رواية حبي للابد مازن ومليكة البارت الثاني عشر 12 بقلم سحورة
الحلقه الثاني عشر
مليكه واقفه قدام صوره مازن
ياربي ساعدني
بس انا لازم احكيلك حكايتي مع احمد انا مش هينفع اروح لاحمد
انا خلاص قررت احكيلك كل حاجه
مازن فتح الباب بالمفتاح
مليكه مسحت دموعها بسرعه
انت جيت حمد الله ع سلمتك
مازن اداها ضهرو الله يسلمك
وفضل واقف
مليكه : احضرلك العشاء
مازن : بصوت عالي ليه معرفتنيش حكايه احمد يامليكه
كرم : يانهار اسود ايه الدم ده
فيروز بين الصاحي والنايم شبه غيبوبه
وبصوت كلو كسر
اخدت ال انت عايزو هات الفلوس الحق ال بتموت مني
كرم بتوتر احنا لازم نروح مستشفي
فيروز : هااات الفلوس
كرم : حاضر
ودخلت الحمام وفضلت تعيط ع حظها وعلي ال حصلها
غرقت هدومها مياه وطلعت لبست الجاكت طويل واخدت شنطه الفلوس ومشيت
كرم : استني يافيروز هوديكي بس المستشفي انتي حالتك مش كويسه
فيروز معلش في زبون غيرك مستعجل
وخرجت وكرم فضل برضو مراقبها من بعيد
ندم ع غباؤ
مازن : ااااتكلمي
مليكه بعياط : مازن والله كنت هقولك
مازن : امتا هتقولي امتا عشان كد رافضه اني المسك واخد حقي كزوج صح
مليكه : لالا لا مش كد اسمعني
مازن : احمد كان هنا الصبح صح
مليكه : ا ا ايوه
مازن : متصلتيش ليه عليا سكتي ليه يامليكه
مليكه سكتت شويه وفكرت انها فكره حلوه تبعد عنو من غير وجع
مليكه : انت مش كنت هطلقني ارمي عليا يمين الطلاق وملكش دعوه بحياتي احمد ده قصه وانا هكملها
مازن : ايوه كد اظهري ع حقيقتك
مليكه : طلقني
مازن : طبعا مش هقبل ابقا مع واحده زيك كد
انتي
ورن تلفونو
مازن : الو
......
مازن : مالها تعبانه ازاي يعني
......
مازن : طيب جاي اهو
مليكه : في ايه
مازن : وانتي ماااالك
ونزل وسبها
ومليكه فضلت تعيط
اسفه والله غصب عني يامازن يارتني قادره احكيلك بس لا انا مش عايزك تتعذب انت تستاهل كل خير والحمد الله ان احمد ظهر ع الاقل هنطلق بسببو مش بسبب العذاب
فيروز بضعف الفلوس اهي يادكتور
الدكتور : انا اسف البقاء لله
فيروز : مااااااااااماااااااا
وجريت عليها ونبي متسيبني انا بخاف
اصحي ياامي انا مليش غيرك ماااااامااا
كرم واقف من بعيد مصدوم ومش عارف يعمل ايه جري عليها واخدها في حضنو بس لاقها ساكته وعرف انها فقدت الوعي
كرم : اندهولي الدكتور بسررررعه
وشالها ودخلها اوضه فاضيه والدكتور جه وكشف عليها وعلقلها المحاليل
مازن وصل بيت اهلو
مازن : ماما عامله ياعز
عز : متخفش هي بس شويه ضعف
مازن : هي فين
يارا بعياط : فوق
مازن طلع جري عليها
امي
عامله ايه
وفاء : ياحبيبي انا كويسه
مازن : الف سلامه عليكي
وفاء : الله يسلمك ياابني
راندا : مامتك كانت محتجاك وانت كنت بعيد عنها
عادل : مش وقتو ياراندا
راندا : انت بقول الحق
مازن : خلاص ياامي انا هاجي اقعد معاكي واهتم بيكي
وفاء : لا ياحبيبي خليك مع مراتك
مازن في سرو هه مراتي اه ياامي لو تعرفي ال فيها
مازن : هجبها هنا تقعد معانا اهو كمان انا بخاف عليها اسابها لوحدها هناك وهي هتبقا مبسوطه معاكم
بسمه : ايوه ياريت يامازن
مازن : تمام اكلتي ياست الكل
وفاء : ايوه ياحبيبي
مازن : هروح اجيب مليكه واجي
بسمه : روقي الاوضه بتاعتي معلش
بسمه : عنيا
فيروز : ماما ماما وقامت تصرخ
كرم : هشششش خلاص اهدي
فيروز : حسبي الله ونعمه الوكيل فيك ابعد عننا امي ماتت بسببك اتحيلت عليك اتحيلت عليك ياكرم ليييييه يارتني كنت انا ال موت قبلك ياامي وبدات تصرخ
كرم طلع بره ومسح دموعو وكان ندمان وطلع من المستشفي كلها وروح ع الشقه ال كانو فيه ومستحملش كان شايف كل حاجه وكانها بتتكرر وخرج بسرعه كان قرفان من نفسو ومن ال عملو
مازن : اسمعي يامليكه انا امي تعبانه ومش حمل انها تتعرض لصدمه وانا مش هخسر امي عشان واحده زيك
احنا هنروح الفيلا نقعد فيها كام يوم لغايه لما امي تتحسن وبعد كد هطلقك لاني مش طايقك وهسيبك ترجعي لحبيب القلب والف مبروك مقدما ياهانم وعايزك هناك تتعاملي معايا عادي وكإن مفيش حاجه حصلت
مفهوم يامليكه