اخر الروايات

رواية قصة شتاء الفصل السادس 6 بقلم نهلة زغلول

رواية قصة شتاء الفصل السادس 6 بقلم نهلة زغلول 


صة شتاء⁦
❤️
⁩ الفصل السادس

اسر عايزة حاجة معينة وكأنه فهمها
صفاء بلؤم وجلست علي كرسي بالقرب منه وتعمدت اغراءه بملابسها القصيرة وضعت ساق فوق الأخري
اسر بيتهيالي مفيش حاجة هنا تلزمك
صفاء بضحك انت مستعجل كده ليه
اسر هو في حاجة
صفاء ده رقم تليفوني سمعت انك مهندس ودافن نفسك في المكتبة دي واحد زيك مكانه مش هنا
اسر وانتي عرفتي منين اني مهندس
صفاء بنات الشارع كلهم بيتكلموا عن وسامة المهندس اسر
اسر امممم وحك ذقنه بيديه وانتي ايه رايك واقترب منها حتي اصطدمت بزيتونيته
صفاء وهي تحت تأثير هذا الوسيم واوشكت علي تقبيل هذه الشفاه التي تثيرها
اسر بضحك لا مش هنا ومش دلؤتي
صفاء وهي تلهث امال امتي
اسر خد الكارت بتاعها استني مني مكالمة
صفاء بلهفة بجد
اسر طبعا

فلاش باك
ياسمين انا حمشي بقي يااسر
اسر ماشي ياياسمين سلام
بعدها رأي صفاء بتبص فياسمين بحقد وغيرة
عودة
انتي اللي جبتي لنفسك وبص في الكارت

""""'''''"""''
عند ياسمين
مها ايه شكلك مبسوط اوي
ياسمين بحبه وهو كمان بيحبني
مها ربنا يبسطك كمان وكمان ودارت وجهها الناحية الاخري
ياسمين مالك يامها
مها في مهندس ديكور بصراحة معجبة بيه بس هو بيعاملني وحش اوي بيتريق علي طول عليا وعلي لبسي وشكلي
ياسمين اسمه ايه
مها اسمه علاء
ياسمين علاء ومهندس ديكور ده اخو اسر
مها انتي تعرفي
ياسمين طبعا راجل محترم اوي
مها أيوة عارفة بس هو معقول حيبصلي انتي مش شايفة شكلي عامل ازاي
ياسمين انتي علي طول واقفة مع العمال وبقيتي شبهم خلاص كلك تراب ومتبهدلة
حتي لبسك كارثة ولا صوتك العالي ده فين الأنوثة يابنتي
مها يعني اعمل ايه مش شغلي لازم اتعامل مع العمال
ياسمين افتحي الدولاب وخدي اللي انتي عايزاه غيري من استايل لبسك ده شوية
مها فتحت الدولاب ايه يابنتي ده كله فساتين وجيبات كده الحمد لله في جينزات اهيه
ياسمين قامت جينزات لا البسي الطقم ده حيبقي حلو عليكي اوي واختارتلها فستان وحذاء من الكعب العالي
مها فستان وكعب انا كده حقع ادام العمال وحيقعد بضحك عليا انا ناقصة
ياسمين بطلي هبل ده حيتجنن عليكي روحي بس غيري في الحمام
مها طيب بعد شوية خرجت من الحمام ايه رايك
ياسمين يجنن عليكي بس ايه ده ايه الماشية دي
مها امال امشي ازاي
ياسمين امشي بدلع وأنوثة كده عايزين الواد يتلوح لما يشوفك
مها طيب ياختي انا حمشي بقي
ياسمين بضحك سلام

"""'"'''''"'"'
اتصلت ياسمين بأسر رد
ياسمين فينك
اسر كان في زبالة كنت برميها برة
ياسمين مش فاهمة
اسر بضحكة من براتها ولاحاجة انتي وحشتيني
ياسمين حشوفك بكرة
اسر ياريت بس مش فالمكتبة
ياسمين امال فين
اسر في مكان كده حوديكي فيه اهو نغير جو
ياسمين بفرحة ياريت
اسر طيب انا حقفل بقي عشان حروح
ياسمين لما تروح كلمني
اسر بضحك حاضر وقفل الهاتف وخرج برة قفل المكتبة
"'''"'''"''"''''
رجع اسر علي البيت
والدته انت رجعت يااسر ها مش حتاكل
اسر بضحك لا انا حنام
ثريا انت مش عاجبني حتي مسمعتش كلامي ايه رايك في هناء بنت خالتك
اسر بصراحة مبحبهاش
ثريا امال بتحب مين
اسر بحب واحدة تانية
ثريا بفرحة مين دي
اسر ده شكلها ووراها صورتها علي الموبايل
ثريا بسم الله ماشاء الله ايه القمر دي يعني دي مش ممثلة
اسر بضحك لا دي ياسمين
ثريا حتي اسمها جميل زيها ربنا يجمعك بيها يارب بس دي شكلها بنت ناس اوي حتبصلنا ازاي
اسر ياسمين مش بيهمها الكلام ده ياسمين طيبة اوي وعلي نياتها كمان
ثريا شكلها طيبة اوي باين عليها
اسر انا حنام بقي عشان الوقت اتاخر
ثريا ماشي بس كنت عايزك تاكل
اسر مش جعان

""''''''''''''''''"
وصلت مها علي مكان عملها بهذا الفستان الذي يبرز مفاتنها وجمالها وقفت تتافف وتلعن نفسها وتلعن هذا الثوب فجأة العمال والمهندسين مش دي البشمهندس مها اوبا شكلها جامد اوي كانت مخببة الحلاوة دي كلها فين تعالوا نشوفها
بعين تراقبها كالصقر أراد اخفائها عن أعين الجميع اهي الغيرة ام الحب
علاء مسك ايديها وبعد عن الجميع في مكان بعيد
اقترب منها ايه اللي انتي عاملة في نفسك ده عاجبك كده شكلك كله عمال يتفرج عليكي
مها وانت مالك بيا
علاء متلبسيش الفستان ده تاني
مها وليه بقي
علاء انتي هبلة مبنيك كلك ومفسرك كلك
مها وانت مالك انت ابويا ولا اخويا عشان تنصحني
علاء عشان احنا زملا علي الاقل
مها بغيظ ماشي يابشمهندس
علاء استني وخلع جاكيته واعطاها اياه البسي ده اهو حاجة تداريكي
مها خدتوا ومشيت
علاء زفر بقوة وذهب علي الفيلا اللي بيعملوا فيها الديكورات
مها وقفت تهزر مع العمال والمهندسين
علاء كاد أن يقتلها بسبب غيرته عليها
مها باشمهندس تعالي احنا خارجين بعد ما نخلص شغل
علاء بغيظ رايحين فين
مها البشمهندس نادر عازمنا كلنا
علاء بغيظ فهو اصلا يغير من نادر لا انا حروح تعبان
مها بغيظ طيب ياجماعة احنا خلاص خلصنا كده شغل انا كمان حروح عشان الوقت اتاخر خرج علاء ومها برة الفيلا مها تعالي اوصلك ولا انت توصلني
علاء بس انا معيش عربية
مها انا معايا وحدفتلوا المفتاح وركبت يلا اركب
ركب علاء السيارة بيتك فين
مها مش عايزة اروح عايزة اتمشي شوية
علاء ماشي وطلع بالسيارة

"''''''''''''''''"
في منتصف الليل اتصلت صفاء بأسر رد
اسر أيوة مين
صفاء انا صفاء اللي جاتلك المكتبة النهاردة
اسر طيب انا نايم دلؤتي وتعبان اوي
صفاء وهو متخيلة نايم ازاي وشكله ايه
اسر انتي معايا
صفاء أيوة معاك
اسر طيب انا حنام بقي ياصفاء وحكلمك بكرة
صفاء بجد
اسر ايوة وقفل خليكي كده حتموتي وعلي نار فعلا إنسانة قذرة
""""""""""""'
في صباح اليوم التالي ذهبت ياسمين الي المكتبة قبل أن تدخل لقت صفاء اعدة بمقابل اسر
ياسمين صفاء
رجعت مرة أخري قبل ما يشوفها اسر

""''"''""''"''"''
رجعت ياسمين علي البيت دخلت الي غرفتها جلست علي السرير وبدأت في البكاء
ياسمين طبعا لما حيحب حيحب واحدة قوية ومتعلمة زي صفاء مش ضعيفة ومكملتش تعليم زيك
ياسمين ببكاء مسكت التليفون واتصلت بمها
مها في ايه
ياسمين تعبانة شفت اسر مع صفاء بنت طنط سامية كانت معاه في المكتبة
مها ايه اللي لمهم علي بعض البت دي مش تمام بتفكر تلطشوا منك حتسكتي كده
ياسمين يعني اعمل ايه
مها وقفي عند حدها
ياسمين مقدرش
مها حتفضلي ضعيفة وخائفة كده لحد امتي
ياسمين مقدرش ممكن يعاقبوني مخلونش أخرج اشوفوا وانا مقدرش ماشوفهوش
مها طيب كلمي قوليله انك شوفتي
ياسمين مش حينفع اخاف اخسره
مها يابنتي مالك خائفة من كل حاجة كده اجمدي كده في ايه مالك البت دي مش سهلة عرفتوا منين انتي دخلتيها اوضتك شافت صوروا ورسومات وطبعا خدت موبايلوا من وراكي ياهبلة
ياسمين بس كل ده حصل امتي
مها المهم انتي لازم تواجهيها متسكتيش علي حق هي اللي غلطانة في حقك ولازم تتكسف مش انتي انا حكلمك تاني عشان عندي شغل
ياسمين طيب


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close