رواية جبروت انثي الفصل السادس كاملة بقلم دودا حودا
حمود :ينهار اسود ليكون استاذ ابراهيم
كوثر :اهدي كده مش هو روح ناحيه الدولاب كده وفتحت كوثر الباب لقت بنتها لوجين
لوجين :ماما انا خايفه وعايزه انام معاكي
كوثر :لوجين عيب روحي نامي في سريرك
لوجين :طيب هنام جمبك عقبال ما اروح في النوم وبعدين شيليني وديني في سريري
كوثر :وينفع طيب روحي وانا جايه وراكي هنيمك
لوجين :حاضر يا ماما وخرجت وكلمت محمود
كوثر :هروح انيمها واجي
محمود :هو انتي حضرتك عندك بنات
كوثر :اه لوجين
محمود :, وآمال استاذ ابراهيم قالي ......
كوثر :هروح انيم البنت وارجعلك وخرجت ومحمود نزل وخرج من الفيلا ومشي عمال يفكر هو فيه اي بالظبط أما حاسس ان فيه حاجه غريبه وكل اللي بيحصل ده مش طبيعي وياتري وجود دعاء ليه علاقه باللي بيحصل ده في لغز وانا لازم افهم فيه اي بالظبط وروح البيت
سميره :انت جيت يا حبيبي
محمود :انا بحبك اوي يا سميره ومش عايزك تزعلي مني خالص
سميره :ربنا ما يجيب زعل يا حبيبي مالك فيك اي
محمود :مش قادر اتكلم انا هدخل اخد دش وانام انا تعبان اوي
سميره : ماشي يا حبيبي ادخل ودخل واتصلت كوثر بيه
محمود : مين يا سميره
سميره : استاذه كوثر
محمود :, اقفلي التلفون
سميره :هو ينفع علشان ليكون فيه حاجه في الشغل
محمود :سميره اعملي اللي بقولك عليه وفعلا قفلت الموبيل ودخل نام وتاني يوم راح الشغل
حسين زميله :, هو انا عملت اي يا محمود
محمود :فيه اي مش فاهم
حسين :مدام كوثر متنرفزه علي الاخر وعامله تزعق وعايزك
محمود :لما ادخل اشوف فيه اي ودخل مكتبها
كوثر :, البيه لسه مشرف مخصوم منك يومين
محمود :, تحت امرك يا فندم
كوثر ،:افقل الباب وادخل
محمود :,, حاضر وقفل الباب ودخل
كوثر :, ليه مشيت امبارح
محمود :, الصح اللي كان لازم يحصل
كوثر :والله وجيت ليه من الاول
محمود :, الشيطان أو الشيطانه
كوثر :, انت مرفود
محمود : عادي بس قبل ما امشي هقول لجوزك علي جمال الفيلا والحلوه لوجين اه جوزك قالي انكم معندكوش بنات ياسلام بقي لو يعرف اني شوفت الحلوه لوجين بالبدي الابيض والشورت الجينز خليني ساكت وابعدي عني وراح ناحيه الباب كوثر الخصم مش هينزل ماشي
كوثر :وحيات امي لاوريك يا محمود الكلب وفي مكتب ابراهيم تلفونه رن
ابراهيم ايوه مين
نهي :انا نهي اللي خبطني بالعربيه فاكرني
ابراهيم :, اه فاكرك كويس عامله اي
نهي :بخير والله بس ايدي وجعاني اوي
ابراهيم :قولت ليكي اجي اوديكي دكتور احسن
نهي :لا انا جبت مسكنات وهبقي كويسه باذن الله
ابراهيم :يارب دايما ده رقمك
نهي :اه رقمي
ابراهيم :تمام هسجله عندي
نهي :تمام وفضل كل يوم يكلم نهي علشان يطمن عليها وهي يوم ترد ويوم لا أصل بابا اصل ماما موجوده كل شويه بحجه وبعد ٤شهور
ابراهيم :نهي انا لازم اقبلك بصراحه ان لتعود اكلمك كل يوم
نهي :, والله الخروج بالنسبه ليا صعب اوي
ابراهيم :, نهي بصراحه انا معجب بيكي وعايز اتجوزك
نهي :اي تتجوزني ازاي يعني هو انت تعرف عني حاجه
ابراهيم : مش عايز اعرف غير اللي أنا شيفاه قدامي بنت ناس متربيه أهلها بيخافو عليها
نهي :طيب اقول لبابا عرفتك منين
ابراهيم :الحقيقه مافيش احسن منها
نهي :انت عايز بابا يعرف اني بكلمك ده يقتلني ابراهيم :خالص هقوله انس شوفتك كذه مره لاني باجي نحيتكم وعرفت بيتك وجيت اتقدمت
نهي :طيب سبني افكر وقفلت واتصلت بمحسن
محسن :, اي في جديد
نهي :عايز يجي يتجوزني
محسن :كويس
نهي :هو اي اللي كويس انت بتهزر
محسن :هديكي ١٠٠الف غير اللي تقدري تغدي منه
نهي :مهو كده هيعرف أن ابويا ده جوز امي ورامي طوبتي اصلا
محسن :قولي ليه انك بتحبي زي ابوكي وظبتي مع جوز امك اديلو ١٠٠٠جنيه هيعمل فيها ابوكي
نهي :ماشي بس اخد ٢٥٠٠٠الف قبل الفرح
محسن :, موافق وفعلا جه واتقدم واتجوز نهي وراح ليها الفيلا
كوثر :, اي ده مين دي
ابراهيم :نهي مراتي الجديده