رواية اخويا وزوجتي الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا
لحلقه السابعه
بقلم دوداا حوده
اشرقت : انا مش عايزه كلام في الموضوع ده
طارق :طيب تعالي بس نتكلم جوا
اشرقت :لا مش عايزه كلام من اي حد
محمد :, انا عايز افهم مراتي مالها بالموضوع ده
الام : هو فيه اي محدش بيحترم وجودي ليه العقربه اللي فوق قالت ليكي اي بدل ما اطلع اجبها من شعرها
محمد :تجيبي مين يا امي وهي ذنبها اي
ونزلت دعاء وهي بتعيط
دعاء :ليه عملتي كده بس يا دعاء والله انا كنت بعرفك حقيقه جوزك مش قصدي اخرب عليكي
اشرقت :اطلعي برا يا دعاء ومتنزليش هنا تاني
محمد :انا لازم اعرف فيه اي
دعاء :حد اتفضل شوف جوزها بعت ليا اي
محمد :ابن الكلب وازاي متقوليش ليا
دعاء :والله والله مكنتش عايزه مشاكل بس وعملت ليه بلوك ومش بنزل هنا طول ما هو موجود
طارق :انتي كدابه
محمد :طااااااارق
احفظ لسانك
الام :هو في اي احمد باعته
الام :باعت لمراتي انو بيحبها
شروق :لا فيه حاجه غلط
اشرقت :ايوه فيه حاجه غلط هي اللي خليته يعمل كده
دعاء ؛اخرسي قطع لسانك عجبك يا محمد
محمد :بتعرفي تقري خدي شوفي الكلام
اشرقت :وهي هتخلي كل الكلام
محمد :, خالص هاتي الكلام من علي فون جوزك وانا أطلقها حلا
اشرقت :اكيد مسحه مهو واطي زيها
الام : خد مراتك واطلع يا محمد
اشرقت :محمد خليك مصدق مراتك لحد ما تلاقيها موقعه رجاله البيت كلهم مراتك تعبان كبير
طارق :اسكتي
اشرقت :اه طبعا مانت لازم تقول كده انا عايزه نصيبي لاني مش هقعد هنا
مريم :تعالي دلوقتي طيب
الام :خلاص البيت اتخرب والعيال وقعوا في بعض
اشرقت :ولسه أنتي متعرفيش حاجه لو فضلت هنا ولادك الاتنين هقتلوا بعض
مريم :ليه كده اعوذوا بالله
طارق :ماتخسري بقي وادخلي جوا خديها يا مريم
مريم :حاضر يلا بينا يا حبيبتي ودخلت
شروق :بنت الكلب والله ما اصدق ان احمد يعمل كده
اشرقت :عمل وقالي بس هي اللي تعبانه لفت عليه زي ما .....
مريم :زي ما اي كلمي
اشرقت : عايزه اي انتي كمان اطلعي شقتك محدش ينزل هنا
مريم :, اخس عليكي ليه كده
اشرقت : اه اعملي فيها غلبانه وانتي اكيد سوسه
مريم :انا الله يسامحك عالعموم مش هزعل منك دلوقتي علشان عارفه أن نفسيتك وحشه بعد اذنكم
شروق :اخص عليكي ليه كده
اشرقت :كنت لازم اعمل كده بعد اني كنت هعك الدنيا
شروق :مش فاهمه
اشرقت :اصل الحلوه عملت كده برضه مع اخوكي طارق ومريم حاسه وانا كنت هقع بلساني
شروق :اي ينهار اسود وازاي طارق يعمل كده
اشرقت :اسكتي ماما لو سمعت هتروح فيها
شروق :البت دي لازم تمشي
اشرقت :وهنمشيها ازاي
شروق :مس عارفه بس لازم نفكر في حاجه دي كده هتدمر البيت
اشرقت :زي ما دمرت بيتي منها لله
شروق : انتي غلطتي مكنش ينفع تعملي كده
اشرقت :امال كنتي عايزني اعيش مع انسان خاين
شروق :انتي عارفه أن هي اللي ضحكت علي جوزك اهي طلعت هي ملاك وجوزك اللي شيطان
وتلفون شروق رن
شروق :ده مصطفي الو ايوه يا مصطفي
مصطفي :ازيك يا شروق هو اي اللي حصل
شروق :ثواني انا خارجه اتكلم برا نامي شويه يا اشرقت
مصطفي :احمد تعب وودنا المستشفي
شروق :الموضوع كبير اوي لازم اشوفك لازم نحل الدنيا
مصطفي :هو فعلا طلق اشرقت
شروق :ايوه المهم تعالي خدني
مصطفي :بقولك احمد في المستشفي تعالي
شروق :لا مش طايقه اشوفه
مصطفي :ليه كده هو حصل اي
شروق :خلص معاه وتعالي اقولك لازم نحل المشكله دي
مصطفي :, خالص ماشي وقفلت السكه وفي شقه محمد
دعاء :محمد هو انت زعلان مني
محمد :نعم ازاي يحصل حاجه زي كده ومتقوليش الحيوان ده كان لازم يموت
دعاء :ينهار اسود لا طبعا تموته اي هو انا ليه في الدنيا غيرك
محمد :دعاء ابعدي عني انا مش طايق نفسي انا مسافر وانتي روحي اقعدي عنك اهلك الفتره دي
دعاء :واسيب شقتي لا طبعا انت بتهزر
محمد :ممكن تسمعي الكلام
دعاء :لا مش هسمع دي شقتي يا حبيبي
محمد : مش عايز مشاكل معاهم
دعاء متخافش يا حبيبي مافيش مشاكل المهم انت شكلك مخنوق اوي وانا لازم افكك
محمد :طيب مس دلوقتي
دعاء :, لا دلوقتي وجه مصطفي ورن علي شروق
شروق ،؛ايوه يا مصطفي
مصطفي :انا تحت انزلي
شروق :ماتطلع
مصطفي :لا لما افهم في اي بس الاول
شروق :ماشي ونزلت وركبت العربيه ازيك يا مصطفي
مصطفي :تمام عايز اعرف فيه اي
شروق :حكت ليه علي الموضوع
مصطفي :احمد يعمل كده لاااا
شروق :التعبانه اللي اسمها دعاء منها لله
مصطفي :وهو غلطان ازاي برضه يعمل كده
شروق :المهم لازم تفكر معايا هنعمل اي
مصطفي :مش عارف والله طيب سبيني معاه نفسي وانا هقولك
شروق :الكلبه راحت برضه قالت لطارق نفس الكلام
مصطفي :معقول ومحمد عرف
شروق :لا طبعا بس شروق شفتهم في المطبخ
مصطفي :اي الغباء اللي فيها ده
شروق :مش عارفه والله دي حلال فيها الموت
مصطفي:طيب اطلعي دلوقتي بس
شروق :ماشي وتاني يوم
محمد :, انا مسافر يا امي
الام :ومراتك
محمد :في شقتها محدش ليه دعوه بيها
الام :, ازاي تفضل هنا بعد اللي حصل
محمد :شهر وهبعت أخدها
الام :انا مش عايزه البت دي
محمد ؛وانا مش هطلقها يا امي ولو حصل هقتلك جوز بنتك الاول سلام
ودعاء كانت في الشقه لوحدها تلفونها رن رقم غريب
دعاء ،؛الو مين
مصطفي :انا مصطفي جوز شروق
دعاء : خير عايز اي
مصطفي : عايزك في مصلحتك والله ينفع نتقابل برا ضروري
يتبع