-->

رواية قصة شتاء الفصل السابع 7 بقلم نهلة زغلول

رواية قصة شتاء الفصل السابع 7 بقلم نهلة زغلول

    رواية قصة شتاء الفصل السابع 7 بقلم نهلة زغلول 


    صة شتاء⁦
    ❤️
    ⁩الفصل السابع

    في المكتبة
    اسر عايزة ايه مني بظبط عشان نبقي فاهمين بعض وقام من مكانه
    صفاء اقتربت منه أكثر عايزاك من يوم ماشفتك وانا حتجنن عليك
    اسر اه يعني نعمل علاقة مع بعض
    صفاء اللي تشوفوا
    اسر بصلها باستحكار هو انتي حقيقية مش مقروفة من نفسك
    صفاء انا
    اسر لما خلصتش كلامي بصي بقي يابت الناس ولا واني اشك انك بنت ناس أو بنت اصلا هنا متجيش تاني انا مبحبش المكتبة بتاعتي تتوسخ يلا يااختي يلا وزقها برة
    صفاء ياسمين مش كده
    اسر أيوة ياسمين أنصف وانقي واحدة قابلتها مش زيك يلا يابت من هنا ورماها برة المكتبة
    صفاء وهي تتوعد لياسمين وليه ماشي مش حخليكم تتهنوا ابدا

    """""""""""'''
    رجعت صفاء علي المنزل وهي تستشيط غضبا
    ياسمين اخيرا قررت انها تواجهها
    ياسمين انتي كنتي بتعمل ايه مع اسر في المكتبة
    صفاء ايه يااختي انتي بتقولي انا كده
    ياسمين أيوة بكلمك انتي
    سامية انتي بتكلمي مين كده ومسكتها من شعرها ورمتها علي الارض
    صفاء هجمت عليها وصفعتها علي وجهها عدة صفعات حتي احمر وجهها وبدأت تبان عليه علامات وآثار الضرب من شدة الالم وبدأت في ركلها في باقي جسمها
    ياسمين ببكاء ومش قادرة تقوم من كتر الضرب
    سامية تدخلي اوضتك وفريد ميشوفكيش ده احسنلك ها
    ياسمين هزت راسها حاضر وجاية تقوم وقعت
    صفاء حتمثل بقي بقولك ادخلي اوضتك
    ياسمين حاضر
    سامية حصل ايه مع اسر
    صفاء البت دي شغاله دماغه مش عارفة عملاله ايه
    سامية وادهم حنعمل ايه معاه
    صفاء ادهم هو الحل
    """"""''"'''''''"
    دخلت ياسمين غرفتها نامت علي السرير من كتر التعب والضرب في جسمها ووجها

    بعدها اتصل اسر قفلت التليفون
    اسر مالها قفلت ليه
    علاء ممكن مش فاضية يابني ايه لحقت توحشك
    اسر أيوة طبعا ماشوفتهاش النهاردة
    علاء طيب كمان شوية كلمها ممكن تعبانة
    اسر ممكن

    بعد اسبوع من الانتظار كل يوم في المكتبة والاتصال بياسمين وهي مبتردش عليه
    اسر مش بترد عليا ومبتجيش المكتبة
    علاء ليه مالها ممكن مبتنزلش من البيت أو حبسنها تاني
    اسر لا انا عارفة هي فين

    ""''''''''"''''''''''''
    ياسمين عرفت مكاني منين
    اسر انتي ناسية انك انتي اللي حكتيلي عنه
    ياسمين ياريتني ماحكتلك عنه ولا حتي عرفتك
    اسر انزلي طيب حتقعي من علي الصخور
    ياسمين نزلت وساعدها اسر ونزلها
    اسر مالك في ايه انا عملتلك ايه
    ياسمين معملتش انا اللي عملت في نفسي
    اسر مش فاهم
    ياسمين هنت نفسي كتير
    اسر مال وشك
    ياسمين مش مهم
    اسر خلع الكوفية من علي رقبتها ورفع شعرها ورا ظهرها مين عمل فيكي كده
    ياسمين وحيفيد بايه
    اسر انتي بتسكتي ليه علي اللي بيحصلك ده ليه مبدفعيش عن نفسك ليه مش بتحكي لوالدك
    ياسمين ببكاء مش حيصدقني
    اسر ماسك وجهها متزعليش وحضنها
    ياسمين بعدت عنه انت السبب في اللي انا فيه
    اسر انا ليه
    ياسمين شفتك مع صفاء في المكتبة ولما جيت واجهتها عملت فيا كده هي وسامية
    اسر بعصبية ماشي ياصفاء هي اللي جابتوا لنفسها
    ياسمين مش فاهمة
    اسر صفاء دي واحدة قذرة جاتلي المكتبة اكتر من مرة كانت بترسم عليا وانا أما صدتها
    ياسمين ليه بتعمل معايا كده انا معملتلهاش حاجة
    اسر عشان انتي بريئة ونقية مش شبها
    ياسمين حضنته حنعمل ايه
    اسر اغمض عينيه وتنهد ايه رايك تأكلي ايس كريم وتدخلي السينما
    ياسمين في الشتاء
    اسر أيوة في الشتاء تعالي نتمشي شوية الجو حلو النهاردة
    ياسمين حمشي ازاي بوشي ده الناس حتقول مشوهه
    اسر باسها من خدها مش مهم انتي لسة زي ماانتي قمر
    ياسمين بفرحة بجد انتي بتشفني جميلة
    اسر طبعا لون شعرك الدهبي ولون عينيكي الازرق ولون بشرتك البيضا وشفايفك الحمرة
    انتي أجنبية ولا ايه يابنتي
    ياسمين بكسفة يلا عشان نلحق السينما
    اسر يلا هاتي ايدك

    """"""""''"'"'
    في السينما
    ياسمين مسكت يده وسندت راسها علي كتفه
    اسر بضحك مبسوطة
    ياسمين اوي بس جسمي واجعني
    اسر انا حتصرف في الموضوع ده حجيبلك حقك متقلقيش وحضنها
    ياسمين لم تهتم ورجعت نامت في حضنه

    "''''''''''''''''''''''
    ياسمين انا حمشي بقي
    اسر ركبها تاكسي واتصل بعلاء رد
    اسر هات كده رقم هناء بنت خالتك
    علاء ايه هناء
    اسر عايزة في حاجة
    علاء طيب وبعتلوا الرقم
    بعدها اتصل بهناء مصدقتش نفسها لما اتصل بيها
    اسر عايز اشوفك وهاتي اتنين صحاباتك وتعالي انا مستنيكي حبعتلك العنوان وقفل
    هناء هو في ايه
    بعد شوية وصلت هناء علي المكان
    اسر بصي ياهناء انا عايزك في حاجة انتي عارفة انا بثق فيكي اد ايه
    هناء أيوة في حاجة انا جبت اتنين صحابي اهو زي ماطلبت


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .