-->

رواية قصة شتاء الفصل الثالث 3 بقلم نهلة زغلول

رواية قصة شتاء الفصل الثالث 3 بقلم نهلة زغلول

    رواية قصة شتاء الفصل الثالث 3 بقلم نهلة زغلول 


    قصة شتاء⁦
    ❤️
    ⁩ الفصل الثالث

    اكبر خطأ انك تلاقي حد بيحبك ومتديش نفسك فرصة انك تبادلوا المشاعر

    علاء ياسمين معجبة بيك بس انت غبي
    اسر انت بتهزر يابني تحبني ايه هي بس محتاجة حد يقف جنبها وانا زي اخوها صاحبها هي دي الكلمة اللي قهرتها انكم صحاب واخوات عشان كده كانت عايزة تمشي مستحملتش انك تعاملها زي واحد صاحبك وتعرفها علي صحابك الرجالة ده معناه أن هي زيهم انت جرحتها مرتين مرة عشان اعتبرت زي اي راجل ومرة عشان قولت انها زي اختك وصاحبك انا حقوم بقي عشان عندي شغل الصبح
    اسر وهو في حيرة ونفض علي راسه هذه الأفكار مستحيل تحبني واحبها احنا صحاب
    ________
    عند ياسمين
    اتصلت مها بياسمين ردت
    مها ايه يابنتي بكلمك مش بتردي ليه
    ياسمين ببكاء انا قابلت صاحب المكتبة اسمه اسر نزلت معاه وعرفني علي صحابه و اخوه قالي اني صاحبته واختها
    مها طيب متزعليش نفسك خلاص سيبك منه انتي اي حد يتمناكي
    ياسمين بس انت ماتمنتش غيره
    مها طيب خلاص عاملي نفس المعاملة
    ياسمين لا انا مش حروح المكتبة تاني كفاية كده انا تعبت اوي
    مها طيب ريحي اليومين دول في البيت وانشغلي بأي حاجة غير التفكير فيه
    ياسمين ماشي يامها وقفلت قامت مسكت القلم والاسكتش وكملت باقي الرسمة وبدأت في البكاء
    ______
    في صباح اليوم التالي
    انتظر اسر ياسمين كتير علي انها تيجي
    اسر ياتري مجتش ليه واتصل بيها
    ياسمين لقت رقموا مردتش اتصل تاني ردت
    ياسمين في ايه
    اسر انا بس عايز افهم انتي مبترديش عليا ليه ومجتيش ليه احنا مش صحاب احكيلي
    ياسمين لا احنا مش صحاب انا انا وقفلت
    اسر بعتلها رسالة انا اسف لو كنت بتدخل في حياتك أو كنت جرحتك من غير ماقصد انتي غالية عندي اوي ارجوكي تيجي كمان شوية انا مستنيكي
    ياسمين قرت الرسالة وحدفت التليفون غبي انا الغلطانة وهمت نفسي كتير اوي بعد شوية فكرت أنها تعاملوا نفس المعاملة قامت فتحت الدولاب لبست وخرجت واتجهت الي المكتبة تنهدت وزفرت بقوة ودفعت الباب ودخلت
    ياسمين عامل ايه
    اسر انتي عاملة ايه
    ياسمين انا تمام اوي
    اسر اعدي طيب
    ياسمين اعدت كنت عايزني في حاجة
    اسر مالك في ايه مش فاهمك
    ياسمين غيرت الموضوع انت جبت حاجات جديدة في المكتبة وقامت تتفرج عليها
    اسر وهو بيبصلها باستغراب واغمض عينيه من الغيظ منها اه جديدة
    ياسمين تمام انا حاخد دول دي اسطوانات وكمان روايات وحاخد دول كمان اسكتشات
    اه مش حدفع حقهم عشان احنا اخوات وأصحاب عن اذنك
    اسر استني
    ياسمين في حاجة
    اسر عايزك في حاجة
    ياسمين خير
    اسر تعالي قفل الباب المكتبة وخدها من ايديها
    ياسمين في ايه واخدني فين
    اسر وصلنا
    ياسمين لقت نفسها نفس المكان تاني
    اسر ياجماعة انا عايزة اعرفكم بياسمين حبيبتي وعايزة اعتذرلها ادامكم كلكم
    علاء بضحك مجنون
    ياسمين بصدمة من كلامه انا حمشي
    اسر لحقها معقول حتمشي كده مش حتقولي انك سامحيني ولا لا
    ياسمين بضحك انت مجنون
    اسر انا كنت غبي اني كنت فاكر أننا صحاب
    ياسمين انت كنت بتموتني بالكلمة دي
    اسر بلل شفاهه بطرف لسانها اسف مكنتش اعرف
    ياسمين انا اللي حاخدك مكان حلو اوي تعالي
    اسر فين
    ياسمين تعالي بس
    اسر احنا فين ايه المكان ده
    ياسمين ده مكان علي البحر ممكن محدش يعرف بوجوده كان نفسي اجي في معاك بالرغم أننا في اسكندرية ومعرفش حاجة عنها غير المكان ده بس بحبه اوي بيريحني
    اسر باستغراب منها انتي مش مرتاحة ليه ايه اللي مضايقك
    ياسمين الحياة مش وردية زي ماانت فاكر انا عندي مشاكل كتير
    اسر احكيلي
    ياسمين مش وقته في حاجات اهم
    أخرجت الاسكتش من شنطتها وبعض الاقلام وبدأت في رسمه
    اسر بتعملي ايه
    ياسمين بضحك برسم
    اسر مين
    ياسمين انت برسمك انت
    اسر رسمك حلو اوي
    ياسمين بجد انا كنت صغيرة ماما كانت بتدعمني من ساعة ماماتت وبابا اتجوز مراته بتكرهني كانت كل متشوفني ماسكة ورقة تقطعها لو ماسكة قلم تكسروا حتي الجامعة ضيعت عليا امتحان التنسيق عشان مبقاش زي بنتها بنتها دلؤتي اعدة برة حتي بابا بقي بيصدقها وبيكذبني بيخاف لا تسببوا انا كنت يشوفها بتكلم صحابوا من ورا يوم لما اشتريت منك السيديهات والروايات كسرت السيديهات والروايات قطعتهم حتي ذكرياتي مع ماما رمتها كلها
    اسر طيب اهدي وحضنها
    ياسمين حضنته وكانها ماصدقت حد يعطف عليها هوانت قولت ليه انك بتحبني
    اسر عشان دي الحقيقة انا معجب ليكي وكنت غبي لما قولت أننا صحاب واخوات
    ياسمين حضنتها بقوة نفسي أفضل كده علي طول مروحش للهم والتعب
    __________
    عند سامية
    سارة بقولك خلاص حخلص منها ياه كانت هم علي قلبي بشكل بكرها كرة
    صفاء اوففف فعلا هم انا حنزل احسن العيشة هنا متعبة اوي بس تفتكري إنكل فريد حيوافق اعيش معاكم
    سامية إنكل فريد ميقدرش بقول لا
    صفاء ياجامد انت طيب انا حقفل بقي عشان صاحب الشقة جه وانا معيش حق السكن وفي النمسا هنا العيشة غالية اوي
    سامية انتي مش محتاجة كل ده انتي خلاص تيجي بكرة
    صفاء ماشي يا ماما سلام
    _______
    اسر عايزة تروحي
    ياسمين لا انا مبسوطة اوي
    اسر ده اهم حاجة انك مبسوطة خدي البسي ده شكلك سقعانة
    كده يبقي عندك اتنين
    ياسمين بضحك ومش حرتاح غير لما اخد الدولاب كله
    يتبع

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .