-->

رواية ولي العهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان نصار

رواية ولي العهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان نصار

    رواية ولي العهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان نصار 

    يحي من ورا أميره بغضب:أميررره…

    كل اللي في المطعم بصوا علي يحي و أميره بصت ليحي ببرود اكنها معملتش حاجه و بدلع:فريده بتكلمك يا حيياااتشي…

    فريده بصوت عالي وصل ليحي:حيااااتشي…ده انا هسود حياااتشك…

    و قفلت السكه…

    يحي راح شد أميره من دراعها و بحده:انتي اتجننتي ازاي تعملي كده..

    أميره بصدمه مصطنعه:فيه ايه يا يحي..و ازاي تمسك ايدي كده..

    و بصت علي ايده اللي ماسكها دراعها جامد:من فضلك سيب ايدي..

    يحي ساب دراعها و بيحاول يهدي:أميره انتي عملتيلي دلوقتي مشكله كبيره مع فريده…

    أميره بدموع زائفه:سوري يا يحي مكنتش اعرف اني هعمل كده..انا فكرتك معرفها اننا مخطوبين..

    يحي بيمسح وشه ف محاوله أنه يهدأ:خلاص يا ميرا محصلش حاجه..اتفضلي يلا عشان اوديكي لوالدتك…

    أميره بخضوع:حاضر…

     

    ……………………………….

     

    فريده اول ما قفلت مع أميره وقعت كل اللي علي مكتبها بعصبيه…

    فريده بغيظ:انا كنت عارفه انا كنت عارفه أمه الحربايه بتنخور ورا ايه..يا قذره يا بنت الكلب يا قذره يا بنت الكلب..

    و اخدت شنطتها و نزلت تجري..و كل اللي ف المكتب كانوا عمالين يبصوا علي مكتبها بسبب الصوت و اول ما خرجت ديروا وشهم…نزلت تجري علي عربيتها…و طلعت علي بيت أبو يحي…

     

    ………………………………..

     

    كانت إسعاد و دولت قاعدين ف الجنينه و بيتكلموا مع مسعد فيديو…

    إسعاد:ايه يا شيخنا أتأخر ف الطلاق ليه..

    الشيخ مسعد:و الله يا حاجه دولت العمل المعمول لابنك صعب يتفك بسهوله و انا بحاول افكه…

    دولت:بص يا شيخ مسعد عاوزاك تعمل لاميره بنتي حجاب يحصنها اكيد المخفيه دي هتأذيها…

    الشيخ مسعد:بأذن الله……

    و لقوا عربيه دخله الفيلا و نزلت منها فريده…دولت اول ما شافت كده قفلت ف وش مسعد…و فريده راحت عليهم و بصوت عالي:مش عيب برضه يا حماتي أما تعلمي ابنك الرمرمه و أنه يعرف ستات علي مراته…

    إسعاد و هي لسه قاعده:لا و انتي الصادقه ده انا بعلمه يستنضف…

    فريده شهقت:تصدقي انك ست قليله الادب…

    دولت:بقولك ايه يا بنت انتي اتفضلي يلا من غير مطرود انا اختي صاحبه مرض مش هستني أما واحده حماره زيك تضيعها…

    فريده ببرود:حماره…طب تمام اوي..

    و حطت شنطتها علي كرسي جمبها و شمرت كمام الجاكت اللي لابساه..

    و بحده:تعالي بقي يا حيلتها و انا اعرفك…

    و هجمت علي دولت و بدأت تضرب فيها بكل قوتها و دولت بقت بتضربها هي كمان و إسعاد عماله تصوت…و شمس طلعت من الفيلا و محمد و راحوا يحوشوا…

    فريده بصراخ:انا هعرفكم يا شويه رمم ازاي تاخدوا جوزي مني…و قلعت جزمتها و بقت نازله ضرب علي دولت…و إسعاد بتعض ف فريده عشان تسيب اختها…بس فريده بتزق فيها..و شمس مصدومه من المنظر و محمد مش عارف يتدخل….

    شمس بتحاول تبعد فريده:يا فريده بس علشان خاطري…مينفعش كده يبنتي…

    و فريده ماسكه ف دولت و بتضربها…و بتعضها كمان…

    لحد ما وقعتها ف الارض.

    فريده:اتفو…و عدلت هدومها و بتوعد:انتي اللي بدأتي انتي و هي يا عالم يا غجر استحملوا بقي و قله ادب بقله ادب…يا شويه رمم…

    و اخدت شنطتها و لسه هتمشي لقت عربيه يحي داخله الفيلا….

    فريده بصوت عالي:نورت يا حياتشي..مش كنت تقول كنت جيت رقصتلك ف الخطوبه…بس احنا لسه فيها…لولولولولولولولولي…

    يحي كان واقف مصدوم و مش عارف يقول حاجه…و أميره فضلت قاعده ف العربيه خايفه تنزل….

    يحي بتوتر:يا ديدا..افهمي…

    فريده بتقلع الجزمه بتاعتها و بترقب:اه افهم…

    و هجمت علي يحي و بقت نازله فيه ضرب…

    إسعاد بتزق شمس و بتلطم:يالهووي الحقي اخوكي من بنت الكلب دي…

    و فريده اتشعلقت علي ضهر يحي و بقت نازله ضرب فيه و عض..و يحي بيحاول ينزلها من علي ضهره بس مش عارفه لدرجه انه وقع بيها…و فريده فضلت تضرب فيه…و بعدين قامت و راحت عند أميره ف العربيه…

    فريده بسخريه:ستش العرايس سامحيني معرفتش اباركلك ف وقتها…و راحت نازله عليها ضرب بالجزمه…

    دولت بتلطم:يالهوي..يالهووي هتموتلي البت…

    أميره بقت بتزق فريده و بتضربها و بصراخ:الحقني يا يحي….

    فريده:محدش هيلحقك مني…

    و يحي و شمس بيحاولوا يبعدوا فريده بس مش عارفين…

    فريده بحده ليحي:اووعي يا رمرام يا قذر…

    و حدفته بالجزمه ف وشه…و مسكت أميره بايديها الاتنين من شعرها و نزلتها من العربيه…و جرجرتها لحد ما وقعتها ف حمام السباحه….

    إسعاد و دولت كانوا بيصوتوا…و شمس واقفه مبلمه ع اللي فريده عملته…

    فريده بتعدل هدومها ببرود:الف مبروك و عقبال علقه الفرح…

    أميره كانت بتصرخ عشان مش بتعرف تعوم و بدأت تغرق…

    محمد ليحي بحده:انزل هات البت…

    و فريده اخدت شنطتها و لبست جزمتها و ركبت عربيتها و مشيت…

     

    و يحي نزل جاب أميره من حمام السباحه و فضلت تعيط..و كذلك دولت…

    دولت:لا يا أبو يحي لازم يحي يجبلي حقي انا و بنتي من المتوحشه دي…

    شمس بسخريه:و النبي يا طنت تسكتي يحي مش عارف ياخد نفسه من الضرب اللي خده…

    محمد:طب و الله بت جدعه و بميت راجل…

    و ليحي:شوف هتتصرف معاها ازاي هي و أبوها يا سبع البرومبه…

    يحي كان قاعد ع الأرض و حاطت ايده علي دماغه…و أميره نايمه بتحاول تتنفس من العلقه اللي خدتها….

     

    ………………………………..

     

    روح يحي بليل و اول ما دخل الفيلا كان الجو هادي..ف طلع اوضته هو و فريده بس لقي فريده وقفاله و لماله هدومه…

    فريده:اللي كنت عندهم بقي روحلهم…

    و راحت حادفه شنطه الهدوم عليه رغم تقلها الا أنها قدرت تحدفها عليه…

    و زقته:يلا يا شورتها..يلا يا اخويا و عاملي فيها راجل..اتاريك كنت بتعمل نفسك راجل عليا انا بس…

    و لسه هتقفل الباب يحي سده برجليه و بتوسل:يا فريده بالله عليكي كده مينفعش…

    فريده:لا ينفع يقلب إسعاد…

    و زقت الباب جامد ف يحي صرخ من زنقه الباب علي رجله و بعدها…

    فريده من جوا:سنينك سودا معايا..

    الفصل الثالث عشر من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .