رواية عشقتها ولكن كاملة بقلم دينا دخيل
المنبه بيرن الصبح في أوضه اسراء وامل
اسراء بنوم :. امل .... امل
امل بنوم: امممممم
اسراء : قومي يالا
امل : يست سيبيني انام شويه
قومي انتي
اسراء بنوم : امممممم ماشي
وبعد ساعتين بعد ما المنبه رن
قامت امل واسراء
اسراء : عجبك كدا بقينا الضهر
امل : وانتي مقومتيش انتي ليه
اسراء : يعني اسيبك نايمه لوحدك يعني مقدرش
امل : طب يالا نعمل فطار
وعايزين ندور ع شغل بقا
اسراء : اه فعلا .... من يوم ما اتخرجنا قاعدين ف البيت
وانا ملييت اوي
امل : وانا جدا والله
يالا نقوم كفايه كسل
وقاموا رتبوا البيت وفطروا وقعدوا يدوروا ع النت ع شغل مناسب لدراستهم
امل : بت .... ابت
لقيت اعلان ف شركه عايزين موظفين والانترفيو بكره
اسراء : شركه ايه؟
امل : ماسكه الفون وبتقرا
اسمها الاسيوطي للعمران
اسراء : شكل من اسمها أنها مشهورة
طب هما عايزين كام موظفه
احنا اتنين ي فلحه
امل : في الاعلان مش محددين
قالوا موظفين
وفي ورق مطلوب
تعالي نقوم نجهزه بقا
اسراء : اشطاا يالااا
ياااه اخيرا هنعمل حاجه بدل الملل دا
امل : يست انتي شوفتينا لسه اتقبلنا
اسراء : أن شاء الله هنتقبل
تعالي نشوف هنلبس ايه بكره
امل : بقولك الورق نجهزه تقوليلي لبس
بس تصدقي عندك حق
يالا نختار هدومنا ونبقا نجهز الورق باليل
ونسيبهم يختاروا لبسهم ونروح لريان
ريان لبس بدلته الكحلي وسرح شعره ورش البرفيوم المميز بتاعه ونازل من اوضته
ريان : صباح الخير ي نوجااا
نجوي : حبيب قلبي صباح النور
سميرة : يعني قولت لجدتك صباح الخير ومقولتش لمامتك يعني
ريان : صباح الخير
سميره : ومالك بتقولها كدا لي
نجوي ( جدته ام أبيه ): في ايه ي مرات ابني ما قالك صباح الخير
سميره : يعني ما شوفتيش طريقته اللي بيعاملني بيها
اااه ما انتي اللي مقوياه عليا
ريان : ماماااا
انتي عارفه كويس انها عمرها ما قوتني عليكي ولا كرهتني فيكي
بالعكس هي اللي ربتني واهتمت بيا
لما حضرتك كنتي بتسيبيني وتروحي تشوفي صحباتك في النادي وتسافري
ف لو سمحتي كفايه بقا
ولف لجدته باس ايديها ورأسها
مش عايزه حاجه ي نوجااا
_ عايزه سلامتك يقلب نوجاا
وطلعت سميره اوضتها وسابتهم
مالك : نوجااااااا
_ يالهوي خضتني ي مالك .... كل يوم كدا
ريان : انت مش هتبطل هبل يعني وتعقل شويه
مالك : لا لا احبوش
نجوي : هههههههههههه والله انت هتموتني مره ي مالك
مالك : بعد الشر عليكي يقمر انتي
بفكر اجوزك ي نوجا وانتي بتحلوي كدا
نجوي : هههههههههههه يالا بقا كل بعقلي حلاوه
مالك : ابدا
نجوي : وبعدين اتجوز بعد جوزي الله يرحمه ازاي بس
هو كان في زيه و..
مالك بهمس لريان : يالاا نهرب بسرعه جدتك هتفتح وتقعد تفتكر جدك وامجادهم مع بعض
ريان : مش انت اللي فتحتها
استلم بقا
مالك : ونعم الصحاب
نوجا حبيبتي هنمشي بقا ف أشغال ورانا
وانتي اقعدي افتكري رومانسياتك انتي والحج الله يرحمه براحتك
ريان : أصل انت فالح في شغل اوووي
مالك : اه طبعا
دا الشركه من غيري تقع يبيبي
ريان بقرف : بيبي ايه ي اهبل
بتكلم ابن اخوك
مالك : خلي العقل ليك يحبيبي هيهيهيهبهيهيهيهي
ريان ضحك من طريقه صحبه : يبني يخربيتك هتشلني قدامي يالااا
مالك : يالا
ركب ريان عربيته ولقي مالك بيركب جمبه
ريان : كمان هتركب معايا
فين عربيتك
مالك : أصل اتخبطت امبارح ووديتها ....
ريان بخضه : طب انت كويس .... حصلك حاجه
مالك بابتسامه : اه الحمد لله محصليش حاجه متقلقش
وبمزح للدرجادي خايف عليا يقلبييييييي
ريان : انت يبني اتكلم جد شويه خضتني عليك
يالا نمشي
مالك : ابو الصحاب متقلقش
صحبك اسد
ريان : اه ما أنا عارف
ووصل ريان ومالك الشركه عشان شغلهم .
الهام قاعده مع سميره ف النادي
الهام : وحشاني اووي ي طنط .... ماما بتسلم عليكي
سميره : الله يسلمها ي قلب طنط
بس اي الحلاوه دي
الهام بجد ي طنط يعني هعجب ريان
سميره : طبعا يحبيبتي
ما أنا مش هجوزه غيرك
الهام : يارب ي طنط
انا بحبه اووي ونفسي يبصلي حتي
سميره بمكر : هيحصل متقلقيش
استووووب نقف عند الهام
تبقي بنت صاحبه سميره
مغرورة جدا وبتحب الفلوس وعشان كدا نفسها تتجوز ريان
لبسها ضيق وقصير وبتحط ميكب اووفر...... بتسهر طول الليل مع صحابها في النايتكلب..... معندهاش حدود لحاجه
بتعمل اللي ف دماغها
ونرجع لامل واسراء
امل: كدا جهزنا اللبس وورقنا
يارب نتقبل بكره بقا
اسراء : يارب يحبيبتي
تعالي نصلي قيام وندعي
امل : يالا بينا
وصلوا ودعوا ربهم وخلصوا
امل : اسراء
اسراء : انا جعانه
امل : وانا كنت هقولك كدا أصلا
اسراء : طب قومي نشوف حاجه ناكلها ونسهر ونشوف فيلم حلو
امل : اشطااا فيلم كوميدي لمحمد هنيدي
اسراء : اشطاااات
وقعدوا واكلوا وسهروا مع بعض
امل : يالا ننام بقا
عشان ورانا انترفيو بكره
اسراء : اه يالاا
انا خايفه نقوم نقفل المنبه وننام والله
امل : نفس احساسي القذر
أصل احنا مالناش نشتغل احنا بنحب المرقعه
اسراء : هو ف احلي منها
يالا تصبحي ع خير
امل : وانتي من اهله يحبيبتي