-->

رواية قصة شتاء الفصل الثاني 2 بقلم نهلة زغلول

رواية قصة شتاء الفصل الثاني 2 بقلم نهلة زغلول

    رواية قصة شتاء الفصل الثاني 2 بقلم نهلة زغلول 


    صة شتاء
    ❤️
    ⁩ الفصل الثاني

    الحب من طرف واحد متعب ومرهق ببدمر صاحبه مبيفاش حاسس بيه غير الشخص نفسه

    انا اسمي انا اسر
    ياسمين وانا اسمي ياسمين
    اسر اهلا وسهلا
    ياسمين اهلا بيك
    اسر طيب اتفضلي اعدي وجابلها كرسي
    ياسمين شكرا واعدت
    اسر تشربي حاجة
    ياسمين لا شكرا
    اسر لا لازم تشربي انا حعملك
    ياسمين قهوة ياريت قهوة
    اسر تمام مش حتاخر ودخل في المطبخ
    ياسمين انا اول مرة اعرف أن المكتبة فيها مطبخ
    اسر انا كنت زيك كده بس عرفت بعدين انا بحب المكتبة دي اوي
    ياسمين وانا كمان بنسي فيها همومي
    اسر اتفضلي القهوة
    ياسمين شكرا احسن حاجة تشربي قهوة وتسمع فيروز وتتفرج علي الشتاء
    اسر وايه كمان وشغلها الأسطوانة
    ياسمين بتوتر ولا حاجة
    اسر انتي كويسة
    ياسمين ببكاء انا كويسة وقامت من مكانها
    اسر طيب اهدي واهدي
    ياسمين انا حمشي
    اسر الدنيا بتشتي برة
    ياسمين مسمعتش كلامه ومشيت تحت الامطار
    اسر في ايه وقفل باب المكتبة وراح وراها
    اسر آنسة ياسمين استني ووقف امامها
    ياسمين ببكاء مفيش انا كويسة
    اسر طيب ممكن تهدي تعالي معايا
    ياسمين فين
    اسر في هنا مكان بيعمل قهوة انا عازمك
    ياسمين باندهاش وبعد تفكير ماشي
    اسر مشي جنبها لحد ما وصلوا
    اسر هنا اتفضلي
    ياسمين شكرا
    اسر تشربي ايه
    ياسمين قهوة
    اسر نادي علي الجرسون عايز اتنين قهوة مظبوط
    ياسمين هو ممكن اسالك سؤال انت جيت ورابا ليه
    اسر معرفش حسيت اني عايز اعمل كده
    بعد شوية الجرسون حط القهوة اشربي القهوة
    ياسمين بضحك ماشي بعد شوية انا اتاخرت اوي انا حمشي بقي
    اسر طيب يلا
    اسر انتي بتترعشي كده ليه
    أعطاها جاكيته وضعته علي كتفها
    ياسمين شكرا
    اسر تعالي حوصلك لحد ماتركبي
    ياسمين بفرحة ماشي
    اسر لو عايزة تحكي اي حاجة انا موجود
    ياسمين طلعت قلم ومسكت أيده ده رقمي وكتبتوا علي أيده وركبت التاكسي
    اسر وهو مش مصدقة نفسه واعد يضحك
    ________
    سامية كنتي فين
    ياسمين كنت بشتري حاجات
    سامية ياتري روايات ولااسطوانات وايه اللي انتي لابساه ده جاكيت رجالي ليه علي العموم حضري نفسك عشان ادهم جاي بليل
    ياسمين يزهق ماشي ومركزش معاها
    ________
    سامية يلا خطيبك حه
    ياسمين حاضر حنزل
    سامية استعجلي وقفلت الباب
    ياسمين اوففف ونزلت تسلم علي ادهم
    ادهم ازيك ياسمين
    ياسمين الحمد لله ونسيتهم وسرحت في اسر
    وهما اعدوا يتكلموا بعد شوية
    ادهم مش كده ياياسمين
    ياسمين اه طبعا
    ادهم طيب ياانكل انا حمشي بقي
    ياسمين مع السلامة وطلعت تجري علي السلم
    دخلت غرفتها ومسكت الموبايل ملقتش ولامكالمة
    ________
    انتظرت وانتظرت مكالمته كثيرا
    كل شوية تشوف الموبايل فجأة رن
    ياسمين أيوة يامها
    مها اي يابنتي مالك مش طايقة نفسك ليه فجأة رن موبايلها
    ياسمين فضلت بصة للموبايل طيب يامها في مكالمة مهمة معايا ويتنج
    مها طيب ابقي احكيلي وقفلت
    ياسمين فتحت الو
    اسر انا اسف لو كنت ضايقتك
    ياسمين لا ابدا
    اسر طيب ممكن تطمنيني عليكي
    ياسمين انا كويسة
    اسر مش عارف يبدأ بايه وازاي
    ياسمين مش عارفة تقولوا ايه وتبدأ ازاي
    اسر انا انا حقفل
    ياسمين بغيظ طيب
    اسر قفل وهو يلعن نفسه علي غباءه
    ياسمين اوففف
    بعد شوية اتصلت ياسمين رد
    ياسمين ممكن نبقي صحاب انا محتاجة اتكلم مع حد
    اسر ماشي مالك في ايه
    ياسمين انا
    اسر انا ممكن اشوفك بكرة
    ياسمين بفرحة ماشي بعد شوية مسكت الجاكيت واعدت ترقص بيه
    _________
    سامية ايه قلت الذوق بتاعتك دي دي مقابلة تقابليها الراجل بردو
    ياسمين مردتش عليها وهي مخبية الجاكيت وراها
    سامية غبية فعلا غبية
    _______
    في صباح اليوم التالي
    ذهبت ياسمين الي المكتبة
    ياسمين صباح الخير
    اسر صباح النور
    ياسمين بضحك الجاكيت
    اسر بضحك متاكده
    ياسمين بكسفة لا وخدته تاني
    اسر انا حقفل ونخرج مع بعض
    ياسمين حنروح فين
    اسر حخليكي تغيري جو بدل الدموع اللي شايفها في عينك دي
    ياسمين انت شايف ايه
    اسر شايف دموع ولازم تتحول لفرح
    ياسمين بفرحة لم يهتم أحد بدموعها
    اسر يلا انا حقفل حوديكي مكان لازم تغيري جو وتختلطي بالناس
    ياسمين وافقت بالفكرة
    بعد شوية اسر وصلنا دول بقي صحابي وده اخويا علاء
    ياسمين اهلا وسهلا بيكم
    علاء اهلا بيكي
    اسر دي بقي ياسمين صاحبتي واختي الجديدة
    ياسمين لنفسها صاحبته واخته
    بعد شوية ياسمين انا حمشي بقي
    اسر رايحة فين
    ياسمين ابدا ماشية
    اسر استني بس رايحة فين انا ضايقتك في حاجة
    ياسمين انت انت بتعمل معايا كده ليه ليه دخلت حياتي
    اسر مش فاهم
    ياسمين المشكلة انك مش فاهم انا حمشي
    ________
    في المساء نامت ياسمين من كتر البكاء
    فجأة رن هاتفها
    اسر ممكن تقوليلي اتضايقتي ليه
    ياسمين ابدا ولا حاجة
    اسر طيب ممكن اقابلك بكرة
    ياسمين لا لا سبني في حالي بقي وقفلت
    اسر تنهد وخرج من الغرفة لقي اخوه علاء
    علاء كنت بتكلم مين
    اسر دي ياسمين
    علاء اه أيوة ياعم
    اسر قصدك ايه
    علاء قصدي ياسمين معجبة بيك بس انت غبي


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .