-->

رواية ولي العهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان نصار

رواية ولي العهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان نصار

     

    رواية ولي العهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان نصار 

    الفصل الثالث عشر:

    فضل يحي يترجي فريده انها تفتح بس فريده تجاهلته و مردتش...ف شال شنطه هدومه و نزل ركب عربيته و طلع علي بيت ابوه..

    ...............................

    أميره قاعده بتعيط:يرضيكي كده يا خالتو اللي حصل و الله لوديها ف داهيه الحيوانه دي..
    دولت بجديه:العيب علي جوزها اللي معرفش يلمها...
    إسعاد:ما تسكتي بقي يا دولت يختي ما تقومين البت...
    و لأميره:و الله لاخليه يردلها العلقه دي و يرميها ف الشارع اهدي بقي...
    أميره فضلت تعيط برضه و دولت كل شويه تقومها اكتر...

    ............................

    دنيا هاتفيا بانبهار:فريده عملت كده!!
    شمس: اه و الله دي اتحولت يا دنيا..ده حتي يحي مقدرش عليها من اللي عملته...
    دنيا اتنهدت:حقها..و اكيد خالتك و امك برضه سخنوها..
    شمس:ده الاكيد..
    دنيا:و انتي الأوضاع عندك ايه...
    شمس بقله حيله:قالبينها مناحه و امك مسكت فيهم يباتوا عندنا..و مش مبطلين لحد ما زهقت انا و بابا و كل واحد طلع علي اوضته..و كمان ساعه كده هنزل اجهز العشا..
    دنيا بتضحك:هههههههه يقلب امك امتي تتجوزي بقي و ترتاحي من اللي عندك ده...
    شمس:شكلها مفيهاش جواز بالوضع ده يا دنيا...و سمعت صوت عربيه داخله...
    شمس:بت استني...
    و قامت دخلت البلكونه لقت أن دي عربيه يحي و يحي نزل منها و فتح الباب اللي ورا و نزل شنطته...
    شمس بصدمه:الحقي يا دنيا يحي جاي بشنطه هدومه..
    دنيا شهقت:يا فريده يا قادره!

    ................................

    رن يحي الجرس و إسعاد قامت فتحتله و اول ما شافت شنطه هدومه صوتت..
    إسعاد بحده:كرشتك من البيت...
    يحي بكدب:لا انا اللي سيبته...
    و دخل و قفل الباب و راح قعد علي كرسي جمب كرسي دولت...
    دولت بخبث:قادره و تعملها...
    يحي بجديه:من فضلك يا طنت انا مش مستحمل و لا كلمه بدل ما اروح اقتلها...و انا اللي سيبت البيت مش هي...
    إسعاد بتوبيخ:و تسيبه ليه يا موكوس يا ابن الهبله..اه ابوها أداها التعليمات ازاي تتصرف...تلاقيها غيرت كالون الباب..
    أميره صرخت فيهم:ما تغيره و الا تولع دي مدت ايديها عليا و الاستاذ مجابش حقي...
    يحي بحده:ينفع تخرسي انتي كمان...
    أميره قامت وقفت و بتزعق:هو انت مقدرتش علي الحمار هتقدر علي البردعه...
    يحي هو كمان قام و بحده:صوتك ميعلاش انتي فاهمه...
    محمد نزل علي صوتهم و بزعيق:ما تتلم انت و هي مش كفايه اللي هببتوه..
    دولت:شايف ابنك يا حاج..
    محمد بجديه:ابني مغلطش دلوقتي يا أم أميره بنتك اللي غلطت...
    أميره بصدمه:بعد ده كله انا اللي غلطانه...
    و اخدت شنطتها:ماما انا مروحه..عاوزه تيجي تعالي...
    و مشت و إسعاد حاولت تمسك فيها بس مش عارفه و دولت قامت ورا بنتها...
    إسعاد:يا دولت اسمعي بقي عقلي البت مينفعش اللي حصل ده...
    دولت بحده:هي برضه اللي مينفعش اللي حصل و الا اللي مرات ابنك عملته..
    و مشت و إسعاد معرفتش توقفها...و لسه هتتكلم محمد قاطعها و بجديه:مسمعش نفسك الليله دي لو عاوزاها تعدي علي خير..

    ...............................

    مروه تاني يوم راحت لابنتها...
    مروه:انا بجد مش مصدقه أن يحي يعمل كده...
    فريده بحزن:عمل يا ماما..يحي لسه بيحبها!
    و عيطت بقهر...
    مروه حضنتها و بحزن:اهدي يا فريده اهدي يا حبيبتي مش كده..هو ميعرفش ابوكي هيعمل ايه...
    فريده بنحيب:مبقاش يهمه يا ماما خلاص...
    و لقوا الجرس بيرن...ف مروه كانت هتقوم بس فريده منعتها و مسحت دموعها و قامت:خليكي ده النجار...
    مروه ردت بهمس:نجار!!
    فريده فتحت الباب:اتفضل...بص عاوزاك تغيري الكالون بتاع الباب..
    النجار:حاضر يا استاذه...
    مروه بصدمه:استني عندك...
    و قامت راحت لفريده:ايه اللي انتي بتعمليه ده..
    فريده بتحاول تكون قويه:هو اللي بدأ...اتفضل شوف شغلك...
    و بدأ النجار يغير ف الكالون....و مروه مش عاجبها تصرف فريده..

    ...............................

    أميره هاتفياً:الو..
    يحي:الو..
    أميره بهدوء:اسفه..
    يحي سكت و مردش...
    أميره بحزن مصطنع:شكلك لسه زعلان.
    يحي بهدوء:لا...
    أميره بدلع:طب لو مش زعلان بجد تقبل عزومتي ليك بكره علي العشاء..
    يحي اتنهد:حاضر يا أميره..
    قفلت أميره مع يحي و ابتسم بخبث

    ..............................

    جه معاد العشا و راح يحي اخد أميره من بيتها و كانت لابسه فستان شيك اوف وايت و كانت بتبتسم بخجل طول الطريق..و يحي ساكت مركز ف الطريق...و وصلوا عند المطعم اللي كانت أميره مختاراه...و نزل يحي فتح لأميره الباب...
    أميره بابتسامه خجوله: ميرسي يا حبيبي..
    و مسكت ايد يحي و دخلوا..قعدوا علي ترابيزه ف ركن هادي و جه الويتر بالمنيو...
    أميره بخجل:ممكن اختارلك انا..
    يحي قفل المنيو و ابتسم بسخريه:طبعا اتفضلي يا ميرو..
    أميره اختارت الاكل و الويتر اخد الطلب و مشي..
    أميره:هيعجبك المطعم هنا..عرفته اول مره لما كنت ف عشا مع دكتور........
    و فضلت أميره ترغي ف مواضيع تافهه و يحي قاعد ساكت مش مركز ف كلامها بس علي وشه ابتسامه دبلوماسيه..و أنقذه من رغي أميره الويتر و هو بيقدم العصير و الاكل ليهم...

    .............................

    كانت فريده قاعده في بيتها و دموعها لسه منشفتش و كل ما تفتكر الموقف تعيط...سمعت صوت تليفونها بيرن بوصول رساله...ف مسحت دموعها و مسكت الفون فتحته...بلمت للتليفون شويه...
    و بحده:ده انت يوم ابوك اسووود...

    ..............................

    محمد بزعيق: إسعاااااااد...
    إسعاد بخضه طلعت من اوضتها:ايه يا حااج...
    محمد بسخرية و صوت عالي:انزلي الحقي يختي اللي ابنك هببه...
    شمس خرجت من اوضتها:ايه يا بابا!!

    ..............................

    فريده وصلت بعربيتها و نزلت جرت و طلعت فتحت الباب بالمفتاح اللي معاها..و سابت الباب مفتوح و طلعت تجري علي اوضه النوم...و اول ما دخلت لقت يحي نايم علي السرير و أميره جمبه...
    فريده هجمت علي يحي و بقت تضرب فيه:قووم.. قووم يا رمرام يا قذر يا ابن ستين الكلب..
    و بقت تصوت و تضرب فيه..و يحي قام و بقي يبعدها عنه..
    فريده و صوتها اتنبح من الصريخ:ده انا هفضحك يا وسخ يا ابن الكلب...
    و بقت تضرب فيه و يحي زقها بعيد ف اتخبطت ف الباب..
    فريده:ااه...و الله ما انا سايباك الا بفضيحه..
    و قلعت جزمتها و بقت نازله ضرب عليه...
    دخل محمد و إسعاد و دولت ف الوقت ده و من وراهم أنور أبو فريده..و فريده بقت تحدف يحي بكل حاجه ف الأوضه...
    و دولت و إسعاد جروا علي أميره اللي شبه مغمي عليها و بيحاولوا يفوقوها...و أنور بقي يبعد فريده عن يحي...
    أنور بصوت عالي:بس يا فريده..باااس خلااااص....
    فريده بصراخ:اوووعي يااا بابا اوووعيييي...موته علي ايدي ابن الكلب ده...
    و بقت تضرب يحي برجليها..و أنور شالها و بعدها عنه...
    محمد راح ليحي و ببرود:انا ربيتك علي كده...
    و راح ضاربه بالقلم...
    و بحده:انا ربيتك علي ده يا حيوان...ربيتك علي انك تغتصب بنت...يا حيوان...
    و فريده صوتها عالي من بره:هموته و ديني لاموته..
    و بقت عماله تكسر ف كل حاجه...
    دولت بصراخ:يالهوووووي يالهووووي..بنتي يا ناس الحقوووني البت مش بترد عليااا....
    إسعاد:الحقنااا يا محمددد...

    الرابع عشر من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .