ولو فكرت تطلع هنا تاني اقسم بالله لقول لمراتك 


طارق :واللي بينا 


دعاء : بينا اي يا راجل يا وسخ هو علشان طلقت اختك من جوزها تقول بينا اطلع برا يلا 


طارق :لا فيكي حاجه غريبه 


دعاء :ثانيه كمان وهتصل بمراتك تطلع تخدك من هنا 


طارق :ماشي يا دعاء بس خليكي فكرها 


وراحت تشوف مصطفي 


مصطفي:هو فيه اي 


دعاء :اطلع برا انت كمان يلا من هنا وخرج مصطفي وراحت مسكت الفون وكانت بتسجل ل طارق وبعتت التسجيل لمريم 


دعاء :لمي جوزك بقي شويه ارحموني بلاقرف 


طارق نزل 


مريم:كنت فين 


طارق :كنت عند امي 


مريم :طلقني 


طارق :نعم مش فاهم 


مريم:خد اسمع ده عقبال ما الم هدومي وخد الموبيل وسمع التسجيل بابت الكلب يا دعاء اقسم بالله موتك علي ايدي 


الفصل التاسع من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close