-->

رواية عشق الاسياد كاملة بقلم رنا سليمان

رواية عشق الاسياد كاملة بقلم رنا سليمان

    رواية عشق الاسياد كاملة بقلم رنا سليمان 



    واقف قدام مرايته بيعدل هدومه وفاتح الاسبيكر بتاع تلفونه وبيتكلم بعصبية
    قدر:يعني ايه نسيتي
    انتي عارفه الورق دا مودتهوش خلال نص ساعه ايه ال هيحصل
    كنا هنروح في داهيه
    افلاسنا كان هيبقي على ايدك
    لميس:انا اسفه والله يا مستر قدر اوعدك مش هتككر تاني
    قدر:لا مانا مش هسحملك تكرريها تاني
    لان المرة الجايه هكون طاردك سامعني
    لميس بعياط:تحت امرك يا قدر مين
    نص ساعه والاوراق هتوصل ل جاسم بيه
    قدر بعصبية وهو بيقفل زراير القميص:اتمني ان دا يحصل
    قدر مسك التلفون وقفل في وش لميس
    قدر كمل لبس هدومه
    تحت في المطبخ
    واقف بتحضر الفطار وهي سرحانه
    ……ال واخد عقلك
    حياه اتخضيت وبصيت لل بيكلمها وكانت نور اخت قدر
    حياه:خضتيني يا نور
    نور: والله العظيم انتي اكتر واحده صعبانه عليا في البيت دا
    حياه:وليه بقي أن شاء الله
    نور:يعني انتي سابتي كل الولاد ال في البيت ورايحه تحبي قدر ال مناخيره في السما
    حياه وهي بتفتح التلاجه وبتجيب منها الاكل:وماله بقي قدر يا ست نور
    وبعدين هو بمزاجي
    قلبي هو ال حبه ووقع فيه
    نور:لا وقلبك اختار صح اوي
    شوفي دا اخويا وكل حاجه
    بس متكبر اوي وشايف الكل خدامين عنده
    دا انا ساعات بحس ان انا كمان شغاله عنده من كتر الاؤامر ال بيتدهالي
    …..:هو مين دا ال بيديكي اؤامر يا نور
    نور بخضه وخوف: ماما داليا
    انا ك كنت
    داليا ربعت ايديها:يا ريت يا انسه حياه تشوفي شغلك وتبطلي كلام مع نور وانتي يا نور اخرجي برا
    نور حاضر
    نور خرجت من المطبخ وداليا خرجت وراها
    داليا:نور
    نور وقفت وبصاتلها
    داليا:يا ريت تبطلي تقعدي مع ال اسمها حياه دي
    هي بردو مهما كانت خدامه عندنا
    نور:ااه
    نور ربعت ايديها وقربت من داليا
    نور:طيب بصي يا مرات ابويا
    مفيش اي حد في الدنيا دي هيقدر يخليني اعيش على مزاجه
    انا هصاحب ال انا عايزاه ومصاحبش ال انا عايزاه
    حضرتك ملكيش الحق انك تختاريلي أصحابي كمان
    كفايه عليكي اولادك التلاته تعملي فيهم ال انتي عايزاه لكن أنا لا
    نور سابتها وراحت قاعدت على السفره مستنيه الباقي ينزل
    بعد شويه كريم ابو نور وقدر نزل على السلم
    كريم: صباح الخير
    نور جريت عليه وحضنته: صباح الفل على احلي بابا في الدنيا
    كريم:ااه دا انتي كده عايزه فلوس صح
    نور بزعل طفولي:اخس عليك يا بابا هو انا علشان ادلعك ابقي عايزه منك مصلحه
    كريم:مصلحه
    يبنتي بطلي الكلام البلدي دا بقي
    نور:من عونيا
    كريم قعد على الكرسي بتاعه ونور قعدت جمبه
    كريم: صباح الخير يا حبيبتي
    داليا ابتسمت:صباح الخير يا حبيبي
    كريم:اومال فين الولاد
    قدر وهو نازل على السلم: صباح الخير
    داليا:صباح النور يا حبيبي
    قدر باس ايد داليا وكريم وقعد
    كريم:رايح على الشركه
    قدر:عندي شغل كتير اوي
    حياه جات: صباح الخير يا كريم بيه
    كريم: صباح النور يا حياه
    عامله ايه دلوقتي
    حياه: الحمد لله بقيت احسن
    كريم: الحمد لله
    شدي حيلك بقي الامتحانات قربت وعايزين مجموع عالي بقي
    حياه ب ابتسامه: أن شاء الله
    حياه بدأت تصب الشاي لكل واحد فيهم ولما وصلت ل قدر فضلت باصه عليه وسرحانه والكوبايه اتمليت واتكبيت عليه
    قدر وهو بيقوم وبينظف هدومه وبيتكلم بعصبية:ايه دا
    انتي اتعميتي
    مش شايفه قدامك خلاص
    داليا:مش تاخدي بالك يا غبيه انتي
    حياه بزعل:انا اسفه جدا مكانش قصدي والله
    قدر:مكانش قصدك ايه وزفت ايه غوري من وشي
    حياه سابت ال في ايديها ودخلت المطبخ وبدات تعيط جامد
    نور:خلاص يا قدر مموتتك هي
    اكيد مكانش قصدها يعني
    قدر:مهو ال زيك هو ال عمالها قيمه في البيت دا
    قدر سابها وطلع اوضته
    نور:عجبك يا بابا ال بيعمله دا
    شايف بيكلمني ازاي وانا اخته الكبيرة
    كريم:معلش يا حبيبتي استحمليه شويه
    اخوكي مدايق شويه وبيطلع عصبيته عليكي
    داليا:انا شايفه انه عنده حق
    وبصراحه بقي البنت دي بقيت غلطاتها كترت اوي وانا مش عايزاه هنا
    كريم:وانا مش همشيها يا داليا
    حياه دي زيها زي نور بنتي ومش همشيها من هنا مهما حصل
    بعد شويه قدر غير هدومه ونزل
    قدر راح عند الباب
    كريم:مش هتاكل يا قدر
    قدر:نفسي اتسدت
    قدر راح فتح الباب ولاقي تالا قدامه
    تالا: مفاجأة
    قدر:تالا
    انتي بتعملي ايه هنا
    تالا:ايه السؤال الرخم دا وحشتني وقولت اجي اشوفك
    تالا لفيت ايديها حوالين رقبته: وحشتني اوي
    تالا قربت علشان تبوسه بس قدر زقها ومسكها من ايديها وخرجها برا الفيلا
    قدر:عن اذنكم
    حياه كانت باصه عليهم من بعيد وبتعيط

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .