-->

رواية ولي العهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان نصار

رواية ولي العهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان نصار

    رواية ولي العهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان نصار 

    حست فريده بحركه علي وشها ف فتحت عينيها..لقت يحي بيبصلها و هو مبتسم..

    يحي بابتسامه:صباح الورد..

    فريده بادلته الابتسامه:صباح النور.

    و بصت حواليها:هي الساعه كام..

    يحي بخفوت:١٢…

    فريده اتفزعت:نعمم!!كاام..انا اتأخرت ع الشغل..

    و لسه هتقوم بس يحي منعها..

    فريده:يا يحي عندي شغل..

    يحي:تؤ..اجازه..هاخدك النهارده نغير جو…

    فريده بتساؤل:و الشغل..

    يحي بيضحك:ما يولع…

    فريده باستغراب:بتكلم بجد يا يحي…

    يحي: اه و قومي البسي يلا عشان انا جعان و عاوز أفطر…يلا بدل ما اغير رأيي..

    و ضحك و فريده ضحكت هي كمان و قامت تجهز..

     

    …………………………………

     

    صحي جاسم من النوم و قام لقي أميره واقفه ف المطبخ بتحضر الفطار….

    أميره بابتسامه:صباح الخير..

    جاسم باسها علي خدها و سند دماغه علي كتفها و بنوم:انتي صحيتي ليه يا ميرو…

    أميره:بحضرلك الفطار..

    جاسم:لا بصي فيه اهم من الفطار…

    أميره ضحكت بقله حيله…و جاسم شالها و دخل بيها علي اوضه النوم….

     

    ………………………………….

     

    دولت هاتفيا:الو ايوه يا إسعاد يختي..بقولك ما تجيلي النهارده..اهو نتغدا سوا جايبه شويه فسيخ انما ايه يستاهلوا بوءك…

    إسعاد:خلاص يختي جيالك هلبس و اجي الحاج هيتغدي بره ف الشغل و شمس خطيبها مخرجها النهارده..و اهو بالمره اشوف ست البنات…

    دولت:لا ياختي اميره مش هنا..أميره ف المنصوره بتراجع حاجات هناك و هترجع علي بكره كده ..

    إسعاد:و دي تيجي يختي تسافر من غير إذن يحي…

    دولت حست انها غلطت:يختي ما هي قالت امبارح قدام يحي..

    إسعاد بتذكر:اه يختي صحيح..معلش عقلي مش دفتر..

    دولت حمدت ربنا ف سرها:طب يلا بقي تعالي متتأخريش و انا هوضب الحاجه علي ما تيجي..

     

    ………………………………….

     

    كان يحي قاعد مع فريده علي مركب ف نص النيل..

    يحي بغناء:و انا الليله ديه كل ده في ايديا يمكن في الدنيا دي اكون انا الوحيد..

    فريده بترد عليه:و الله كل حاجه فيا بتناديلك…ايوا كل حاجه فيا بتناديك..

    و ضحكت و حضنت يحي…

    فريده بابتسامه:ايه الرومانسيه دي كلها يا استاذ يحي..

    يحي بسخريه:شايف مزه تانيه..

    فريده بصتله بسرعه و بفخر:علي فكره متقدرش تعيش من غيري…

    يحي خبط دماغه ف دماغها بالراحه:عارف.

    فريده سندت ايديها علي صدره و بحب:يحي اللي اعرفه ميعملش كده…

    يحي ابتسملها و باس دماغها:اكيد..ده انا اموت قبل ما اعمل كده يا ديدا…

    فريده بحده:بعد الشر…

    يحي:بتخافي عليا..

    فريده بسخريه:لا اخاف علي ابن الجيران…

    و سندت عليه:يلا كمل غنا…

     

    ………………………………….

     

    بعد كام يوم اضطر يحي أنه يعزم أميره علي الغدا و أمه مش بتبطل زن عليه ب ده..ف اخدها و راح بيها علي مطعم..و طول القعده أميره عامله نفسها مكسوفه..و يحي قاعد بيتكلم معاها بهدوء…

    يحي:بعد اذنك..

    أميره:اتفضل..

    و قام يحي يروح الحمام و ساب تليفونه…

     

    ………………………………..

     

    كانت فريده ف شغلها و كانت هتطلب غدا دليفري عشان مش هتلحق تطبخ..ف قررت تتصل علي يحي تسأله هيأكل ايه..و مسكت تليفونها و اتصلت عليه بس مفيش رد..و فضلت ترن تاني و تالت…

     

    ……………………………….

     

    أميره كانت قاعده و شايفه تليفون يحي عمال يرن..فضلت قاعده تراقب التليفون بعين ضيقه و بخبث..و اتنهدت و مسكت التليفون و ردت..

    فريده:ايوا يا حبيبي..

    أميره:ايوا مين!

    فريده نزلت التليفون من علي ودنها و بصتله و بعدين رجعته تاني:تليفون يحي!

    أميره:ايوا..

    فريده بشك:انتي مين..

    أميره ببرود:أميره خطيبته..يا ديدا…

    يحي من ورا أميره بغضب: أميررررررره!!!

     الفصل الثاني عشر من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .