رواية لحظات انوثة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم نهلة زغلول
_آدم وكارمن_
آدم رايحة فين
كارمن طالعه الجنينة في اعتراض
آدم لا طبعا اتفضلي
خرجت كارمن الجنينة فتحت صنبور المياة مسكت الخرطوم وقامت بسقي الزراع رات الذي يراقبها عن بعد بعدها قامت برمي المياه علي جسدها بحركات مثيرة حتي أصبحت مثيرة بالنسبة له عض علي شفتيه ونظر لها نظرات فاحصة ونزل من مكانه
كارمن في حاجة
آدم ابدا واقف عادي بس انتي كده حتبردي
كارمن تصدق بطلت احس عن اذنك وتركته ودخلت
آدم لسه مش حتسامحك متستعجلش
_كارمن_
اغمضت عينيها وزفرت بقوه اعدت علي السرير بعدها رمت بنفسها علي السرير كانت تشعر بالتعب والارهاق غفت دون ان تشعر
_آدم_
بقالها اكتر من نصف ساعة في اوضتها ومطلعتش ياتري بتفكر في ايه بعدها قرر ان يطلعلها الغرفة طلع الدرج خبط علي الباب مردتش
آدم كارمن كارمن انا عارف انك زعلانة بس ردي عليا بلاش العقاب ده عايز اسمع صوتك انتي فكراني مبتعذبش انا بتعذب زيك ردي عليا كارمن وقرر انه يفتح الباب راها نايمة علي السرير
آدم كارمن كارمن ردي عليا دماغك مولعه عملتي ايه في نفسك عايزاني اموت من غيرك وحملها ودخل الحمام فتح الدش عليهم هما الاتنين اسف مش عارف اصلح غلطي ازاي وخدها في حضنه بعدها خرج ووضعها علي السرير وبدل لها ملابسها حتبقي كويسه
وراح غرفته بدل ملابسه بعدها رجعلها تاني
نام جنبها وخدها في حضنه
تململت في فراشها فتحت عينها لقت نفسها في حضنه أغمضت عينيها وتنهدت علي حالهما قامت من الفراش وتركته وخرجت نزلت في غرفة الدفاية قامت باشعالها
آدم ممكن ااعد
كارمن هزت راسها بالموافقة
آدم انا عارف انك مش طيقاني وممكن كمان بتكرهيني بس انا اسف مش عارف اصلح غلطي ازاي
كارمن طلقني
آدم ايه
كارمن طلقني لاني ضعيفة طلقني لاني مبقتش كارمن بتاعت زمان
آدم انا بحبك انتي روحي ومحدش بيعيش من غير روح قوليلي اصلح الغلط ازاي عشان مشوفش الحزن ده في عينيك انتي لسه بتحببني ياكارمن وخايفة تضعفي او عقابك ليا متقدريش عليه
كارمن هزت راسها صدقني مبقاش فارق معايا حاجة
آدم انا مبقتش فارق معاكي
كارمن انا بكرهك بكرهك
آدم خلاص اهدي خدها في حضنه عارف عارف
كارمن ضيعت سنين من عمري عشانك
آدم وانا خنتك
كارمن طلقني وشددت علي احتضانه
آدم انا حطلقك عشان ترتاحي مني خالص وحضنها بقوة
كارمن اغمضت عينيها وتنهدت
_________
_قصي وسلمي_
نوارة بإعجاب من ذلك المثير الذي أمامها كانه يشبه ابطال الروايات
قصي انتي كويسة يانوارة
نوارة اه انا تمام موبايلي بيرن حرد بعد اذنك
قصي اتفضلي
خرجت نوارة من غرفة المكتب ردت علي الهاتف
نوارة أيوة يابنتي وصلت ده من قريب حاجة تانية خالص قمر قمر شبه نجوم هوليوود
رضوى بابنت اللذينة بس متنسيش مراته موجودة يعني علي الهادي بس انتي أداها
نوارة مراته كبرت خلاص بس يجنن تقيل بشكل وقمر
رضوى بس ده كبير يابنتي
نوارة تعالي شوفي الكبير اللي بتتكلمي عليه بقولك شبه النجوم كان لازم يبقي ممثل بقولك
رضوى يابختك بس ده حتوقعي ازاي ده
مش سهل
نواره كل واحد ليه داخلة حستفزوا
رضوى إزاي
نواره قصي القاضي راجل وسيم تقيل مغرور جدآ ومش شايف غير نفسه
رضوى فهمتك حستفزي تمام
نواره ثانية حقفل المدام جت سلام
رضوى سلام
سلمي انتي المهندسة الجديدة
نواره أيوة انا
سلمي تمام حلو اوي ودخلت مكتب قصي
نواره شكلك مش سهله ودخلت المكتب وراها
قصي مش تخبطي
نواره انا اسفه انا
قصي انتي ايه
نواره متتكررش تاني انا اسفة ياقصي بيه
سلمي بابتسامة رفعت حاجبيها عاليا
قصي عندك الاستراحة حتباتي فيها ونظر لسلمي
سلمي اغمضت عينيها من تلك الغبية التي اقتحمت حياتها فجاة
قصي عن اذنكم اسر جه يلا يااسر
سلمي اتفضلي الاستراحة عندك لازم ترتاحي خالص
نواره وكأنها فهمت مافي راسها
سلمي هامسة عملتها قبلك وتركتها وخرجت
قصي شكل كده البشمهندسة جت في وقتها
_________
_جاسر وجميلة_
_جاسر_
جاسر انا حمشي بقي
ناردين تمام ووضعت ورقة في جيب سترته دون ان يلاحظ
جاسر يلا سلام وفتح الباب وخرج
ناردين لما نشوف حتعملي ايه ياست جميلة
_جميلة_
جاسر حبيبتي عاملة ايه
جميلة انا تمام وقربت تبوسه
جاسر تعبان عايز انام
جميلة بكسفة طيب ادخل ارتاح وراحت تشوف وراها ايه
دخل جاسر الغرفة خلع ملابسه وبدلها
بملابس اخري
دخلت جميلة الغرفة انت لحقت تنام كنت عايز مصاريف المدرسة عشان البنت
جاسر بعدين بعدين
جميلة طيب نام بعدها لمت الهدوم تحطهم في الدولاب
جميلة رات بعض الأوراق طلعتهم من الجيب جميلة جاسر انا حطلتك الاوراق جنبك عشان حغسل وقعت عينها علي ورقة فتحتها رات ورقة زواج عرفي من جاسر وناردين
رمشت جميلة بعينها عدة مرات حتي تستوعب الموقف سقطت الدموع من عينيها
جميلة انت قوم قوم ايه الورقه دي
جاسر في ايه
جميلة في انك اتفضحت متجوز عليا ياجاسر
جاسر انتي فاهمه ايه
جميلة فاهمه ايه انت خاين متجوز عليا عملتلك ايه قصرت معاك في ايه
جاسر مسك ورقة الجواز
جميلة قصرت معاك في ايه قولي طلبات
بيتك وطلباتك كلها بتتنفذ
جاسر اغمض عينيه اهدي بس ومسك ايديها
جميلة متحطش ايديك عليا و فتحت الدولاب لمت هدومها
جاسر بتعملي ايه
جميلة بعمل اللي لازم يتعمل حطلق وانت ارجعلها براحتك
جاسر طيب اهدي بس
جميلة ملك ملك يلا عشان ماشين
ملك رايحين فين
جميلة بيت تيتة البسي يلا
ملك حاضر ياماما
جاسر ممكن تهدي
جميلة حسيبلك البيت خالص روحلها براحتك
يلا ياملك وفتحت الباب وخرجت
جاسر ماشي ياناردين يابنت ال ...
__________
رجعت جميلة علي البيت طلعت المفاتيح لقت الباب اتفتح
جميلة كارمن
كارمن جميلة في ايه جاية ليه
جميلة ححكيلك بس ارتاح
كارمن خلاص كل حاجة انتهت طلقني
جميلة طلع خاين كان متجوز عليا
________
ذهب جاسر الي بيت ناردين فتحت
جاسر عملتي كده ليه
ناردين عملت ايه
جاسر حطيتي ورقة الجواز اللي مابينا مش دي الورقه اللي تعباكي اهي اتقطعت انتي طالق ياناردين وفتح الباب وخرج
__________
_قصي وسلمي_
قصي بحركات مثيرة ااعدي يابشمهندسة
نواره بتلعثم من ذلك الوسيم حاضر
قصي عندك كام سنة
نواره 25سنة
قصي اممم سنك مناسب
نواره قصدك ايه
قصي حتفهمي بعدين
نواره بعدم فهم مدام سلمي جت
قصي تعالي ياسلمي ااعدي
سلمي حبيب كرسي
قصي كرسي وانا موجود واعدها علي ساقيه
سلمي بكسفة من حركاته قصي
نواره بغيظ وقامت من مكانها اتجهت الي الاستراحة
قصي تعالي نريح شوية
سلمي اتمني
________
بعد عدة أيام
جميلة وصلت ملك المدرسة ها قوليلي بقي شكلك متضايق انك اتطلقتي لسة بتحبي
كارمن هزت راسها اوي
كارمن جاسر جالك بدل المرة عشرة وانتي بتهربي يانايمة ياما برة في الشغل
جميلة اشتغلت في النادي كابتن مهاب وافق عشان صديق وبعدين متكلمنيش عن جاسر تاني خلصنا خلاص انتي بقي أخبارك ايه
كارمن اشتغلت مع فريد الجوهري
جميلة مبروك ياحبيبتي
كارمن انا ححضر نفسي عشان في حفله بليل فريد الجوهري عارمني خدي بالك من ماما
جميلة حاضر ياحبيبتي روحي انبسطي شوية
كارمن هزت راسها ودخلت غرفتها
________
في المساء
وصلت كارمن الي الحفل
فريد مدام كارمن اهلا نورتي
كارمن شكرا
فريد دي حقيقه ومسك يديها باسها في نفس الوقت دخل آدم
الفصل الخامس من هنا