أخر الاخبار

رواية قصة شتاء الفصل الرابع 4 بقلم نهلة زغلول

رواية قصة شتاء الفصل الرابع 4 بقلم نهلة زغلول 


صة شتاء⁦
❤️
⁩ الفصل الرابع

ياسمين انا حمشي بقي
اسر خليكي شوية
ياسمين مش حينفع انا اتاخرت
اسر ماشي تعالي حركب تاكسي
ياسمين ماشي
اسر انتي كويسة
ياسمين انا تمام
اسر امال ليه الدموعي دي
ياسمين مش عارفة حاسة أني بحلم انا كنت بفكر فيك كتير اوي وانت مش حاسس بحاجة
اسر حضنها انا اسف انا غبي ازاي مفهمتش أن ممكن الصحاب يحبوا بعض
ياسمين بفرحة يحبوا بعض
اسر استني بما اننا مشينا لحد المنتزة من غير مانحس
ياسمين بضحك أيوة وحندخل دلؤتي المعمورة
وده احسن مكان في اسكندرية لركوب العجل تركبي عجل
ياسمين بضحك مبعرفش
اسر حعلمك تعالي انزلي
ياسمين بضحك طبعا موافقة تعالي نركب
اسر حنمشي طبعا دي حتة صغيرة يلا وركب العجلة يلا
ياسمين بضحك مبعرفش
اسر بضحك تعالي اركبي ورايا
ياسمين حقع
اسر متخافيش انا معاكي يلا
ياسمين بفرحة انا مبسوطة اوي
اسر ده المطلوب
بعد شوية اسر لسة متضايقة ايه مش عارفة المكان ده
ياسمين انا الأماكن دي عمري مارحتها في حياتي اعتبر غريبة في البلد دي وانا عايشة فيها
اسر ليه مكنتيش بتنزلي
ياسمين كنت محبوسة عشان كنت بتعاقب طول الوقت
اسر انا معاكي عايزة تعرفي ايه
ياسمين عايزك انت تفضل جنبي متسبنيش
اسر انا جنبك
ياسمين هو انت خريجة ايه
اسر انا خريج هندسة وعندي ٢٨سنة
ياسمين مش بتشتغل ليه مهندس
اسر اشتغلت بس طردوني من الشركة
ياسمين ليه بقي
اسر بنت صاحب الشركة كانت معجبة بيا ولما طنشتها لقيت نفسي مطرود كانت عايزة تشتريني بفلوسها وبعدين اشتغلت في شركة تانية لقتها بتاعت شريكهم وطبعا شوفتها بالصدفة وهي وصت عليا
ياسمين بصدمة هو الحب بالعافية
اسر الحاجة الوحيدة اللي ملناش سلطان عليها هي قلبنا
ياسمين وانت بتحب مين
اسر انتي عارفة
ياسمين عايزة اسمعها منك
اسر بحبك انتي
ياسمين بفرحة لم تكتمل وبصت في الساعة انا اتاخرت اوي
اسر ماشي وركبها تاكسي ودفع حق التاكس
ياسمين خلاص
اسر خلاص انتي حكلمك لما توصلي
ياسمين ماشي
_______
رجع اسر علي البيت
علاء شكلك مبسوط عملت ايه مع ياسمين
اسر مش عارف بس حاسس اني مشدود ليها
علاء يعني بتحبها
اسر حاجة زي كده الايام حتبين انا حنام
علاء مش حتاكل
اسر لا امك فين صحيح
علاء عند خالتك ماجدة تلاقيها بتنم عليك دلؤتي وبتخطط تجوزك لهناء بأي طريقة
اسر تصبح علي خير
علاء بضحك وانت من أهله
_______
رجعت ياسمين علي البيت
سامية اهلا بالهانم لسة فاكرة ترجعي ومال شكلك مبسوط كده ليه
ياسمين وطبعا انتي زعلانة اني مبسوطة
سامية قليلة الادب وصفعتها علي وجهها وعلت صوتها يافريد الحق بنتك بتعلي صوتها عليا
فريد هو انا مش حخلص من مشاكلك ياياسمين عتذرلها
ياسمين انا اسف ياطنط سامية
فريد روحي علي اوضتك ومش حتخرجي منها لحد بكرة
ياسمين ببكاء حاضر وراحت علي اوضتها نامت علي السرير ودفنت وجهها في المخدة رن هاتفها ردت
ياسمين اسر
اسر مال صوتك
ياسمين انا تعبانة اوي وحكيتله اللي حصل
اسر طيب اهدي انا معاكي قومي شغلي فيروز اعملي قهوة مش عايزة ترسمي
ياسمين اه عايزة
اسر طيب انا معاكي علي التليفون
ياسمين مش حشوفك بكرة بابا منعني من الخروج
اسر تمام يبقي نتقابل بعد بكرة في المكتبة
ياسمين مش حقدر ابعد عنك
اسر معلش دي ظروف مؤقته لحد مانتقابل ها بقيتي كويسة بتسمعي ايه
ياسمين بسمع اغنية حلوة اوي اسمها انت اول كل حاجة عارفها
اسر عارفها طبعا عاليها كده شوية خليني اسمعها معاكي
______
في صباح اليوم التالي وصلت صفاء بنت سامية
سامية صفاء حبيتي
صفاء ازيك يا ماما وحشاني اوي
سامية وانتي كمان وحشاني عاملة ايه
صفاء تمام امال فين ياسمين وانكل فريد
سامية ياسمين محبوسة في اوضتها ضربتها وحبستها
صفاء بضحك هي لسة غبية زي ماهي مش حتتغير ابدا تاخد الضربة والشتيمة وتعتذر
سامية سيبك منها

بعد شوية خبطت صفاء علي غرفة ياسمين
ياسمين طيب ثواني خبيت الرسومات تحت السرير وقامت فتحت
صفاء ياسمين حبيبتي عاملة ايه
ياسمين حمد الله علي سلامتك
صفاء شكرا انتي اعدة كده ليه مالك
ياسمين ابدا انا كويسة عن اذنك حدخل التواليت
صفاء طيب ورجليها خبطت في الأسكتش الرسم وطت خدتوا بصت للرسمة
صفاء مين القمر ده شكله يجنن واعدت تتفرج علي ملامحه معناه بتحبي ياست ياسمين

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close