اخر الروايات

رواية جبروت انثي الفصل الرابع كاملة بقلم دودا حودا

رواية جبروت انثي الفصل الرابع كاملة بقلم دودا حودا




#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
ابراهيم :شوفتي خالص روحنا في داهيه منك لله
كوثر :جمد قلبك بطل الكلام ده انا عارفه بعمل اي
ابراهيم :انتي انا مش فاهم كنت موافقك ازاي منك لله وشويه لقاه الباب بيخبط
كوثر :فتحت ايوه حضرتك فيه اي
الظابط :حضرتكم استاذ محسن مقدم بلاغ فيكم أن الطفله بنته كانت معاكم وبعدها هو طلع إذن بتشريح الجثه ودلوقتي مش لاقين الجثه
كوثر :واحنا مالنا يا فندم في دكتور كشف عالطفله وعرف أن هي ماتت موته طبيعه وبعدها الطاقه ادفنت في حضور اخت الاستاذ وجوزها وهما كانو واقفين علي غسل الطفله
الظابط : طيب حضرتك فين الجثه
كوثر :واحنا مالنا يا فندم احنا دفنا الجثه جم مامتها المشكله دي اللي مسؤال عنها حارس المقابر مش احنا
محسن :انا واثق انك انتي اللي خدتي الجثه علشان منعرفش بسبب الوفاه
كوثر :ده اتهام خطير يا فندم وانا بحتج عليه
الظابط :طيب ممكن تتفضلوا نكمل المحضر في القسم
كوثر :اكيد طبعا احنا كمان عايزين نعرف فين الجثه دي وراحوا كلهم عالقسم وجابو الحارس عالمقابر
الحارس :انا هعترف بكل شي يا بيه انا جالي ناس اللي بيدرسوا علي الجثث وطلبوا جثه عيل أو عيله صغيره وكانت البت دي لسه مدفونة قلبها بيوم وانا طلعت الجثه وخد١٠٠٠٠جنيه
محسن :الراجل ده كداب
الحارس : وهكدب ليه بس يا بيه انا غاوي اودي نفسي في داهيه ببلاش كده
محسن : بلاش اي بقي دفعوا ليك كام
الظابط : استاذ محسن انا مقدر اللي انت فيه اي اللي بتعمله ده غلط وخرجت كوثر وإبراهيم والمحامي كان معاهم
كوثر :متنساش تودي مليون جنيه لمرات الحارس ده ليغير كلامه ونروح كلنا في داهيه
المحامي :, كنتي سبيني أنا أتفق معاه مليون كان كتير اوي
كوثر :اللي حصل المهم هو قال لازم الفلوس تبقي مع مراته ساعت ما يتحبس
المحامي :اكيد هيحصل
ابراهيم :, هو انتي اللي دافعا للحارس
كوثر :ابراهيم بقولك اي انا مش ناقصك ابعد عني دلوقتي الله يخليك
ابراهيم :, انا ماشي
كوثر رايح فين انا عايزه اجي معاك الشركه
ابراهيم :, تعملي اي فيها
كوثر :اي حاجه بدل ما قعدتي في البيت دي
ابراهيم :روحي شوفي العيال
كوثر :قولت لا هاجي وفعلا راحت الشركه وبقت تروح كل يوم وفي بيت محمود
سميره :انا مش مصدقه نفسي والله معقول انا حامل
محمود :ربنا يا حبيبتي عايز كده
سميره :,بامانه دعاء دي وشها حلو علينا اوي من يوم ما جت والسعاده والهنا في بيتنا
شيماء :هو انتي ناويه تخليها معاكي بعد ما بقيتي حامل
سميره :دي بنتي هوديها فين
شيماء : هههههههههههه بنتك منين وبعدين هو اخويا معاه فلوس يصرف علي اتنين
سميره :هنكلها بلمح وبعدين الخير اللي احنا فيه ده بسبب دعاء
شيماء :بسبب خير اخويا
سميره :اكيد بس حبيبتي لما نيجي نقول ليكي عايزين نأكل ابقي قولي لا
محمود :سميره مينفعش كده
سميره ،:نعم ومش شايف اختك مداخله في اللي ميخصهاش
محمود :والله حرام عليكم فرحه عمري اللي مستنيها من بدري تنكدوا عليا كده
سميره :حبيبي رايح فين
محمود :في داهيه ملكوش دعوه ونزل محمود وفضلت شيماء قاعده ودخلت مديحه تاكل دعاء وفضلت وخدا دعاء في حضنها وقعدت تعيط وتاني يوم راح محمود الشغل
كوثر: حضرتك فين حسابات استاذ مندور مش المفروض كانت تبقي علي مكتبي
محمود :انا اسف يا فندم نص ساعه وتبقي علي مكتب حضرتك
كوثر :ياريت بسرعه لو سمحت وخلص محمود الحسابات وبعدها دخل مكتب كوثر
محمود :اتفضلي يا فندم
كوثر :شكرا جهز نفسك لانك هتيجي معايا شركه استاذ مندور هنراجع الحسابات
محمود : تحت امرك يا فندم وفي العربيه
كوثر :هو انت متجوز يا محمود
محمود :, اه وعندي دعاء عندها شهرين ومراتي حامل
كوثر :معقول ازاي كده
محمود :غصب عنها حمل حصل غصب عننا
كوثر :الله يكون في عونك بصراحه
محمود :مش المشكله عندي كده اهم شي المشاكل
كوثر :, اي ده هو انت مش مرتاح مع مراتك
محمود :,بتعشق النكد زي عنيها
كوثر :, هههههههههههه زي ابراهيم يعني
محمود :معقول استاذ ابراهيم كده
كوثر :يااااه بعد ما خد كل فلوسي كان عايز يخليني برا كل حاجه عالفكره الشركه دي ليا فيها
محمود معقول
كوثر : امال فاكر هي كتبت لاخوها الشركه ليه
محمود :بصراحه مجاش في دماغي السوال ده ووصلوا الشركه
ابراهيم :ليه خدي محمود معاكي
كوثر :نعم انت ناسي أن هو اللي مسؤل عن الحسابات
ابراهيم :, انا مش حابب خروجك مع الموظفين
كوثر :ده شغل يا ابو دماغ صغيره اوعي كده ودخلت مكتبها وبعتت لمحمود عالواتس
كوثر :اسم البرفن بتاعك اي عجبني اوي
محمود :بجد اجيب لحضرتك منه
كوثر ،: لا هو حلو علشان انت اللي حطه
محمود :شكرا ليكي يا فندم
كوثر ؛تحب نتعشي سوا انهارده
محمود :ليا الشرف طبعا
كوثر :بس عندي في الفيلا
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close