رواية حبي للابد مازن ومليكة البارت الثالث 3 بقلم سحورة
لحلقه الثالثه
حبي للابد
مازن في الصاله وسمع صوت صريخ مليكه وجري عليها وشافها واقعه في الحمام
مازن : في ايه ازاي وقعتي كد
مليكه : بعياط مش عارفه انا مكنتش مركزه ومعرفش ازاي وقعت
مازن : طيب قومي بس نطلع من هنا
مليكه وقفت ع رجلها وكانت هتقع تاني لولا ايد مازن ال حضنتها
مليكه : رجلي مش قادره اقف عليها
مازن : طيب خلاص اهدي
انا اسف وشالها بين ايدو وهي كانت مكسوفه من قربها ليه بالطريقه ديه
خليكي هنا هجبلك هدوم واغير واجي اخدك لدكتور
واخدها علي مستشفي
مازن : ايه يادكتور
الدكتور : مفيش حاجه هي بس شكلها مجزوعه منها مش اكتر
متقلقش
مليكه : بس انا مش قادره امشي عليها
الدكتور : متقلقيش استعملي بس العلاج ده وهتبقي كويسه
مازن : متشكر
الدكتور : الف سلامه ع المدام
مازن : مش تخلي بالك
مليكه : غصب عني
مازن : طيب بطلي عياط خلاص عامله زي الطفله
مليكه : هههه مش هنمشي بقا
مازن : حاضر وجه عشان يشلها
مليكه باعتراض هعرف امشي.
مازن ببتسامه طيب هاتي ايدك اسندك
واول محطت رجلها ع الارض الوجع زاد
مازن : انتو البنات دماغكم ناشفه
يالهوي ياستي انا جوزك والله
مليكه : بضحكه طيب
وشالها مازن ونزل ركب عربيتو ووصلها لبيتهم
مازن : هقوم احضرلك العشاء
مليكه :لالالا خليك انت انا
مازن : هششش مسمعش صوتك خالص انا وانتي هنا واحد لما حد فينا يتعب لازم التاني يساعد ولا انتي ايه رايك
مليكه : بس يعني انت اكيد تعبت
مازن : لا ياستي مش تعبان ولا حاجه هحضر العشاء وبعدين تنامي اتفقنا
مليكه : في سرها ايه الانسان ده عارف اننا مش هنكمل مع بعض وواخد بالو مني
وخلص اليوم ع كد
مليكه : بدات تحرك رجلها ع بسيط
وخرجت لقت مازن نايم ع الكنبه واول مره تركز في تفاصيلو قد ايه هو حلو
مازن : فتح عينو فجاه ولقاها واقفه قدامو قام مفزوع في حاجه رجلك وجعتك تاني تعالي اقعدي
مليكه : بس اهداء مفيش حاجه بالعكس انا بقيت كويسه كنت جايه اصحيك عشان تفطر
مازن :ياشيخه خضتيني طيب
وحضرت مليكه الفطار
مازن : مليكه
مليكه : نعم
مازن : بكره الجمعه واحنا عندنا في العائله بنتجمع كلنا في البيت الكبير عند جدي حبيت اعرفك بس اننا هنروح بكره هناك
مليكه : بتوتر ماشي
مازن : متحفيش انا هبقا جمبك انا عارف انك متعرفيش حد فيهم بس هتحبيهم اوي ولو اضيقتي ابعتيلي رساله ع تلفوني وانا هخدك وامشي اتفقنا
مليكه : ماشي
اكلت
مازن : اه الحمد الله وبداء يشيل معاها الاطباق
مليكه باعتراض : انت بتعمل ايه
مازن : هساعدك
مليكه : ده اختصاصي انا
مازن : هههههههه شيلي بس وانتي ساكته
انا من زمان بتمناء اني اساعد مراتي متخديش مني الامنيه ديه كمان
مليكه بضحكه طيب
وكل واحد كان متجاهل التاني مليكه طول اليوم في الاوضه مازن محبش يضيقها ويغصب عليها تتطلع بره بس كان في كل صلاه يعرفها وهي كانت تخرج تصلي جمبو وتدخل تاني
مليكه : مازن تشرب حاجه
مازن : ياريت قهوه
مليكه : حاضر
وعملت القهوه وفضلت قاعده معاه
مازن : قولي عايزه تقولي ايه
مليكه : عرفت ازاي
مازن : من ملامح وشك
مليكه : كنت عايزاك تحكيلي عن عائلتك
مازن : حاضر ياستي
انا عندي 4اخوات
اسمهم
مازن ال هو انا
عادل ده اكبر واحد فينا متجوز وعندو طفلين في ابتدائي
حازم ده اصغر مني عندو 20 سنه طايش وربنا يهديه
وعندي اخت رخمه كد اسمها مكه ديه بصراحه حته من قلبي بحبها جدا وبخاف عليها عندها 22 سنه هي مش متجوزه لسه بتدرس صيدله
وطبعا انتي عارفه ولدي وولدتي
وفاء
محمود
وهتشوفي بكره باقي العائله هبقا اعرفك عليهم هناك
وبس ياستي ها تحبي
وقبل ميكمل كلامو لقاها نامت
مازن : قاعد مع فرخه ياناس
مليكه مليكه
مليكه : ايه
مازن : ولا حاجه ادخلي بس كملي نومك جوه
مليكه : انا اسفه
مازن : محصلش حاجه يلا عشان هنصحا بدري بكره
ودخلت مليكه .وفضل مازن ع الكنبه
.فلاش باك
مازن : امي انا قررت اتجوز
وفاء : لولولوي اخيرنا ياابني
عثمان : مين سعيده الحظ
مازن : واحده اخت صحبي
محمود : طيب يابني ع بركه الله بما انك مختارها فانا واثق ان ابني مش هيختار كد وخلاص حدد معاهم يوم ونروح عندهم
وحدد مازن يوم مع علي وراح هو وعائلتو وكلهم عجبتهم مليكه معاد مرات اخوه فضلت باصلها بقرف
عثمان
: بهمس مالك بصه للبنت كد ليه
راندا : شايفه الكل معجب بيها مع اني شايفاها عاديه
عثمان : طيب لمي الدور واسكتي
واتكلمو واتفقو ع الشبكه بس مازن صمم يعمل كتب كتاب وشبكه والفرح بعديها باسبوعين
محمد : وافق ع قرارهم عشان شاف انهم عائله كويسه وعارف بنتو هطفشو زي ال قبلو
محمد : ع بركه الله نقراء الفاتحه
انتهاء الفلاش باك
مليكه : مازن مازن
مازن : نعم يامليكه
مليكه : الفجر يلا قوم صلي
مازن : حاضر كويس انك صحتيني راحت عليا نومه النهارده
وقام صلو الفجر وفضل مازن صمم ان مليكه تقعد معاه وفضل يقراء قران معاها وبعدين سابها تنام